Zo, kon door omstandigheden eventjes niet komen praten hier, maar nu ben ik er weer even. Floor, inderdaad is het heel fijn als je weer zwanger kunt zijn voor de uitgerekende datum van de miskraam. Dat is bij mij gelukkig nu wel steeds het geval geweest. Ik hoop zo dat het ook dit keer weer gaat lukken om voor die tijd zwanger te raken! Het scheelt toch enorm in het verdriet, vind ik zelf. Loontje, tuurlijk wel gewoon blijven kletsen hier gekkie! Je bent toch 'een van ons'! We hopen allemaal dat we je gauw mogen volgen, en tot die tijd halen wij onze hoop uit positieve resultaten van anderen. Duimen voor een goede echo, en laat het ons zeker wel even weten hoor! Probeer je niet te druk te maken om de verbouwing meis, is niet zo belangrijk, toch? Pharilla, ik hoop voor je dat het inderdaad zo makkelijk gaat. Scheelt weer een boel pijn, onzekerheid en verdriet! Kim: ik gebruik al jaren ovutesten, en ze helpen me enorm. Ik kan niet tempen door onregelmatige tijden enzo, bovendien vind ik dat te veel gedoe. Maar ovutesten, daar ben je maar een paar dagen per cyclus mee bezig. Ik hou altijd het slijmverlies in de gaten om te bepalen wanneer ik ongeveer moet beginnen met testen. Ook heb ik zelf symptomen van wanneer de ovulatie achter de rug is, dus weet ik ook wel wanneer het te laat is. Probeer je eigen lichaam zoveel mogelijk te leren kennen, en dan hoef je maar een dag of twee, drie per maand te ovutesten. HIer: Mijn eisprong is achter de rug, ik vermoed dat ie vrijdag was. Ik heb nog nooit zo'n donkere ovutest gehad als op vrijdag, en op donderdag kwam ie al in de buurt. Dat gecombineerd met steken in mijn zij/onderbuik, doet me vermoeden dat het op vrijdag is gebeurd. Ook nog een flinke ovulatiebloeding gehad (heb ik sinds de laatste miskraam niet meer gehad), dus ik denk dat er echt wel een (of twee?) eitje gesprongen is en dat het niet een schijn ovulatie was zeg maar. Kortom: ik ben hoopvol dat mijn lijf nu eindelijk weer echt back to normal is, en ik nu weer echt kans maak om zwanger te worden. Ook vanmorgen voor het eerst met progesteron creme begonnen. Mijn huisarts had me volledig onverwacht toch een receptje toegestuurd, wat was ik blij! En net op tijd voor deze ronde ook nog! Nou, ik ga dus maar weer op het wachtbankje zitten. Maar ik ben hoopvoller dan ik lange tijd ben geweest. Zou wel leuk zijn als cadeautje voor ons 10-jarig huwelijk
Ik die 3/4 uur niet plassen en dan testen (en niet teveel drinken in de tussentijd) staat volgens mij ook in de bijsluiter..
Ow zo yuna, ik ben taxi chauffeur en dat is wel lastig voor mij en drink op een dag 2,5 tot 3 liter water ivm dieet, zal eens kijken hoe ik dit dan het beste kan doen..
Voor de ovutesten pakte ik altijd 2 e plasje van de dag, als je dat altijd doet is het goed af te lezen
Ik sta meestal rond 5:30 op dan gewoon plassen.. eten drinken.. rond 8 uur nog eens plassen. Dan weinig drinken en zeker 3 uur niet meer plassen. Ovutest meestal tussen 11 en 12 uur. Bij duidelijker testen soms 2 op 1 dag. Mijn ei springt vrij rap achter de positieve ovutest aan.. kwamen we achter met echo's laatste keer.. had op donderdag 11 uur mn piek , volgende dag vrijdag om 9 uur echo was ie al gesprongen een paar uur daarvoor. Zo'n 15-20 uur na piek sprong mn ei.
@ sunflower, dankjewel, denk je als ik om 6 uur ongeveer ga plassen dat ik dan mijn 2e plasje om het zo maar te zeggen kan gebruiken, zo net voor vertrek naar werk 7.30? Allemaal bedankt voor de reacties, heb het gewoon nog nooit gedaan en wil het wel goed doen hahaha
Weet niet precies hoe het zit met exacte tijden , wij zijn ook van die vroege opstaanders maar t beste is tussen 10:00 en 20:00 heb ik ergens gelezen. maar denk dat ze van een "normaal" ritme uit gaan. Waarom je 's ochtends niet mag testen is omdat iedere vrouw lh waarden heeft.. en na een nacht zijn die hoog in de urine .. zegt niets over de piek.. die kan je eigenlijk alleen tussen 10:00 en 20:00 meten geloof ik. Anders krijg je een vals positieve ovutest. X Joyce
Ik heb ook een tijd gewoon de ovu testjes smorgens gelijk gedaan! Dan zijn ze wel donkerder als de 2e maar als je het de hele periode doet krijg je er uiteindelijk ook een piek te zien! Tenminste bij mij dan!
De maand dat ik zwanger werd deed ik voor het eerst ovutesten, helaas heb ik nooit een positieve test gehad. Ga het nu niet meer doen denk ik. Ik deed toen testen vanaf cyclus dag 8 tot 20.maar dat kwam ook omdat ik geen duidelijke test had gehad. Uiteindelijk was de lichte streep mijn ei. Maar iedereen zei dat dat niet positief was.
Bij mij zijn ze ook niet altijd knal hoor, denk dat er ook per vrouw en per cyclus verschil in zit. Bij mijn laatste zwangerschap was ie niet echt knal.. wel een stijgende lijn in een paar dagen maar nooit geknald.. en tja hij was er dus wel degelijk.. ook via echo gevolgd die maand. Ik ga ze nu wel even gebruiken omdat ik wil weten wanneer de ei ongeveer weer komt. X Joyce
Ik weet het nog niet. Moet wel nog even zw testen bij bestellen, misschien doe ik er wel een paar bij
Oh ja die moet ik ook bij bestellen.. om in ieder geval te kijken of/wanneer ik weer hcg vrij ben.. we willen verder. Ovutesten doe ik wel.. maar ben nogal controle freakerig Wil graag weten waar ik aan toe ben. Ook alweer aan het tempen .. zit nog midden in de miskraam.. maar ach.. temp is ook al naar beneden.. lijkt me toch goed. Geloof dat je ook ovutesten kan bestellen en dan gratis een paar zwangerschapstesten erbij krijgt.. bij de dipsticks in ieder geval wel. X Joyce
Mijn ei komt volgens de berekeningen ook pas volgende week, maar we gaan gewoon nu al beginnen. Kunnen we em niet missen.
@joyce, hoe is het afgelopen ? @sunflower, je kan voor de zekerheid gewoon niet gaan drinken volgens mij is mijn antwoord al te laat haha beetje lang niet gereageerd @tatum, welkom @yuna, jaa hopelijk inderdaad allemaal deze ronde zwanger @butterfly, welkom .. door de miskraam kan het langer duren dan normaal. Mijn cyclus is ongeveer 2 weken langer geworden na mijn MA. @joyce, lees al dat het goed is gedaan hopelijk ben je schoon en hoef je die andere niet meer te gebruiken @loontje, gewoon mee blijven praten, geeft ons inderdaad goede hoop . Laat je weten hoe de echo is gegaan ? @angelhope, eindelijk weer een goed berichtje van jou ga voor je duimen dat je ei goed benut is en je over 9 maanden een pracht baby in je armen heb, je verdiend het @ovutesten, ik heb het ook 1 keer gebruikt en toen deed ik het steeds rond een uur of 9 in de avond. Dat moest volgens mij ook. Maar ligt denk ik ook aan welke je gebruikt. Die rond was ik wel meteen zwanger maar ging het ook meteen mis. Daarna geen ovutesten meer gebruikt en nu wacht ik het maar gewoon af. Ik zie dat er een heleboel eitjes deze week eraan komen ik moet nog ruim twee weken wachten als me cyclus weer die 6,5 weken ongeveer is haha probeer er even niet aan te denken. Me man kan zijn handen niet van me af houden dus het klussen gebeurd sowieso wel vaak genoeg Als ik nu zwanger raak springt me zus een gat in de lucht zij is namelijk zwanger (13 weken) van haar 2e kindje en wilt hierna geen kinderen meer en ze wilt dolgraag tegelijk zwanger zijn
Hi dames, Hier gister m'n ongi begonnen!! Wel jammer maar wel korter dan verwacht :S has nu n cyclus van 26 na m'n vmk!! Gelukkig maar, ben blij dat ie niet langer is!!! Op naar de volgende ronde maar weer
Fijn dat je weer verder kan rabia! Idd een korte cylus. Mounia lijkt me ook helemaal geweldig met een zus zwanger zijn helaas hebben mijn zussen al kinderen. En willen niet meer. Toen ik 10 weken zwanger was, vertelde mijn schoonzus dat ze zwanger is. Helaas samen naar 4 weken van kunnen genieten. Inmiddels is zij nu 13 weken. De 12weken echo gehad en alles is goed.