Wie moet zoontje dan naar de creche brengen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mimi: Ik ben echt zelden ZO ziek dat ik niet kan werken en/of mijn kind naar school kan brengen. Indien dit echter toch het geval is dan zal ik toch echt hulp moeten hebben of ik bel gewoon alles en iedereen af. Klaar.

Ik ben overigens ook nooit een week ziek, maar indien ik inderdaad zo ziek ben dat ik geen stap meer kan verzetten dan zal ik inderdaad toch echt hulp nodig hebben. Want je kind naar school brengen terwijl je om de 4 minuten met diarree op de wc zit (of kotsend boven de pot hangt) dat gaat gewoon echt niet.
    Ben benieuwd hoe moeders dat doen, met een luier om richting school? Of gewoon in de bosjes spugen? Lijkt me sterk.

Als ik een griepje heb of gewoon niet helemaal lekker ben dan neem ik een vakantiedag op óf ga gewoon werken. Ik zal mijn kind dan ook gewoon zelf naar de creche of naar school brengen en zelf een dagje thuis uitzieken of gewoon mezelf even bij elkaar rapen en aan het werk gaan.
    Ik kies er dan echter dus voor om een vrije dag op te nemen en niet om me écht ziek te melden. Want écht ziek ben ik niet gauw.

En mocht ik echt dusdanig ziek zijn dat ik echt het huis niet uit kan en niemand kan/wil helpen (wat mij sterk lijkt want sowieso mijn vriend zal mij echt wel een handje helpen) dan zal ik eerlijk zijn en bij zijn school melden dat ik echt niet in staat ben om hem naar school te brengen. Gewoon eerlijk zijn dus.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Als ik een keer zó ziek ben dat ik echt niet zelf de kinderen kan wegbrengen, dan vraag ik hulp. Want dan ben ik ook echt te ziek om ze de hele dag thuis bij me te hebben.
    Die hulp vraag ik aan m'n vriend (hoef ik niet te vragen, als ik zo ziek ben doet hij wat hij kan), aan de buurvrouw, aan de ouders van klasgenoten van mijn zoon, wie ook maar. Ik heb gelukkig genoeg mensen in m'n telefoon staan om wat opties te hebben.
    Daar zou ik in investeren: goede contacten met mensen in de buurt, zodat je elkaar eens kunt helpen als het nodig is.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik heb wel eens kotsend in de bosjes gestaan van de pijn dan. Denk dat dat ook het verschil is hoor, Ik ben rugpatiente heb soms zo'n pijn dat ik niet normaal kan lopen, maar ik moet dan .

Dit zal de rest van mijn leven zo zijn en valt dus niet altijd maar op te lossen. Als het even kan schakel ik hulp in om ze in de auto te doen (broer/moeder die er is noem maar wat.) maar het komt hier dus wel voor dat ik me ziek meld voor werk (kantoor) en wel de auto in moet om kids weg te brengen, want een hele dag thuis redt ik dan nog slechter

Heb ook al eens anti misselijkheid med's gevraagd zodat ik ze wel weg kon brengen (psz/Kdv).

Sociaal netwerk om ons heen is groot gelukkig, maar ik heb dus redelijk vaak lichamelijke hulp nodig en tja soms is het dan even niet anders. Maar als je "gewoon"ziek bent 1 a 2 x per jaar ja dan zou ik ook niet moeilijk doen en echt iedereen inschakelen.

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Weet je wat nou het "grappige" aan dit topic is? Ts vraagt hoe wij/jullie het oplossen als je én zelf ziek bent én een ziek kind hebt én je "moet" een kind naar de KDV brengen. En wat krijgt ze als reacties? Allemaal dames die door het beeldscherm heen kunnen zien (of in hun glazen bol kijken ;)) dat ts niet ziek (genoeg) is. ;) Altijd leuk dat mensen zomaar iets roepen, zonder dat ze daadwerkelijk weten of het zo is. Alleen ts weet hoe ziek ze werkelijk is, dus wie zijn wij om daarover te oordelen? Buiten het feit om of ze nu wel of niet echt ziek is, kan ze deze vraag toch ook hypothetisch stellen? Maar goed, wie ben ik? ;):)

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bijzonder hè?
    Ik sta er ook van te kijken hoor. Hoe mensen vanaf hun pc kunnen vertellen dat t wel meevalt en TS dan maar niet over straat wil omdat ze bang is om gezien te worden.

;)

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Tja dan moet ze meer vertellen over hoe ziek ze is, als je alleen zegt ''grieperig '' dan gaat men reacties geven kijkend uit hun eigen situatie. Niet zo gek dat mensen dan oordelen ;)

7. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Dat is niet nodig hoor, je kan de vraag ook hypothetisch bekijken... Hoef je ook niet te weten HOE ziek iemand is... En eerlijk? Maakt mij het nou uit hoe ziek zij is, draait in dit geval ook niet alleen om ts die ziek is. Ook nog een dochtertje die buikgriep heeft... ;)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.990
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is echt afhankelijk van hoe ziek ik zou zijn en wat voor afspraken mijn man op zijn werk heeft. Als hij later kan beginnen, doet hij dat sowieso. Als hij echt niet kan, zou ik zelf even gaan als dat lichamelijk mogelijk is. Ik zou in ieder geval normaal gesproken niet thuisblijven voor zoiets uit 'angst' voor de baas. Even je kind naar de psz brengen, is anders dan een dag werken.

(In mijn situatie is het iets anders, aangezien de psz waar mijn zoon straks naar toe gaat bij de basisschool hoort waar ik zelf werk. En voor mijn baas zou ik het geen punt vinden. Die snapt dat wel. Maar ik vind het richting ouders en leerlingen wel weer raar staan als ik wel op het plein sta voor mijn zoon, maar geen lesgeef. Een hoop ouders zullen dat trouwens prima snappen, maar je hebt altijd er een paar van die zeikerds tussen zitten die vinden dat ze daar een meninkje over moeten hebben.)

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik denk dat dit vooral is waar ts mee zat en die vraag is ruim beantwoord . In principe snappen de meeste werkgevers wel dat je kind(eren) gewoon naar school moeten.

Tupp in jouw gevasl is het dan wel weer anders inderdaad, lijkt me soms wel lastig in dit soort gevallen.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ikzelf mijn man is om 6 uur de deur uit dus ikheb geen keuze. Ik eet wel even anti braak middel en loop wel even. Tijdens mijn zwangerschap met een emmer en flesje water in de wagen.

Maargoed na de3 hg zwangerschappen met opnames loop je we gewoon door ik kan moeilijk de kinderen thuis houden omdat ik niet in orde ben. Ik vond het al verschrikkelijk dat ik in het zieken huis lag en mijn man thuis moest blijven.

11. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Wie brengt hem als je werkt dan?

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar even een kind naar KDV brengen is nog wel wat anders dan een dag werken toch? Als je ziek bent, mag je toch ook over straat om even naar huisarts, apotheek, of hoognodige boodschappen te doen?

Ik zou mijn werk niet mee laten wegen in de afweging wie dan kind naar KDV zou moeten brengen, wel de vraag hoe ziek je zelf bent en of dochterlief even mee kan of eventueel even alleen thuis kan blijven, als ze daar oud genoeg voor is.
    Als jij in staat bent om je zoon even weg te brengen, zou ik dat dus zelf doen, zodat mijn man op tijd op zijn werk kan zijn. Als je daartoe echt niet in staat bent, zit er niks anders op dan dat je man dat doet.

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Idd gwn grieperig zegt ze zelf en ze zit toch op zp? Dus ligt niet te kreunen in bed lijkt me..Alleen de vraag al wie het kind weg moet brengen..als je echt echt ziek bent dan vraag je je dat niet af hoor dan lig je voor pampus op de bank...

14. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Sorry, maar hoe ziek ik ook ben, heb echt geen tijd om voor pampus op de bank of in bed te gaan liggen als ik nog een ziek kind thuis heb. Tenzij mijn man natuurlijk thuis is, dan kan het wel. ;) En ook al ben ik ziek, dan zit ik ook nog steeds op internet ofzo, dus vind dat geen graadmeter om te bepalen of iemand wel of niet ziek is. Maar nogmaals wie ben ik? ;)

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    als ik ziek ben liggen Dochter en ik lekker samen op bed of ik moet echt een migraine aanval hebben tja dan kan ik niet voor haar zorgen maar als het kdv dan in de buurt zou zijn dan zou ik dr zelf brengen maar als ik een ander kind heb wat ook ziek is zou ik papa vragen maarja daar zou ik ook niet voor kunnen zorgen dus moet papa thuis blijven.
    Maar als ik griep zou hebben zou ik ze lekker beide thuis houden
    Ik ben gisteren ook ziek naar huis gegaan en kon niet wachten tot mijn dochter weer heerlijk bij me lag. Maar als je je kind toch naar het kdv wilt brengen dan is het andere zieke kind de graadmeter en niet jijzelf. Je mag echt wel even een frisse neus halen hoor ( is nog gezond ook)

Deel Deze Pagina