Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Goede avond allemaal,

Lica, hem dat is idd lastig met je verlof..
    Fijn dat je weer een stapje terug in de normale wereld hebt gezet! Succes morgen bij de gyn.

Ik merk dat het in huiselijke kring wel gaat, maar gister ging ik kerstshoppen en dat ging echt niet. Was even alleen gegaan maar zag niks, vond niks leuk, voelde me heel onprettig tussen al die blije vrolijke mensen, en zag alleen maar babykleertjes, en zwangere vrouwen... Kwam zo gefrustreerd en verdrietig thuis.
    Vandaag wel een hele gezellige dag gehad met vrienden!

Fleur, kan me heel goed voorstellen dat het een hele lastige beslissing is!

Cd, als je het emotioneel nog trekt zou ik idd ook ondertussen nog zelf proberen zwanger te blijven... Ook ik heb na 4 miskramen, zonder aanwijsbare reden een gezonde dochter gekregen!

Ladymoi, wat heftig! En dat je ook zo lang moet wachten nu! Pfff ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je hier je ei een beetje kwijt kunt!

Nijntje ik herken je ongeduld, ben het wachten ook zat, denk aan mijn temp te zien dat ik ook nog geen eisprong heb gehad, morgen is mijn operatie 3 weken geleden...
    Ik heb geen test meer gedaan, heb inmiddels wel via een website goedkope gevoelige tests besteld.... Maar die bewaar ik wel voor na mijn eisprong.

Lica succes morgen bij de gyn, ik ga donderdag..

2. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    hey meiden,

ik ben ook op zoek naar wat steun... mag ik me hier aansluiten?
    heb net mijn 2e miskraam achter de rug... pff we verheugen ons zo op een wondertje van ons beide maar het lijkt wel of het ons niet gegund is...
    donderdagavond leek het 1 groot bloedbad in de bakdamer..vrijdagochtend op de echo alleen nog maar een hoop bloed te zien.. zucht..
    na een paar dagen buikpijn denk ik dat ik vanmiddag het vruchtje bent verloren.. zo zag het er iid wel uit...

wij vinden dit zo verdrietig...
    27e mag ik naar de gynaecoloog maar weet niet of dat iets uit gaat halen...

3. noukytje

noukytje Actief lid

29 jul 2012
    225
    19
    18
    Vrouw
    limburg
    Hallo,

ik wil me hier ook graag aanmelden. Mijn mk is wel al van half oktober geleden, ik was nog maar 4/5 weken. Ik heb het een aantal weken heel erg moeilijk gehad maar dacht dat ik me wel herpakt had. Maar nu Kerstmis zo dichtbij komt wordt het weer moeilijk! Direct toen we wisten dat we een eerste wondertje gingen verwachten hadden we afgesproken dat we het met Kerst zouden vertellen aan de familie (behalve ouders en zussen dan, die wisten het al onmiddelijk). Jammer genoeg ging die zwangerschap dus mis.
    Met Kerst voor de duur krijg ik het dus weer moeilijk. Overal zie ik zwangere vrouwen en de schattigste babyspulletjes en dat doet pijn :(, het blijft moeilijk.

4. isa77

isa77 Actief lid

18 nov 2011
    177
    0
    0
    Lieve allemaal en ook de nieuwe nouky en sunflower,

Wat is het verdrietig allemaal en zeker rond deze dagen!!
    Bij mij is het nu bijna een week geleden van m'n laatste curretage en ik had gehoopt dat ik deze keer misschien de draad weer direct op kon pakken en niet in deze staat van complete misère zou zinken.
    Maar helaas.... Na een paar dagen complete zombie-zone ben ik vandaag huilend wakker geworden en kan niet meer stoppen.

We gingen vanochtend kerstinkopen doen en ik dacht dat dat wel even goed zou zijn, maar er komt gewoon non stop water uit mijn ogen. Het lijkt wel of het laatste vlammetje in mij opgebrand is. Voel me verlamd, hopeloos en totaal radeloos. Ben boos op alles en iedereen...

Ik snap ook gewoon niet hoe dit kan, waarom en weet gewoon niet hoe ik hier weer bovenop kan komen.

Enige hoop dat die ik heb is op de dag dat het net iets minder pijn doet en ik misschien weer n keer kan lachen....

Sterkte iedereen met het verwerkingsproces!

Lfs

5. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    @isa77 ... wat een verdriet bij jou zeg.. aan je onderschrift te zien heb je ook al heel wat voor je kiezen gekregen.. Ik snap zeer goed dat je hier heel verdrietig om bent. ik denk dat iedereen dit anders verwerkt..

Ik wens je heel veel sterkte en vooral de komende dagen..

het hoort feest te zijn maar zo voelt het ook niet bij ons ins huis.. het is anders.. je had verwacht met zijn drietjes te zijn maar helaas dit mocht zo niet zijn...

meiden ik leef met jullie allemaal mee...

dikke knuffel tijdens deze dagen voor jullie

6. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey dames laat weer even wat horen....

Het is zekers heel erg heftig allemaal....het lange wachten om opnieuw zwanger te mogen worden.....chemo die boven je hoofd hangt :( de onzekerheid!!

Lica: moet nu elke week prikken, zodra hcg op nul zit nog 2 maal elke week daarna 6 maanden lang elke maand! Dus mijn 6 maanden zijn eigenlijk nog niet ingegaan. Hcg is nog geen nul. Wel bijna....ik hoop zo snel mogelijk! Laatste beetjes hcg die dalen heel langzaam :(

Pfff het us allemaal zo moeilijk!! Trek het niet zo moet ik zeggen! Voor de buitenwereld ben ik heel sterk....de meeste vragen er niet eens meer naar. Ik zie er goed uit dus zal wel goed gaan maar schijn bedriegt...ga er kapot van. Op het werk lach ik ook mee en doe mee met alles, maar ben er eigenlijk helemaal nog niet aan toe om mee te lachen enz.....

Weer een depri bericht....:( sorry

7. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte allemaal...

8. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Even snel een berichtje tussen alle hectiek door...

Iedereen heel veel sterkte gewenst met deze moeilijke dagen. We gaan er maar vanuit dat het nieuwe jaar ons geluk gaat brengen, zo kom ik de dagen nog een beetje door ;)

Nog even een tip voor diegenen die het nog niet wisten: ik hoorde van mijn ob/gyn in het ziekenhuis dat over het algemeen kan worden aangenomen dat het hcg daalt met 50% per dag nadat je het vruchtje bent verloren. Dit geldt natuurlijk niet voor bijzondere omstandigheden zoals mola, sorry. Zelf wist ik dat niet, maar ik vind het wel prettig om een idee te hebben vanaf wanneer het zin heeft om een zwangerschapstest te doen om te controleren of het hcg echt helemaal weg is.

Verder zei hij ook dat het gemiddeld 6 weken duurt voor je je normale cyclus terug hebt.... bij mij duurde het vorige keer bijna drie maanden :( maar dat vond hij wel uitzonderlijk lang waardoor ik wel hoopvol ben dat het misschien dit keer sneller zal gaan....

Moet het even kort houden helaas, dus kan niet op iedereen reageren nu. Ik ben blij dat er veel mensen steun vinden bij dit topic en hoop dan ook dat we het gaande kunnen houden. Over een paar weken hebben we allemaal weer cyclus banners en wordt het allemaal vast veel optimistischer :)

9. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Iedereen nog wel een beetje kunnen genieten van de kerstdagen?

Sunflower en Nouky welkom... helaas....
    Het gekke is dat ik in mijn omgeving bijna geen vrouwen ken die miskramen hebben gehad... en het zijn er blijkbaar toch zoveel :(

Ohww Isa, ik herkan dat... ik was eerst ook gevoelloos, en soms nog wel, en soms lijkt het of er een kraan open staat... dan kan ik niks meer positief zien en blijf ik maar huilen..

Ladymoi, ik weet bijna niet wat ik moet zeggen zo erg vind ik het voor je... had echt geen idee dat een mola zwangerschap zo heftig is! Wat knap dat je sterk bent voor de buitenwereld... alhoewel je best mag laten zien dat je er kapot aan gaat hoor!
    Maar snap het wel, andere mensen begrijpen toch niet echt waar je doorheen gaat!
    Dikke knuffel voor jou!

Wat betreft cyclus en hcg, ik zit nu op 24 dagen na de operatie, ben nu 2 weken aan het temperaturen maar zie mijn temp alleen maar zakken.... heb wel het idee dat ik vruchtbaar slijm heb... al heb ik me daar nooit echt heel erg in verdiept dus... (ok, ff vies onderwerp... maar voor diegene die zich er wel in verdiepen, ik vraag me altijd af of het dan vruchtbaar slijm is, of dat het het gevolg is van dat mijn man en ik om de dag klussen... dat het dus nog sperma is?)

Ik heb wel een test gedaan en die was helemaal wit, dus zou geen hcg meer moeten hebben..

Verder voel ik me afwisselen goed en down... ik ben totaal mijzelf nog niet en daar baal ik van.
    Heb ook het idee dat mijn man wel een beetje gek van me wordt, voel me verschrikkelijk afhankelijk, beetje verlatingsangst... ik hang heel erg aan hem en zodra hij ff geen aandacht geeft voel ik me afgewezen...
    Ik wil me helemaal niet zo voelen!

Half 3 heb ik een afspraak bij de gyn.

Liefs Anne

10. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    HEy meiden,

de kerst hier was wel gezellig met familie maar ook een beetje dubbel gevoel.. we wilden het met kerst gaan vertellen dat ging dus helaas niet door...

ik mag vanmiddag half 4 naar de gyn .. ik ben zo benieuwd wat er gaat gebeuren en ben er wel een beetje zenuwachtig voor..
    als ik er aan denk wat er allemaal mis kan zijn... pff
    terwijl er verder in de familie niemand moeite heeft gehad met zwanger raken en blijven... dus pff ik weet niet wat ik moet denken.

als het echt mis is weet ik niet of ik dat wel trek... maar ik moet wel .. we gaan vechten voor ons wondertje!!

Anne ook succes bij de gyn

11. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Sunflower, hoe was het bij de gyn?

Mijn gesprekje stelde niet veel voor, gyn gaf aan dat de rechter verwijderde eileider vol met verklevingen had gezeten maar dat de linker er nog prima uitziet.
    Nu eerst weer een half jaar gewoon zelf proberen en mocht het dan niet gelukt zijn mag ik (ook vanwege mijn leeftijd en verleden met moeilijk zwanger worden) weer terug komen en gaan we kijken wat we verder gaan/kunnen doen...

Ik ben zelf heel bang dat ik alleen maar rechts een eisprong heb, omdat ik em daar altijd voel... de linker kan het overnemen maar ook dat gebeurt niet altijd en duurt ook ongeveer een jaar..

Maargoed, ik ga proberen me niet te druk te maken komende 6 maanden, gewoon maar leuke dingen doen, genieten van elkaar etc etc... alhoewel dat natuurlijk een stuk makkelijker gezegd is dan gedaan!

12. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    Anne wat vervelend ik hoop dat je linker eileider het idd op gaat pakken en tot die tijd lekker genieten van elkaar.

mijn gesprekje was ook kort.. nog een echo gehad en nog een klein beetje bloed in de baarmoeder, dus ik moet over 2 weken terug komen, dan maken ze eerst een echo als er nog steeds iets in zit dan moet ik weer terug komen om gecurreteerd te worden maar daar gaat ze niet van uit.

mijn man heeft al bloed laten prikken voor het chromosomen onderzoek en ik moet wachten tot mijn baarmoeder leeg is.. dan kunnen ze bloed afnemen.. en dan duurt de uitslag 2 maanden ... amai ik weet niet hoe ik dit vol moet houden... maar goed

lekker leuke dingen doen en eerst in mijn hoofd weer alle sop een rijtje krijgen!

13. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Oh dat heb ik ook gehad, chromosomen onderzoek! Kwam alleen niks uit... en heb daarna wel gewoon een gezonde dochter gekregen!

Nu heb ik een andere partner, dus geen idee of dat alles weer anders maakt.... weet natuurlijk ook niet of deze bbz een miskraam zou zijn geworden.

Ik hoop voor je dat het allemaal weg is over 2 weken, is toch altijd beter dan gecurreteerd worden!
    Dikke knuffel!

14. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Een dikke knuffel voor alle nieuwelingen (en ook voor de rest die er nood aan heeft)

Mijn bezoekje aan de gyn stelde ook niet veel voor. Ze was wel heel lief en begripvol over mijn miskraam. Verder zag er alles normaal uit. Nu ook nog een jaar verder proberen. Ze ziet geen reden om mij door de mallemolen te draaien. Momenteel heb ik daar zelf ook niet echt zin in maar ik had toch gehoopt dat ze na een half jaar mijn cyclus eens een maand zou opvolgen. Maar aangezien ik een gezonde dochter heb en al eens zwanger ben geweest denkt ze dat er niets fundamenteel mis is met mij.
    Wat de CMV betreft. Gyn zei dat ik niet moet wachten tot het helemaal uit mijn bloed is. 3 maanden is voldoende. Dus ik zou in januari terug mogen starten. Omdat ik graag deze maand al van start ging heb ik nog eens bloed laten trekken. Morgen kan ik eens bellen voor de uitslag. Tussen het einde van mijn regels en het bezoekje van de gyn zijn we eigenlijk niet veilig geweest omdat er ons eerst gezegd was om maar 1 maand te wachten. Dusja wie weet is het al raak.

Ja die kerstperiode is heel moeilijk. Overal bolle buikjes. Maar ik heb ondertussen geleerd dat die bolle buik geen verhaal verteld.

Ik ken in mijn omgeving ook niet veel mensen die een miskraam hebben gehad. Maar misschien word daar niet echt openlijk over gesproken. In mijn omgeving weet ook (bijna) niemand dit. Enkel mijn collega en de mensen van de opvang.

15. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Bloeduitslag was goed. Alle cmv is uit mijn bloed. Ik mag terug zwanger worden!

16. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    Oh lica dat is goed nieuws zeg..
    ik heb hier al het nieuws goed laten bezinken en ik hoop gewoon dat er niets 'mis' is met mij of mijn man. en hoop dat het gewoon 'pech' is dat ik 2 miskramen heb gehad.
    klinkt een beetje raar misschien maar ik hoop gewoon dat het op e natuurlijke manier gaat lukken... en dat de 3e keer een wondertje mag zijn die het langer volhoud in mijn buik...

Pff ik ben nog steeds bezig het een plekje te geven en langzaam voel ik me al beter..
    maar toch nog zo verdrietig van binnen...

Ik hoop zo dat wij allemaal snel weer zwanger mogen zijn!! mijn grootste wens voor 2013!!

17. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Goede morgen,

Lica, oh dat is fijn nieuws! Dan kan je mooi weer starten!

Sunflower, ik hoop het ook voor je! En grote kans hoor... Dat het pech is... Ik ga duimen voor je!

Ik hou het kort, we zijn een weekendje weg en ik tik op mijn iPhone..
    Maar denk aan mijn temp te zien dat ik een winstprognose heb gehad!! Dat zou echt fijn zijn... Cyclus weer terug!

18. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

He meiden,

Wil me ook hier aansluiten helaas.
    Heb in mei 2012 een MA gehad en vorige week zaterdag is opnieuw vastgesteld dat het hartje van ons kindje gestopt was met kloppen. Heb gisterenavond cytotec gebruikt en vanmorgenvroeg is het het vruchtje uitgedreven. Deze 2e keer was echt veel heftiger als de 1e keer. Heb echt weeën gehad.
    Nu langzaam weer herstellen. Het lijkt wel of er een vrachtwagen over me heen gereden is. En ook emtioneel het allemaal een plekje geven. Het valt allemaal niet mee maar dat hoef ik denk ik niet uit te leggen.
    Wij zijn bijna 2 jaar bezig voor een tweede. Chromosomenonderzoek zou bij ons geen zin hebben omdat we al een gezond kindje hebben. Het zou botte pech zijn dat we 2x achter elkaar een MK kregen. Hoop snel het vertrouwen in mijn lichaam weer terug te winnen.
    Zou het leuk vinden om hier ervaringen te delen.

19. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    loontje helaas welkom hier... ik snap helemaal hoe je je voelt.

veel stertke de komende tijd! en hoop dat je hier wat steun zult vinden.

20. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Daar ben ik ook weer eens even, tussen het vakantie vieren door :cool:. Het is hier de hele week rond de 41 graden, dus ik wacht vol ongeduld tot het bloeden is gestopt. Steeds denk ik dat het morgen wel over zal zijn, want het is nog maar heel minimaal, maar dan komt er toch weer een beetje en mag ik dus nog steeds niet zwemmen :(

Maar buiten dat ongemak, gaat het verder eigenlijk best goed met me. Ik ben er dit keer veel rustiger onder. Niet zo ontzettend allesoverheersend verdrietig, en ook minder ongeduldig om weer te kunnen proberen. Natuurlijk wil ik het wel graag, maar het is niet de hele dag door maar constant in mijn hoofd zodat mijn hele leven daarom draait. En dat voelt wel veel prettiger aan voor mij.

Hoe is het met jullie allemaal verder?

Anne, jij ook lekker op vakantie. Hoe heb je het daar? Kun je het hele miskraam gebeuren een beetje van je af zetten en genieten, of ben je er toch wel veel mee bezig in je hoofd?

Sunflower, ik hoor de hele tijd en overal dat met twee miskramen aangenomen wordt dat het domme pech is. Daar hou ik me dus ook maar aan vast. Het gaat vast goedkomen. Proberen los te laten is ook belangrijk, want hoe meer je stressed, hoe moeilijker het is om weer zwanger te worden. Maar ik weet ook, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Lica, wat heerlijk dat je verder kunt meid. Wat een opluchting zal dat voor je zijn.

Ik heb voorlopig geen afspraken bij de dokter meer staan. In het nieuwe jaar wil ik er nog wel een keer heen voor een aantal bloedtests (schildklier, hcg en blood clotting disorder). Verder hoop ik dan ook de uitslag te krijgen van het onderzoek van de vruchtjes. Maar ik verwacht dat het niets oplevert, dat hoor je meestal.

Komende week, woensdag of donderdag ga ik eens een zwangerschapstestje wagen om te zien of mijn hcg helemaal weg is. Ik zou het haast wel verwachten, maar goed, zeker weten doe je het nooit he?

Meiden, sterkte allemaal. Mag 2013 het gelukkige jaar worden voor ons! :)

Deel Deze Pagina