Hallo meiden, Ik ben vandaag 7+4 zwanger, maar kan er absoluut niet van genieten. In december heb ik een miskraam (missed abortion) gehad, en nu na 5 rondes opnieuw zwanger. Maar wat een angst voor weer een miskraam... Vooral omdat ik geen symptomen heb op pijnlijke en grotere borsten na. Dinsdagavond hebben we de eerste echo. kijk er met een dubbel gevoel na uit. Bij de vorige zwangerschap 1e goed echo gehad met kloppend hartje, en bij de 2e echo geen hartactie meer. Ik zie nog steeds het gezicht van de vk voor me. Is dit herkenbaar?
Ja heel herkenbaar, ik heb in 2014 2 miskramen gehad, een vroeg en een later. Toen ik zwanger was van mijn jongste dochter durfde ik ook echt niet blij te zijn. Kreeg toen echo's met 6+3, 8+3, 11+2 en 12+4. In week 9 zelf nog een echo laten doen omdat ik zo zenuwachtig was. Dus ja, heel herkenbaar hoor! Heb alleen geen tips voor je het is echt een kwestie van uitzitten, en probeer ervan uit te gaan dat het goed zit deze keer ook al weet je dat niet. Je hebt er niks aan om van het tegenovergestelde uit te gaan bij wijze van zelfbescherming, het voelt net zo rot als het niet goed blijkt te zijn. Sterkte met afwachten tot dinsdag! Oh en gefeliciteerd natuurlijk!
Heel herkenbaar. Hier 2 miskramen in 2015 en na onderzoeken, waar niks uitkwam, paar maanden later weer zwanger. Ik ga nu bijna met verlof, maar die extreme angst hield ik tot de termijnecho. En na 20 weken echo durfde ik het echt pas een beetje los te laten. Niemand kan jou vertellen wat je moet doen. Het is en blijft spannend. Wat hier vaak wel hielp was afleiding zoeken, leuke dingen doen. Op die manier leek de tijd soms een beetje sneller te gaan. Succes dinsdag!
Heb net zelf een topic geopend! Ik zit in hetzelfde schuitje.. nu 4 weken en 3 dagen zwanger na een missed abortion in maart.. De dagen duren lang.. nog 2 weken en 2 dagen tot de eerste echo.. Ik ken het gevoel! X
Ibiza30 Heb februari dit jaar ook een mk gehad bij 9+3 week, ben nu inmiddels 14 week en 5 dagen zwanger maar nog steeds ben ik erg onzeker en ook soms bang dat het als nog mis gaat. Heb vanaf het begin tot 13 week en 1 dag in totaal 6 echo's gehad wat me toch wel iets meer rust gaf. Ik kan je alleen geen tips geven het is gewoon vertrouwen hebben dat het goed komt en bij twijfel of zorgen kan je het beste de vk bellen, die hebben me hier goed door heen geholpen en nog. Ik wens je heel veel sterkte en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop dat je er snel een beetje van kan genieten. En heel veel succes dinsdag ik duim voor een hele mooie echo
Gisteravond de eerste echo gehad! Met een mooi kloppend hartje ❤️ Ik mag volgende week vrijdag nog een keer komen voor een extra echo voor me gerust te stellen.