Ik ben op zoek naar tips voor mijn verjaardag. Ik wil graag zelf taart bakken, maar de week voor mijn verjaardag is nogal hectisch. En ik denk dat het niet gaat lukken om op mijn verjaardag of de dag ervoor iets te bakken. Dus nu dacht ik om misschien al eerder iets te bakken wat goed in te vriezen is. Heeft iemand daar ervaring mee?
Appeltaart gaat eigenlijk altijd prima. Een biscuittaart gevuld en afgesmeerd met een lekkere crème kan ook. Ik heb ook wel eens een kwarktaart ingevroren, maar dat wordt niet geadviseerd dus geeft geen garanties denk ik. Was wel helemaal zelf gemaakt met vers fruit, griekse yoghurt en gelatine enz. Dus niet uit een pakje. Slagroomtaart zou ik ook niet zo snel doen.
Eigenlijk bijna iedere taart is wel goed in te vriezen. Slagroomtaart zou ik niet doen, of anders alleen de biscuit met slagroomvulling en dan na ontdooien nog verse slagroom als decoratie. Maar wat ik standaard invries zijn bavarois- en moussetaartjes. Ik doe dat in siliconenvormen met bv nog biscuit erin en op de bodem, of een gelei of cremeux interieur en dan hoef ik dat op de dag zelf alleen nog maar te ontdooien en decoreren. Echt ideaal! Of ik maak de biscuitplakken alvast en vries dat in, en de vullingen van de taart vries ik apart in (botercremes, mousses, bavaroises) of slagroom oid maak ik wel vers. En dan is het ook een kwestie van samenstellen en decoreren.
Waarom zou je een slagroomtaart niet invriezen? Bij de Aldi liggen ze ook in de vriezer en bijv slagroomsoezen ook.
Omdat die slagroom andere slagroom is dat dat jij en ik in de keuken gebruiken Ot : ik vries voort alles in plakjes in na een verjaardag. (De overblijvers). Wat heel goed gaat: -carrot cake - red velvet cake - biscuit taart gevuld met jam en bavarois, afgemeerd met ganache Eerste 2 bak ik nu eigenlijk altijd standaard, omdat we het toch invriezen.ideaal!!
Appeltaart Soezen, de vorige keer alleen de soezen en pas later gevuld. Biscuit invriezen en later decoreren