Jufkeee, Heel handig, zeg gewoon dat je medicatie slikt voor iets. Antibiotica ofzo? En ben anders gewoon de bob! Angelhope, ook geen idee dat jij ook niet in nederland woont. Ik ook niet meer sinds een goed jaar nu. Is de gezondheidszorg daar ook zo anders dan in Nederland?
Pff dacht dat mijn ei al geweest was maar mijn lichaam houd me voor de gek, hij is nu onderweg duss lkkr aan de klus!!!
@kim:zo spijtig!!hopelijk komt er toch nog een positieve test....in je bloed zien ze perfect hoe het met je ei zit babyboom is heel mooi om naar te kijken hoor maar erg confronterend...ik heb ook naar kleine baby's grote zorgen gekeken en vond dat ook erg confronterend.mijn tweeling jongens waren ook veel te vroeg geboren en ik herinner me alles dan terug alsof het gisteren was.vind het ook zo verdrietig voor die kleintjes...maar toch kijk je dan als vrouw graag naar zo'n programma's...typisch...en dan maar snotteren stiekum... ze kunnen niet echt uitsluitsel geven over de geprikkelde cellen bij mij.bij een ander zouden ze gewoon binnen een half jaar opnieuw nakijken maar omdat ik een kankerpatiente ben gaan ze volgende maand opnieuw kijken.de gyn vindt dat het een nieuwe zwangerschap niet in de weg staat maar ik ben er niet echt gerust in.bij zwa testen en ovu testen heb ik een topic geschreven:ANGST...dat dat daar staat was per ongeluk want ik wou het bij zwanger worden zetten maar ja....sufkop
pfff de nacht duurt lang he als je ziek bent en niet kan slapen...als het zwanger-ziek is dan kan je zelfs daar van genieten maar griep-ziek is gewoon balen eum beterschap in het laatste geval...in het eerste geval hoop ik dat je nog een tijdje misselijk blijft klinkt beetje raar hé
Zoetje, helemaal mee eens dat het veel beter is om het los te laten en optimistisch in te zien. Alleen valt het niet altijd mee om dat voor elkaar te krijgen he? Heb je nog tips? Ik moet zeggen dat het nu wel iets beter met me gaat hoor. Komt misschien ook doordat ik mijn ouders nu op bezoek heb hier, en wat hulp heb en aanspraak.... Ook echt actief geprobeerd om het wat los te laten, maar dat gaat meestal het eerste deel van de cyclus makkelijker dan het tweede bij mij. Dan kan ik het gewoon niet nalaten om op alle symptomen te letten. Ook al weet ik dat ik daar absoluut niet meer op af kan gaan tegenwoordig.... Ik hoop in ieder geval voor jou ook dat het raak is! Spannend hoor, je laat het toch wel even weten als het raak is he? Ik begrijp de tijdsdruk qua leeftijd ook goed, ik ben zelf al weer hard op weg naar de 38, en dan begin je de druk ook al flink te voelen. Zeker na een jaar vol miskramen en missed abortions. Zou het ooit nog goedkomen, denk ik regelmatig.... Gelukkig zijn er meer dan voldoende voorbeelden van dames ouder dan ik die gewoon goed zwanger raken, dus ik hou wel hoop. Maar de ene dag meer dan de andere, zeg maar. JoyJoy, ja ik heb het af en toe hier al wel eens laten vallen, maar doe dat ook weer niet al te vaak natuurlijk. Anders worden jullie vast allemaal gek van me Waar woon jij dan als ik vragen mag? Ja, de gezondheidszorg is hier heel anders, en ik vind het nog altijd moeilijk om de weg te vinden, zeg maar. Sowieso mis ik Nederland heel erg en zou ik liefst terug willen verhuizen, maar helaas ligt dat niet zo eenvoudig op het moment. Gelukkig heb ik jullie allemaal! Kim, we gaan niet ver weg hoor, maar een uur of drie rijden ten zuiden van waar wij wonen. Maar wel lekker een huisje pal op het strand, dus hopelijk hebben we lekker weer, dan komt het helemaal goed! Mol, wat een narigheid dat je geen duidelijkheid krijgt zeg. Hoe voel je je er verder onder? En wil je inderdaad wel blijven proberen zwanger te worden? Ik leef met je mee meid, ik stuur elke avond tijdens mijn reiki sessies even wat zonnestraaltjes jouw kant op, ik hoop dat het helpt! Mijn jongens waren ook veel te vroeg geboren en moesten toen nog 4 weken in het ziekenhuis op de intensive care liggen. Wat een narigheid is dat he? Eerst al zonder je kindjes op de afdeling met allemaal blije moeders met stralende kindjes om je heen. En s'nachts wakker liggen van al het babygehuil, maar het zijn niet je eigen kleintjes! :x . En later moest ik elke dag heen en weer reizen (anderhalf uur) naar het ziekenhuis, en tussen de verschillende afdelingen (ze lagen aan andere uiteindes van het ziekenhuis ) heen en weer rennenn om nog proberen borstvoeding te geven. Het was gekkenwerk en niet leuk. Maar goed, nu zijn ze gelukkig groot en gezond en sterk, dus het is het allemaal wel waard geweest! en het is toch mooi om te weten dat dokters tegenwoordig erg veel kunnen he?. ChantalCindy, wat naar dat je nou al weer zo misselijk bent! Als je zeker wist dat je zwanger was, dan is het alleen maar fijn natuurlijk. Maar als je er niets voor terugkrijgt, dan is het helemaal niet leuk! :x Sterkte, ik hoop dat je je snel beter voelt! Zo, gezellig zo even op mijn werk wat bijkletsen, maar nu moet ik toch maar weer even aan de gang
Angelhope, Loslaten, nee, dat woord ken ik ook niet, haha! Ik wilde zelf zsm weer door maar dan wel in de mmm. Wij zouden in januari al beginnen met IUI in natuurlijke cyclus en we bleken spontaan zwanger te zijn, helemaal te gek natuurlijk maar ik voelde me wel een beetje aan m'n lot overgelaten terwijl ik juist met mijn leeftijd en 1e kindje best wat begeleiding en vooral controle nodig had. Nu heb ik de afspraak met het zkh dat er beter begeleid en vooral gecontroleerd gaat worden. Ik heb nav mijn ma bloed laten prikken bij de HA en ben extra hoge doses vit d gaan slikken, die was net hakken over de sloot maar ik denk voor een zw veel te laag, mijn HA gaf vorige week aan dat de standaarden omhoog gaan en die 50 eigenlijk te laag is, nieuwe ondergrens zou 70/80 moeten zijn. En ik bleek ook de blaasontsteking nog te hebben dus daar tegen amoxi kuurtje gedaan en ben hoge doses vit c gaan slikken en cranberry capsules (en drink me suf aan cranberrysap). Ik dacht dat de extreme vermoeidheid door de zw kwam maar ik voel me nu zoveel fitter en kan zoveel meer! Eveneens ben ik gaan zoeken naar mogelijke redenen van het bruinverlies en ben ik gaan nadenken over mijn progesteronwaarde en heb ik nu utrogestan meegekregen waar ik morgen mee ga beginnen. Mijn waarden waren tijdens mijn zw niet gemeten!! Geen HCG, geen progesteron, niets dus dat moet nu ook anders! Nu doe ik IUI dus dan gaat het ook anders. Ik heb voor het eerst Ovutesten moeten gebruiken en FM, dat gaf een heel ander, beter beeld van het verloop van mijn cyclus! Mijn eigen lichaam neemt me in de maling sinds de zw, ik weet niet meer wat ik voel en waarom, alles loopt ook een beetje door elkaar heen en ik wil en ga me mezelf niet gek maken... Meten is weten! Nu weet ik dat het waarschijnlijk de groei van het eitje was of restje blaasontsteking of juist de irradiatie ervan en niet mijn eisprong... door de fm weet ik dat het nog te klein was en door de Ovutesten zag ik de piek 5 dagen later dan de calculator aangaf dus nee, niet meer zelf denken van alles te voelen Ik lees ook best goede dingen over DHEA, voor vrouwen met een lage AMH waarde (dus vooral wij de wat ouderen ) maar ik durf daar zelf niet aan zonder dat ik weet wat mijn waarde überhaupt is. Het is wel een steroïde en ik heb geen zin in meer beharing en lage stem en dat blijvend! Dus dat durf en ga ik niet zomaar slikken! Weet jij van jezelf waarom het fout gaat? Is dat wel eens goed onderzocht? Bij mij was het m'n 1e dus wordt afgedaan als domme pech en risico van de leeftijd, niets aan te doen, geen verder onderzoek. Dus daar kan ik niets meer aan doen, mijn motto was en is hoe zorg ik ervoor dat de volgende zw wel goed gaat? Ik heb de tussenliggende tijd gebruikt om mijn lichaam in betere conditie te brengen zodat een volgende zw goed voldragen gaat worden. Dat doel en daarop gefocust bezig zijn heeft mij geholpen!
@chantal, me zus zei het inderdaad al dat babyboom weer ging beginnen maar ik heb het nog nooit gezien .. @kim, balen zeg pffff @angelhope, We blijven gewoon voor je duimen dat je ondanks het ziek zijn en de antibiotica gewoon zwanger bent deze ronde . Het klussen hier lukt wel.. Tot nu toe ging het altijd met plezier want deed het eigenlijk alleen wanneer ik er zin in had. Nu de eisprong nadert volgens mijn avatar denk ik wel zo van.. nu moet ik wel even klussen ookal is er niet zoveel zin haha maarja zoals je al zei we willen zo graag een baby dat je daar toch wel op gefocust bent. Geniet lekker van je weekje vakantie en probeer lekker tot rust te komen dat heb je nu wel nodig. @joyjoy, spannenddd ben benieuwd @sunflower, haha nou zet hem op he
He meiden, Hoe is het hier? @ Kim, hoe is het met je afvallen? Gaat het goed? O lees dat je al 3 kg kwijt bent. Ik inmiddels ook 2.5 kg. Fijn toch. Heb je je ei al gevonden? @ JoyJoy, fijn dat je je ei gespot hebt. Hopen dat je vriend gelijk heeft. @ Sunflower, spannend met je werk zeg. Wat voor werk doe je? Goed klussen. Hoop voor je dat het raak is. @ Butterfly2405, welkom hier helaas en sterkte!! BAlen dat je af moet wachten. Hier 2x pillen gehad. Heb dit als erg prettig ervaren. @ Blondje, sterkte!! @ Mol, jee wat een heftig verhaal. Hoop dat de cellen zich rustig houden. Hoop dat je snel weer een posi test in handen hebt en dat het dan goed gaat. @ ChantalCindy, gefeliciteerd met je verjaardag!! Leuk gehad? GA volgende maand weer starten met ovutesten. Gebruik altijd die van CB. Bestel ze via internet. 20 voor 35 euro. Ze zijn wat duurder maar wel duidelijk. @ Angelhope, vervelend zeg die ontstoken kies. Gelukkig nu weer wat beter. Duim voor je dat het klussen toch effect heeft gehad. Veel plezier met je weekje weg!! Geniet ervan!! @ Zoetje, welkom en sterkte!! Hier inmiddels ook 35 dus klok begint ook te tikken. Merk het zelf ook wel. Al is het waarschijnlijk ook wel een gevoel. Hoop voor je dat je IUI poging goed is gegaan!! Succes!! @ Jufkee, fijn he dat je lijf je zo in onzekerheid houdt. Verschrikkelijk. Maar ja. We zitten allemaal in het zelfde schuitje. Mbt de wijntjes gewoon de BOB zijn. @ Hier, na alle trubbels van de MK blijf ik last houden van buikpijn dus nu een afspraak gemaakt bij de osteopaat. Iemand ervaringen hiermee? Bij de gyn was alles goed dus die wist het ook niet mee. Hier ook druk aan de klus om de dag. Ben benieuwd wanneer mijn ei is. Deze maand nog geen ovutesten. Zou dan toch te laat zijn om ze nu te bestellen en voordat ze dan binnen zijn. We gaan het nog een keer zo proberen en dan zien we wel weer verder. Meiden fijn weekend allemaal!!
@loontje, ben inmiddels thuis op de weegschaal al 5 kilo kwijt, bij de consulente waar ik naartoe ga was ik gisteren al 5,7 kwijt en 3 cm in omvang gaat dus goed! Nog zo'n 9 kilo en dan ben ik weer helemaal blij! Bij jou gaat het ook goed! Dus zet hem op verder Wat ei betreft, ik weet het gewoon niet.. Ik had gehoopt ivm met negatieve test inmiddels ongesteld te zijn, maar het kan ook nog door de ma dat ik m'n ei net pas gehad heb.. Ik wacht 12 april maar af bij de gynaecoloog en dan zien we wel.. Heb nog steeds wel gevoelige borsten en af en toe in de ochtend wat misselijk, maar dat laatste kan ook van het dieet komen.. We klussen gewoon op z'n tijd wat verder en we zien het wel.. Zeg wel telkens dat ik er niet teveel mee bezig wil zijn, maar heb moeite er niet mee bezig te zijn.. Zucht.. Ach ben in ieder geval niet alleen hier.. Ook thuis niet alleen, want mijn zus (woont in de buurt) probeerd ook weer zwanger te worden van haar 2e kindje, dus we kunnen het delen samen
Mag ik ook meepraten? Afgelopen maand een vmk met 4 wkn en 6 dgn. In januari helaas ook op precies dezelfde termijn. In okt al een ma gehad. Zit in de mmm, slik clomid, nu de 3e maand. Heb al een kindje, ook clomid voor gebruikt. Ben nu alleen zo bang dat t steeds fout gaat. Hoe gaan jullie om met de angst en het verdriet? Ik blijf maar op internet zoeken naar oorzaken, succesverhalen, maak mezelf helemaal gek.
Mamaloetje, natuurlijk mag je meepraten, welkom.. Al een hoop meegemaakt lees ik, de angst dat het weer misgaat hebben we denk ik allemaal wel, enige wat voor jou positief is is dat je al wel een kindje hebt, dus je weet dat het kan, maar ook dan snap ik je angsten hoor.. De oorzaak, tja.. Blijft een goede vraag.. Welkom bij ons clubje
Welkom mamaloetje Hopelijk vind je wat steun hier en kan je je verhaal kwijt. Hier word gemis met de dag erger ook omdat ik gehoop had dat het wel weer snel raak zou zijn onderhand is het alweer 2,5 maand geleden tijd gaat zo snel. Baal ook ontzettend omdat mijn cyclus weer raar doet nu maar afgesproken met manlief zowiezo om de dag te klussen .
Welkom Mamaloetje, al had ik dat hier liever niet gezegd. @Chantallcindy: Allereest nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Mijn cyclus is ook nog helemaal niet wat hij zijn moet. Dinsdag heb ik de gynaecoloog maar eens gebeld. Want twee weken geleden begon ik met wat roze afscheiding. Een paar dagen later op maandag begon het al wat meer op een menstruatie te lijken (maar ook nog niet wat ik gewend was). En na bijna twee weken verloor ik nog steeds bloed. Met de gynaecoloog afgesproken dat, als ik vandaag nog bloed zou verliezen, ik langs moest komen voor een echo, want 14 dagen bloeden (ook al is het maar heel weinig) was toch wel het maximale. En tadaaaaaa: nadat ik gebeld had is het bloeden spontaan gestopt Ik ben sinds gisteren wel begonnen met ovulatietesten. Puur omdat ik wil weten of ik wel weer een eisprong heb. En natuurlijk ook wel een heel klein beetje omdat ik hoop daar goed gebruik van te kunnen maken. Maar de pendel van Chantallcindy en Zuurtje geven mij wel een zekere mate van rust. Chantallcindy zegt mei en Zuurtje zegt juni. Dus deze maand ben ik er niet zo op gefocust. Het feit dat we druk aan het verbouwen zijn zorgt er ook wel een beetje voor dat ik mijn zinnen kan verzetten. Dames heel veel sterkte, maar ook heel veel klusplezier!
hmmmm de meeste feestjes in het vooruitzicht zijn in het dorp dus das lastig...en een 1 x aan de antibiotica kan nog....maar vaker haha maar hopen dat het niet opvalt en misschien is het ook wel helemaal niet nodig om een smoes te verzinnen, Maar ik hoop van wel
Heeft iemand van jullie ervaring met tarwekiemolie? Zit te twijfelen of ik dat vanaf de eisprong zal gaan slikken om de innesteling te bevorderen. Vind t ergens ook weer een beetje eng.
@loontje ik ben senior receptionist, heb t naar mijn zin en krijg ook allemaal positieve feedback dus dat is fijn, maar als t slecht gaat kunnen ze daar niks aandoen. De rest lees ik strakjes weer ff bij weer aan de klus
angelhope:ja dat was bij mij ook zo'n hectische tijd toen de jongens pas geboren waren...het emotionele heb ik achteraf moeten verwerken want daar hadden we gewoon geen tijd voor op dat moment ik weet niet goed wat te doen,ik wil zoooooo graag zwanger zijn maar ben héél erg bang dat het opnieuw misloopt... langs de andere kant;dat hebben we allemaal dus dat sterkt me dan weer...moeilijk hé,alsof je beslist over leven en dood(dat doe je ook) wij vertrekken morgen naar engeland met de kinderen.we gaan voor hun vormsel als verassing het kasteel bezoeken waar harry potter werd opgenomen...spannend!ze weten nog niets,enkel dat het met het vliegtuig zal zijn. ik ga aan jullie denken ginder en stuur wat vakantie-rust door