Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    toch fijn hé iets om naar af te tellen?maakt het verlies draaglijker,ik weet niet hoe ik het het beste uitdruk maar het leidt af..

2. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Zit net babyboom te kijken

Een in een jaar tijd vijf miskramen pfff. :( heftig

3. Els73

Els73 Nieuw lid

25 apr 2013
    1
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben weer zwanger na 3 miskramen. Ik gebruik nu aspirine om de kans op een miskraam te verkleinen. Dit na uitslag bloedonderzoek. Wanneer het hartje klopt ga ik aan de heparine spuiten.

Vorige week moest ik al komen voor de eerste echo ...6 weken reken ik uit ....volgens arts 5 weken...geen kloppend hartje ... over 2 weken terug komen ....arts is positief dat het misschien wel nu gaat lukken met de aspirine en dat de eisprong later kan zijn of het kindje gewoon straks een groeispurt heeft maar het kan ook zijn dat het een miskraam is/wordt natuurlijk :(. Het wachten tot de volgende echo is niet makkelijk ...7 mei ....steeds als ik naar de wc ga kijk ik of er bloed is ....

Nou voor nu stop ik. Tot snel weer, dames.

groet, Els

4. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Geweldig nieuws els.

Ik duim voor je dat het goed blijft gaan :)

5. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hoi meiden,

@ Mounia, knap hoor dat je nog niet getest hebt. Voel je al wel iets?

@ Floor, hier in het begin idd ook concentratieproblemen en heel moe. Je lichaam krijgt dan toch echt een klap. Viel mij toen heel erg tegen. Geef het de tijd. Sterkte meis!!

@ CC, jee 5 MK. Ik vond er 2 binnen een jaar al veel.

@ Els, gefeliciteerd maar wat een onzekerheid. Voel het hier ook zo. Zal zo blij zijn als het 23 mei is. Dan is mijn 1e echo. Sterkte!!

@ Hier, erg moe. Dochterlief vond gisteren 6 uur wel een mooie tijd om wakker te worden en vanmorgen 6.30 uur. Gisteren late gehad en vannacht nacht. Dat wordt wat. Maar ja. Hopelijk is het rustig. We zullen het zien. Verder voorbereidingen aan het treffen voor de verbouwing. Meiden, fijn weekend allemaal!!

6. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ja ik heb er dan twee op half jaar gehad vind ik ook veel. Vond het zo naar om te zien

7. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Zoek wat steun. Heb gister een miskraam gekregen na 6 weken en 4 dagen zwanger te zijn geweest. Vol ongeloof en verdriet.
    Had woensdag een echo omdat ik licht bloedverlies had en buik- en rugpijn. Daarop was een vruchtje te zien van 7 mm en de grootte was precies goed. Er was (nog) geen kloppend hartje. De IVF arts die me onderzocht was een hark van een vrouw. Niet inlevend, niet begrijpend, niet mededeelzaam. Zat maar koud achter haar bureau. Daar ben ik nog het meest boos over. dat ze het niet mooier kan maken dan het is dat snap ik, de signalen die mijn lichaam gaf waren niet rooskleurig, dat hoeft nog niet te betekenen dat ik niet gewoon een MENS ben en niet nummer 123 van de IVF afdeling!! Ze heeft me niet eens gefeliciteerd met mijn zwangerschap! Maar goed moet straks weer naar het ziekenhuis, stond een echo voor vandaag gepland. Hoop haar niet weer te treffen, dat trek ik ff niet.
    Zo dat is eruit! Iedereen heel veel sterkte met verwerken en ik lees ook dat er al weer afgewacht wordt op een eventuele zwangerschap!! Succes!!

8. mounia05

mounia05 Niet meer actief

@els, gefeliciteerd met je zwangerschap en vervelend die onzekerheid. Ga voor je duimen dat het allemaal goed komt :)

@loontje, neee :O helemaal niets.. er zijn wel paar dingetjes die ik ook had bij me vorige zwangerschap maarja dat is weer je lichaam die je gek wilt maken :p dus ik probeer ook zo min mogelijk op symptomen te letten

9. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Flo, wat erg!! Heel veel sterkte straks, zal aan je denken. Vreselijk he zo'n onpersoonlijke hark.. Ik had ook zo iemand met de echo. Ze zei helemaal niets, niet eens een hand met wie ze was.! Toen ik vroeg waar kijk je tijdens deze echo naar, was het naar veel dingen, maar ik moet met jullie praten..

Els: slopend! Maar heel veel succes, zal duimen voor een plakkerd! En in de eerste plaats natuurlijk gefeliciteerd!!

10. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    belgie
    @els:wat een onzekerheid...ik hoop dat je snel wat geruster mag zijn en volop kan gaan genieten van je kleintje!proficiat :)

@flo: :( wat erg!heel veel sterkte en zo spijtig dat er soms zo van die bruutzakken tussen zitten die je een zo mogelijk nog triester gevoel geven :x zou echt niet mogen!heb ik ook gehad in het ziekenhuis en ik barstte in een enorme huilbui uit..dat was er namelijk net teveel aan...

hier:eek:nzekerheid troef! :(
    ik ben heel erg bang omdat ik niet ongesteld word maar ook niet positief test...ik voel vanalles tegelijk en lijk er de miskraam krampen in te herkennen....zo bang nu :(

11. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    houdt moed Mol!!

En voor iedereen ik hoor zoveel positieve verhalen over Utrogestan/progesteron. Ik heb een tijdje gebruikt na de ICSI (die niet is gelukt en toen is uitgedraaid op een "gewone" inseminatie met donorzaad waardoor ik zwanger raakte!) en had gewenst dat ik het was blijven gebruiken, maar het leven valt niet terug te draaien.
    De meeste gyn staan hier in Nederland nog niet positief tegenover, maar in het buitenland oa Duitsland en Belgie wel, die landen lopen veel verder voor met ontwikkelingen op het gebied van zwanger worden en blijven!
    Utrogestan/progesteron is niet schadelijk voor jou of voor je baby en kan je gaan gebruiken na de bevruchting. En ik zou het weer gebruiken! (ook online te verkrijgen)

12. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Sterkte flo

13. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    belgie
    kan ik dat nu nog nemen of moet het echt direct na de bevruchting.of is het iets wat je gewoon blijft innemen vanaf je zwanger wilt worden?

14. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kreeg het net voor de bevruchting tot ik positief testte. (dus zo'n 15 dagen) Ik zou het gewoon proberen. De eerst weken zijn zo belangrijk om een nestje te bouwen en daar helpt dit medicijn aan mee! Als ik het over mocht doen zou ik na die positieve test door zijn gegaan tot en met week 10 ofzo. ( dat weet ik niet hoelang dat moet)
    Het beste is om het vaginaal in te zetten, net als een tampon. (beetje gek idee, maar het went) 3 keer daags 2 pilletjes.

15. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hi Meiden,

Ik kom even inbreken, ik ben ook tenslotte weer opnieuw aan het proberen.
    Ben herhaald miskraam "patient" en onder behandeling in Gent.

Mij is het advies gegeven om 2 dagen NA je positieve ovulatie test te beginnen met Utrogestan, want de twee weken NA je ovulatie zijn bepalend voor een goed "nestje".

Succes allemaal.
    x

16. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Las net dat 70% van de stellen binnen ze maand na een mk weer zwanger is zou dat kloppen ?

17. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Geen idee chantal, hoop het..... Maar zullen zien, geen idee hoe het nu gaat lopen.

18. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik hoor daar niet bij, ben wel snel zwanger maar niet zo snel.

19. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ok ja hoop dat het waar is .

20. Sally05

Sally05 Actief lid

15 mrt 2013
    232
    0
    16
    Limburg
    Schijnt inderdaad zo te zijn ja. Helaas ging dat voor mij niet op.
    Een vriendin die was inderdaad meteen weer zwanger. En heb het van andere vrouwen om mij heen ook al gehoord.

Deel Deze Pagina