Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. isa77

isa77 Actief lid

18 nov 2011
    177
    0
    0
    Hi,

Ik ben grimeur/ Make-up artist. Dit is een stille tijd voor mij, dus dat komt eigenlijk wel goed uit. Bij de vorige mk had ik het ontzettend druk en kon ik het moeilijk verwerken. Heeft me toen ook ongeveer 5 mnd gekost om er een beetje bovenop te komen mentaal...
    Het zelfstandig ondernemen is heerlijk! Je moet wel opdrachten hebben natuurlijk! Ik zit in de luxepositie dat ik financieel me geen zorgen hoef te maken en dat is natuurlijk ideaal! Alles wat ik doe is mooi meegenomen zeg maar ;)

Ik gebruikte ook altijd ovutesten. Temperaturen heb ik nooit echt gedaan, alleen de ovutesten.

Is er daar trouwens meer bekend over het IL-33 chromosoom die mogelijk de oorzaak is van meerdere miskramen?...

X

2. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Hoi Angelhope,

Nee ik heb mijn cyclus nooit bijgehouden. Voor mijn mk was ik altijd zeer regelmatig ongesteld, met 28 dagen. Ik kon dus goed inschatten wanneer mijn ovulatie was.
    Omdat de curretage nog niet zo lang geleden is en ik weet dat de eerste cyclus wat rommelig kan zijn heb ik tot op heden mijn cyclus nog niet bijgehouden met tempen ofzo.
    We klussen nu om de dag en ik wacht tot half februari. Mocht ik dan niet weer normaal ongesteld zijn geworden en ook niet zwanger.... Dan zien we wel weer verder.
    Volgens mijn gyn moest de volgende menstruatie gewoon weer normaal zijn namelijk...

3. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Isa,
    Wat grappig, ik heb ook een opleiding gedaan voor visagie! Heb er ook wel een tijdje in gewerkt toen ik nog in Nederland woonde, maar hier is er niet veel werk in. Bovendien heb ik een vast inkomen nodig. Dus helaas.

Heb je nu ook al ovutesten gebruikt deze ronde, of nog niet?

Ik weet niet of dat syndroom hier bekend is. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord. Kun je me uitleggen wat het ongeveer inhoudt of is dat nogal ingewikkeld? :(

Ammie, goed plan. Als je cyclus toch zo regelmatig is, hoef je die extra stress ook niet toe te voegen.

Hier door verschillende omstandigheden wel zo handig om precies te bepalen hoe en wat, vandaar dat ik altijd wel ovutesten gebruik. Maar ik heb er nooit veel nodig omdat mijn lijf altijd wel vrij duidelijke signalen afgeeft. Alleen na een miskraam is mijn lijf altijd een beetje de weg kwijt, en vertrouw ik dus meer op een test ;)

Ik baal erg vanavond, net te horen gekregen dat ml pas midden in de nacht thuis zal komen (uurtje of 1 misschien 2). Weinig kans dat het dan gaat lukken natuurlijk, al ga ik het wel proberen. In de morgen zijn onze jongens altijd rond een uur of half 6 wakker en komen ze naar ons toe, dus ''s morgens even klussen zit er ook niet zo in :)

Waarschijnlijk is morgenavond ook nog wel goed, maar ik zou liever vandaag en morgen natuurlijk. Wat denken jullie? Ik heb vanmiddag om 3 uur positief getest (zij het maar net). In de beschrijving staat dat je dan binnen 24 tot 36 uur je eisprong zou moeten hebben. En dan is je ei toch ook nog 24 uur lang vruchtbaar? Of is het korter? Ik lees daar verschillende dingen over. Ik zou het wel heel erg balen vinden als ik deze ronde helemaal geen kans zou maken :(

Nou ja, hopen dat ik wakker word vannacht en genoeg bij zinnen om flink initiatief te nemen ;)

4. YenY

YenY Actief lid

5 mei 2008
    101
    0
    0
    Zuid-Holland
    ja als ik de kortste cyclus aanhoud van de afgelopen 2 maanden, dan was gister mijn NOD... maar aangezien de laatste cyclus 41 dagen was.. kan het nog weleens langer duren :)
    Gek genoeg heb ik nog geen testdrang! Heb ook al een aantal keren een negatieve test in mn handen gehad, vandaar dat ik de laatste paar menstruaties gewoon heb afgewacht....

@ Angelhope; suc6 :D

en de andere dames ook uiteraard!

5. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Wat ik heb begrepen (weet niet zeker of het waar is) is dat de eicel na het springen binnen 12 uur bevrucht moet worden. Gezien de zwemmertjes er ook een tijdje over doen om de eicel te bereiken (ca. 6 uur), is het het meest ideaal om de dag voor de eisprong te klussen, zodat de zwemmertjes al op de juiste plek zijn als de ovulatie plaatsvindt.

Maar nogmaals, 100% zeker weten doe ik het niet...

YenY; heb je een gevoel of het raak is deze maand? Heb je al wat symptomen?

6. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    Even een egobericht: test was negatief :(

7. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    @Ammie maakt niet uit hoor, ze gaan morgen kijken of echt alles er uit is.. ander curretage.. alleen de gyn verwacht van wel hoor.
    maar toch spannend. als alles weg is mag ik bloed laten prikken dan gaan ze onderzoeken op chromosomen en stollingsfactor.

Maar goed alles over voor een klein wonder he..

ik ben ook benieuwd heb al weer wat slijmerige afscheiding dus ben benieuwd hoe lang het dit keer duurt voordat ik een eisprong heb... :)

8. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Wat balen zeg! Hopen dat je de volgende ronde meer geluk hebt!

@sunflower; succes morgen in het zh. Ik hoop dat alles schoon is en je geen curretage meer nodig hebt.

Vandaag had ik ook weer last van wat vruchtbaar slijm. Sinds vanavond ook pijn rechts onderin mijn buik.
    Ik hoop dat mijn ei eraan komt..
    Want ik maak me toch best wel zorgen om de rare menstruatie die ik heb gehad.. Ik hoop zo dat ik niks aan de curretage heb over gehouden.
    Ik zou de volgende ronde al heel blij zijn met een gewone mentruatie. Tuurlijk hoop ik om zwanger te zijn, maar gewoon een normale menstruatie zou al een hele opluchting zijn!

9. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    @Ammie snap ik.. normale menstruatie zou niet verkeerd zijn... ook al zou een andere verrassing nog beter zijn natuurlijk he;)

10. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames, het is gelukt hoor! :D

Hi hi, wat een opluchting. Ik was echt bang dat ik deze maand zou moeten missen :) Vandaag nog een keer testen om te zien of ie nog steeds positief is, misschien nog wel sterker of al weer minder. Want ik hou er zeker ook nog wel rekening mee dat mijn lijf in de war is, en dit geen echte eisprong was. Het is ook zoveel eerder dan voorgaande keren! Maar als ie wel echt was, dan heb ik hem mooi meegenomen :p

YenY, spannend hoor! Goed van je dat je wacht met testen. Ik wil dat nu ook steeds gaan proberen, maar of het me lukt? Wanneer wil je eventueel wel gaan testen denk je?

Lica, balen meid, maar nog geen reden tot opgeven. Geen bloed geeft moed! Het kan nog best. Hoe voel je je zelf erover, heb je een gevoel dat het wel of niet raak is? Ik duim voor je dat je over een paar dagen alsnog positief test! Het komt vaak genoeg voor.

Sunflower, succes morgen. Ik hoop dat je alle duidelijkheid krijgt, alle onzekerheden wegvallen en je inderdaad nu je ei al weer mag hebben. Zo fijn wanneer je niet meer hoeft af te wachten tot je lijf weer normaal is he? Met alle onzekerheden van dien.

Ammie, ja hoor, ik begrijp je ook. Ik heb zelf ook zoiets van laat maar een goede menstruatie komen, dan ben je van al dat gegok en onzekerheid af. Natuurlijk hoop ik op een verassing, maar anders ben ik allang blij dat ik weer terug normaal ben zeg maar.

Goh, toch fijn dat we zo langzamerhand van een 'ik heb net een miskraam gehad' topic overgaan naar een 'ik heb weer een normale cyclus en kan weer proberen' topic gaan ;)
    Leuk om zo met iedereen mee te kunnen leven, we zitten allemaal in het zelfde schuitje....

Succes allemaal!

11. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net nog maar even een ovutestje gedaan, en die is weer lichter dan gisteren, maar nog behoorlijk duidelijk. Ik neem aan dat ik dus mijn lh piek heb gehad, en zeer waarschijnlijk gisteren of vandaag mijn ovulatie heb. Ik dacht altijd dat die piek wel wat langer aanhield? Maar ik heb nog nooit doorgetest na een positieve test, omdat het altijd wel duidelijk was. Nu alleen gedaan omdat ik er niet van overtuigd was dat het echt een eisprong is.

Nou ja, vanavond nog maar een keer proberen ml te verleiden, voor alle zekerheid. Maar de druk is in ieder geval van de ketel. Mocht dat nou niet lukken, dan hoef ik er niet over in de rats te zitten ;)

En dan maar wachten :) Hopelijk over een week of twee meer duidelijkheid, ofwel ongesteld, of niet. In het laatste geval kan het natuurlijk nog steeds zo zijn dat mijn lijf in de war is, en mijn cyclus voort gaat duren. We'll see!

12. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hey meisjes,

Hier nog steeds niet helemaal lekker maar wel iets beter gelukkig! Dacht echt dat ik zwanger was, maar vanmorgen weer negatieve test en temp is 0,3 omhoog gegaan... Nu maar afwachten op de ongi... zou ik ook wel fijn vinden hoor na bijna 6 weken... Hoop dat daarna mijn gewone cyclus weer start!

Lica balen... ook negatief dus... Hoop dat we volgende maand samen positief testen!

Welkon nieuw meiden! Sorry dat ik nog even niet gereageerd had.. Ik lees altijd wel alles op de iphone maar vind het zo lastig er een heel verhaal op te typen!

Sunflower, hoe was het in het ziekenhuis?

Angel, fijn dat het gelukt is ;) ik zal voor je duimen dat het raak is!

Ohh dat testen... pff... heb deze keer echt te veel testen verspilt, maar dat komt ook omdat ik niet weet wat mijn cyclus doet.... en omdat ik ze toch in huis had..
    Haha, wil volgende maand toch ook maar weer wachten op nod (zeg ik nu)

13. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Anne; je lijf kan je goed voor de gek houden hè.. Ik heb me ook nog heel erg lang zwanger gevoeld. Het wordt nu pas een beetje minder.

Ik denk dat ik gisteren of de dag ervoor mijn eisprong heb gehad. Het vruchtbare slijm is weg. Het is nu aleen maar wat kleverig spul.
    Maar zeker weten doe ik het niet, aangezien ik geen ovu testen heb gedaan. En ik heb natuurlijk op 1 Jan nog een bloeding gehad..

Ik hoop dat ik kan wachten tot half februari...

14. lica

lica Actief lid

27 mei 2011
    320
    0
    0
    FF snel want verwacht bezoek:

Ja ik had echt het gevoel dat het goed zat. Dus echt dik balen dus. Ik vrees nu eigenlijk dat mijn cyclus echt overhoop ligt.

15. YenY

YenY Actief lid

5 mei 2008
    101
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Lica, Heel erg balen ja : (
    Wellicht is ie alsnog posi...

@Ammie1984; spannend hoor! Nog even geduld (daar is 'ie weer) hebben! 8) Ik heb trouwens niet echt symptomen, althans niet zo duidelijk als bij mijn 1e zwangerschap. Eergisteravond voelde ik wel héle lichte krampjes, maar dat kan uiteraard ook een symptoom van mijn menstr zijn ;)
    Hoe meer ongi-vrije dagen, hoe beter ofcourse!

@Angelhope; Ja ik kan me redelijk beheersen haha. Ik wil gaan testen als ik op CD 41 zit =) Maar of ik dat volhoud? ;)

@Sunflower85, hoe is t gegaan vandaag?

16. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Hey meiden!

Hoe is het met jullie? Ik ben even een tijdje weg geweest van het forum. Ik kon niet de moed opbrengen om nog wat te lezen, heb het een paar keer geprobeerd maar wist ook niet meer wat te schrijven...

Fijn te lezen dat een aantal van jullie weer vooruit denken en bezig zijn met een volgende ronde!

Deze week zijn we bij de gyn geweest. Het wachten is op mijn periode en dan kunnen we het in principe weer proberen. We moeten volgende week bloed prikken en dan gaan ze chromosomen onderzoek doen etc. De uitslag duurt 3 maand... Ik weet niet of ik 3 maand wil wachten. Maar ook niet of ik een 4e mk aan kan...

Door de antibiotica die ik gekregen heb heb ik nu fijn een infectie dus daar heb ik nu weer medicijnen voor gekregen. Zo duurt het wel lang voor je het een beetje af kan sluiten.
    Lichamelijk voel ik me wel beter, de afgelopen 5 maand 3x zwanger worden en een mk krijgen hakt er wel in dus deze periode van herstellen had ik wel nodig.

Ik hoop dat 2013 ons jaar gaat worden! Dat is iets wat ik jullie ook allemaal enorm gun!

17. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Goede morgen allemaal,

CD, fijn weer wat van je te horen! Wel balen dat je nu weer een infectie hebt door de antibiotica... zou denken dat daar juist alles van weg zou gaan!
    Ja lastige keuze, doorgaan, met kans op nog een miskraam of wachten... Ik kan alleen maar zeggen dat ik ook na 4 miskramen succesvol zwanger ben geraakt... Ken ook meiden die hetzelfde hadden en toen elke dag een paracetamol moesten nemen en toen was het probleem opgelost (weet ff niet meer hoe dat dan precies zit hoor)

Lica, ja zeker balen als je echt dacht dat het raak was... pfff...rare lichamen die ons voor de gek houden (of doen we het zelf?? )

Ammie aan het afwachten dus... zo balen dat je nu zo lang moet moet wachten he... kon je maar gewoon meteen testen!

Yeny.. op- welke dag zit je nu?

Ik ben gister ongi geworden! Ben er heel blij mee!! Haha dat klinkt best gek. Ben gewoon heel blij dat mijn eerste normale cyclus weer kan beginnen! Ben trouwens keurig 13/14 dagen na het moment dat ik volgens mij temp dacht een eisprong te hebben ongi geworden...dus dat klopt iig allemaal!

18. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Anne, ik doe niet aan tempen, dus ik weet niet precies wat het bij jou betekent? Is het helemaal zeker dat je niet zwanger bent dan? Of kan het toch nog positief uitpakken misschien? :(

Ammie, heb je je eventuele eisprong goed benut denk je? Waarom wil je tot half februari wachten, als je je eisprong al hebt gehad is je nod toch eind januari al?

Yeny, wanneer is cd41 voor jou? Ik wil graag met je mee kunnen leven :D

Cd28, welkom terug meid, ik begon je al te missen. Zat vanmorgen nog aan je te denken, en nu post je weer een berichtje. Vervelend dat het niet opschiet bij jou en dat je nu weer een ontsteking hebt. Hopelijk is het nu gauw allemaal voorbij en kun ook jij weer vooruit gaan kijken!

Ik heb zelf ook drie miskramen/ma's gehad, maar verder niet echt onderzoeken nog. Wel gaan ze de vruchtjes onderzoeken, ik verwacht de uitslag daarvan over een week of twee. Maar meestal komt daar niets uit zeiden ze, dus daar hou ik maar rekening mee. Op zich is het misschien ook juist wel prettig als er niets uit komt, liever vette pech dan een serieuze aandoening die het moeilijker maakt om zwanger te worden, toch?

Ik wil ook nog een bloodclotting disorder (stollingsprobleem ofzo?) laten controleren in januari. Verder moet mijn schildklier beter onder controle komen en wil ik dit keer ook mijn progrestoron in de gaten houden en misschien wel met die utrogestan aan de gang. Maar ik ga verder nergens op wachten hoor, met mijn 37 jaar heb ik die tijd ook niet echt vind ik....

Hier mijn (hopelijk) ovulatie goed benut, zaterdag, woensdag en donderdag geklust, vermoedelijk dinsdag, woensdag of donderdag mijn ei gehad. Nu maar hopen. Ik ga proberen er niet te veel mee bezig te zijn de komende twee weken. Het werk is gedaan, er valt nu niets meer aan te doen dan afwachten. Hopelijk lukt het me ook ook echt kalm te blijven en lekker afleiding te zoeken en leuke dingen te gaan doen. We zullen zien :)

Toevallig loopt het zo dat ik 24 januari al een afspraak bij de dokter heb staan, dus wellicht dat ik dan toch maar weer iets voor NOD ga testen als ik toch denk dat het raak is. Lijkt me gewoon wel handig om te weten hoe of wat als ik daarheen ga (is een uur rijden, dus kan niet zo makkelijk nog even langs op een later moment).

We zullen zien. Succes allemaal dames, en een fijn weekend!

19. SunFlower85

SunFlower85 Bekend lid

27 jan 2012
    961
    0
    0
    hey meiden,

ben ik weer :)
    gisteren naar het ziekenhuis geweest, eerst een echo gekregen.
    nou de baarmoeder en eierstokken zien er allemaal prima uit alleen was er nog iets te zien in de bm.. ik zag ook idd iets..

dusja even wachten tot ik bij de gynaecoloog naar binnen mocht. ik was bang dat ik een curretage zou krijgen. maar nu denkt ze dat het een poliep is.
    dit kan zeker een oorzaak zijn van de miskramen omdat dit hetzelfde effect heeft als een spiraaltje.. :S heb ik weer..

na een nachtje slapen hoop ik dat dit het idd is en niet een of andere afwijking bij mij of mijn man.. maar toch ff shockend is het wel.

28 januari word het al verwijderd, kleine operatie en mag onder gehele narcose...

ook kan deze poliep gezorgd hebben voo rmijn onregelmatige menstruaties en tussentijdse bloedingen dus lets hope.

@angelhope... fijn dat je je eisprong goed benut hebt ;)

@cd mijn chromosomen onderzoek duurt 2 maanden..wij gaan er niet echt mee wachten maar aangezien over 2 weken mijn poliep verwijderd gaat worden denk ik zelf dat het daarna redelijk veilig is... want idd nog een mk word ik gek...

20. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Hee meiden,

Sorry, heb een poos niet meer geschreven.. heb wel bijna alles gelezen maar wist soms niet goed wat te schrijven. Wij zaten steeds in twijfel om direct weer te proberen of toch een poosje even rustig aan te doen.
    Maarrr... Heb nu heel sterk het gevoel zwanger te zijn :) Ik dacht eerst echt dat het tussen mijn oren zat maar heb nu echt veel symptomen en hetzelfde gevoel als de vorige twee keer. Het is alleen nogal lastig te bepalen na mijn miskraam.. 12 dec alles verloren en 16 dec was ik ook al helemaal schoon. We hebben deze maand maar 3 keer geklust. 23 dec, 1&2 januari (toen dacht ik mijn eisprong te voelen). Hmmm toch lastig en mag van VL niet testen.. haha. Is ook wel beter om dat volgende week pas te doen als er geen ongi is doorgekomen (vorige MA trouwens na 27 dgn al ongesteld geworden), zit nu op dag 30 maar weet dus niet echt zeker wanneer mn eisprong was. Spannend en probeer er niet te veel aan te denken. Ben misselijk sinds een paar dagen, allemaal weer pukkels (die net weg waren), steken in mijn buik, veel afscheiding, af en toe branderig gevoel in mijn tepels. Ik houd jullie op de hoogte.

@ Sunflower, spannend. Hoop dat ze het weg kunnen halen en je dan weer snel zwanger zult zijn & blijven! Als dit de reden is geweest voor je miskramen hoop ik dat je vanaf nu lekker onbezorgd zwanger zult zijn.

@ CD, balen van je infectie. Hopelijk is het snel weer weg. Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest en ben ook doorverwezen naar het ziekenhuis voor het chromosomen onderzoek. Kan alleen wel lang gaan duren :(... Ga daar niet op wachten maar ben ook doodsbang voor een 3e miskraam.

@ Ammie succes met wachten! Bah..

@ Angelhope, fijn dat je nog hebt kunnen klussen en hoop dat het raak is!

@ iedereen, sorry dat ik niet overal op reageer. Kan niet alles terug vinden. Iedereen heel veel succes & sterkte. Ik zal nu wat actiever mee schrijven :)

Fijn weekend iedereen!
    Liefs

Deel Deze Pagina