Oja, ik zie het nu in je onderschrift staan. Naar dat jij er ook zo mee hebt geworsteld. Ik ben er erg verdrietig om geweest de week nadat ik hoorde dat het niet goed zat. Daarna dacht ik dat het wel weer oké ging, maar na de curettage kwam het echte verdriet. Ik moet denk ik maar stoppen met hopen dat het snel over gaat en mijn tijd ervoor nemen. Maar dat vind ik erg lastig. In elk geval fijn dat jij je nu weer wat de oude voelt!
Ik herken je gevoel, ik vond het verdriet echt super frustrerend, ik wilde niet zo verdrietig zijn en gewoon verder (en snel weer zwanger worden en die hele miskraam vergeten lalala). En elke keer dat ik dacht 'nu gaat het weer' kwam het verdriet weer. Het is echt rot want je moet er doorheen, maar je gaat je beter voelen en het word minder Sterkte!
Sterkte meiden! Neem de tijd om het te verwerken. Ik heb het er ook best een poos moeilijk mee gehad. Het is gewoon heel rot.. Nu heb ik gelukkig een goede zwangerschap en heb ik het los kunnen laten. Ik hoop dat jullie binnenkort ook kunnen genieten van een goede zwangerschap!
@itakepictures: hihi inderdaad, niet verdrietig willen zijn en snel weer zwanger worden. Dat wilde ik ook. Maar dat verdriet kwam toch en nu gelukkig niet meer constant maar met vlagen. Wat je zegt: het idee hebben dat het weer gaat en dan komt het verdriet weer. Daar zit ik momenteel een beetje in. En ja, je kunt niet anders dan er doorheen, dus dat probeer ik dan ook maar gewoon te accepteren. @Wenda: super fijn dat je nu een goede zwangerschap hebt. Hoop dat je er lekker van kunt genieten!
Jammern dat zoveel nieuwe meiden zich gemeld hebben in dit topic, hoop dat voor jullie ook snel een wondertje in de maak is! De weg hier was ook verschrikkelijk moeilijk en lang.. en net toen we het los gingen laten (4e miskraam in november gehad) bleek ik zwanger met de kerst en gaat t zowaar goed! Ons mannetje kan zich elk moment aandienen.. zo spannend allemaal. Kan alleen als tip geven, laat de verdriet toe.. het is nou eenmaal niet niets bij zo'n grote wens afscheid te moeten nemen. Ik heb t ook een hele tijd moeilijk gehad... was zelfs in de mindset om even te stoppen, een pauze in te lassen ..maar daar dacht deze beeb toch even anders over Houd moed, en geef jezelf de ruimte om t verdriet een plekje te geven. Ik ga voor jullie duimen meiden! XXX Joyce
Wat fijn dat het eindelijk goed gaat Pharilla!! Jeetje, 4 miskramen gehad. Dit is 'nog maar' mijn eerste en man wat is het zwaar. Ik heb de emotionele impact echt zwaar onderschat. Net zit ik ook weer zomaar te huilen terwijl ik me eigenlijk best goed voelde. Net had ik nog een belafspraak met de gyn. Onderzoek heeft bevestigd dat er inderdaad een zwangerschap is geweest, maar ze konden niet zien wat er mis is gegaan. Waarschijnlijk gewoon een chromosomale fout en dus vette pech. Ze zei dat de kans groot is dat de volgende zwangerschap wel goed verloopt. Laten we daar dan maar op hopen.
Ondanks een miskraam heb je een net zo grote kans op een goede zwangerschap als ieder ander.. Je zal er niet meer onbezorgd in gaan, maar geef in ieder geval niet op.. Laat het verdriet toe, want ondanks een goede zwangerschap heb ik soms nog verdriet ervan en rond de tijd dat ik nu uitgerekend ben had ons "1e kindje" eigenlijk al 1 moeten worden.. Sta er nog vaak bij stil, maar heb het wel een plekje kunnen geven.. Sterkte meiden en zal duimen dat jullie een goede zwangerschap te wachten staat in de nabije toekomst
Ik meld mij ook aan 14 juli met 16wk bevallen van zoontje. Hartje gestopt met 14.6. Vandaag eerste onderzoeken afspraak gehad en ze konden niets vinden tot nu toe: bloedstolling, infectie, resus factor, afwijkingen, pathologische onderzoek, hersenonderzoek, placenta, navelstreng: alles in orde volgend termijn. Enige wat patholoog concludeerde is dat kindje op 14.6 gestorven maar dat hij te klein was iets voor die termijn dus blijkbaar er is iets mis van begin af ging en we hadden gewoon pech. 3 september gaan we chromosoom onderzoek afwachten. Echo gedaan en baarmoeder was schoon en kleiner aan het worden. Heb af en toe wat bruin maar bijna niets eigenlijk. Verder hcg zit nog in bloed (zw test positief) en op echo op rechte eierstok twee follikels te zien dus eisprong komt aan maar waneer weet hij niet. Ik mag zwanger worden zonder afwachten volgende menstruatie. Dus dat gaan we ook doen, morgen ovatietesten thuis en we gaan hard aan het werk hihi. Drinken volop vitaminen: arts zei dat dubbele foliumzuur is beter is (dronk ik bij eerste ook). Dus ben benieuwd en hoop snel voor brusje!
Piccolina: wat heftig wat je hebt moeten meemaken, dat lijkt me niet niks bij zo'n termijn! Hoe gaat het nu met je? Hoe is het met de andere dames hier? Het is een beetje stil hier... Ik heb een heel fijn bericht: wij hadden vanochtend de eerste echo en alles zag er goed uit, een mooi dooierzakje en...een stevig kloppend hartje!! We zijn zo blij! Toch blijven we heel voorzichtig in ons enthousiasme, want we hebben al eens eerder meegemaakt dat we een kloppend hartje hadden gezien wat daarna al snel weer ophield. Gelukkig mag ik volgende week alweer opnieuw bij de gyn langs voor een echo!
Helaas welkom hier Piccolina. Ontzettend heftig zeg. Dan ben ik 'blij' dat het bij mij bij de eerste echo al duidelijk was dat het niet goed zat. Hoop dat je snel weer zwanger mag zijn. Mamavlinder, wat super fijn dat de eerste echo goed was! Kan me voorstellen dat het spannend blijft, zeker als je de vorige keer voor je MK ook een kloppend hartje hebt gezien. Ik hoop met je mee dat het goed blijft gaan! Hier gaat het wel weer ok. Denk dat ik het steeds een beetje beter een plekje kan geven. Vind het nog steeds wel moeilijk, maar ik voel me niet de hele dag meer zo verdrietig en ik krijg steeds weer een beetje meer rust over me heen. Zo fijn. Ik hoop dat dit een beetje zo blijft en dat er een stijgende lijn in zit.
Mamavliender Wow fijn dat hartje klopt en alles mooi is! Duimen!!! Liana84 Inderdaad kan mij voorstellen dat jij dat blij is en ik ben zelf ook blij dat het met 16wk was dat we pretecho gingen maken ipv het pas met 20wk te ontdekken!! Het is heel verdrietig zoiezi maar dat het later zou kunnen maakt mij echt bang. Het gaat goed, we zijn volop bezig met nieuwe wondertje en geen idee of ik eisprong heb (sensitest laat positief zien maar ik heb wat vage beetje bloed echt paar druppels per paar dagen bruin slijm). Arts zag ook afgelopen donderdag eitjes dus wie weet.. We zijn eigenlijk echt goed bovenop gekomen we praten erover met mensen en kennissen (tis ja iedereen wist al dat ik zwanger was) en onze dochtertje is een lastpakje die laat geen minuut vrij.
Hoi dames, Hoe is het met iedereen hier? Met ons gaat het super, wij hebben vanmorgen alweer de 3e echo gehad en ons kleintje doet het geweldig en was goed gegroeid. Hij/zij lag lekker te spartelen en te knikkebollen, zo lief! Ook ben ik een dag vooruit gezet, waar ik heel blij mee ben want hoe sneller ik aan de 12/13 weken zit hoe beter!! Maar het ziet er vooralsnog steeds beter uit, dus ik begin zelf ook steeds meer hoop te krijgen dat het deze keer gewoon weer goed komt! Ik wil iedereen die een of meerdere miskramen heeft gehad hiermee wat hoop en een positief verhaal meegeven. Ik herken me heel goed in veel verhalen die ik hier lees over angst dat het weer fout gaat, die angst heb ik ook nog steeds wel, maar ik wil gewoon zeggen: houd hoop, want ontzettend veel vrouwen krijgen na een miskraam gewoon alsnog een kerngezond kindje!
Goed gesproken mamavlinder. Hier ook het levende bewijs na 2 mk een gezond kindje!! Dus blijven hopen!! Sterkte allemaal!!!
Dankzij lieflief die een berichtje stuurde weer even komen kijken. Mama vlinder gefeliciteerd! Andere dames heel veel sterkte. Wat andere voor mij al hebben benoemd. Laat het over je heen komen. Het verdriet is re groot om te verkroppen . Het kan ineens goed gaan. Hier helaas de vierde keer pas. Maar mu lijkt alles goed te gaan. Uiteindelijk na de 20 weken echo de angst pas echt los kunnen laten nu ik dit zo type zou dat ook een reden kunnen zijn, waarom ik hier weg ging. Heb zoveel verdriet hier kunnen delen. Heel fijn was dat. Vroeg me laatst al een keer af hoe het met angelhope zou gaan, oprichter van dit topic. Weet iemand dat?
Hey floor, ik zie dat angelhope in april dit jaar voor het laatst actief was op zp en voor zover ik kan zien is het geluk er voor haar nog steeds niet.. Zoveel aan dit topic gehad die zij ooit opende, vind het jammer dat ze nog geen goede zwangerschap heeft, het zou haar zo gegund zijn! Andere dames hier, hou hoop..
Goedemorgen dames, Wat naar om te lezen dat er zoveel meiden zijn met miskramen, je gunt het echt niemand dit. Fijn om te lezen dat er weer zwangere zijn onder ons. Maar ook veel niet. Zelf heb ik nu drie miskramen gehad in een zeer korte periode. 3 juni de eerste 4 aug missed abortion gecuretteerd bij 9 weken. En deze week een vroege miskraam. 17 sept naar de gynocoloog vanwege de curretage, maar dan gaan ze meteen bloedonderzoeken doen bij ons beide. Hoop zelf gauw op goed nieuws, bij ons is het zwanger worden dus geen probleem, wel het blijven plakken. En daar gaat het juist om. Sterkte voor iedereen
Ook ik wil me aanmelden... helaas vanochtend slecht nieuws gehad bij de echo. We zijn nu 2 jaar bezig, sinds augustus '12. Ik heb ondertussen 2 miskramen hier voor gehad, februari '13, en december '13. En nu dus de derde... ik zou morgen 7 weken zijn, maar vruchtje is gestopt bij 5,5 week, net als de andere 2. Maandag afspraak bij de gyn, ik wil graag dat ze verder onderzoek gaan verrichten. We gaan nu wel naar een ander zkh, want in het eerste liet de gyn ons maar aanmodderen, ik heb namelijk sinds de eerste ma een zeer overhoop liggende cyclus. Daarvoor altijd netjes 28 dagen, daarna heeft het maanden geduurd voor ik uberhaupt ongesteld werd, toen werd ik zwanger met weer een ma. Ik baal hier zo van, ik word er ook niet jonger op . Ik ben nu 38, in januari 39. En mijn man ziet het eigenlijk al niet meer zitten, ik zei vanochtend bij de vk tegen hem, we gaan er toch weer voor? En het eerste wat hij zei was dat heeft toch geen nut... . Ik hoop wel dat hij er nog steeds voor wil gaan..
Hoi meiden, Ik wou even laten weten dat wij op 4 september om 19:18 na 4 miskramen een best zware zwangerschap en een hele zware bevalling(zal t hier niet plaatsen, kan wel in een pb) ouders zijn geworden van een prachtig jongetje genaamd Quin! Hij doet t geweldig en met een paar weekjes ben ik vast ook weer fit. Xxx Joyce
Hoi! Ik heb hier en daar op het forum wat berichten achtergelaten maar ik wilde me nu voor dit onderwerp (helaas) ook aanmelden. Ik heb een MA op 29.8.14 gehad, kindje was waarschijnlijk al met 11 weken overleden . Wat een schok. Vooral omdat ik dacht/wist/voelde dat alles goed ging. Nooit zo positief in mijn leven geweest maar het heeft niet geholpen. Dus we beginnen maar weer eh? Vrijdag heb ik een controle echo om te kijken of mijn baarmoeder schoon is (tabletten genomen want de MK kwam niet van zelf op gang). Hopelijk is alles weer spic&span. Ik hoop om snel weer zwanger te worden maar het zal zeker geen onbezorgde zs zijn, vrees ik. Het kan weer mis gaan en ik vraag me al af hoe ik zal reageren. Boos? Verdrietig? Weet ik niet.. Sterkte voor alle dames die zich hier hebben aangemeld. Na het lezen van alle berichten op dit forum voel ik me in mijn verdriet, minder alleen.