Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Het is ook allemaal spannend sieza! Ga echt voor jou duimen!
    Hier gaat alles goed, mag niet klagen, soms wat last van m'n stuitje en slaap soms wat slecht, maar als dat alles is hè..
    Alweer 18 weken zwanger, nog tot volgende week woensdag wachten op de uitslag van de punctie en dan weten we zeker of ons kindje geen chromosoom afwijking heeft, maar ik denk dat het allemaal wel goed is.. Zodra ik de uitslag heb weten we ook meteen of we een jongetje of een meisje krijgen :) ben benieuwd!

2. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Nog een aantal spannende dagen voor jullie kim! Gaan jullie ook vertellen of het een jongen of meisje wordt?

Mijn vriend is nog een beetje achterdochtig nu we weer zwanger zijn. Heb af en toe last van mijn buik, net als de vorige zwangerschap. Hij denkt nu gelijk dat het weer mis gaat, terwijl mijn gevoel met deze zwangerschap heel anders is! Heb ook niet echt buikpijn, maar vooral mijn darmen. Kan het hem ook niet aan zijn verstand brengen :p

3. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Onzekerheid (van jezelf of partner) is logisch, je beschermd jezelf tegen een eventuele teleurstelling.. Maar hoop echt voor jullie dat het deze keer gewoon goed gaat!

Ja wij gaan wel delen wat het word, geheim houden is niet mijn sterkste kant ;)

Ik voel ook van alles en ieder pijntje kan me onzeker maken, wilde me vanacht in bed omdraaien en kreeg een heftige kramp aan de zijkant van m'n buik, waarschijnlijk door de banden, maar toch schrik ik er dan van..

4. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    sieza ik had dat ook, eigenlijk had ik de eerste weken echt het gevoel van nu gaat het gewoon goed. Ondanks dat je hoe dubbel ook, bang bent dat het mis gaat.

Hier mag ik een 16 weken dansje doen! joehoe

5. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Hahaha, ja het geheimhouden is het lastigste! Ik wil het wel gaan vertellen, maar mijn vriend niet. Dus houden het lekker voor ons zelf. Als het zo ver is dan wordt de babykamer top secret! :p

Gaat snel Floor! Spannend hoor, weet je al wat het wordt?

Zo net weer een test gedaan en streepje was al donkerder. En dat met avondurine! Heb de testen bij de vorige keer ook niet zo donker gehad :D

6. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    fijn gevoel he donkere strepen hahahah Ik bleef ook een tijdje doortesten, op ten duur stopt dat vanzelf, want dan heeft het geen zin. Vond het een fijn gevoel die bevestiging. Nu is het lastiger als je streep ineens lichter wordt... daar moet je wel rekening mee houden, het kan gebeuren dat dat gebeurt in het begin.

Ik weet nog niet wat het wordt, met mazzel morgen avond rond half zes. Ben heel benieuwd haha Bij ons wordt het geen geheim de echte verrassing komt in okt als het geboren wordt.

Sieza heb je de vk al gesproken? Wanneer kreeg jij je eerste echo?

Ik heb net zitten kijken naar dagverblijven... man man wat een geld zeg.. waarschijnlijk krijgen we er een kostenpost van 280 pm bij. Daar is de belasting al vanaf

7. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Ja belachelijke prijzen he Floor, wij hebben de mazzel dat we het niet nodig gaan hebben.
    Eerste instantie blijf ik volledig thuis en later wil ik parttime weer gaan werken en gaat mn man ook wat minder werken op de dagen dat ik werk zeg maar.
    Ze willen straks ook de creche/kleuterschool dezelfde prijzen gaan hanteren. Dan komt die van ons echt pas bij leerplicht op school.
    Gaat wel erg ver die prijzen, wij schrokken er ook van, maar hebben ook het geluk dat we zonder af kunnen.

Fijn dat de testjes mooi donker zijn Seiza! :)
    Dit keer heb ik maar 2 keer getest :eek: 1e kerstdag om te kijken of ik een kerstborrel kon pakken (nee dus) en toen 6 januari weer .. weekje voor de eerste echo om zeker te weten dat t niet weer afliep. Manlief stond me niet toe meer te testen, ergens heel goed geweest, veranderd toch niets.. die eerste echo is t spannendst!
    Weet je al wanneer je mag?

Hier ook geen verrassing met t geslacht.. meteen na de 20 weken echo en we wisten dat alles er perfekt uitziet en nadat familie die dichtbij staan t wisten van de daken afgeschreeuwd :D Zooooontje :D
    Vind het wat makkelijker om zo de nodige dingen aan te schaffen als t geslacht duidelijk is.. en buiten dat zijn wij niet zo van de verrassingen hihi.. tis al verrassend genoeg bij de 20 weken echo voor ons.

De onzekerheid van mn man heeft ook heel lang aangehouden hoor! zeker tot aan de 20 weken echo met 18+4 weken. En nog is t besef er nog niet helemaal. Na zo'n lange weg lijkt het wel moeilijk te geloven.
    Maar voel ons mannetje elke dag en op dit moment ook hihi. Wat een heerlijk geruststellend gevoel is.

Tis echt leven van mijlpaal naar mijlpaal als je 1 of meerdere miskramen hebt meegemaakt, mijn gyn zei ook zo mooi, je "moet" niet genieten.. dat kan je niet zomaar... je moet leven naar de goede dagen en daar dan volop van genieten als t kan.
    Ik heb ook mn verstand echt op nul moeten zetten en niet teveel nadenken vooral de eerste 12-14 weken, toen t 2e trimester daar was werd ik al rustiger. Volgende mijlpaal is dan de 20 weken echo, daarna 24-28 weken (dan zou de kleine kunnen overleven buiten de baarmoeder met de nodige hulp) Ongerustheid blijft toch ... je word mama :D mama's zijn van nature ongerust.. en ik was altijd al een stresskippie.
    Sinds 20 weken echo en de woorden "alles ziet er perfekt uit" ben ik wat meer overtuigd dat we ook echt ouders mogen worden nu!
    Bij 16 weken voelde ik wat plopjes en bij 18 weken duidelijk bewegingen en ook dat helpt enorm bij je zekerheidsgevoel.

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen.. geniet als t kan, en als je ongerust bent mag dat ook gewoon, veel mensen zeggen tegen je, "probeer je dan nu te genieten?" na de 1e/2e echo's terwijl in mijn ervaring t genieten pas komt als de aanleg van de kleine klaar is.

Lieflief jij komt al dicht in de buurt he!! Spannend hoor! Heerlijk vooruitzicht de kleine bijna in de armen!

Lang verhaal maar heb me lang rustig gehouden hier.. ben zo blij voor ons groepje hier.. allemaal opeens weer zwanger en blijvend zwanger!

XXX Joyce

8. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Ben vanochtend terug gebeld door verloskundige, maar was op het werk. Moet morgen tussen 9 en 1 even weer bellen voor een afspraak.
    Wanneer hebben jullie het eigenlijk op het werk verteld? Heb net een nieuwe baan sinds maandag en vind het eigenlijk zo lullig!

Kinderopvang is heel erg duur! Eigenlijk belachelijk, maar goed ;)

9. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    22 mei heb ik mijn eerste echo met 7 weken :D

10. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Joehoe! Spannend, over drie weken.
    Gaan we samen aftellen. Ik krijg dan de 20 weken echo

Mooi verwoord pharilla!

11. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Oooh spannend meiden! 21 mei heb ik mn gyn afspraak ook weer hihi , drukke week voor t groepje!

Dank Floor , ik heb lang niet veel gezegd en rustig gehouden hier en overal eigenlijk op ZP.

Ik tel mee af met jullie!! Ook een mijlpaal weer hier. 24 weken grens :D

Voel je al wat Floor? :D
    Ik had rond 16 weken de eerste plopjes.
    Zojuist had ik rijles en die kleine zat mee te bewegen hihi

Hoe is t met de andere dames?

XXX Joyce

12. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Nee ik voel nog niets, wel idd af en toe plopjes en krampjes maar geen idee of dat het nu is...

Wat voor een rijles heb je?

24weken das voor jou bijna!

13. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Oh! Dat wordt een hele spannende week voor ons allemaal :D

Vandaag wat lichte steekjes onderin mijn liezen, maar kan geen kwaad dacht ik?!

14. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Zeker niet Sieza, hoort er allemaal bij :)

Floor: 24 weken , ja bijna! Die plopjes bleken achteraf bij mij ook de kleine te zijn :D Ze worden steeds duidelijker, erg grappig.. dacht eerst.. ach zullen mn darmen zijn, maar toch niet!
    Autorijles.. laat he.. nooit nodig gehad.. maar nu woonachtig in een dorp en familie woont nog in de stad dus ga er toch maar voor.

Ja spannende week voor allen!
    Heb eerst 16 mei ook nog een suikertest, bleeeegh.. maar goed, voor die kleine moet het wel he!

XXX Joyce

15. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Je bent nooit te oud om te leren toch ;)
    Het is zo fijn om te kunnen gaan en staan waar je wilt, helemaal met een kleine

16. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Net telefoon gehad van het ziekenhuis en kan mededelen dat alles goed is met ons kleine meisje!! :)
    Ze heeft wel hetzelfde als ik, de gebalanceerde chromosoomafwijking, dan zal voor haarzelf geen gevolgen hebben, alleen als zij later kinderen wil, dan betekend het voor haar hetzelfde als voor mij, maar dat duurt nog heel veel jaren!
    Ben zo blij!!!! :)

(Ga straks even jullie berichtjes bijlezen en reageren ;))

17. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Goed nieuws Kim, en een meisje wat leuk!!
    Jammer van de chromosoomafwijking voor later, maar als dat alles is he! als ik t zo mag zeggen ;)
    Gefeliciteerd hoor meis!! Heerlijk genieten!

XXX Joyce

18. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Fijn Kim! Dit mag toch wel vallen onder 'goed nieuws' :D

19. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Kim wat een goed nieuws! Top! Wat een opluchting moet het zijn voor jou zeg.

Hier ook goed nieuws! Alles was weer oke bij de echo en alles zag er goed uit.
    Super. Ook kregen we te horen dat we een meisje krijgen joehoe!! Helemaal happy.

20. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Nog een meisje! en ook alles goed, joepie!!
    Lekker genieten dames!

XXX Joyce

Deel Deze Pagina