ahhhh, je bent niet stom stom stom.. je wil gewoon heel graag (wij allemaal) en wie weet volgende week een positieve test!! hoop echt dat je te vroeg getest hebt.. knuffel!!
hahaha, wat breng je dat leuk, maar idd als ze maar zwemmen hoe dan ook zit je 10 april lekker in rome en zwanger zou super zijn, maar met een wijntje op een terrasje is ook super als het nog niet raak zou zijn..
hè balen! maar misschien dat je idd nog te vroeg bent... wel raar zo.. ik zou ook gaan testen als ik 5 weken na de curettage nog niet ongesteld zou worden.. het is ook lastig dat je gewoon niet weet wat je cyclus doet terwijl je dat eigenlijk wel graag wil weten...
Ik heb er nu al meteen een gevoel bij van zal wel niet. Maar het kan inderdaad veel te vroeg zijn. Mijn testen bij eerste zwangerschap waren erg licht een week na mijn nod. Is het dan zo dat ik altijd een lichte test zal hebben in het begin of dat het kan verschillen per zwangerschap? Ik weet dat hoe verder je bent de donkerder maar verder weet ik niet of het hetzelfde is bij elke zwangerschap. En ja Mounia, het lijkt er op haha! Ik kan het gewoon niet laten. Ik zit de dagen af te tellen tot mijn nod en toen zag ik de testen weer liggen en dacht.. misschien geeft ie wel gewoon een vroeg positief!! Iets te positiefs gedacht Chantal he balen joh Ik voelde me precies hetzelfde als toen ik zwanger was de week voor mijn eerste ongi na mijn mk. Ik was erg misselijk, zere borsten, erg moe etc etc. Maar blijkbaar is het toch wel bekend dat de eerste ongi zo kan zijn. Wat zwaarder dan normaal etc. Ik ga ondanks dit toch gewoon voor je door duimen dat dit allemaal toch niet het geval is en je gewoon lekker zwanger bent!
ik weet niet of het zo is als je test toen licht was of het dan altijd zo is, toen ik zwanger werd was ik niet echt heel goed aan het bijhouden wanneer ik ongesteld was, wist wel dat mijn cyclus altijd iets langer duurde dan gemiddeld.. was ongeveer 15 december voor het laatst ongesteld en heb 20 januari getest en had echt een knal test.. probeer de foto bij dit bericht te plaatsen en als het niet lukt dan zet ik hem wel in mijn foto album... lijkt me wel vervelend als je een test heb waar je echt op moet turen om te zien of je nou wel of niet zwanger bent, gelukkig nog niet meegemaakt...
woah dat is inderdaad een mooie test!!! Mijn waren erg licht dus heb ik een digitale gehaald die gewoon zei zwanger of niet zwanger. Veel duidelijker. Maar ook erg prijzig om telkens elke maand mee te testen.
ik moest rekenen vanaf de dag dat het vruchtje gestorven was maar dat is misschien anders als bij jullie omdat ik direct na de mk een negatieve test had en hcg al onder 5 zaktte?curettage was enkel dagen later. joyjoy en chantal ik zou gewoon later opnieuw testen hoor,ik val vreselijk in herhaling maar je weet dat ik bij mijn eerste zwangerschap pas na 10 weken positieve testjes had ik dacht vandaag"ik ga de meiden mij eens helemaal krankjorum laten verklaren en ik ga even véél te vroeg,belachelijk vroeg testen negatief natuurlijk even 2,5 euro verspillen op een sneeuwerige maandag...
Als die positief was geweest was dat wel helemaal super geweest natuurlijk en ook heel apart zo vroeg al Mocht ik een test doen, dan zou dit zijn om te weten of het hcg weg is en dat ik als ik over een tijdje test (en positief test) zeker weet dat het echt is en niet nog oud hcg
@joyjoy, ik weet niet of het elke zwangerschap zo is maar het kan wel dat je lichaam wat rustiger de hormonen aanmaakt toch? Mijn test was na 1 week over tijd heel licht en pas na 2 dagen zo'n donkere streep als die van Kim. Maar blijf vooral positief denken dat is beter dan stress en verdriet @mol haha hoe je dat ook zegt wij zullen je niet zo snel krankjorum verklaren haha de meeste hier doen het zelf ook en is ook logisch als je zo graag zwanger wilt worden De enige reden dat ik nog niet getest heb is omdat ik niets voel en eigenlijk nog een reden vanwege me controle afspraak , dan hoef ik niet een test te kopen en te verspillen 😋 ik vraag me af of ze op de echo kunnen zien of je wel je eisprong heb gehad ..
Ha dames, Joyjoy: niet alleen je eerste ongesteldheid na de misrkaam kan misleidend zijn hoor. Ik heb het al sinds mijn eerste miskraam, dat mijn lijf me elke ronde verteld (toeschreeuwt! ) dat ik zwanger ben, en dat ik het dan toch niet ben. En ik weet ook dat ik niet de enige ben, want er zijn verschillende topics over geweest. heel frustrerend! Wat betreft de zwangerschapstest, ik weet het niet zeker hoor, maar aangezien ze altijd overal zeggen dat elke zwangerschap anders is, kan ik me zo voorstellen dat dat ook geldt voor het hcg gehalte? Verder is mij altijd verteld dat ik kon gaan tellen zodra het hcg uit het bloed is. Dat daalt met 50% per dag vanaf wanneer de miskraam begonnen is en je kunt het dan bevestigen met een zwangerschapstest rond de tijd dat je verwacht dat ie nul is. Bij mij klopte het precies. Kim, als ik jou was zou ik dat ook zeker doen hoor, testen om te zien of het hcg helemaal weg is. Dat haalt zoveel onduidelijkheid en onzekerheid weg voor de volgende ronde! Mol, hoe lang nog tot je nod? En hoe zit dat bij de andere teststers? Ik vind het ook altijd heel moeilijk om te wachten met testen tot mijn NOD. Neem het me elke keer weer voor, maar altijd is er wel een reden waarom ik toch beter eerder kan testen Ik begin nu zo langzamerhand ook weer erg onrustig te worden. Het ene moment denk ik wat te voelen, en dan doe ik het weer af als iets anders. Vanmorgen wel wat minimaal helderrood bloedverlies aan het wc papier, met wat slijm erbij. Echt niet veel. Op 9dpo zou het een innestellingsbloeding kunnen zijn, niet waar? Maar ja, het kan ook een voorloper van mijn ongesteldheid zijn, al vind ik dat wel wat vroeg. Meestal word ik stipt 14dpo ongesteld sinds mijn laaste ma. Hmmm, afwachten maar weer. Ik ga sowieso niet voor vrijdag testen, maar ik probeer te wachten tot na het weekend. Yeah, right! Duimen voor ons allemaal dus maar!
Ik ga voor iedereen duimen! Ik mag om half 4 naar de gynaecoloog dus zal vragen hoe het zit na curettage met de cyclus.. Ik ben wel benieuwd nu eigenlijk.. Want als ik vanaf de eerste curettage reken, dan heb ik nu ongeveer m'n eisprong..
@angelhope, innestelingsbloeding kan denk ik wel.. ga voor je duimen pfff sorry hoor even klagen... ik stond vandaag heel fit en vrolijk op en dacht dit wordt een goede dag. Na wat vertraging met de trein uiteindelijk op me werk aangekomen en zit nog geen 2 minuten begint er een collega een beetje te irriteren.. Kort uitgelegd.. Hij is een relatiebeheerder en ik ben een assistent (om de rollen verdeling duidelijk te maken). Elke maand ga ik naar ZIJN klant toe om de administratie te verwerken. Gister mailde die klant dus over iets aanschaffen voor hun nieuwe kantoor dus hij stelde aan mij de vraag of ze gaan verhuizen. Ik zeg weet ik niet daar heb ik niet over gehoord. Dus hij ging het aan die klant vragen. Vanochtend zegt hij dus als eerst : Praat je wel eens met ... Dus ik zeg natuurlijk wel maar hij is vaak in bespreking en heeft mij niets erover gezegd. Waarop hij zegt ik kijk altijd in het permanente dossier wanneer het huurcontract afloopt. Dus ik zeg nou dat is heel netjes van jou maar dat komt niet in mij op. Ik had echt iets van GRRRRR waarom moet je zo praten terwijl er een vennoot vlakbij zit die alles hoort. Hij is relatiebeheerder dus ik vind kunnen tot zijn taak behoren. Maar zo laat hij mij slecht overkomen en daar heb ik echt een hekel aan dus ben nu best geirriteerd :S Sorry moest het even van me afschrijven
Dat is inderdaad niet netjes van je collega, zou ook niet blij zijn als er zo met mij omgegaan werd.. Irritatie heeft niks met hormonen te maken? of is dit een erg flauw grapje? Ik werk zelf als taxichauffeuse en ben altijd even aardig en beleefd tegen mijn klanten, maar toen ik pas zwanger was ben ik me toch een partij uitgevallen tegen een klant die dacht dat hij mij wel even de les kon lezen.. Dat was echt een gevalletje "hormonen" hahaha schrok er zelf van Ik laat vanmiddag even weten hoe het gegaan is, nog even paar uurtjes werken
ik denk(ben niet zeker na mk)dat mijn nod rond de 21ste is dus ik was wel héééééél vroeg....shame on me...ik ga even wegblijven bij kruidvat zodat ik niet nog meer testen ga zitten verspillen
Succes kim!! Ik denk dat ik wel ongi zal worden, had net met afvegen een roze slijmsliert erbij nouja aan de amdere kant ook ij dat mn lijf weer werkt maar toch jammer
@kim, kan maar denk eerder ongesteldheid want dan heb ik er ook last van ik ga gewoon uit van ongesteldheid. @mol, inderdaad wel heeeeeel vroeg hahaha @sunflower, kan het geen innestelingsbloed zijn ??
@Mounia; werk jij toevallig bij een accountantskantoor? Ik heb tot eind 2011 bij een groot accountantskantoor gewerkt. Eigenlijk vond ik het best verschrikkelijk. Echt een totaal andere cultuur. Ook geen leuke omgang met collega's en iedereen alleen maar aan elkaar laten zien dat ze zo goed zijn in overwerken. En ik was ook maar een 'assistentje'. Dat werd me soms ook wel duidelijk gemaakt. Bah.! Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik ook besloten na mijn verlof wat anders te zoeken... Nu werk ik 1,5 jaar bij een bedrijf dat personeel detacheert als financieel medewerker. Wel een stapje terug met wat ik deed, maar veel relaxter werk. Ik word ook echt gewaardeerd en ik heb veel tijd voor mijn dochtertje. Ben blij dat ik die keuze heb gemaakt. @Kim; succes straks. Ben benieuwd hoe het is gegaan! @Angelhope; spannende tijd. Kan goed een innestelingsbloeding zijn geweest. Ik hoop dat je eind deze week een positieve test hebt! Hoe is het met je schildklier? @Mol: zeker vroeg getest Maar ik kan het me goed voorstellen hoor, haha..