Zo het is een heel verhaal geworden. Sterkte Kim, wat naar dat je het nu allemaal nog een keer moet meemaken.
@kim:jeetje je hebt echt wel pech!wat erg voor je dat het leed zo lang blijft duren zeggen ze hoe dat komt dat het zo moeizaam verloopt?het is toch een beetje hun fout dat je nu terug opnieuw onder narcose moet? ik hoop dat het hierna echt mag stoppen voor je.ik denk heel hard aan je en geef je een dikke troostknuffel want ik kan me voorstellen dat je je verdrietig voelt.
wij hebben het tegen niemand verteld omdat ik de reacties van sommige mensen al kan raden en daar zou ik niet mee omkunnen:"zo pril dat is nog niets"of"je was ook veel te snel na je ziekte zwanger(in mijn geval dan)"of"waarom zou jij nu nog een kind willen?de tweeling is al twaalf"enzovoort...zo'n onwetende tactloze opmerkingen zouden me nu erg kwetsen dus dat wou ik vermijden...daardoor vind ik het soms wel erg eenzaam maar dan ben ik blij met dit forum heel veel sterkte hoor!
wij hebben het ook tegen niemand verteld. 1 goede vriendin van me weet het maar verder niemand. want an krijg je idd allemaal van die vragen waar je niet op zit te wachten, medelijden, en de vraag of het ondertussen al weer gelukt is. Daar zit ik niet op te wachten.
Hoi dames, heb ook het idee dat ik me nu eindelijk wat beter ga voelen.. Met alle pech ging het ook gisteren op de ok niet hoe het hoorde, moest braken terwijl ik onder narcose was, dus moesten met een slang via de keel en later nog foto's om te kijken of er niks in de longen was achter gebleven.. Alles zag er prima uit, dus mocht gisterenavond gewoon weer fijn naar huis toe.. Beetje zere keel nu en spierpijn, maar krampen in de buik zijn zo goed als over en dat lucht wel op.. Bij mij weet mijn familie en schoonfamilie en een aantal vrienden mijn hele verhaal, had de familie al verteld dat ik zwanger was, dus dan moet je het wel vertellen als het misloopt.. Vind de steun wel fijn die ik van hun allemaal krijg.. Mijn werk weet niks, had niks verteld ivm contract die bijna afloopt, had alleen verteld dat ik opname in het ziekenhuis had en rustig moest herstellen, werd vrijdag wel gebeld met het goede nieuws dat mijn contract met een jaar verlengt word Allemaal nog bedankt voor jullie sterkte berichtjes, heb echt het idee dat het vanaf vandaag beter zal gaan
@Kim wat naar allemaal. Hoop dat je nu snel wat opknapt. Sterkte @Mol, begrijpelijk, iedereen heeft zo snel zijn oordeel klaar. Wij hadden nog niemand iets verteld omdat het nog zo pril was en ik gelijk dus al bloed verloor. Vind het nu ook wel jammer dat ik het op het werk heb verteld, want nu weten ze dat ik graag zwanger wil worden en ik heb ook geen vast contract... Maar ik hoop ook dat mijn eerlijkheid wordt gewaardeerd. Steeds smoesjes/ziekte verzinnen 3 weken lang zou ook wel opvallen. En dat doet het ook bij de collega's, heb het maar bij een vervelende steeds terugkerende griep gehouden.
@kim:ik geloof erin dat je vanaf nu mag herstellen en een beetje verwerken! @jufkee:ik hoop dat ze je eerlijkheid waarderen en je kinderwens respecteren.
@ kim, jeetje wat een pech, gelukkig is wel je contract verleng! @ hier, eindelijk is mn eigeweest!!! Ga er maar niet vanuitdat het gelijk raak is maar benblij dat mn lijf weer op gang is!!
He meiden, Hoe is het? Het is weer even geleden dat ik hier ben geweest maar heb wel alles gelezen. Zal even reageren. @ Mol, sterkte meis. Hier was het de tweede keer dus iedereen heb ik meteen op de hoogte gebracht ook gelukkig later vanwege de vervelende lichamelijke klachten. Lekker bij iedereen uitgebruld en van heel veel mensen steun gekregen. Was echt superfijn!! Hoe is het nu met je? @ Kim, mannen zijn idd anders dan wij. Ik brul er nu nog steeds om. En hij is al veel verder in het proces en heeft ook geen lichamelijke klachten. We zijn wel weer opnieuw aan het proberen. Jee wat vervelend dat de curettage tegen is gevallen en dat je nog een keer moet. Hoe gaat het nu met je? @ ChantalCindy, weet je al iets? Gefeliciteerd met je huwelijk!! @ Anne1977, leuk trouwen en lekker naar Rome. Ik gebruik ovutesten van CB. Via internet 20 stuks voor 40 euro (incl verzendkosten). Wel duus maar minder duur als in de winkel. @ Ammie, gefeliciteerd!!! @ Mounia, en al getest of ongi geworden? @ Kittycat, sterkte!! @ Jufkee, jee wat een verhaal. Sterkte. Hier aan iedereen verteld vooral omdat het ook de 2e keer was. Heb ook lichamelijk veel klachten gehad en nog. Vond het zelf wel fijn en ben nu nog steeds bezig om het een plaatsje te geven. En dan huil ik regelmatig nog. Ben blij als ik weer gewoon goed in mijn vel zit. @ Sunflower, goed geklust? @ Hier, even niet bezig met zwanger worden. We willen gaan verbouwen. Gingen gisteren naar een keukenzaak en er is ons voor mijn gevoel een keuken aangesmeerd vvor mijn gevoel. Het zit waarschijnlijk allemaal wel goed maar baal er wel van. Heb er vannacht bijna niet van geslapen. Wil nu terug gaan naar de zaak en alles nog een keer rustig doornemen en dan nog een keer kijken naar de keuken. En ik neem mezelf nog wel zo voor om niet zo dom te doen. Kan mezelf wel wat aandoen. Vriendlief was er ook bij en we hebben het samen overlegd maar toch. Als ik niet was gaan twijfelen hadden we nu nog verder kunnen gaan kijken. En dan ga ik op internet lezen en zijn er wisselende recensies maar ja. We zullen het ermee moeten doen. Straks even naar mijn ouders en dan even lekker brullen. De adrenaline blijft door mijn lijf gieren. Weet het ook niet meer. En dan alles wat er van te voren gebeurd is. Het wordt me allemaal een beetje te veel. Trek het voor mijn gevoel allemaal niet meer. Vriendlief kan gelukkig beter relativeren. En de keuken is precies wat we willen. En we hebben rechsbijstand en nog niks betaald dus als het niet goed is, betaal ik niet tot het goed is maar toch. Het klote gevoel blijft. Sorry voor mijn lange verhaal maar moet het effe kwijt. Hadden we ook ons dochtertje nog bij die eigenlijk al lang in bed moest liggen. Voel me ook schuldig tov haar. Zit er even door. Ga me nu even aankleden en wachten tot dochterlief wakker is en dan naar mijn ouders. Tot van de week!!!
@kim, wat vervelend dat je dit allemaal moet meemaken heel veel sterkte en hopelijk ga je nu goed herstellen. Fijn dat je contract is verlengd @jufkee, wat een nare periode heb je achter de rug. Sterkte en op naar een goede nieuwe ronde Hier kan je altijd even je verhaal kwijt .. Ik had het tegen familie en schoonfamilie gezegd dus moest ook vertellen dat het mis was.. en toen ik dus curatage moest heb ik mijn leidinggevende ingelicht zodat ik me ziek kon melden. @sunflower, wat een goed nieuws zou wel leuk zijn als het meteen raak is @loontje, wat vervelend dat je je zo rot voelt.. kunnen hormonen zijn denk ik?? Als je vriend zegt dat het de keuken is die jullie willen dan zal het toch wel goed zijn en inderdaad pas betalen als alles goed erin zit en lekker klagen hier hoor, daar zijn we voor Nog niet ongesteld maar dat zou ook pas bij mijn normale cyclus vanaf morgen moeten komen wel geeft me lichaam seintjes dat het er elk moment zit aan te komen dus ga ook niet testen volgende week woensdag controle bij gyneceloog dus ga ook niet testen tot die dag want daar wordt waarschijnlijk weer een echo gemaakt dus dan is dat mijn test gewoon haha @chantalcindy, gefeliciteerd met je huwelijk geniet er lekker van @ammie, hoe gaat het met jou en de kleine ?? @hier, weer het begin van de werkweek totaal geen zin.. behalve in donderdag dan heb ik mijn kennismaakgesprek met een heel leuk bedrijf
@loontje:met mij gaat het goed nu,ik brand wel elke dag trouw mijn kaarsje zodat ons vlindertje niet vergeten is lichamelijk bleef ik een beetje zeurderige pijn en koorts houden maar ik doe straks een urinestaaltje bij de ha binnen want ik denk dat ik een blaasontsteking heb.misschien door de ingreep nog? het bloeden is helemaal gestopt en hcg is 0.
Hoi allemaal, Nog heel erg bedankt voor al jullie lieve berichtjes.. Kijk meestal via mijn telefoon op zwangerschapspagina, dus dan is het wat lastig om op iedereen persoonlijk te reageren.. Hier gaat het goed naar omstandigheden, kan me nu wat beter voorstellen hoe de anderen lichamelijk de curettage hebben ervaren, heb vandaag (2e dag na de curettage) weer een stukje gefietst en lekker wat anders gedaan dan de hele dag op de bank.. Was vorige week na de eerste keer curettage wel anders, toen kon ik niks.. Lichamelijk gaat het dus goed, emotioneel is dan toch een ander verhaal, vind het toch knap lastig, hoop dat ik snel weer wat vrolijker ben.. @chantalcindy: gefeliciteerd met je huwelijk!! Hopelijk heb je een super dag gehad!! Wellicht is deze vraag al vaker geweest: maar zijn jullie allemaal na de mk of ma/curettage meteen weer begonnen of willen jullie het meteen weer proberen om zwanger te worden? Ik wil het wel heel graag, maar ben ook wel bang dat het weer mis zal gaan.. Van de gynaecoloog mocht het wel, hoefde niet een normale menstruatie af te wachten.. Ben ook alweer gestopt met bloeden, bijna niet gebloed na de ingreep (behalve in het ziekenhuis dan) maar durf nog geen sex te hebben met mijn partner, wacht zoiezo nog wel een weekje ofzo.. Hadden jullie dat ook dat je dat eng vind?
ja dat heb ik ook...enerzijds zit ik te popelen om opnieuw te proberen maar er is die angst...ik ga het er toch op wagen ergens deze week denk ik....ik moest ook niet wachten van de gyn.het enige wat me wat tegenhoudt is een schuldgevoel tov het vlindertje maar daar moet ik me over zetten.
Hey dames even vraag Sinds vorige week voel ik mij weer zwanger Ook wat symptomen Misselijkheid pijnlijke borsten aderen goed zichtbaar En het gevoel zwanger te zijn Ik ben 31-1 gecurreteerd nu gaf de clearblue test 1-2 weken aan Dus dan zou ik 2, 5 week na mijn curretage mijn ei hebben gehad Zou ik nu weer zwanger zijn of is het het oude hcg hormoon Heb die vk gebelt die zei dat hey hcg niet zo lang in je lichaam blijft
@kim, ik vond het heel eng om weer seks te hebben na me curatage. Ik was bang dat het pijn zou doen of misschien zou gaan ontsteken. Na 4 dagen voor de eerste keer toch geprobeerd (na goedkeuring van de verloskundige ivm geen bloedverlies) en het was gevoelig maar het deed geen pijn. Dus heb het rustig opgebouwd en voelde me redelijk snel weer de oude. Luister naar je lichaam die geeft aam wat je wel of niet aan kan. @ Chantal, als de verloskundige zegt dat jet geen oud hcg kan zijn dan kan het heel goed dat je zwanger bent ik hoop het voor je @angelhope, hoe gaat het met je ? Al even niks van je gehoord
@chantalcindy: ik denk dat jij een bofkont bent zo lang nog hcg in je lichaam dat kan volgens mij inderdaad niet.. En de symptomen die je voelt ook erbij Wat spannend! Hoop het voor je! Heb je een mooie trouwdag gehad? @mol: dat schuldgevoel snap ik wel, maar dat zal er over maanden ook nog wel zijn misschien.. Ik heb niet echt een schuldgevoel, maar het verlies valt me zwaar en vind het lastig om het een plekje te geven, is ook nog vroeg om het al echt te kunnen verwerken denk ik.. Enige waar ik bang voor ben is over een tijdje een positieve test te hebben en dat ik dan niet blij durf te zijn omdat je weet dat het mis kan gaan (wist ik de eerste keer ook, maar was er toen niet zo mee bezig) In gedachte had ik zoiets van, zodra ik positief test en een hartje heb gehoord dan mag ik blij zijn, maar bij een (ex)collega is het ook vorige week mis gegaan, ze had al een hartje gehoord en bij de echo van ongeveer 10 weken was het mis.. Dit was voor haar haar 2e miskraam.. Zal toch moeten proberen weer positief te gaan denken, maar dat is best lastig..
@mounia Ja pijn en ontsteking dat zijn ook dingen waar ik bang voor ben, en na alle pijn die ik al heb gehad met 2 curettages in 1 week zit ik niet op een ontsteking ofzo te wachten.. Ik wacht nog een paar daagjes af en dan maar eens voorzichtig weer proberen, mijn vriend weet dat ik het eng vind, dus dat scheelt alweer
Idd spannend had zondagavond echt zn gevoel mag geen drank meer wist het zeker . Heb echt heel erg het gevoel maar zo snel had ik niet verwacht en je word er Gewoon onzeker van. Onze trouwdag was geweldig nu nog lekker genieten tot vrijdag vN.onze vakantie En als ik echt weer zwanger ben is dit wel een mooi kado
Dat zou echt een super cadeau zijn!! We hopen met z'n allen met jou mee Heb wel eens gehoord dat als je pas zwanger bent geweest dat je ook weer sneller zwanger kan worden, weet niet of het klopt, maar het zou wel mooi zijn