Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia05

mounia05 Niet meer actief

@Ammie, haha een belastingadviesbureau.. Het is niet zo heel groot maar er zijn gewoon 3 verdelingen : Vennoot, Relatiebeheerder en Assistenten. Op zich vind ik dat ze hier het niet echt duidelijk laten merken dat er dat onderscheid is alleen die ene collega heeft soms zijn momenten :p .. Die eventuele nieuwe baan is ook bij een detacheer bureau Hofmeijer :p zal wel heel toevallig zijn als jij daar nu werkt haha :p .. Ik zou vandaag te horen krijgen of ik uitgenodigd wordt voor een 2e gesprek maar nog niks gehoord :S

2. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Net de afspraak gehad, alles was goed :) baarmoeder was schoon nu, hele opluchting..
    Over de vraag of de curettage gezien kon worden als de eerste dag van de menstruatie was het antwoord eigenlijk nee, vanaf dat moment word er in het lichaam duidelijk dat er geen zwangerschap meer is en dat er weer een nieuw eitje mag komen.. Wat hier al eerder werd gezegd is dat je gewoon na 4 tot 6 weken je eerste "normale" menstruatie weer mag verwachten..
    Ze heeft voor mij nog gekeken of er activiteit was bij de eitjes, maar alles was rustig, dus had m'n eisprong al gehad of hij moet nog komen, maar het kan iig nog 2 tot 4 weken duren voordat ik ongesteld word.. Deze gynaecoloog gaf als advies toch de eerste cyclus af te wachten, want haar mening was dat als het meteen weer raak is dat de Kans dan iets groter is dat het opnieuw misgaat.. Maar daar dacht mijn vorige gynaecoloog anders over..

Had 12 april eigenlijk de controle afspraak staan en die heeft ze voor me laten staan, als ik dan nog niet ongesteld ben, dan kan ze in ieder geval kijken hoe het er allemaal uitziet

3. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    @mounia, innesteling? Weet niet zit al op 12 dpo. Heb geen idee eigenlijk, verder deze dag nog geen bloed gezirn dus ff afwachten.

@ kim fijn dat alles goed was'. Voelt vast fijn!

4. mounia05

@kim, fijn dat alles schoon was :).. Zo zie je maar weer dat iedereen wat anders zegt.. Ik heb nog nooit gehoord dat als het meteen raak is dat de kans groter is dat het misgaat. Tegen mij werd gezegd dat de enige reden om te wachten is zodat je makkelijk kan tellen en zolang je lichaam er niet klaar voor is word je ook niet zwanger ;). Ik heb iets van je moet doen wat goed voor jezelf voelt.

@sunflower, wat houdt DPO in ??

5. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    @mounia, ik had dit ook nog nooit gehoord en als het deze maand raak is, dan is dat zo en heeft het zo moeten zijn en anders de maand erna of daarna of ....
    Wat ze tegen jou hebben gezegd zei mijn vorige gynaecoloog ook.

Dpo is toch days past ovulation ofzo, aantal dagen na eisprong.
    Weet het niet 100% zeker, maar volgens mij wel..

Maar ben inderdaad blij dat alles er goed uitziet, stelt me gerust en nu kunnen we er weer voor gaan :)

6. mounia05

Owww dat klinkt wel logisch hahaha :p op zich kan het dan wel sunflower want bij mij vorige zwangerschap had ik ook gerekend vanaf de eisprong hoe ver ik ongeveer zou zijn en werd toen alsnog 1 week terug gezet dus je weet nooit precies wanneer alles gebeurd. Ik blijf gewoon positief voor je en blijf duimen dat het toch raak is ;)

7. mounia05

het sneeuwt hier :( en ik moet straks de deur uit voor me controle .. Bah bah bah , het mag snel gaan ophouden en de lente mag van mij nu wel beginnen

8. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Succes straks bij je controle! Hier sneeuwt het (nog) niet.. Maar dat het lente mag worden is 1 ding dat zeker is!!! :D

9. mounia05

Nou ik kan me banner aan gaan passen :p ik heb net pas me eisprong gehad dus ze verwacht dat ik over 2 weken ongeveer ongesteld wordt. Als het na 3 weken er nog niet is dan moet ik weer langs komen.

Voor de rest zag alles er mooi schoon uit en zelfs me vleesboompje is weer klein dus was gewoon door de hormonen gegroeid. En het vruchtje had geen genetische afwijkingen dus dat was ook goed.

Dus voor de lijst mijn NOD is 27 maart :p haha .. weet niet of je meteen kan zien of het eitje bevrucht is :p heb niet veel geklust afgelopen week zondag laatste keer dus wie weet net op tijd , ach ik merk het wel :p

10. mounia05

Als ik mijn banner moet geloven dan moet ik vandaag toch maar voor de zekerheid even gaan klussen :p

11. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Klinkt allemaal goed mounia! Hoop voor je dat het snel raak is :D

Ik heb net voor de zekerheid de test gedaan om te kijken of het hcg al weg is, maar was nog wel een licht streepje te zien, had hem liever helemaal wit gezien op dit moment.. Maarja

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      37,7 KB
      Weergaven:
      42
  12. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Maar het is echt heeeel licht Kim!! Dat is een goed teken! :) Je bent er bijna!!

En hup hup Mounia, aan de slag jij! :p

13. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Wat betreft een grotere kans op miskraam als je gelijk weer doorgaat, zit wel iets in hoor, mn VK heeft het als volgt uitgelegd:

Als het nieuwe vruchtje zich op de plek van de oude nestelt is de baarmoeder daar nog niet helemaal hersteld in de meeste gevallen, en kan het dus alsnog misgaan, en als je dan een keer ongesteld bent geweest, is het 'littekentje' van het vorige vruchtje vaak helemaal of bijna helemaal weg.

Overigens hoeft dit geen reden te zijn om te wachten hoor, de kans is maar klein dat het nieuwe vruchtje zich precies op het oude plekje nestelt;)

Dus het risico is maar een heel klein beetje groter dan normaal.;)

14. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Het is ook een goed teken, maar wit was fijner.. Ga gewoon "klussen" wanneer we zin hebben en als mijn menstruatie er over 4 weken nog niet is, dan moet ik toch naar de gynaecoloog, kunnen hun mooi kijken :D

En idd mounia, aan de slag! Hahaha

15. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Ja dit had ik eerder gelezen, hier of ergens anders..
    Ik weet dat als het nu raak zou zijn deze maand en het weer mis gaat, dat ik dan wel zou denken van had ik maar..... Maarja, kan ook over paar maanden raak zijn en vervolgens weer mis gaan..

Ik probeer maar zo te denken dat als mijn lichaam er klaar voor is dan komt het vanzelf en anders nog niet ;)

16. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Wij zijn er ook gelijk weer voor gegaan hoor, en tsja, helaas nog niet weer raak..
    Ik hoop voor je dat t snel weer raak is en je gauw een plakbeeb hebt!;)

17. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Dankjewel nathaliiej :) hoop het voor jou ook!!

18. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    en heb jij wel steeds het gevoel dat het terug raak is?ik heb dat namelijk nu heel erg...eerste cyclus na mijn mk en voel(of ik beeld het me in)allerlei kwaaltjes :(

19. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

He meiden,

Het is even geleden maar hier weer een teken van leven van mij.
    Heb wel meegelezen op de telefoon maar niet kunnen reageren.

@ Anne1977, hoe is het met je? Ongi al weer weg? Hopen dat het vluggertje raak is :). Leuk cadeautje voor Rome idd.

@ Chantallcindy, heb je al duidelijkheid?

@ Kim, jee wat fijn dat je zus het zo voor je opneemt. Super!!
    En niet meer beginnen met roken hoor. Zonde als je gestopt bent. Fijn dat je baarmoeder schoon is. Nu kun je weer verder. Op naar een posi test. Ehm eerst negatief natuurlijk.

@ Mol, jee wat jammer dat je niet zo'n goede relatie hebt met je zus. Hier ook net nav mijn MK flinke ruzie gehad met mijn broer. En hij denkt idd ook altijd dat hij achtergesteld wordt maar dat is echt niet. Maar ja. Het zal wel. Het gaat nog wel even duren voordat dat goed is. En eht zal nooit meer zo worden als het was. Heel jammer.

@ Jufke, fijn dat alles weer gewoon werkt. Op naar een posi test :).

@ Ammie, hoe gaat het met je? Kun je al langzaam genieten?

@ Angelhope, hoe is het met je? Voel je al iets?

@ JoyJoy, spannend. Heb je al bedacht wanneer je opnieuw gaat testen? Nu een beetje te vroeg getest waarschijnlijk. Ik zou testen als je vrienden weg zijn. Wordt idd je tijd met hen niet verpest.

@ Mounia, hoe was het bij de gyn? O lees net dat het goed was. Fijn. Jij ook op naar een posi test. Dus aan de slag ;). Al iets gehoord van he 2e gesprek?

@ Sunflower, innesteling of ongi? Volgens mij zou het wel kunnen een innesteling. Duim voor je.

@ Hier, op de wachtbank. Ben maandag bij de gyn geweest vanwege aanhoudende buikklachten. Deze heeft een echo gemaakt en hierop had ik net mijn eisprong gehad. Dus om de dag geklust en nu maar wachten weer. Verder was alles goed.
    Nu al 2 dagen zonder buikpijn. Jippie!! Hopelijk snel een posi test. Even het lijstje aanvullen.

Ons lijstje

Zwanger

- Ammie1984; 21-11-2012 curretage (mk 6wk2); zwanger ronde 2 -> 21-01-2013
    -
    -

Wachtbankje

- Joyjoy (26) - Mk7w(jan'13) - 2e ronde - 1e kindje -> NOD 15 maart
    - Mounia (22) - MA8,5w(jan'13) - 1e ronde - 1e kindje -> NOD 5 maart
    - kim (27) - MA 7,1wk (feb'13) - 1e ronde - 1e kindje -> NOD +/- 2 april
    - Anne 1977(35jr) - BBZ dec '12 - 3e kindje - NOD 5 april
    - JufKee (26) - ma jan'13/curretage 12 feb - 1e kindje - NOD ong 6 april
    - SunFlower (27) Mk feb en dec 2012 - 1e ronde- 1e kindje - NOD 13 maart
    - Angelhope (37) - 3 vmk's, 2 ma's - 3e ronde - 3e kindje - NOD 17 maart

- Loontje (35) - 2 MA - 3e ronde - 2e kindje - NOD 24 maart

Herstellende

- Mol(34) - mk feb'13 met curretage - zesde ronde -3e kindje - nod mogelijk 18/3?
    -
    -

Wil je bij het lijstje toegevoegd worden, gebruik dan even de kleurtjes van hierboven zodat we makkelijk kunnen zien bij welk gedeelte je bent.

Meiden tot van de week!!

20. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    @mounia idd days past ovulation, dus je dagen na je eisprong zit nu op 13 dus blijft spanned! 2 x per dag een rozig draadje met afvegen maar nog geen ongi! Nog ven geduld dus

@kim dat is wel een licht streepje, balen dag je moet wachten tot ie wit is!

Deel Deze Pagina