Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Nog niet.. na de echo van vorige week hadden we het niet gezien, dus ik was al helemaal gelukkig dat het, dachten we, toch een schittering ofzo geweest was..
    Daarom is het nu extra zuur dat er toch wat zit..
    Heb het vanavond pas te horen gekregen, dus morgen zodra ik tijd heb gelijk bellenx en z.s.m. een afspraak maken, ik wil weten wat dat rare is..
    En die andere onderzoeken moet de gyn ook doen..
    Ik heb geen rijbewijs, en manlief kan niet zomaar vrij krijgen op zn werk, dus hoop keihard dat er volgende week al een plekje is..:(
    Ik ga nu maar slapen, maak mezelf helemaal gek.. bah!

Slaap lekker allemaal!

2. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Anne, ik ben 37. Mijn vorige huisarts vond het nodig om keer op keer te herhalen dat ik te oud ben, dat ik tevreden moet zijn met wat ik heb (twee gezonde zoontjes) en niet moet proberen om meer kinderen te krijgen. :x Gelukkig heb ik sindsdien meerdere experts gesproken, mensen die dag in dag uit met zwangerschappen en miskramen enzo te maken hebben, en die hebben me stuk voor stuk op het hart gedrukt dat ik absoluut nog niet te oud ben en er gewoon weer lekker voor moet gaan. Proberen me geen zorgen meer te maken, dat het zeer waarschijnlijk gewoon botte pech is geweest. Dat deed me goed om dat te horen. Ze zeiden ook dat ze heel regelmatig dames van rond de 45 hebben met prima zwangerschappen, dus dat ik nog tijd zat heb :D

Gelukkig is ml hier wel bereid meteen er weer voor te gaan, maar hij wil verder niets weten van ovulaties, vruchtbare periodes en de hele mik mak. Dus toch altijd wel lastig om op het juiste moment te zorgen dat we het gezellig hebben met elkaar ;)

Astrid, bedankt voor de tip over duphaston, daar had ik nog niet van gehoord. Zal het binnenkort eens in de groep gooien bij mijn huisarts :)

Nataliiej, wat vervelend die onduidelijkheid en onzekerheid. Kan je nog niet door! Ik hoop voor je dat het gauw opgelost kan worden. Zou fijn zijn als je in het nieuwe jaar met een schone lei kon beginnen he? Sterkte meid!

Lica, voor zover ik weet mag je tarwekiemolie en vitamines gewoon samen gebruiken hoor. En je kunt het gewoon bij de drogist krijgen. Hier in Australie is die tarwekiemolie haast niet te krijgen, en al helemaal niet in tabletten (de olie zelf daar ging ik letterlijk van over mijn nek :)). Gelukkig konden mijn ouders me twee potjes toesturen en heb ik nu nog genoeg over om de komende maanden mee door te komen. Tarwekiemolie is trouwens goed voor ontzettend veel dingen, niet alleen voor zwangerschap. Net zoiets als visolie zeg maar, het sowieso goed om het te slikken in het dagelijks leven....

Nou, even een update van hier. Ik dacht dat ik het achter de rug had gisteren, maar gedurende de dag nam de pijn weer toe, tot ik rond een uur of 6 s'avonds gewoon weeeen had :$ :(

Ik wist niet wat me overkwam, had ik helemaal niet verwacht natuurlijk. De weeen namen toe en ik had al twee sterke paracetamols genomen, maar dat hielp geen moer. Toen maar weer dat paardemiddel pijnstiller genomen, dat begon pas te werken nadat ik al naar bed was gegaan. Gelukkig ben ik na een uur ofzo in slaap gevallen en lijkt het dus daarna over te zijn gegaan. Vanmorgen met een zeurend gevoel in mijn buik wakker geworden, dus ik dacht: okee, dat zal het dan wel zijn geweest. Hopelijk ben ik nou echt alles kwijt. Ging ik een uur later naar de wc, voel ik dat ik iets heel groots verlies. Sjonge, ik was er echt een beetje van ontdaan. Ik had het gewoon niet meer verwacht. En aangezien het gisteren allemaal nogal klein was, en ik dacht dat dat het was, en dan nu krijg je ineens zoiets groots. Ik wist gewoon even niet goed wat me overkwam zeg maar.

Nu ben ik weer een beetje bijgekomen en voel ik me goed. Ik heb geen pijn of krampen meer, heb zelfs nog een beetje gesport net :) Ik begin te geloven dat ik nu dus echt wel alles kwijt ben, en ik heb ook meer vertrouwen dat de echo volgende week zal laten zien dat ik helemaal schoon ben. Dus uiteindelijk ben ik er wel 'blij' mee dat het zo is gegaan. Liever dit, dan volgende week nog een keer pillen te moeten....

Maar heftig vond ik het wel.

Morgen nog naar de huisarts, ik hoop ook hcg laten prikken want ik ben een beetje bezorgd over dat het zo langzaam zakte. Ik hoop dat nu ik alles kwijt ben, dat hcg ook als een gek zal gaan dalen. Dan maandag controle echo, en hopelijk kan ik het dan ook helemaal achter me laten en weer naar de toekomst gaan uitkijken.

Allemaal goede voornemens: sporten, gezonder eten, afvallen (5 kg) en dan hopelijk zo snel mogelijk weer zwanger raken :D

We gaan d'r voor meiden! Gewoon doorgaan zou Barry Stevens zeggen ;)

3. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Ik heb na het gedoe van gisteravond, en een ongelofelijke rotnacht, besloten om voorlopig weg te gaan van het forum..
    T word me toch allemaal even te heftig..
    Sterkte iedereen, en ik hoop dat jullie wens snel in vervulling komt

4. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Nathaliiej,

Ik snap het meid. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. En mocht je je op een later moment weer willen aansluiten bij ons, dan ben je natuurlijk altijd welkom! :)

Veel sterkte, ik hoop dat je rust kunt vinden om bij te komen van alles en dat je daarna de moed weer vinden om door te gaan.

Knuffel van mij

5. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik zit nu midden in een miskraam, buikpijn rugpijn en verlies stolsels. Heb het vruchtje ng niet kunnen ontdekken. Ben 6 weken en paar dage zwanger. Afgelopen di 2e echo gehad was we een vruchtje maar geen hartactiviteit. Nu sinds di mid bloed verlies en gister en vandaag stolsels.

Ben nu vandaag alleen thuis. Hang de hele dag al op de bank komt niks uit mijn handen, nergens zin in. Ben verdrietig en voel me zo alleen.
    Ik ben zwanger geworden op Natuurlijke wijze wat we helemaal niet meer hadden verwacht. we hadden namelijk na 2 jaar medische molen besloten met zijn 3 en te blijven, dus dit kwam als een wonder. Helaas mocht het toch niet zo zijn.

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Sterkte Nataliiej! Hopelijk is die vlek niets ernstigs en kan je het allemaal snel een plekje geven.

Fleur1976, wat erg dat het mis gegaan is en zeker na zo'n tijd. Heb je het vruchtje inmiddels al verloren? Moeilijk is dat hoor. Heel veel sterkte!

Oja Angelhope, jij woont in Australië! Dacht al wat reageer jij op een vreemde tijd ;) Hoe is het nu? Heb je al bloed laten prikken?

7. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Angelhope, dank je wel voor de info :)

Nathalie, ik snap je volledig meid. Ik heb dat ook nodig gehad. Ik weet niet of je dit nog leest, maar veel sterkte nog. Weet dat je hier altijd terecht kan als je het nodig hebt. Ik duim dat je hier snel terug bent met goed nieuws.

Fleur, oooh zo erg. Je hebt er al een heel traject opzitten en als het dan eindelijk toch meezit, loopt het mis. Dikke knuffel meid.

8. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg vanmiddag rond een uur of vier heftige buikkrampen. Deed nog pijner als me bevalling en toen ben ik na een paar x persen een hele mooie eivormig vruchtzakje verloren met vruchtwater en een heel klein miniboontje. ik heb er een foto van gemaakt.
    Paar uur later volgens mij een mini placenta.
    Echt raar en apart om dit mee te maken.
    Nu nog veel bloedverlies en buikkrampen en pijne me onderrug

9. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Fleur,

Wat een narigheid meid. Helemaal moeilijk als je er totaal geen rekening meer mee had gehouden dat je op natuurlijke wijze zwanger zou raken. Sterkte met je verlies. Ik zal vast te laat zijn met het advies, maar ik zou een zeer sterke pijnstiller nemen als de pijn zo erg is hoor. Blijkbaar wordt lang niet iedereen met dat advies weggestuurd, en dat vind ik niet te begrijpen. Want inderdaad, de pijn van een miskraam is vreemd genoeg een stuk erger dan die van een bevalling.

Hoe dan ook, nu je ons hebt gevonden hoef je je misschien niet meer zo alleen te voelen. Hier kan je je gevoelens en gedachten delen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en je dus zullen begrijpen als geen ander.

Ik ben vandaag weer naar de dokter geweest, maar met de beste wil van de wereld lukte het niet om bloed te prikken. Ze hebben beide armen geprobeerd, maar die zijn al helemaal blauw van de vele prikken van de afgelopen week. Ook is mijn bloeddruk heel erg laag en hebben ze me aangeraden om wat zouts te eten. Dat verklaard wel dat suffige en draaierige gevoel in mijn hoofd.

Verder raadde de midwife me aan om 'Menevit' te halen voor ml. Ik weet niet of die ervoor open staat hoor. Maar hebben jullie er wel eens iets over gehoord, en is het de moeite inderdaad waard?

De komende weken zal ik wat minder vaak kunnen reageren (ga het wel proberen, maar lukt misschien niet). Ik zal vast de enige niet zijn. Ik hoop dat we dit topic levend kunnen houden, want ik vind het super prettig om hier mijn verhaal kwijt te kunnen en te horen hoe het met anderen in dezelfde situatie vergaat. Dus als iedereen hier nou zijn best doet om met enig regelmaat te posten, dan moet het wel lukken he? :)

Voor iedereen hier 'fijne feestdagen' voor zover mogelijk ;) Ik hoop dat we het allemaal een beetje kunnen loslaten, even bijkomen van alles, en dan in het nieuwe jaar weer fris en fruitig aan de slag :D

Liefs van mij

10. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Goedemorgen allemaal,
    Fleur, sterkte met het verwerken van je miskraam!
    Sorry meiden, maar ik reageer niet op iedereen, moet zoveel terug lezen dan. Ik ben nogal druk geweest de afgelopen dagen... :D
    Volgens mij kan ik plaatsnemen op het wachtbankje.
    We hebben echt flink ons best gedaan. :)
    Ergens heb ik wel goede hoop... ben benieuwd. Op 1 januari wil ik gaan testen.... spannend!
    Het zou zo leuk zijn.. maar wat zou het spannend zijn zeg! pffff
    Nu eerst maar even 11 dagen wachten.....

11. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Goede middag allemaal,

Angelhope, Pfff, lekker zo'n huisarts... Toen ik bij de gyn was en zei dat ik me zorgen maakte omdat ik over een paar maanden al 36 word moest hij lachen en zei dat ik nog zoooo jong was! Al moet ik zelf eerlijk zeggen dat ik eerder altijd zei dat 35 de limiet voor mij was.... maarja... soms veranderen dingen he?

Wat vervelend dat het bloedprikken niet gelukt is!

Nataliiej, helemaal goed meid, lekker doen waar je je goed bij voelt! Sterkte en succes iig!

Fleur wat een ellende! Zo lang bezig en dan toch zwanger en dan dit! Wat een verdriet! Ik hoop dat je je snel iets beter voelt en hier lekker van je af kan praten!
    Pfff, wat is het toch oneerlijk he?

Lappie wat spannend weer he dat afwachten! Wie weet is het meteen weer raak, ik hoop het voor je!

Ik zit nu op 18 dagen na mijn operatie, maar begon toen na 4 dagen te bloeden, dus heb geen idee of ik nou op dag 18 of 14 van mijn cyclus zit! Zou ook heel goed kunnen dat er voorlopig helemaal geen bal van klopt natuurlijk!
    Kan op mijn temp iig nog geen eisprong vinden! Klussen maar gewoon om de dag... altijd goed :)

Probeer me nu maar wel te richten op leuke dingen... Toen ik zwanger was had ik bedacht dat we niet op zomervakantie konden omdat ik 2e helft van juli zou bevallen. Maar nu dus maar een vakantie geboekt 2e helft van juli! Haha, zou stiekem bijna hopen dat ik nu niet binnen 2 maanden zwanger raak want dan moet ik het alsnog annuleren! Nou ja, we zien het allemaal wel!

Verder ben ik snipverkouden... bah! Weerstand is ook erg laag gok ik, dus dan krijg je dat..
    Gelukkig dat de kerstvakantie nu is begonnen, voel me verschrikkelijk moe en futloos...

Hebben jullie nog leuke plannen met de feestdagen/in de kerstvakantie?

12. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Lappie, ben jaloers op jou :) ik wou dat ik daar ook al zat op dat bankje. Veel succes, ik hoop dat jij het goede voorbeeld mag geven.

Anne, ik probeer dat ook zo weinig mogelijk te doen om dingen uit te stellen. Ik zie wel achteraf of er iets moet geannulleerd worden.

Het enige punt waar ik wel een beetje met zir is dat ik graag ouderschapsverlof wil nemen. Altijd thuis op woensdag. Raak ik dan zwanger dan heb ik ook een extra rustdag. Je moet dat 3 maanden op voorhand aanvragen. Dus
    ls ik dat direct vraag wannneer ik terug zwanger ben dan werk ik de laatste 5 maand een dagje minder. Maar wat als dat dan weer mis gaat??? Dan had ik die maanden beter opgespaard voor een andere keer.

Gisteren nog eens een stapje in de wereld gezet. Het was echt leuk. Alleen veel te laat in mijn bed en dus wat te weinig geslapen. Mar het deed wel eens goed om plezier te maken en die knop even om te draaien.

13. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien we me besloten hadden met zijn 3 en te blijven en ik toch onverwachts zwanger raakte zit ik nu weer in twijfel wat te doen.
    Moeit ik de natuur op zijn beloop laten of moet ik het medisch circuit weer op zoeken. Of toch met zijn 3 en blijven.
    Eigenlijk heb ik geen zin om weer zo lang te wachten voordat ik zwanger ben bovendien zijn ik en mijn man ook niet de jongste meer.
    Voor mij gaat het nog wel. Maar man al boven de 40.
    Pff moeilijk.
    En wanneer is e lichaam er eigenlijk weer klaar voor. Vloei nog steeds best veel afgelopen do vruchtje verloren.

14. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Hoi allemaal!

Ik ben weer helemaal bijgelezen na een paar dagen weg te zijn geweest. Had even geen moed om de verhalen hier allemaal te lezen.
    Welkom aan de nieuwe dames, jammer dat jullie ook hier bij moeten komen...
    Sterkte aan iedereen, ik heb weer veel nare berichten gelezen. Hopelijk gaat 2013 ons jaar worden!!

Met mij gaat het gelukkig weer redelijk, gister weer een dagje aan het werk geweest. Ik heb contact gezocht met mijn verzekering of vervolg onderzoek in Gent vergoed wordt. Ik kan nu mijn verzekering nog wijzigen.. Begin januari onderzoek in Nederland en dan wil ik toch door naar Gent.
    Maar ik denk dat we ondertussen ook zelf nog een keer gaan proberen zwanger te blijven.. het worden is tot nu toe geen probleem. Ik vind het wel heel eng.. in mijn achterhoofd zit de gedachte dat 3x geen toeval is.. maar aangezien we niet weten hoe lang al die onderzoeken duren en een jaar is zo weer voorbij.

O ja, iemand vroeg hoe je alle berichten kon bekijken. Als je naar meer opties gaat en je scrollt helemaal naar onder dan staat daar "Dit onderwerp heeft meer dan 10 reacties. Klik hier om het hele onderwerp te lezen." Als je daar op klikt opent hij het topic in een nieuw scherm en kun je alles rustig lezen terwijl je aan het reageren bent.

15. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Fleur, ja snap dat je met een dubbel gevoel zit. Normaal moet je zeker wachten totdat je geen bloed meer verliest om infecties te vermijden. En verder start je lichaam zijn cyclus pas wanneer hcg uit je bloed is. 6 weken is blijkbaar een normale termijn voor een nieuwe cyclus.
    Mijne was 32 dagen terwijl normaal 29-30. Dus dat valt redelijk mee.

Cd28, super dat je de verzekering nog kan aanpassen.

Ik moet morgen naar de gyn. Ben eens benieuwd. Ik hoop echt op groen licht...

16. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moet ook opnieuw beginnen.....maar helaas mag ik nog niet opnieuw beginnen! :( heb een mola zwangerschap gehad dus moet nu zekers nog 6 tot 7 maanden wachten voor ik groen licht krijg! En maar hopen dat mijn hcg waardes blijven dalen...goed dalen! I hope so :)

Beetje depri berichtje

17. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi Laymoi2, sterkte! Wat vervelend zeg! Waarom moet je na een mola-zwangerschap 6 tot 7 maanden wachten?? :(
    Ik moet er niet aan denken als ik eerlijk ben.

18. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Omdat het hcg helemaal op nul moet komen, als ik zwanger wordt snel na mola heb ik groter kans dat het terug komt en kunnen ze me niet controleren. Want als het terug groeit moet ik aan de chemo! Mola kan uitzaaien via bloed naar andere organen! Het is niet niks :(

19. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ladymoi2, dat klinkt wel eng zeg, dat je aan de chemo zou moeten na een mola zwangerschap. Hopelijk groeit het niet meer terug. Lijkt me geen pretje voor je lichaam (en je vruchtbaarheid) die chemo.

Ik heb op zp vaker gelezen dat mensen na een miskraam weer een zwangerschapstest doen om te kijken of alle hormonen weer uit hun lichaam zijn. Doen jullie dat ook??
    Eerst dacht ik het niet te gaan doen, maar ik heb nu al 2 dagen een beetje roze slijm verloren, terwijl het al 3 weken geleden gebeurt is en ik allang niet meer bloedde. Heb dus ook zo'n test gedaan om te kijken of de hormonen echt weg zijn, want heb nu ook die goedkope testen bij het kruidvat ontdekt.... Dus voor de prijs kan je het niet laten haha. En gelukkig was ie zo negatief als het maar kan, dus ik hoop echt snel een eisprong te hebben. Heb hem nog niet gehad, zie ik aan mijn temperatuur :( Maar bij mij duurt het altijd al lang en nu kan het nog langer duren denk ik :( Ben het wachten zat!

20. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Lady, amaai dat is niet mis zolang wachten. Moet je dan elke maand bloed laten trekken?

Nijntje, die schommelde cycli zijn best lastig. Goed dat je temperatiurt, kwestie van je ei niet te missen en je juiste testdatum te kennen.

Ik moet morgen naar de gyn. Ben benieuwd!

Ja ja lang leven de kruidvat testen!

Deel Deze Pagina