Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    @Chantalcindy: Met de Clearblue test met indicator moet je wel oppassen..
    Ik ben op 21 november gecurreteerd. Deed iedere week een zw test om hormoon te controleren.. Na 4,5 week was de kv test weer negatief.
    Op 31-12 heb ik een test gedaan met Clear-Blue en deze gaf toen ook aan 1-2 weken.. Daarna ook gelijk een kv test gedaan en echter witter dan wit! Ik was dus niet zwanger.
    Dus de CB testen zijn helaas niet erg betrouwbaar en blijkbaar erg gevoelig.
    Als je het zeker wilt weten zou ik als ik jou was een kv test oid doen...
    Want bij mij was de CB test toendertijd dus wel vals positief.

Nu echter alweer 9,5 week zwanger.
    Voel me goed en ben nu sinds een weekje eindelijk van het gevoel af dat het mis zou kunnen gaan.
    Heb nu twee goede echo's achter de rug, dus kans dat het nog fout gaan wordt steeds kleiner..

Ik ga vanavond echt proberen om wat meer te reageren op andere berichten.. Zit nu op mijn werk...

2. jufkee

jufkee Lid

25 feb 2013
    31
    0
    0
    juf
    "Wellicht is deze vraag al vaker geweest: maar zijn jullie allemaal na de mk of ma/curettage meteen weer begonnen of willen jullie het meteen weer proberen om zwanger te worden?
    Ik wil het wel heel graag, maar ben ook wel bang dat het weer mis zal gaan.. Van de gynaecoloog mocht het wel, hoefde niet een normale menstruatie af te wachten..
    Ben ook alweer gestopt met bloeden, bijna niet gebloed na de ingreep (behalve in het ziekenhuis dan) maar durf nog geen sex te hebben met mijn partner, wacht zoiezo nog wel een weekje ofzo..
    Hadden jullie dat ook dat je dat eng vind? "

Ikzelf ben er na 7 weken echt wel weer klaar voor, maar nu vind mijn vriend het eng...Pffff mannen soms krijg je er weinig hoogte van.
    Het voelt als weer een dag/week verspild. Ik heb namelijk ook niet het gevoel dat gelijk raak is dus even oefenen kan geen kwaad lijkt mij:D
    En om me heen wordt iedereen bij bosjes zwanger, ik wil ook zo graag.

@ Kim Wel fijn dat je niet zo lang gebloed hebt, dan voelt het in ieder geval weer wat normaler en wordt je niet elk moment op de wc weer geconfronteerd.

@ ChantallCindy, dat zou echt super mooi zijn voor jullie. Duimen maar!

3. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    @ammie1984
    Wat fijn dat je nu alweer 9,5 week bent en dat het goed gaat :)

Dat van de CB test wist ik niet, heb deze zelf ook nog nooit gebruikt, had begrepen dat hcg wel snel weer 0 was na curettage..
    Hoop het toch wel voor je ChantalCindy

4. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    @jufkee, lastig als je het voor jezelf weer zover hebt en dat je vriend het dan eng vind..
    En dat anderen om je heen bij bosjes zwanger worden maakt het nog frustrerender..
    Hoop dat het eng vinden wat je vriend heeft snel voorbij is

5. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    @kim en Chantalcindy: de Cb test met indicator is op zich wel betrouwbaar hoor. Met beide zwangerschappen heb ik daar mee getest. Maar na een curretage is hij dus blijkbaar niet zo betrouwbaar meer en kan deze test dus heel lang positief blijven..
    Ik hoop het van harte voor je Chantalcindy, maar ik zou voor de zekerheid nog een ander merk test doen. Als deze ook positief is, ben je zeker weten zwanger :)

@jufke: ik snap je angst heel goed! Wij hebben wek besloten om er meteen voor te gaan. Het is ook vrij snel weer gelukt. Maar de eerste weken onbezorgd zanger zijn kon ik wel vergeten. Nu, met ruim 9 weken, en twee goede echo's later, begin ik er pas een beetje van te genieten en niet meer elke keer, als ik naar de wc ga, te controleren of ik geen bloed heb verloren...

@kim, jeetje, heftig twee keer curretage in korte tijd. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt en het een plekje kan geven.

@sunflower; spannende tijd. Hopelijk is het deze ronde raak. Wanneer kan je precies gaan testen?

@Mounia; ik kan nu even niet meer zover terug lezen, maar had je nou een nieuwe baan? Of heb ik verkeer gelezen...?

6. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Voor de meiden die weer aan een nieuwe ronde zijn, wanneer is jullie nod? Wachtbankje hier met nod op de 15e :) Leek me net zo fijn om met zn allen ongeduldig te zijn. En bang ><

7. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie

hoe bepaal jij nu je nod?ik weet helemaal niet wanneer ik na de miskraam nod heb

8. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    @ mol
    Als ik het goed heb moet je de dag van de curettage beschouwen als normaal gesproken je eerste dag van je menstruatie. Dus als je altijd een regelmatige cyclus had dan kan je het wel een beetje uitrekenen wanneer je je eisprong hebt en je nod, maar je cyclus kan natuurlijk ook van slag zijn nu, dus precies weten is wel lastig na een curettage..
    Ik heb nooit een regelmatige cyclus gehad, dus ik kan het ook niet uitrekenen.. Dus binnenkort maar weer proberen en dan zie ik wel wat er van komt.. ;)

9. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    belgie

dat gaat bij mij ook zoiets worden denk ik,proberen en zien wat het zegt...ik had een regelmatige cyclus dus dan zou nod 23 maart zijn en dus ei 11/3 ongeveer?maar me op de nod lijst zetten voor die datum durf ik toch niet.ik wacht een cyclus af denk ik.hebben jullie je er terug op gezet?

10. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Ben niet bekend hiermee, maar er is een nod lijst hier op zwangerschapspagina als ik het goed begrijp?
    Ik zou dan dan op 2 april hebben, maar durf ik ook niet vanuit te gaan hoor..

11. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Je normale cyclus komt weer op gang zodra hcg uit je lijf is. Dit kan 4-6 weken duren geloof ik voordat je weer een normale menstruatie hebt. Bij mij duurde het precies 4 weken na de miskraam. Het is dus even afwachten die eerste ongi.. Ook je lichaam is in de war na dit gedoe.

12. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    belgie
    dank je...ik ga rustig afwachten en hou jullie ook op de hoogte,dan kunnen we een beetje vergelijken

13. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Daar ben ik weer eens. Ik zit nu al weer enige tijd in een flinke dip en heb erge moeite eruit te komen. Ik kon het gewoon even niet opbrengen om achter de computer te gaan zitten en te antwoorden enzo. Mijn nichtje was exact even lang zwanger als ik met mijn tweeling. Nu hoor ik steeds weer updates, de laatste was van de 20-weken echo. Ze krijgen weer een jongetje. Ik gun het hen van harte, maar ik vind het ontzettend moeilijk om steeds aan mijn eigen gemis herinnerd te worden. Ik wilde dat zij wat langer of korte zwanger zou zijn geweest dan ik, dan zou ik er helemaal geen probleem mee hebben gehad. Maar nu word ik steeds weer met mijn neus op de feiten gedrukt :(

Ik heb inmiddels mijn eisprong gehad. Ml was net op tijd thuis, dus we hebben hem nog op het nippertje kunnen benutten. Maar ik heb ook van de dokter te horen gekregen dat mijn schildklier nu weer veel te langzaam werkt. Gevolg is dat mijn kans op succes aanzienlijk minder is dan normaal :(. Ook heb ik een ijzer tekort, en dat schijnt ook nog je kansen te verminderen, dus ik ga ervan uit dat het deze ronde weer niet raak zal zijn.

Verder is ml volgende ronde echt precies weg rond mijn eisprong. De hele week voor mijn eisprong en nog een halve week erna. Ik probeer hem over te halen zijn reis te verzetten, maar dat is een nogal gevoelig onderwerp en heel moeilijk aan te snijden. Ik hoop dat het me nog gaat lukken hem over te halen, maar ik zit er wel van in de stress en de zenuwen.

Kortom, het gaat even flink klote met me :(
    Sorry voor het taalgebruik :)

Binnenkort ga ik wel weer even inhoudelijk reageren hier.

14. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hey dames

Ik doe vrijdag nog twee andere teste maar ga er banuit dat ik echt zwanger ben
    Zon zere borsten
    Gister avond overgegeven

Aders in mijn borsten zijn heel duidelijk zichtbaar

15. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    @angelhope
    Wat naar allemaal dat je je zo voelt en lijkt me ook heel lastig als iemand in je familie gelijk loopt met hoever jij eigenlijk zou zijn geweest, erg confronterend constant :(
    Hoop dat je je snel weer wat beter voelt en dat het deze ronde weer raak is voor jou, dat zou helemaal fijn zijn..

@chantalcindy
    Ik duim voor je!!

Hier gaat het lichamelijk goed, morgen weer aan het werk, eindelijk weer wat afleiding :)
    Met mijn vriend afgesproken dat we gewoon "klussen" wanneer we zin hebben en als het deze maand raak is is dat super en als het een tijdje duurt dan zou dat wel zo moeten zijn.. Tuurlijk zal ik er wel mee bezig zijn wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb, maar wil er niet teveel mee bezig zijn, het moet wel leuk blijven :)

16. mounia05

mounia05 Niet meer actief

@ammie, wat een goed nieuws dat de 2e echo ook goed was :) en heerlijk dat je er nu van kan genieten :D

ik heb nog niet een nieuwe baan maar morgen kennismaak gesprek dus hoop na morgen te kunnen zeggen dat ik een nieuwe baan heb :p

@joyjoy, NOD is toch de dag dat je ongesteld moet worden ?? De mijne was bij een normale cyclus gister maar aangezien het na een curatage beetje kan afwijken zit ik nu dus op het wachtbankje :p weet al vrijwel zeker dat het niet raak is want heb niet echt me best gedaan haha :p

@angelhope, wat vervelend dat je zo in een dip zit :( gelukkig was je man op tijd thuis :D ik hoop echt dat het raak is.

@chantall, wauw wat geweldig nieuws :D een heel mooi huwelijks cadeau lijkt mij ;) geeft mij ook een beetje hoop dat het niet lang hoeft te duren :)

@kim, precies zo heb ik ook gedacht.. wanneer het echt maanden weer gaat duren dan ga ik pas weer me er echt mee bezig houden

@hier, gister weer naar de sportschool geweest en een meting gehad.. Ik ben gewoon 4 kilo aangekomen :| en dit komt waarschijnlijk door de zwangerschap , misschien niet de gehele 4 kilo maar zeker 2 ervan. Dus nu weer keihard trainen :( en ik moest al redelijk wat eraf sporten en dat is nu alleen maar meer geworden

17. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    @Angelhope: Wat vervelend dat je zo in een dip zit. Kan me goed voorstellen dat het erg confronterend is als er iemand die zo dichtbij je staat zo gelijk op loopt met de zwangerschap.
    Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.
    Je had toch medicijnen voor je schildklier gekregen? Werken die niet goed; aangezien hij te traag werkt?

@Chantallcindy: Ik hoop heel erg dat je inderdaad zwanger bent! Je symptomen zijn in ieder geval een erg gunstig teken! Maar wel goed, dat je voor de zekerheid nog even een andere test gaat doen.. Maar zo te horen slaat deze ook vast positief uit.

@Mounia: Spannend, morgen kennismakingsgesprek. Om wat voor soort baan gaat het? Ik hoop dat het allemaal goed verloopt en we morgen horen dat je een nieuwe baan hebt :)

@Kim: goede instelling heb je! Ik vind het knap dat er meiden zijn die er zo in kunnen staan na een mk. Ikzelf was er toch constant maar mee bezig met zwanger worden.. dag in, dag uit.. Werd soms echt helemaal gek van mezelf, haha..

@hier: Vanmiddag aangemeld voor kraamzorg en de kleine uk al ingeschreven bij de crèche, haha.. Dan is dat maar alvast geregeld.
    Gezien zijn/haar zus op de crèche zit, kregen we gelijk een plekje gereserveerd. Maar ik geloof ook niet dat er nog hele wachtlijsten zijn voor de crèche momenteel.

18. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    @chantallcindy wouw wat goed, ik duim ook voor je.

@angelhope, snap dat het vervelend is het voor zijn werk? Of kan hij het makkelijk verzetten??

Mijn nod zal rond 13 maart zijn, zit dus denk ik al na mn ei, en voel niks aan mn lijf dus ben bang dat hwt niet raak is deze maand.. :(

19. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hey allemaal,

Ik ben erg weinig aanwezig omdat ik eigenlijk in een enorme dip zit :(
    Morgen mijn nod, heb gister een kvtest gedaan en die was negatief... Was 12dpo dus als ik wel zwanger ben zou ik wel wat gezien moeten hebben lijkt me?

Ik ben eigenlijk zo klaar met al dat gedoe... En gewoon heel verdrietig. Zou nu over de helft zijn geweest als mijn laaste zwangerschap niet buitenbaarmoederlijk had gezeten.
    Inmiddels is het straks alweer een jaar geleden dat mijn spiraal eruit ging.
    Ik had met mijn geschiedenis niet verwacht dat het snel zou gaan (voor eerste duurde het anderhalf jaar, voor tweede 3 jaar incl een hoop miskramen)
    Maar merk nu dat het wachten me toch lastig afgaat. Misschien ook omdat ik volgende maand 36 word...

Ik weet dat ik niet mag klagen, heb 2 prachtige gezonde dochters (met mijn ex) Maar zou zo graag met mijn huidige man nog een kindje krijgen om ons gezin compleet te krijgen! Ook voor hem (hij heeft geen 'eigen' kinderen)

Maargoed, sorry voor mijn gezeur... heb gewoon ff een dip!

20. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Angelhope, ik ken het. Mijn broertje verwacht op dit moment een jongetje. Elke keer hoor ik hoe mijn moeder het familie ledikantje heeft opgeknapt, mijn vader de kinderkamer aan het schilderen is en zie ik hoe ze groeit met de week. Erg lastig. Maar ik gun het ze van harte. Mijn beurt komt ook heus. Net als de jouwe.

Chantalcindy, ohhhhh ik ga voor je duimen! Klinkt in ieder geval erg goed ;)

Mounia, Gefeliciteerd! De laatste keer dat ik je sprak had je je solicitatie dus goed te horen dat het allemaal is gelukt! :)

De dag dat je ongesteld zijn moeten worden is inderdaad je NOD. Ik weet het nog niet. Niets raars tot dusver als erg emotioneel. Maar ik had ook niet echt veel symptomen toen ik de eerste keer zwanger was. Er blijven toch twijfels in mijn hoofd rond spelen van: Wat als ik geen gezond kindje op de wereld kan zetten. Wat als geen een van mijn kleintjes blijft 'plakken'.. Ik weet dat dit niet erg productief is, maar kan er niets aan doen. Ik ga maar gewoon hopen dat het deze maand raak is en alles goed gaat. Kan niet veel meer doen dan dat toch?

Deel Deze Pagina