Dank je wel! We hebben deze maand onze kansen met beide handen gegrepen. Ik hoop alleen dat ik een eispeong heb gehad want heb nog niet de typische symptomen gehad. Loontje, wat jammer dat je dit een tweede keer moet meemaken. Angelhope, amaai waar zit jij. 41 graden zou veel te warm zijn voor mij. Hopelijk is de hcg is je lichaam.
Hallo meiden, ik kom even een positief verhaal posten.. Ik heb nml ook twee mk's gehad voordat ik twee gezonde kindjes kreeg. Mijn leven leek zo perfect voordat we aan kids begonnen.. en ineens leek onze toekomstdroom heel ver weg.. vaak heb ik me afgevraagd, vooral na de 2de mk, of het ooit zou lukken.. en zie mijn banner... Geef nooit de hoop op en probeer het te zien als een leerschool.. alleen sterke vrouwen kunnen zoiets aan! Heel veel geluk en succes met zwanger worden en blijven!
Hi allemaal, Ben weer thuis van mijn weekendje weg, vanavond naar een feestje! Denk echt dat ik een eisprong heb gehad dat nu maar afwachten, al verwacht ik echt niet dat ik meteen weer zwanger ben! Wel heb ik eens goed terug zitten lezen op een oud forum waar ik ooit schreef in de tijd van mijn miskramen... las nu dat ik toen ook al steeds problemen had, pijn en zelfs een ontsteking bij mijn eileider rechts en dat uit een hsg was gebleken dat die rechter niet doorgankelijk was... Blijkbaar ben ik daarna nog minimaal 3 keer zwanger geraakt en moet dat wel door links zijn gegaan.... zit me dus weer druk te maken om niks! Een hele fijne avond allemaal... op naar 2013 waar wij allemaal vast gezond en goed zwanger worden! Liefs Anne
Ik wens jullie allemaal een spetterend en vooral gezond 2013!!! en hoop dat we in 2013 allemaal een klein wondertje op de wereld mogen zetten of in ieder geval verwachten!!
Ik wil jullie allemaal een heel gelukkig, liefdevol & vooral gezond 2013 wensen! Ik hoop dat vele wensen dit jaar uit mogen komen en dat 2013 ons jaar wordt. Wij wouden eigenlijk rustig aan doen en een poosje even niet met het zwanger worden bezig zijn, maar dit blijkt toch niet zo makkelijk te zijn. Vooral VL wou even rustig aan doen na alles van de afgelopen 4 maanden. Vanmiddag dacht ik mijn eisprong (?) te voelen en hebben we net toch geklust op VL's initiatief.. haha. Ach ja we doen waar we ons goed bij voelen. Lichamelijk is het herstel heel snel gegaan deze keer, daar ben ik wel blij om. Hoop toch nog op een wondertje in 2013!
Beste wensen iedereen. Dat al jullie dromen mogen uitkomen. Ik heb vandaag mijn eisprong. Gisteren, eergisteren en de dag ervoor geklust. Vandaag slaag ik maar even over denk ik. Nu afwachten...
Hey meiden, Ook allemaal op het wachtbankje? Vreselijke periode vind ik dat! De eerste maanden dat ik weer bezig was dacht ik steeds van alles te voelen.... De laatste maand kon ik eindelijk stoppen mezelf gek te maken en was ik dus zwanger... Irritante is dat ik mezelf nu alweer gek maak.... Terwijl ik nog ruim een week moet tot mijn vermoedelijke nod ( ik denk de 11de, maar fertility friend app denk vreemd genoeg 2 dagen later) Ik heb nu wel van die hele gevoelige testen gekocht die het al 5 dagen voor je nod kan gebruiken... Ik mag van mezelf woensdag testen... Vind het ook wel prettig om te weten waar ik aantoe ben... En deze maand vind ik het niet zo erg om niet zwanger te zijn, kan mijn vakantie naar Italië iig doorgaan Groetjes Anne
Anne, Ik voel ook vanalles. Nu ben ik weer aan het denken dat 2 jan niet eerder innestelingspijn was. Ik ben al aan het rekenen wanneer ik zou kunnen testen Ik heb net een aantal ovu en zwangerschapstesten gekocht. Dus met die voorraad in huis is het wel verleidelijk. Ik zou ook graag woensdag testen. Maar ben nog aan het twijfelen.
Hallo, Ook ik meld mij bij deze aan bij dit groepje.... Helaas. Ik heb inmiddels geen tranen meer over, wat een verdriet. Ik heb 3,5 jaar in de mmm gezeten en wij zouden in januari de laatste keer ICSI gaan doen. En wat bleek ik was spontaan zwanger, wat een wonder! Helaas heb ik hier 1,5 week van mogen genieten en vandaag een vmk gehad. Verdrietig.....al deze verhalen dus steun lijkt mij erg fijn Liefs Hanneke
Haha lica, ik vind dat we woensdag samen moeten testen Hanneke wat verschrikkelijk verdrietig! Zo lang bezig en dan dit.... Zo oneerlijk! Hoop dat je hier een beetje van je af kan schrijven en lezen! Weet je al hoe en of je nu verder gaat of wil je daar nog niet aan denken? Heel veel sterkte!
Akkoord Anne, ik test mee woensdag. Hoeveel dagen voor NOD is dat bij u? Bij mij is dat 3 dagen ongeveer.
He meiden, Lees ook met jullie mee maar ben nog niet zover om actief mee te praten. Zit nog in het verwerken van de MK en de ellende die deze heeft gebracht (ZH opname en veel pijn ed). Dus lees wel mee maar als ik me weer wat beter voel zal ik weer wat actiever reageren.
Hanneke wat verschrikkelijk, ik hoop dat je hier een beetje steun vind. Ik ben bang dat ik nog wel ff moet wachten op een eisprong.. Zucht vorige keer duurde het 3 maanden dus ff geduld.. Zucht
Loontje, doe maar op je eigen tempo. Iedereen heeft tijd nodig om dit te verwerken. Veel sterkte en hopelijk tot gauw.
Lica, ik weet het niet precies, ik dacht zelf 2 dagen voor nod, maar mijn fertilityfriend app denkt 4 dagen.... Maar ik heb geen idee wat mijn temp zou moeten zijn... 29ste ging ie van 36.2 naar 36.5 en daarna 36.6, de 31ste naar 36.8 en vanmorgen naar 37.3! Hoop niet dat ik gister pas mijn eisprong gehad heb... Wordt lang wachten zo.. Hoop eigenlijk dat ik gewoon snel ongi word en dat mijn normale cyclus begint! Loontje, neem de tijd tot je er aantoe bent en ondertussen sterkte! Sunflower pffff 3 maanden? Ik ben het nu na 5 weken al zat! Succes met wachten!
Hallo dames, Fijn om jullie lieve woorden te lezen. Ik ga morgen het ziekenhuis bellen om te vragen hoe we verder moeten? Zelf proberen, of de laatste poging ICSI? Maar meiden wat doet dit gevoel zeer.... Ben erg verdrietig en echt "van de kaart" had dit niet verwacht. Ik denk dat ik deze week sowieso maar in de ziektewet ga, hoe hebben jullie dit gedaan/ervaren? Liefs Hanneke
leef met jullie mee dames weet hoe het voelt na zelf ook 3 miskramen gehad te hebben wens jullie veel sterkte
Hanneke, ik denk dat jou situatie nog een beetje anders is dan de onze. Het feit dat je in de mmm zit, zal al een enorm emotionele impact op je hebben. En wanneer het dan eindelijk lukt loopt het mis. Ik wil niemand zijn verdriet minimaliseren maar ik denk dat jou verdriet veel groter moet zij dan bv. dat van mij na de miskraam. Ik ben gaan werken. Fysiek had ik niet echt klachten. Vloeien, vloeien vloeien en enorme krampen. Maar niets dat met hopen maandverband en wat pijnstillers niet kon opgelost worden. En mentaal had ik het wel lastig maar werken bezorgde mij afleiding. Ik had het vooral thuis heel moeilijk. Daarom ben ik ook potten verf gaan kopen en zodoende is onze wc eindelijk geschilderd. En de schilderwerken op het toilet blijven voor mij een "aandenken" aan mijn klein frummeltje. Als ik nood heb om even alleen te zijn, kan ik mij daar zetten en daar even aan denken. Klinkt misschien stom maarja. Mar als je denk dat mentaal of fysiek nodig te hebben dan zou ik daar ook wel even de tijd voor nemen. Maar ik weet dat dit mij een negatieve impact zou gehad hebben. Moet je even kijken wat je denk dat het beste is. Deze middag en avond een positieve ovulatietest gehad. Heel vreemd. Ik denk dat mijn eisprong al achter de rug is. Dacht zelf aan innesteling op 2 jan. Direct een zwangerschapstest gedaan maar negatief. Dus misschien is mijn cyclus echt compleet in de war ofwel ben ik misschien toch zwanger. Maar zou zo een ovutest nu gevoeliger zijn dan een zwangerschapstest?
Ha dames, Ik ben d'r weer hoor . Nu de vakantie weer afgelopen is ga ik weer wat vaker posten hier. Ik kijk er naar uit om ervaringen en ideeen uit te wisselen met iedereen. Lica, hoe zit het bij jou met die ovulatietesten, kan het zijn dat je te laat bent begonnen met testen? Of had je je ei al eerder gespot met testen en dacht je daarom dat je al bijna aan je nod bent? Ik ben hier zelf ook een beetje in de war. Ik had op zaterdag ineens symptomen van een eisprong (vruchtbaar slijm en wat bloed), dus een ovulatietest gedaan, die was niet positief, maar wel een vrij duidelijke streep. Nog niet zo sterk als de controle streep, maar wel behoorlijk goed zichtbaar. Die avond voor het eerst geklust sinds de miskraam. Ik was er wat nerveus over, omdat ik met tussenpozen nog wel wat bloed verlies, al zijn het maar enkele druppels per dag en niet iedere dag. Maar ja, ik wilde deze maand niet missen natuurlijk. Op zondag weer een ovulatietest gedaan, die was een stuk lichter. Dus twijfel of ik misschien te laat ben begonnen met testen. Op de symptomen afgaan durf ik niet zo goed meer, want ik weet uit ervaring dat mijn lijf heel verkeerde symptomen kan afgeven na een miskraam. Na een dag of twee geen bloedverlies, begon ik op zondag wel ineens weer wat te bloeden. Tja, kan natuurlijk van het klussen komen, of nog van de miskraam, of van een eisprong (ik heb regelmatig ovulatiebloedingen). Verder heb ik de afgelopen dagen wat last van kleine krampjes in mijn buik. Ook dat kan natuurlijk nog van de miskraam zijn, of van een ovulatie. Ik word er even geen wijs uit dus. Ik weet dat alle hcg uit mijn lijf is, want ik deed laatst een zwangerschapstest, en die was bijna omo wit (moest echt enorm lang studeren om er misschien het lichtste streepje dat ik ooit heb gehad in te ontdekken ) Ik ga straks nog even een ovulatietestje doen, kijken wat er dan gebeurt. Ik kan het resultaat pas morgen laten weten want heb hier op mijn werk alleen een uurtje tijdens de lunchpauze internet. Als ie nou nog lichter is, wat denken jullie dan? Heb ik mijn ei dan gehad, of kun je dat niet zeggen? Ik las dat het lh gehalte nogal kan wisselen namelijk, had ik na mijn laatste miskraam ook erg veel last van. Maar toen heb ik nooit getest omdat ik een ronde wilde overslaan voor ik weer ging proberen. Nu wil ik liefst meteen weer aan de gang! Zo, genoeg over mij. Hanneke, ja het blijft moeilijk meid. Zeker na mmm inderdaad. Verschrikkelijk. Weet je ondertussen al meer over hoe nu verder? Zelf proberen kan nooit kwaad lijkt me? Ik heb mezelf in overleg met mijn werk inderdaad twee weken ziekgemeld na de miskraam van mijn tweeling. Daarna had ik al twee weken kerstvakantie geboekt, dus in totaal 4 weken vrij geweest. Dat was heel prettig. Om allerlei praktische zaken te regelen (hier in Australie is het nogal een onderneming om naar de dokter of het ziekenhuis te gaan, daar had ik al een dagtaak aan), en later om lekker vakantie te houden, te relaxen en uit te rusten. Dat heeft me goed gedaan. Nu weer de eerste dag aan het werk, ik vind het niet meevallen Maar dat zal inderdaad heel persoonlijk zijn, of je juist als afleiding wil werken of je 'onderdompelen' in je verdriet en er vol doorheen te gaan zeg maar. Loontje, wat een ellende weer meid. Neem maar goed rust en zorg dat je fysiek weer wat opknapt. Hopelijk volgt de geest dan ook gauw en kun je weer gaan vooruit kijken, hoe vervelend het ook is dat dat uberhaupt weer moet. Sunflower, bij mij duurde het vorige keer ook 3 maanden voor ik weer een eisprong had, echt verschrikkelijk lang! Ik heb er wel hoop op dat het dit keer sneller zal gaan. Ik merk dat ik zelf veel rustiger ben, niet zo 'in paniek'. Ook veel meer een afwachtende houding zo van 'het komt wanneer het komt, en misschien komt het ook niet, dan moet ik zorgen dat dat ook goed is'. Het wisselt wel hoor, niet altijd voel ik me zo rustig. Maar wel meer dan vorige keren, en ik heb het idee dat mijn lijf daar wel baat bij heeft. Ik hoop dus ook op een sneller herstel dit keer... duimen dat je gauw je ei zult ontdekken! Anne en Lica, bijna testen. Spannend! Denken jullie dat het al raak zou kunnen zijn? Tot gauw!