Hier na 30 maand proberen + PCO en behandelingen die niet aansloegen (ja 1x was wel gelijk zwanger maar werd een mk) toch nog geheel spontaan zonder MMM zwanger geworden
ik wou jullie dit niet onthouden Bij zeer vruchtbare stellen is het in één of twee keer raak. Anderen moeten langer wachten. De gemiddelde kans om zwanger te raken, is tot het dertigste jaar 15 procent per maand. Daarna neemt de maandelijkse kans af. Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger. Zwangerschapskansen kortom na een jaar kan het heel goed nog dat je zwanger raakt op een natuurlijke manier
Wat een heerlijke topic! Dit geeft de burger moed zeg maar! Bij onze dochter ben ik na een jaar zwanger geworden. We zouden net allemaal onderzoeken krijgen en toen was het raak! Nu hebben we alweer 6 rondes achter de rug. 1 keer ben ik zwanger geweest maar dit werd helaas een mk. Dat ik zwanger kan worden blijkt dus en daar hou ik me aan vast. Succes voor iedereen die zwanger wil worden!!!
inderdaad...deze berichten heb ik even nodig gehad!! gewoon omdat ik het even niet meer zag zitten...en eigenlijk dacht van ach de komende 2 maanden zal het ook wel niet lukken!! door jullie mooie berichten heb ik weer vertrouwen!! en gaan we de komende maanden er tegen aan...wil het niet lukken dan in maart naar de ha... heb vertrouwen dat het goed komt!! bedankt!!
Het klinkt misschien stom maar ik had na mijn mk en de behandelingen die niet aansloegen het even helemaal gehad. Ik wist zeker dat ik niet uit mezelf zwanger zou worden want ik had immers zelfs met medicatie geen eisprong dus hadden we even iets van even een paar maandjes rust inbouwen aangezien we ook naar een ander ziekenhuis werden gestuurd voor een andere behandeling (inujecties ipv pilletjes) kwam dat mooi uit want daar konden we pas over een paar maanden wachten terecht dus rust inlassen was makkelijk. Toen ik voor prikinstructies zou gaan werd er wel even gemeld dat ik voor ik met de menstruatie opwekkers die ik al eerder had gebruikt toch even moest testen van ze (terwijl ik dacht ja zal wel weer weg gegooit geld voor een test die toch nega gaat zijn). Tot ik dus die test deed en daar ineens een knal positieve teststreep te voorschijn kwam en ik niet wist wat me overkwam. Ik heb direct gebelt dat de prikinstructies en prikles niet meer nodig waren! Dus daarom na 30 manaden proberen,1 mk en PCO was het dus toch een verassing en erg spontaan!
Wat een mooie verhalen zeg! Erg leuk om hier eens te lezen. Ik krijg er bijna valse hoop van! Ik moet de 23e naar het ziekenhuis maar als ik dit zo lees is er nog hoop!!
Hey, Ik zal je gerust stellen, 2,5 jaar gestopt met de pil we hadden de hoop opgegeven en nu eindelijk zwanger.. 18 weken!! Daarnaast komt ook nog kijken dat de kans voor mij zowizo kleiner was om zwanger te raken dan bij andere vrouwen. Weet hoe teleursellend het keer op keer is, maar het komt goed, gewoon blijven oefenen!! groetjes
Ja hoor, ook hier: pas na 15 frustrerende lange maanden was het raak. Wij waren inmiddels al druk bezig met onderzoeken e.d. En tien was het opeens spontaan raak! Iedereen die al lang wacht: houdt moed, het kan dus zeker!
@Done: Wat een verhaal zeg! Ik hoor veel van die verhalen. Dat mensen zich neer hebben gelegd en dat dat een soort rust geeft. En dat het dan wel lukt. Bijzonder!
Hier ook een volmondig ja! Ronde 23 dus bijna 2 jaar was het raak. Ook in zh gelopen, onderzoeken gehad, niets gevonden. Wel gaf onze arts ons 6 maanden, als het niet gelukt zou zijn, mochten we terug naar zh. De vrouw kan, onbewust, door het teveel mee bezig te zijn menstruatie en zwangerschap beinvloeden. In het zh maken ze een berekening van een percentage hoe groot de kans is op een spontane zwangerschap. Bij die berekening wordt vanalles meegenomen (kwaliteit zaad man, cylclus vrouw) maar ook hoe lang je bezig bent. Dit heeft dus ook effect! Bij ons in het zh "helpen" ze je pas als dat percentage onder de 40% zit. Bij ons was dat 46%, vandaar een half jaar "huiswerk" zoals de arts al zei. Na 5 maanden zwanger! Succes allemaal!
Hier ook bij beide zwangerschappen ongeveer 1,5 jaa. Was er heel veel mee bezig, dacht nergens anders meer aan. Op een gegeven moment besloten om er mindr mee bezig te zijn, niet zo te stressen e.d. Bij beide zwangerschappen de maand erop zwanger.
Zooo, dit is prettig om te lezen allemaal. Volgende maand zijn wij ook al een jaar bezig. Maar heb een zwager, die kan "zien" wanneer ik zwanger wordt.... Het is niet dat ik hem niet geloof.. Maar klinkt zo apart !!! Hij zei, begin van het jaar. Januari of februari. Dus we wachten nog even af. Na februari ga ik misschien ook maar eens een ha inlichten Oh ja, hij kon mij ook vertellen dat we een jongentje kregen bij de eerste...... Ga nu de eerste komende 4 dagen goed klussen
Bij ons duurde het 20 of 21 maanden voordat ik de 1e keer in verwachting was. Nu de 2e keer was het meteen de 1e ronde raak.
Wat geven jullie verhalen mij moed zeg!!! Wij zijn nu 14 maanden aan t oefenen maar sinds 2mnd in de medische molen. Heb hoogstwaarschijnlijk pcos...moet zeggen dat we nu ff rust hebben wat betreft t klussen en er zo mee bezig zijn. Ik was er echt zo erg mee bezig dat ik echt elke maand dacht dat ik zwanger was. Nu ben ik er even klaar mee,t zaad wordt nu onderzocht en daarna verdere onderzoeken, ondertussen lekker genieten van andere dingen en hopen op n wondertje! We zien wel. Sterke iedereen die zwanger wil worden.