Angel, ik zag aan mijn temp dat ik 28 dec een ei heb gehad omdat mijn temp omhoog ging... normaal zou je dan na 14 dagen ongi moeten worden en dat was bij mij dus zo... en de temp daalde ook gister weer netjes.. Spannend nu weer afwachten voor jou... is misschien idd wel handig om dan net voor het doktersbezoek te testen! Sunflower, oh dat was wel even schrikken? Een poliep.. hm... Maar misschien als ie weg is gaat alles wel veel beter, dat zou echt fijn zijn! Manouk, spannend zeg! Ben heel benieuwd, zal duimen voor je!
@sunflower; hopelijk is de poliep het probleem van alles en wordt je na de ingreep snel zwanger @angelhope, ik weet niet zeker of ik ook echt mijn eisprong al heb gehad. Gezien mijn cyclus nu wat rommelig is hou ik 6 weken aan. Mocht ik dan niet positief testen en ook niet ongesteld worden.. Dan moet ik denk ik contact opnemen met gyn @Manouk, spannend hoor. Zou super snel zijn na je mk. Ik duim voor je. @cd28; niet fijn dar je er ook nog eens een infectie bij hebt gekregen. Alsof het al niet verdrietig genoeg is allemaal. Hopelijk herstel je snel. @YenY; is je ongie nog steeds weg? Wanneer ga je precies testen? Ik lees dat bij de meesten de eerste menstruatie toch wel vrij normaal was. Dat baart me toch wel weer zorgen.. Aangezien de gyn zei dat ze niet veel moeite hoefde te doen om alles schoon te maken, acht ik de kans klein dat ik verklevingen heb overgehouden aan de curretage. Maar toch... Was het maar alvast februari...
@cd28 & ManoukSpoor; welkom terug. Manouk; Hoop dat het raak is! @Anne1977 en Ammie1984; Helaas, vandaag een nieuwe cyclus aangebroken Ik ga dus beginnen met ovu testen... @Sunflower; heel veel sterkte, hopelijk valt alles mee!
He meiden, HEt is even geleden dat ik hier geweest ben maar begin weer een beetje boven water te komen. Ga even bijlezen. Door jullie reacties merk ik dat mijn buikpijn toch niet ewcht normaal is. Hoop dat het snel gaat verdwijnen. Merk dat veel dames het al langzaam een plaatsje hebben kunnen geven en dat ze al weer op zoek zijn naar de vruchtbare dagen. Begint hier langzaam ook wel weer. Alhoewel ik eerst mijn menstruatie af wil wachten omdat dan als het goed is heel mijn lijf schoon geveegd gaat worden. Ga hier weer wat vaker komen en wat meer reageren. @ Hier nog steeds buikpijn en bloed rond mijn eierstok en in mijn buik. Is nog weinig veranderd.. Moet rust houden en geduld hebben en dat kan ik nu allebei moeilijk. Maar ja geef er toch maar even aan toe. Voel me gelukkig wel iets beter dus dat scheelt alweer. Het is wel genoeg geweest en ik wil ook verder en het opnieuw gaan proberen!! Meiden kom snel weer een kijken en 2013 wordt ons jaar!!!
Oei Loontje, die buikpijn is inderdaad maar raar. Heb je al eens gebeld met je gyn? YenY, aaah balen. Hopelijk helpen de iovutestje om je ei te vinden. Ammie, misschien is je baarmoeder nog een beetje van slag? Ik snap dat dit je een omzeker gevoel geeft. Manouk, ik zou toch stiekem testen hoor. Als het negatief is zwijg je er over en anders is het een fijne verassing voor hem Hou ons op de hoogte! Sunflower, misschien niet fijn dat ze dit gevonden hebben maar langs de andere kant kan je na de operatie beginnen met een schone lei. En zijn hopeljk al je problemen van de baan. Angelhope, hop op de wachtbank. Veel succes met afwachten! Anne, ja ik probeer mezelf niet te hard dingen wijs te maken en alles op een nuchtere manier te zien maar rond de NOD lijkt dat allemaal veel moeilijker. Cd, welkom terug
Hoi hoi, @ Lica, ben bij de gyn maar deze wil afwachten totdat het bloed vanzelf weggaat. Dit gaat waarschijnlijk gebeuren bij mijn eerst volgende menstruatie. Anders wordt het opereren en dat willen ze liever niet. Van het bloed komt ook de buikpijn vandaan. Gelukkig begint die eindelijk af te nemen. Nu heb ik alleen nog diarree. @ Hier, gelukkig begin ik me weer een beetje mens te voelen. Nu alleen nog flinke diarree. Hoop snel ongesteld te worden zodat we weer snel kunnen gaan klussen of dat het bloed weg is zodat we ook weer aan de slag kunnen. Woensdag weer naar de gyn. We zullen het zien. Fijne dag allemaal!!
@lica, ik denk idd ook dat mijn lijf nog van slag is. Mijn eerste 'menstruatie' kwam 1,5 wk nadat ik voor het eerst een negatieve zw test had. Ik denk dat mijn baarmoeder pas weer is gaan werken nadat alle hormonen er uit waren. En tja, in 1,5 week kan er naar mijn idee niet zoveel baarmoederslijmvlies worden opgebouwd. Dus ik denk dat het wel los loopt en mijn volgende menstruatie weer normaal is. Maar spannend blijft het wel.
Hallo allemaal, ik heb een tijdje niet geschreven, eigenlijk alleen in het begin. Intussen is er heel wat gebeurd. De miskraam die ik dacht gehad te hebben was niet volledig. Er bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in mijn linker eileider te zitten. Dit had ik niet gemerkt, maar het gaf zoveel stress aan mijn lichaam dat het me hartritmestoornissen gaf. Dat heb ik af en toe in lichte mate, maar het was nu heel heftig. Ik heb een week met kerst op de hartbewaking doorgebracht en heb daar cardioversie gehad (dat is klappen met stroom om het hart ritme te resetten) en ben eerste kerstdag geopereerd waarbij mijn linker eileider verwijderd is. Momenteel gebruik ik helaas nog medicijnen voor mijn hartritme waarmee ik niet zwanger mag worden. Voorlopig dus nog geen nieuw begin voor ons. En dat terwijl ik al 38 ben . Maar ik geef de hoop nog niet op! In februari naar de cardioloog en hopelijk mag ik dan beginnen met afbouwen. Ik wens jullie wel heel veel succes allemaal en hoop dat iedereen hier snel weer succesvol zwanger is!
@Astrid; wat een naar nieuws! Dat is niet niks.. Heel veel sterkte. Ik duim voor je dat je in februari idd mag afbouwen. @Loontje; wat vervelend dat je zoveel buikpijn hebt. Hoe lang duurt het nog voor je je menstruatie verwacht? @yenY; hopelijk heb je succes met de ovutesten. Ik heb er geen ervaring mee, wel wat over gelezen hier op het forum. @Ammie; heb je de gyn ook gevraagd wanneer je ongeveer weer je menstruatie zou krijgen? Ik heb het vorige week gevraagd en ze zei rond de 15e. Het is bij mij gister begonnen. Had nooit gedacht dat ik er nog eens blij mee zou zijn @Sunflower; hopelijk gaat het jullie dan lukken als ze dit verwijderd hebben! @angelhope; ik duim voor je! Moest lachen zoals je het beschreef @Anne; dat geeft weer hoop!
Hee iedereen, Astrid, jeetje wat heftig zeg. Wat vreselijk balen dat je nu eerst moet wachten. Hoop dat jullie snel weer kunnen beginnen. Heel veel sterkte de komende tijd. Loontje, hoop dat je snel ongesteld wordt zodat al het bloed weg is en je snel weer kunt proberen. Lica, ik heb zaterdagochtend een testje gedaan maar natuurlijk negatief. Toch nog veel te vroeg denk ik. Bij het daglicht zag ik wel heel vaag iets als ik hem scheef hield maar kan hem natuurlijk niet als positief beschouwen. Ga nu woensdag pas weer testen YenY, balen zeg. Gauw op naar een nieuwe ronde. Ammie, hoop dat alles snel weer normaal is. Angelhope, hoe is het met jou?? Hier nog steeds alle symptomen wat in golven komt. Denk nog steeds dat ik zwanger ben.. woensdag weer testen. Zit nu op dag 32 na mn mk. Mijn zus is net bevallen van hun tweede dochtertje. Ben heel blij voor hun maar merk dat ik het toch ook wel moeilijk vind. Over 2 maanden zou ik eigenlijk bevallen van mijn eerste vlindertje. Ik hoop dat het dit jaar toch nog gaat gebeuren. Op het moment dat ik dit typ heb ik weer ontzettend brandende tepels.. haha sorry Kan niet wachten tot woensdag.. zelf denk ik dat de test dan wel positief is. Ik houd jullie op de hoogte en hoop dat we allemaal snel positieve testen hebben. Iedereen heel veel sterkte & succes. Liefs
Ha dames , Ammie, ik hoop voor je dat je gauw weer een normale mensturatie zult krijgen meis. Vorige keer duurde het bij mij maarliefst 3 maanden maar de gyn/ob bij mijn controle echo zei dat dat wel ongebruikelijk lang is, dat gemiddeld het meer rond de 6 weken ligt. Hoe lang is het nu geleden voor jou? YenY, jammer joh, maar misschien dat het met ovutesten wat beter gaat lukken. Loontje, fijn dat je er weer een klein beetje bovenop begint te komen. Voelt toch prettiger voor jezelf ook he? Hopelijk werkt je lijf gauw mee en kun je weer verder. Het duurt gewoon altijd te lang wanneer je er nog midden in zit he? :x Lica, is er al nieuws? Astrid, wat een ellende meid. Ik vind het echt verschrikkelijk naar voor je. Hopelijk kun je die medicijnen inderdaad gauw afbouwen en weer verder. Ik sta zelf ook onder druk door mijn leeftijd (37) en ik kan me voorstellen dat je daar nog extra onrustig van wordt. Toch zijn er al heel wat professionals die mij op het hart hebben gedrukt dat ik echt nog lang niet te oud ben hoor, dus probeer wat te ontspannen, hoe moeilijk dat ook is. Over het algemeen geldt toch dat hoe ontspannener je bent, hoe eerder je lijf weer herstelt. Maar goed, het is verdomde moeilijk om te ontspannen als het niet vanzelf komt, ik weet het Cd28, jij hebt in ieder geval weer duidelijkheid nu, en dat is ook wat waard, niet waar? Je kunt nu weer door, in plaats van dat eeuwige afwachten in onzekerheid. Manouk, wat spannend zeg! Woensdag weer testen dus? Ik kan niet wachten! Wel tof dat je zulke duidelijke symptomen hebt en dat je er zo zeker van bent. Moet toch een fijn gevoel geven? Hier alles goed. Ik zit relatief rustig op het wachtbankje. Afgelopen weekend lekker eropuit geweest, dus voldoende afleiding. Niettemin vind ik het heel moeilijk om niet op symptomen te letten zoals ik met mezelf had afgesproken. Vooral omdat ik weer van die witte draden heb af en toe, en dat had ik bij mijn laatste zwangerschap ook. Maar goed, ik weet ook uit ervaring dat er nog ontzettend veel mis kan gaan voor de NOD, dus ik blijf er wel rustig onder. Ik ben er wel van overtuigd dat het eerste stapje (de bevruchting) is gelukt. Op naar de innestelling zullen we maar zeggen Groetjes van mij
Astrid, wat een nare dingen heb jij meegemaakt zeg, hopelijk kan je het allemaal een plekje geven, maar daar zal vast wel wat tijd over heen gaan. Sterkte! Cd28, na de curretage zei de gyn dat ik tussen 4-6 weken mijn eerste menstruatie weer kon verwachten. Dit is enigszins gebeurd, maar geen menstruatie zoals altijd. Angelhope, ik zit nu bijna 8 weken na de curretage. Ik heb 29 dagen na de curretage 4 dagen bruin bloedverlies gehad en 6 weken na de curretage een halve dag bloedverlies. Dus er is wel wat gebeurd, maar niet zoals het hoort. Als ik uitga van de dagen bruin bloed verlies zou ik a.s. Donderdag weer ongesteld moeten worden, en als ik uitga van 1 Jan, over 2 weken. Ik wacht nu drie weken. Dan ga ik testen en anders neem ik contact op met gyn. Maar ik denk dat het wel oké is hoor. Nog even een ander vraagje. Ik heb al een aantal keren na de seks last van wat roze afscheiding bij het afvegen. Dit heb ik nog nooit gehad, maar na de curretage heb ik daar al een aantal keren last van gehad. Zijn er meer meiden die daar wel eens last van hebben. Neem aan dat het niks is, want daarna is het meestal weg.
Hoi meiden, @ Astrid, jee wat een verhaal. Doe het maar rustig aan. Zo blijkt maar weer dat een zwangerschap ook al is het een MK niet zonder risico is. Sterkte!! @ CD 28, ik hoop dat ik aankomend weekend ongi wordt maar dat weet ik dus niet zeker. De vorige MK ben ik gewoon na 4 wk na het verliezen van het vruchtje ongi geworden maar was nu iets verder. Ga het woensdag even aan de gyn vragen. Buikpijn is gelukkig aan het minderen. @ Manoek, spannend!! @ Angelhope, spannend!! Wanner ga je testen? @ Ammie, nog nooit last van gehad. Kan je ook niet helpen. @ Hier, langzaam aan de beterende hand en krijg ook weer zin in seks. Buikpijn is gelukkig aan het wegtrekken. Ga woensdag even het eea aan de gyn vragen. Zal blij zijn als ik dit hoofdstuk af kan sluiten. Het heeft nu lang genoeg geduurd. Bijna een maand al. Meiden tot snel!!
@ammie.. ik heb dat ook maar komt dan waarschijnlijk door de poliep.. dusja kan je er verder nie tmee helpen sorry @angelhope ... lekker op het wachtbankje... ik probeer ook voorlopig nergens aan te denken.. sowieso niet tot de operatie.. pff ook wel jammer he.. toch wel leuk al die spanning of het wel of niet raak is.. @Manoukspoor wat spannend.. ik duim voor je@ hier alles oke. ben het rusti geen plekje aan het geven dat er iets in mijn baarmoeder zit dat ik er liever niet in had zitten.. ook redelijk positief dat dus de rest goed kan zijn.. pff nog 2 maanden wachten op deuitlsag..
Hoi meiden, Jullie hebben al een flinke kletsclub, maar wilde toch graag erbij als dat zou kunnen. Mijn verhaal in vogelvlucht. MA van een tweeling en gecuretteerd (menstruatie na 6 mnd pas weer normaal) Zwanger en Dochter gekregen 2012 mk in juni, aug en 31-12. Maandag 7-1 bij de Vk geweest en was schoon. Nu wachten tot het HCG uit mijn lijf is. En gisteren kregen we te horen dat mijn schoonzus zwanger is en in mijn kennissenkring lijken de zwangeren als paddestoelen uit de grond te schieten. Dan heb ik toch wel even een dip op een dag.
Hier ook een dipdag. Weer maar eens de vraag gekregen wanneer er een tweede komt. Ok, vanaf nu ga ik streepjes zetten en als ik aan 100 zit zal ik voor iedereen duidelijk maken dat ze moeten stoppen met die vraag te stellen. Hier nog altijd geen regels. Cyclus waarschijnlijk van slag. Oja dat kan er nog maar bij. Sorry moest even frustratie kwijt. Een van de volgende dagen kom ik weer deftig reageren.
Oeh, als je op de 100 zit, mag je jezelf heerlijk trakteren met iets! Dan mag je de eerstvolgende die met die vreselijke vraag komt (die vraag komt hier ook te vaak voor) een 'vriendelijk' tikje verkopen
Ammie, ik heb nooit een curretage gehad, dus ik kan je daar niet mee helpen. Maar het lijkt me niet abnormaal na zo'n ingreep Ik hoop voor je dat je gauw een normale ongesteldheid zult hebben, dan ben je daarna ook echt weer helemaal schoongespoeld, zouden alle restjes bloed ook verdwenen moeten zijn. Is toch een stuk duidelijker en rustiger he? Loontje, het einde is in zicht meid. Ik ben echt heel erg blij te horen dat het weer wat beter met je gaat zo langzamerhand. Op naar een positieve test! Over testen gesproken, ik was eigenlijk van plan niet VOOR mijn nod te testen, maar toevallig had ik al een doktersafpraak geboekt voor de dag van mijn nod, dus misschien dat ik toch een dagje eerder ga testen, als het nog nodig is. Want ik hou er zeker rekening mee dat het toch niet raak is hoor. Het kan nog zo makkelijk misgaan. Ik heb al zo vaak positief getest een paar dagen voor nod, en dan werd ik wat later toch nog ongesteld.... Sunflower, nog twee maanden wachten, man dat is heftig. Ik vind het heel knap van je dat je er zo rustig onder blijft, dat is uiteindelijk ook het beste van jezelf, maar ga d'r maar aan staan. Hopelijk krijg je dan ook goed nieuws en kun je er gauw weer voor gaan meid. Hee Pinkie, welkom hier, natuurlijk pas je er nog prima bij. Ik heb zelf ook een ma van een tweeling gehad (deze laatste miskraam). Is toch nog een beetje extra heftig, vind je niet? Je raakt immers twee kindjes tegelijk kwijt! Hopelijk gaat het hcg snel uit je lijf. Weet je hoe hoog het laatst nog stond? Want mij is verteld dat het na het verlies van het vruchtje met 50% per dag zou afnemen. Bij mij klopte het. Ik vond het wel prettig om er een idee van te hebben van hoe lang ik zou moeten wachten. Ja, het blijft moeilijk als er dan ineens allemaal mensen zwanger zijn om je heen he? Ik was precies tegelijk met prinses Kate zwanger, en ook mijn nichtje was precies evenlang zwanger. Ik vind dat heel moeilijk, steeds als zij iets aankondigd (we zijn zwanger, we zijn bij de 12 weken, 20 weken echo etc.) word ik er weer aan herinnerd hoe het voor mij zou moeten zijn Maar goed, onze tijd komt vast ook nog wel! Lica, dit topic is niet alleen maar voor 'deftig reageren' hoor, lekker je hart kunnen luchten en even je ei kwijt is net zo belangrijk. Ongelooflijk hoe vol onbegrip mensen kunnen zijn he? Niemand die zich lijkt te realiseren dat het allemaal helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Hier ook regelmatig opmerkingen gehad, helemaal omdat wij al een tweeling hebben gekregen, gaat iedereen er maar van uit dat wij wel klaar zijn! :x Daarom ben ik wel blij dat ik de laatste keer voor mijn MA het heb laten weten aan veel mensen. Nu komen dat soort lompe opmerkingen een stuk minder, omdat ze zich beseffen dat we het wel proberen, maar het niet wil lukken. Nou, hier is de rust helaas 'de deur uit' . Ik kan het niet helpen en zit op van alles te letten. Sommige symptomen heb ik (wittig slijm) andere heb ik niet (pijnlijke borsten). Soms ben ik er van overtuigd dat het raak is, en dan even later begin ik weer te twijfelen. He BAH, ik had mezelf nog zo voorgenomen om me niet gek te gaan lopen maken op het wachtbankje Even een vraagje voor de groep: zijn er nog anderen waarbij het steeds rond dezelfde tijd misging? Bij mij namelijk elke keer weer rond de 6 weken. Ook de tweeling is tegelijkertijd overleden bij 6 weken en 3 dagen. Ik geloof dus niet zo dat het eraan ligt dat de kindjes niet gezond waren, ik begin te geloven dat het aan mijn eigen lichaam ligt. Misschien dat er iets niet voldoende aanwezig is rond die tijd? Ik vraag me af of ik daar wat mee kan. Ik heb iets gelezen over tekort aan progrestoron, dus ik ga van die pillen slikken dit keer, heb ik al besloten. Verder heb ik me voorgenomen om te proberen een of twee weken vrij te nemen van mijn werk rond de 6 weken om zoveel mogelijk rust te nemen en zo min mogelijk stress te hebben. Hebben jullie nog tips of ideeen? Okee, ik ga maar weer eens aan het werk hier