Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Spannend Sieza! Ik duim voor je!

2. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Joepiedepoepie! We hebben een mooi kloppend hartje gezien. Hij/zij is nu 9.4mm :D

3. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Jeuj!! Gefeli meid!!
    Lekker hoor! Dat hij/zij maar lekker doorgroeid he!

XXX Joyce

4. Ecitah

Ecitah Lid

28 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Ik ben nieuw hier en moet me helaas ook aanmelden... Bij ruim 7 wk (eerste zwangerschap) is er een leeg vruchtzakje geconstateerd en omdat de miskraam moeizaam op gang kwam, heb ik afgelopen maandag een curretage gehad. Het doet nog steeds erg pijn vooral omdat mijn omgeving het al zo snel is vergeten...
    Eergisteren een goede vriendin aan de telefoon gehad en die vertelt doodleuk dat ze naar de HA is gegaan om bloed te laten prikken voor HCG waarde. Ze is als de dood dat ze zwanger is van haar scharrel...?? Moest dit echt verteld worden vlak na mijn verhaal over de curretage???

Ik heb de forum nog niet doorgenomen, maar ik hoop dat velen van jullie inmiddels weer zwanger zijn en ik hoop zooooo dat ik ook snel zwanger mag worden!!! Dit zullen we niet vergeten, maar het zal ons pijn enorm verzachten... We willen het nml zo graag!!

Zijn de mensen die opnieuw zwanger zijn nu extra onzeker? Ik was met de 1e al erg onzeker omdat ik niet veel kwaaltjes had dus ben bang dat het de 2e keer nog moeilijker gaat worden...

5. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hallo dames,

Afgelopen dinsdag zijn wij de trotse ouders geworden van D.a.a.n.
    Het is een klein mannetje van 2850 gr, te klein voor de termijn dus we moeten hem bijvoeden, maar het gaat heel erg goed met hem. Het is een krachtig en prachtig ventje!
    De bevalling was erg heftig en zal binnenkort het hele verslag hiervan in mijn blog zetten op zp en zal hier dan wel ff melden als die erop staat.
    We mochten woensdag naar huis en het is thuis nog erg wennen en vooral omdat we extra moeten voeden en ik na de borstvoeding ook nog moet kolven houden we erg weinig tijd over voor andere dingen, zoals zp bijwerken ;)
    We zijn superblij en gelukkig en ik geniet zoveel als maar kan!

6. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Lieflief, gefeliciteerd!! Echt super! Geniet van jullie mannetje! En succes met het bijvoeden!

Welkom Ecitah! Vervelend dat je je hier moet melden.
    Mijn ervaring is dat als mensen het zelf nooit hebben meegemaakt ze zich heel moeilijk in kunnen leven. En het inderdaad snel weer vergeten. En zorgt soms voor hele rottige situaties.
    Ik was wel meer gespannen ja, toen ik weer zwanger was. Bij elke echo/bezoek aan de vk ben ik heel gespannen geweest. Maar ben nu al 18 weken en alles gaat nog goed:) Hoop echt voor je dat je snel weer zwanger bent! Het verzacht de pijn echt heel erg (bij mij tenminste).

Fijn Sieza!! Het gaat nu gewoon allemaal goed komen:) Ben zo blij voor je!

7. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Gefeliciteerd!! Geniet van de kleine man!

8. Loontje4

Hoi Ecitah,

Mijn ervaring is ook dat mensen doorgaan met leven en dat je dan alleen staat met je verdriet. Ik kon me van te voren gelukkig ook niet voorstellen wat een impact een mk heeft zowel op je geest als op je lijf. Bij mij is de 2e keer ook verlopen met complicaties en zh opname. Dan wordt er wel wat langer bij stil gestaan maar zelf ben je er langer mee bezig als anderen. Geef het de tijd!!
    En ik was echt erg onzeker na 2 mk. Was ik al na de 1e en dit is alleen maar erger geworden. Pas na de 20 weken echo kon ik een beetje gaan genieten en toen kwam ik met mijn bekken te zitten. Gelukkig nu wel een klein hummeltje in mijn armen. Dus volhouden meid! Hier is het na 2 jaar ook goed gekomen!! Maar de zorgeloosheid van de eerste keer is idd weg. Sterkte!!

9. Loontje4

Gefeliciteerd!!

10. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Lieflief!!! Van harte meis met de geboorte van jullie manneke! Ben benieuwd naar je bevalling en eerste ervaringen!
    Geniet van dat mannetje en elkaar! Succes met het bijvoeden.

Welkom Ecitah, jammer dat je je ook moet melden.
    De meesten van dit groepje zijn inderdaad weer zwanger of dus al bevallen ;) Iedere miskraam blijft moeilijk meis, anderen kunnen zich niet goed inleven als ze het niet zelf hebben meegemaakt.
    Gun jezelf echt de tijd om het te verwerken!
    Ook hier bleef ik na de eerste miskraam onzeker, en bij deze 5e zwangerschap heb ik ook echt niet kunnen genieten tot ongeveer 13-14 weken.. en vanaf 20 weken pas echt wat meer.
    Helaas is een onbezorgde zwangerschap niet meer voor ons weggelegd na zulke ervaringen, maar t komt allemaal goed, houd hoop en geloof in jezelf, je lichaam.

XXX Joyce

11. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Sieza, wat fijn dat je echo goed is!

Lief lief, gefeliciteerd met jullie zoontje Daan! Hopelijk gaat alles goed en groeit hij goed! Geniet ervan!

12. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Lief lief gefeliciteerd met jullie manneke! Heel veel geluk!

13. Sarah0023

Sarah0023 Actief lid

20 okt 2008
    154
    0
    0
    Goeie morgen allemaal,

Ik heb 2 weken gelden ook een miskraam gehad, er zat een leeg vruchtzakje en ik ben met 10 weken en 2 dagen gecurriteerd.

Ik ben blij dat het allemaal achter de rug is en ik hoop snel weer in verwachting te mogen zijn.
    Het zou beter zijn om een eerste menstruatie af te wachten, maar zo ongeduldig als ik ben is dit niet gelukt..:):)

Ik ben bevoorrecht om erg snel zwanger te zijn:). Van m'n dochter uit 2009 was ik ook binnen een maand zwanger en de afgelopen zwangerschap ook. Misschien menstrueer ik niet eens meer aankomende periode....

Liefs!

14. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    @Sieza, gefeliciteerd met de goede echo! Wat een opluchting zal dat zijn geweest!!

@Ecitah, welkom hier! Helaas is de reden waarom meiden zich hier aanmelden nooit leuk, maar ik hoop dat je wat steun en herkenning zult vinden. Lijkt me heel heftig, een curettage. Wat lomp trouwens dat je vriendin niet even rekening hield met jouw gevoelens toen ze zei dat ze bang was dat ze zwanger was van haar scharrel...

@Lieflief: gefeliciteerd met jullie zoontje!! Hopelijk sterkt hij snel aan! Geniet van elkaar!!

@Sarah0023: ook jij welkom hier. Ben je al een beetje hersteld van je curettage? Fijn dat je in elk geval makkelijk zwanger wordt, ik heb dat ook. Ik duim voor je dat het weer snel raak mag zijn!!

Hier is het afgelopen week helaas alwéér mis gegaan, voor de derde keer op rij. Weer bij iets meer dan 5 weken. Doodziek word ik ervan. En ontzettend onzeker. Ook mijn man heeft er last van. Ik denk dat het aan mijn eitjes ligt (zijn ze te oud? Ik ben tenslotte 'al' 34), hij wantrouwt zijn sperma. We krijgen allebei een bloedonderzoek nu, maar de gynaecoloog heeft al gezegd dat de kans heel groot is dat daar niets uit komt, juist omdat we al een gezonde dochter hebben.

Aan de ene kant is het natuurlijk fijn als er geen afwijkingen uit het onderzoek komen, maar WAT IS ER DAN AAN DE HAND??? :x:x Is het dan ècht drie keer op rij domme pech geweest?? Dat vind ik zo moeilijk te geloven! Heeft iemand van jullie ook ervaring met zóveel miskramen? Het meest baal ik nog dat ik bij een volgende zwangerschap waarschijnlijk helemáál niet meer kan genieten...:(

15. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Ja hoor.. dit is mijn 5e zwangerschap en nu gaat t pas goed.
    Alle onderzoeken doorlopen, niets aan de hand, brute bruuuuuute pech volgens mijn gynaecoloog.
    Het genieten word gewoon moeilijk voor ons meiden.. en komt wat later.. maar t komt nog hoor!
    Succes meis!

XXX Joyce

16. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Sarah, welkom! Hopelijk word je snel weer zwanger en gaat het nu wel goed!

Mamavlinder, ik kwam in november met hetzelfde bij mijn gynaecoloog, had 2 miskramen gehad, 1 missed abortion en 1 spontane miskraam bij 4 a 5 weken. Sperma en eitjes onderzoeken vonden ze niet nodig, zwanger worden was immers al 2x gelukt.
    Bij ons beide ook bloed geprikt voor onderzoek, waarvan van ons beide ook een chromosoom onderzoek werd gedaan (hoor de gynaecoloog nog zeggen: hier komt eigenlijk nooit wat uit, maar laten we het maar doen om dingen uit te sluiten) de man keek zeer verbaasd toen hij ons de uitslagen moest vertellen. Bij mij was een gebalanceerde chromosoom afwijking gevonden, dit was waarschijnlijk ook de reden van mijn miskramen, er werd even afgeraden om zwanger te worden en verder onderzoek af te wachten..
    Ruim 2 weken later was ik nog steeds niet ongesteld en ja ik was zwanger (achteraf gezien al op het moment van het gesprek al, want daarna durfde ik even niet meer), wist niet of ik nou blij moest zijn of niet.. Heb de eerste weken van mijn zwangerschap dus ook niet kunnen genieten, met iedere echo (wekelijks) werd mijn vertrouwen ietsje groter. Inmiddels een vruchtwaterpunctie gehad waaruit gebleken is dat ons meisje hetzelfde heeft als ik, maar daar zal ze net als ik geen hinder van ondervinden (hooguit wanneer ze zelf kinderen wil, maar wie weet waar de wetenschap dan staat) sinds de uitslag durf ik pas te genieten en nog steeds is het onwerkelijk..
    Hoop voor jou dat er niks uitkomt, ookal is dat ook frustrerend, want zo vaak domme pech is ook moeilijk te beseffen..
    Hoop dat je snel een goede zwangerschap mag hebben waar je van kan gaan genieten

17. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Pharilla en Kim, bedankt voor jullie lieve reacties! Doet me erg goed, dat heb ik nu precies even nodig. Sommige andere topics hier op het forum ga ik vanaf nu maar mijden, want als ik sommige dingen lees zakt me echt de moed in de schoenen...:(

@Kim wat een bizar verhaal over jouw chromosoomonderzoek!! En wat een geluk dat je al zwanger bleek te zijn toen je de uitslag kreeg! Heerlijk dat je nu eindelijk van je zwangerschap kunt genieten.:)

Mijn man en ik blijven gewoon doorgaan, en veel met elkaar praten en ook lol proberen te maken tussendoor. We willen er gewoon nog steeds vol voor gaan!!:):):)

18. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Precies mamavlinder, geef de moed niet op!

19. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    nooit de moed opgeven, hier 3 keer misgegaan, blijkbaar alle keren "domme pech"nu lijkt het goed te gaan.

20. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Goededag dames
    Ik heb deze week een miskraam gehad bij 6,5 week.maar nu is mijn vraag ik probeer er achter te komen wanneer ik weer vruchtbaar ben.ik had 18 april het begin van mijn laatste menstruatie .maar ik heb op 21 mei positief getest en op 28 mei had ik bloedverlies.
    Groetjes
    Pascalle

Deel Deze Pagina