Hallo, Ook ik kan met jullie mee praten. Op 10 oktober had ik een positieve zwangerschapstest en was ik zwanger van ons tweede kindje. 1,5 week later kreeg ik last van bloedverlies. Niet veel en het was bruin, ik had geen buikpijn, maar ik wist al gelijk dat het niet goed was. De vk een paar keer gebeld en nog een paar keer gerust laten stellen dat het vaker voorkomt. Omdat ik er echter dagelijks last van had en het niet over ging heb ik een echo afgedwongen. Met 8 weken kreeg ik een echo. Daar was een vruchtje van 6wk2 dagen te zien zonder hartactiviteit. Gezien mijn cyclus erg regelmatig was, was het erg onwaarschijnlijk dat ik 2 weken achterliep. De vk wilde echter nog geen uitsluitsel geven, omdat hetgeen wat ze zag in principe niet verkeer was. Dus ze stelde voor om een week later nogmaals een echo te maken. Voor mij was het echter al wel duidelijk. Een week later nogmaals een echo; vruchtje niet gegroeid, maar wel een hartslag. Conclusie; over 3 dagen nogmaals echo, dan kan pas zekerheid worden gegeven. Bij de derde echo werd uiteindelijk definitief vastgesteld dat het geen goede zwangerschap was. Achteraf gezien heel fijn, dat ze zo voorzichtig zijn voordat ze duidelijkheid geven, maar die 1,5 week duurde voor mij veel te lang... De mk was nog steeds niet vanzelf op gang gekomen, dus ik heb voor een curretage gekozen. Op 21 nov ben ik gecuretteerd; ik zou dan 10 wk zwanger zijn. Ingreep is goed gegaan; de gyn hoefde niet veel moeite te doen, want de mk was uiteindelijk 1 dag daarvoor een beetje begonnen. Na de ingreep geen pijn gehad en het vloeien stopte ook snel. Na 3 weken nacontrole gehad; er is niet gekeken door de gyn, omdat ik geen klachten had en in het verslag stond dat alles helemaal schoon was. We hoefde niet te wachten tot menstruatie als we weer zwanger wilde worden. We hebben besloten om er gelijk weer voor te gaan. Omdat ik niet na een tijd vals positief wilde testen heb ik iedere week een zwtest gedaan. Na 4 wk was deze negatief. Ik heb op dag 29 na de ingreep 4 dagen bruin bloedverlies gehad. Dit was heel erg weinig; aan een inlegkruisje had ik voldoende. Naar gyn gebeld en die zei dat ik dat kon zien als eerste menstruatie. Nadat deze 'menstruatie' over was bleef ik wel wat buikpijn houden. Hele tijd het gevoel dat ik zwanger was, maar dat was natuurlijk niet zo. Echter op 1 januari kreeg ik weer bloedverlies. Dit begon vrij heftig, maar na een halve dag weer gestopt. Ik weet nu niet zo goed wat ik aan moet houden en of ik nu ook wel echt ongesteld ben geweest. Een eisprong heb ik denk ik nog niet gehad, omdat ik nog vrij lang een postieve zwtest heb gehad. Ovulatietesten doe ik nu ook nog niet, want ik denk dat ik daar een beetje onzeker van word. We zijn al wel druk aan het klussen. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik tot half februari wacht. Dat is dan 6 weken na mijn laatste bloeding. Ik hoop natuurlijk dat ik dan weer zwanger ben, maar zo niet, dan hoop ik weer normaal ongesteld te worden. Pfff, ik ben momenteel ook best onzeker. Ik ben erg verwend door twee keer in de eerste ronde zwanger te worden. Als het nu de eerste ronde niet lukt word ik denk ik gelijk onzeker, terwijl dat nergens nodig voor is natuurlijk. Bang dat het nooit meer lukt of ik misschien wel complicaties van de curretage heb. Nou, dit is mijn verhaal even tot dusver.
Hoi allemaal, Heel naar om ieders verhaal zo te lezen @Ammie1984; Dat heb ik ook, weliswaar maar 1 kindje (in 1x zwanger) maar toch heb ik het onderschat, en dacht dat ik ook wel heel snel zwanger zou zijn... Bij mij is het alweer wat langer geleden, maar wellicht kunnen we elkaar idd wat steunen en tips geven! Eind april '12 besloten we om voor een 2e te gaan, na de 3e keer raak.. Had 2 juni '12 een positieve test en 7 juni weer. 2 dagen later wat bruinverlies en dat zette door, dus ik had al zo mijn twijfels... Nog een dag later ook bloedverlies en buikpijn zoals bij een menstruatie. 's Middag verloor ik een grote vliesachtige prop, wat dus duidde op een MK.... We zijn nu 7 maanden verder, maar tot op heden nog niets. Ik heb onregelmatige cyclussen (33 á 41), wil gaan beginnen met ovu testen. Veel sterkte allemaal!
@YenY: wat vervelend dat het tot op heden niet wil lukken. Was je cyclus voor je mk wel regelmatig? Ik ben ook best bang hoor. We willen heel graag een tweede kindje, maar al die onzekerheid vind ik maar niks. Zal het deze maand lukken, krijg ik wel een eisprong deze maand, is mijn lijf nog wel in orde? Pfff, om gek van te worden. Helaas zit er niks anders op dan te wachten en geduld te hebben. Helaas stond ik niet vooraan toen het geduld werd uitgedeeld En vooral ook vertrouwen te hebben in mijn lijf. Het resultaat dat ik zwanger kan worden is twee keer geleverd en dat het goed kan gaan is 1,5 jr geleden bewezen.. Maar toch...
Angelhope, ja ik ben veel te laat begonnen met testen. Maar ik had de testjes besteld en dan pas in huis. Ik was nieuwsgierig naar het resultaat. Vandaag weer een test gedaan en die was negatief. Wel heel veel gedronken vandaag. En als ik naar de positieve testen kijk dan lijkt het witte strookje wel een beetje geel te zien. Dus misschien getest met de geconcentreerde urine? Waar heb jij dat gelezen van die wisselende lh piek? Vroeg me dat ook al af of dit kon. Ik voel echt vanalles. Krampjes en steekjes in mijn buik. Trekkerig gevoel en pijn aan de onderrug. Word ik nu voor de gek gehouden door mijn lichaam? Ik hoop echt zo hard dat wat ik gevoeld heb op 2 jan echt innesteling was. Ammie, veel sterkte en welkom hier. Hopelijk heb je inderdaad terug het geluk om van de eerste keer zwanger te geraken. Ligt er veel tijd tussen die 4 dagen bruinverlies en die dag waarop je gebloed hebt? Misschien voor alle zekerheid 1 jan als startdatum aanhouden. YenY, zo een onregelmatige cyclus is echt lastig denk ik. Welke ovutesten ga je gebruiken? Waar zit je nu ergens in je cyclus?
Lica, tussen de eerste dag van het bruine verlies en de laatste bloeding heeft 12 dagenngezeten. Ik hou sowieso 1 januari aan, omdat het bloed ook vrij rood was. Nog bij lange na niet vergelijkbaar met mijn normale menstruatie, maar goed. Zijn er meerdere bij wie de eerste cyclus zo'n rommeltje was en de menstruatie ook? En was de menstruatie daarna weer normaal? Spannend hoor, Lica. Ik hoop heel erg voor je dat je 2 Jan idd de innesteling gevoeld hebt en dat je zeer binnenkort een positieve test in handen hebt!
Ha Lica, Dat gelige op het witte strookje, is dat niet gewoon omdat het al een paar dagen oud is? Ik had dat met zwangerschapstesten wel altijd in ieder geval, dat ze steeds wat geliger werden. Ik heb nog nooit mijn ovulatietesten bewaard (gewoon niet aan gedacht ) dus ik weet niet of je daar het zelfde mee hebt, maar lijkt me van wel? Ik ga vanaf nu ook mijn ovulatietesten bewaren in ieder geval. Gisteren was ie weer wat lichter, en nu net vandaag weer getest, zelfde als gisteren, behoorlijk licht dus. Wel weer wat slijmverlies vandaag. Begin te denken dat ik dan misschien toch mijn ei al heb gehad Voorheen bouwde het zich altijd mooi op bij mij, ik begon altijd te testen bij het eerste slijmverlies, en dan meestal bouwde het zich keurig op over een paar dagen tijd. Hoewel ik de laatste twee rondes voor mijn miskraam steeds bij de eerste dag al positief testte. Dus toen had ik blijkbaar ook niet echt symptomen voor de eisprong. Ergens hoop ik dat ie geweest is, zodat ik weet dat alles weer in orde is met mijn lijf. Heb ook nog steeds kans op een zwangerschap, als de test op vrijdag positief zou zijn geweest, is zaterdag klussen nog wel op tijd. Maar toch geloof ik niet dat het nu al weer zo snel in orde kan zijn als het vorige keer zo lang duurde. Daar komt nog bij dat ik toch weer meer en vaker bloed verlies Afwachten dus maar, en nog maar even door blijven testen denk ik. Ammie en YenY, welkom hier. Jammer dat jullie ook dit verdriet hebben moeten meemaken, maar misschien dat julie hier steun kunnen vinden. Hopelijk is het snel weer raak voor ons allemaal!
Shit shit shit... Voel me sinds ik wakker ben zo beroerd dat ik maar vast een test heb gedaan... Negatief Misschien te vroeg? Alhoewel het vroege testen zijn en ik vrijdag mijn nod heb denk ik... Maargoed eerste cyclus klopt misschien ook voor geen meter? Ik reageer later ff op de rest!
Hallo Lica, en anderen. Bedankt voor je bericht. Ik ben inmiddels thuis, zit een week in de ziektewet. Mijn leidinggevende weet van de hele situatie af en reageerde erg positief en begripvol. Fijn... Het ziekenhuis reageerde ook fijn, en over 4 weken moet ik komen om het vervolg af te spreken. Gaan we door met de laatste Icsi poging? Ik hoop zo dat het ons zelf lukt.... jeetje wat een grote wens van mij. Ik heb dan ook gisteren de ovulatie testen besteld en laat zo min mogelijk aan het toeval over deze maand. Ik ben benieuwd... De rust die ik nu heb doet mij wel goed, beetje relaxen en niets moeten. Mijn wc is al af. Liefs voor jullie allemaal, Hanneke
hey nieuwe meiden, welkom.. jammer dat je je hier aan moet sluiten maar hoop dat we steun kunnen vinden bij elkaar! ik heb echt geen verstand van ovu testen ik temp en dat vind ik eigenlijk wel makkelijk.. ik moet donderdag terug naar de gynaecoloog en toch weer zenuwachtig ook al gaat er niet iets spannend gebeuren..
Sunflower; waarom moet je precies naar de gyn? Ik heb niet alles terug gelezen; je zal het vast wel hebben gezegd Ik weet nog steeds niet waar ik van uit moet gaan met mijn lijf. Heb de laatste dagen wat slijmverlies; zou dit mijn vruchtbare periode alweer zijn? Vind het allemaal maar spannend. We zijn in ieder geval druk bezig de laatste tijd
Hoi meiden, Even een vraagje, hoe lang hebben jullie buikpijn gehad na het verliezen van het vruchtje? Hier nl nog steeds zo'n erge buikpijn dat 3 x dgs 1000 mg paracetamol niet genoeg is. Morgen weer terug naar de gyn. Ben benieuwd wat die zegt maar echt goed is het niet zeg maar. Heb volgens mij ook vruchtbaar slijm maar vanwege de buikpijn gaan we maar even niet klussen. Zie het niet zo zitten. Vriendlief wel die kan niet wachten . Vorige keer ben ik ook gewoon na 28 dagen weer ongesteld geworden. Ben benieuwd morgen. Vandaag ook HCG laten prikken. We zullen het zien. Hou jullie op de hoogte!!
Nee cyclus is nooit heel regelmatig geweest... haha, ja wachten en geduld.. moeilijk soms he! Maar; geduld is een schone zaak zeggen ze =) Grappig, jouw laatste zin is ook wat mijn huisarts precies zo zei! Lica, dat klopt, althans... de 1e keer was het meteen raak, dus ik heb nooit eerder met testen e.d. te maken gehad. Ik ben van plan die van Zwanger&Kids te bestellen, maar wacht nu eerst nog 1 menstruatie af (hopen dat ie uitblijft natuurlijk ) Aangezien mijn cyclus onregelmatig is, dien ik volgens mij uit te gaan van de laatste 2 en dan de kortste te nemen? Dat was 33, en dan zou vandaag de 33e dag zijn... Maar goed, de laatste keer was ie 41, dus Dat wordt waarschijnlijk veel testen hihi Dank je Angelhope! Ja laten we het hopen!
Hoi Loontje4, ik heb diezelfde dag flinke buikpijn gehad, niet langer. Hoop dat het meevalt en dat je buikpijn snel over is!
Mijn bloedverlies begon 6 dec, 8 dec t vruchtje verloren, en tm 17 Dec flinke pijnen gehad, terwijl ik echt geen pieperd ben.. Bij de echo 19 dec was ik weer schoon. Ik mocht tegen de pijn om de 6 uur 1000 mg paracetamol en ook om de 6 uur 400 Mg ibuprofen, in overleg met de verloskundige en Gyn uit het ziekenhuis.. Khoop dat alles goed is morgen!
Oh fijn, zoveel reacties hier! Aangezien mijn hersenen het vandaag laten afweten, kan ik niet beloven dat ik op iedereen ga reageren. Laten we hopen dat dit al een vroege vorm van zwangerschapsdementie is. Hihi. Ik ga morgen testen. Heb best wel zenuwen want heb het gevoel dat het goed zit maar ben zo bang voor de teleurstelling. Anne, jammer van de negatieve test. Misschien over twee dagen nog eens testen met ochtendurine. Geen bloed = goed! Bij mij was mijn buikpijn vrij snel weg na de miskraam. Maar mijn hcg is niet heel hoog geweest dus echt geen goed ontwikkeld vruchtje. Mijn cyclus was maar enkele dagen langer dan normaal dus bij mij geen rommeltje. En ik hoop dat zo te houden. Dat gelige op mijn test is niet bij allemaal, dus ook niet bij oudere testen. Ik denk echt dat het van de te hoge concentratie is. Sunflower, veel succes bij de gyn donderdag. Hopelijk is alles in orde YenY en Ammie, ook mijn gyn heeft dat zelfde zinnetje gebruikt YenY, je zit op je NOD dan vandaag? Heb je al testdrang ? Ammie, veel klusplezier! Doll, gelukkig reageerde je baas begripvol. Rust maar goed uit. En als je even een moeilijk moment hebt, probeer dan een wandeling te maken of wat te fietsen. Beweging is goed voor de mentale gezondheid. Wij hebben nog veel schilderwerken dus je mag je hier ook komen uitleven als je wil
Ha dames, Loontje, ik heb nu nog steeds wel last van krampen in mijn buik, en toch ook weer terug bloedverlies, al is het niet veel. De krampen in mijn buik zijn bij lange na niet sterk genoeg om er pijnstillers voor te nemen, dus lang niet zo erg als bij jou. Goed dat je morgen (vandaag) naar de gyn gaat, hopelijk kan die wat duidelijkheid geven over of dit normaal is of niet. Ik hoop voor je dat het gauw over zal zijn! Wat betreft het vruchtbaar slijm, ik had dat dus ook op zaterdag. Toen meteen een ovutest gedaan, die was niet positief, maar redelijk in de buurt. De 3 dagen daarna werd het langzaam aan minder. Geen slijm meer gehad sinds zondag. Ik weet dus niet zeker of ik toch mij ei al heb gehad (kan het me haast niet voorstellen ) of dat het gewoon nog de hormonen zijn die nog in de war zijn. Ik ga uit van het laatste, en verwacht dat mijn ei nog moet komen. Zo niet, dan zou ik over twee weken ongesteld moeten worden, zou ook niet heel verkeerd zijn. Dan weet ik tenminste weer waar ik aan toe ben. Hoe dan ook, ik wilde vooral even tegen jou zeggen dat vruchtbaar slijm misschien zo vlak na een miskraam niet betekent dat je ook je ei krijgt, en dat je je dus niet al te verdrietig hoeft te voelen voor niet klussen. Zo, het duurt even, maar dan heb ik mijn 'boodschap' toch even verwoord Ik denk dat ik zelf nu maar even stop met ovutesten tot ik weer 'vruchtbaar slijm' ontdek (of ik ongesteld ben geweest). Anne, nog geen reden tot balen toch, je bent toch nog ruim voor je nod? Even afwachten dus, hoe moeilijk ook. Al wil ik alleen eventjes 'waarschuwen' dat ik na mijn vorige miskraam elke maand weer duidelijke zwangerschapssymptomen had, en toch niet zwanger was. Bleek toen vaker voor te komen na miskramen, andere meiden hier hadden er ook last van. Ik wilde je het even laten weten, omdat ik zelf er iedere keer weer zo'n harde klap van kreeg. Nooit geweten ook dat dat kon gebeuren na een miskraam. Vooral omdat je het eerste deel van de cyclus je niet zwanger meer voelde, echt pas na de eisprong dat die symptomen kwamen. Hoe dan ook, ik duim en hoop voor je dat je WEL zwanger bent natuurlijk he? Hanneke, lekker uitrusten meid. Ik heb door omstandigheden vier weken vrij gehad na de miskraam, en dat was echt heel goed voor me. Lica, mijn duimen draaien voor je meid! Zou super zijn als het zo snel al weer raak zou zijn.
Sjonge, nou, had ik net bepaald even niet meer te ovutesten, had ik weer wat vruchtbaar slijm. Dus toch maar getest, wat later op de dag dan normaal, is ie zo goed als positief! Hij is of even sterk als de teststreep, of een miniscuul beetje minder misschien, maar eigenlijk niet echt te zeggen. Kortom: wij moeten aan de bak Wel balen dat ml uitgerekend vanavond een internationale vergadering heeft tot heel laat Hopelijk wordt het niet al te laat, en kan ik hem toch op subtiele wijze zover krijgen... Toch ben ik er nog niet van overtuigd hoor, kan het me gewoon niet voorstellen. Vorige keer duurde het drie maanden! Maar goed, morgen toch maar weer ovutesten dan, en als ie dan echt goed positief is, dan lijkt het me toch wel duidelijk. Weet iemand hier of zo' ovutest ook positief kan uitslaan als er geen ei springt? Dus dat alle 'voorbereidingen' voor je ei er wel zijn, maar er niet daadwerkelijk eentje springt zeg maar?
En Lica, heb je al getest? Ben erg benieuwd. Mijn duimen draaien voor je! Angelhope, goed zeg een positieve ovu test. Ik heb ze nooit gebruikt, maar ik weet alleen (van horen zeggen) dat hij ook evt uit kan slaan als er ook nog hcg in je lijf zit. Maar als je al een negatieve zw test hebt gehad, lijkt me dit wel echt een teken dar je eisprong er aan komt! Veel klusplezier, in ieder geval Loontje, over buikpijn kan ik niet echt de juiste info verschaffen, aangezien ik ben gecuretteerd, maar ik zie dat je al een aantal reacties hebt gehad. Ik hoop dat ik een deze dagen met eisprong heb gehad. Dat zou betekenen dat mijn cyclus weer redelijk normaal is en dat ik het 4 dagen bruin bloedverlies van 21 dec kan zien als mijn eerste menstruatie. Toch ga ik nog steeds uit van de bloeding van 1 januari en ga ik proberen niet eerder te testen dan half februari. Pfff, wat is dat nog ver weg, haha!
Hi angelhope, Wat fijn dat je 4 weken vrij had. Ik werk voor mezelf, dus kan t een beetje plannen, maar heb ook altijd echt wel zo'n 4 weken nodig om bij te komen- fysiek en mentaal. Ik slaap nu nig verl (3) weken geleden. Het huilen is even voorbij, nu voornamelijk nog heel erg moe de hele tijd. Ik had eergister ook nog heel wat slijm opeens. Weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Was ook nog een beetje gemengd met klein beetje bloed. Ben ook weer opnieuw wat bloed verloren maar nu is het voorbij. Hoop dat het zo blijft. Ik hoop enorm dat het vruchtbaar slijm is, want dat zou betekenen dat mijn cyclus weer op gang komt. Ik krijg vandaag te horen of mijn zwangerschap een partiële mola betrof. Iets waar ik me de laatste 2 weken zo ontzettend druk om heb gemaakt. Ik hoop zo dat het niet zo is en dat ik gewoon weer verder kan!!! Het kan volgens mij voorkomen dat je ovu positief is zonder ei. Maar voor de zekerheid zou ik zeggen 'go for it' Liefs
Ha Ammie, Ben even benieuwd of jij op een of andere manier je cyclus bijhoudt, tempen ofzo? Of doen jullie het gewoon op de bonnefooi zeg maar? Ik heb inderdaad een week geleden een negatieve zwangerschapstest gehad. Maar ook lijkt het me niet logisch dat een ovutest eerst steeds lichter wordt, omdan ineens een stuk donkerder te zijn, van 'oud hcg'? Ik zat nog te denken, wat wel zou kunnen (maar zeeeer onwaarschijnlijk) is dat ik toch mijn ei al heb gehad, en op zaterdag 'raak' heb geklust, en dat die ovutest nu positiever uitslaat vanwege een zwangerschap? Ze zeggen toch dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent, misschien dat je lijf ook sneller het hcg weer oppikt als het nog maar net uit je lijf is? Maar goed, ik denk het dus niet hoor. Dus ik hoop vooral dat ml niet al te laat thuis komt vanavond, en na zo'n lange dag er nog wel voor op te porren is Isa, ben even benieuwd wat voor werk jij doet, als ik dat vragen mag? Vooral omdat ik zelf ook graag voor mezelf zou willen werken, of voor een baas maar vanuit mijn eigen huis. Ook vanwege de grote afstanden hier. Ik denk er al heel lang over na, maar kan nog niet echt op ideeen komen, vandaar dat ik het even vraag. In ieder geval fijn dat jij niet naar kantoor hoeft en mensen 'onder ogen' hoeft te komen. Zo rot als je dan tranen moet terugvechten en dan maar zo gauw mogelijk ertussenuit knijpen om even naar de wc te gaan ofzo Ik hoop voor je dat het inderdaad vruchtbaar slijm is. Doe jij nog aan testen of tempen ofzo? Verder ga ik hard voor je duimen dat het geen partiele mola was, dat kunnen we nu niet gebruiken meid. Laat je het even weten zodra je meer weet?