wie na hsg zwanger en gaan voor 2e?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ster, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    De titel zegt het al! Wie heeft hsg onderzoek gehad en werd toen zwanger. En gaan voor 2e beeb? Ik heb namelijk nog steeds het gevoel dat ik door de hsg onderzoek zwanger ben geworden.....en wil graag een 2e, maar zal dit spontaan gaan lukken (zonder hsg)?! Ben benieuwd naar andere ervaringen.

2. eigenwijsje

24 jan 2008
    58
    0
    0
    hallo ster, dit lijkt mijn vraag wel.

mijn dochtertje is bijna 10 maanden en zijn van haar zwanger geworden de ronde na de hcg ( ronde 3 met 100mg clomid )

ik heb geen cyclus ivm pco, heb dus tot op hede geen menstruatie gehad op die ene keer na provera 3 maanden geleden.
    ben vandaag bij de gynaecoloog geweest omdat we graag een tweede willen en ik na de bevalling geen anticonceptie meer gebruikt heb en nog niet zwanger ben.
    wij zijn begonnen weer met 50 mg clomid wat waarschijnlijk niet gaat werken aldus gynaecoloog maar moeten het toch proberen.
    ben benieuwd hoe het deze keer gaat verlopen.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ben ook ronde na de hsg zwanger geraakt helaas MK geworden. Maar ik weet niet of het toeval is of dat het echt door de hsg komt. Succes in ieder geval.

gr vruchtje

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik ben in de tweede ronde na de hsg zwanger geraakt. Of het geholpen heeft? Vind het wel toevallig, je leest het zovaak!

Maar kun je zomaar een hsg aanvragen omdat je dat zelf wilt? Dacht dat daar echt een reden voor moest zijn en aangezien je er al een gehad hebt? weet het niet hoor, maar dat lijkt me zo.....

succes met zwanger worden!

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja dat is een goeie makkie je krijgt niet zomaar een hsg. Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap. Hartstikke fijn voor jullie dat het is gelukt.

gr vruchtje

6. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik zit nu in mijn 2e ronde na de hsg. Het is nu afwachten of ik ongesteld word.

Nee je krijgt niet zomaar een hsg. Dit doen ze alleen maar als er een vermoeden is dat het zaad niet bij het eitje kan komen. Doordat je na een lange tijd nog niet zwanger bent geraakt.

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

dank je wel meid! Hoop dat het bij jullie ook snel mag gebeuren! Heel veel succes hoor! Komt goed!

8. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Ik heb verleden week ook een hsg gehad en de gyn vertelde dat de kans nu groter is! Ik hoooooooop het zo!

9. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben 3 maanden na de HSG zwanger geworden. Ik weet niet of het daardoor kwam bij mij, omdat de zaadjes er deze keer er goed en op tijd in zaten. En de vorige keren niet.

Ik hoop dat het bij jullie allemaal ook gauw raak is!

Groetjes,

10. Dilady

Dilady Lid

12 feb 2008
    94
    0
    0
    Utrecht
    Dames, ik heb volgende week mijn HSG en de geplaatste berichten geven mij hoop. Kan iemand me vertellen of de hsg erg vervelend is? Ik moet van tevoren 'naprosyne 500 mg' innemen. Iemand ervaring hiermee?

Wij zijn trouwens 16 maanden bezig ondertussen...

11. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hallo Dilady,

Het is inderdaad hoopgevend.

Ik heb een half uur oor de HSG een Naproxen ingenomen. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is. O wat eens even, volgens mij heb ik er zelfs twee tegelijk ingenomen. Alleen weet ik dat niet meer zeker.. :oops: de zenuwen...

Maar dat hielp zeker wel.

Ik kan je vertellen dat het voor mij is meegevallen. Ik had me op het ergste voorbereid en ondanks ongie-krampjes gevoel tijdens het spuiten is het me voor de rest reuze meegevallen.

Maar dit kan verschillende redenen hebben: 1. Naproxen 2. Bereid zijn op het ergste en dan valt het vaak mee. 3. Uitslag was goed..

Maar het is niet het allerergste wat er is denk ik. Bereid je er gewoon goed voor door pijnstillers in te nemen en dan komt alles goed.

Ik wens je heel veel succes!

12. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Wij waren ook 16 maanden bezig :oops:

13. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Het is per vrouw echt heel erg verschillend. Als je van tevoren naproxen neemt, kan dat al een hoop schelen.
    Om eerlijk te zijn (al iwl ik je niet bang maken :() was het bij mij bijzonder pijnlijk. De gyn vertelde dat dat kwam omdat mijn baarmoeder erg klein is en dus de druk heel snel heel hoog was. Van de meeste vrouwen hoor je echter dat het wel onaangenaam is maar verder wel meevalt.

Veel succes. Denk maar aan de voordelen die het oplevert. Dat heeft mij in elk geval erg geholpen.

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik wil je ook niet bang maken, maar bij mij deed het echt ontzettend pijn. Wist niet waar ik het moest zoeken en begon echt te huilen van de pijn. De uitslag was goed, dus waarom het zo'n pijn deed? Maar je hoort OF dat het erge pijn doet, OF dat het reuze mee valt....succes in iedergeval!

15. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    @ Dilady: Bij mij deed het ook pijn, maar dat kwam met name omdat ik me zo ontzettend druk had gemaakt van te voren... Het inbrengen (die nare eendebek) was zo naar door alle spanning, dat de daadwerkelijke hsg heel erg mee viel. Ik had ook naproxen ingenomen, dus dat zal zeker geholpen hebben. Iets tegen de zenuwen (homeopathisch) kan misschien ook geen kwaad dus, als je je ook erg druk maakt van te voren.

Sterkte!

16. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    @ Dilady:
    Ik kan er niet over mee praten. Ze hebben het bij mij onder narcose gedaan omdat ze gelijk cystes gingen verwijderen uit de eierstok.

17. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Jeetje wat leuk een dochter van 10 maanden! We gaan gelijk op! Mijn cyclus is trouwens heel anders dan voor de zwangerschap. Heb jij dat ook?
    Nu heel onregelmatig en af en toe twijfel ik of ik wel een eisprong heb (als je ongi wordt betekent het dan altijd dat je een eisprong hebt gehad?) Mijn cycli zijn erg lang.......Twijfel ook of ik naar een gyn zal gaan....zaadkwaliteit van mijn vriend is trouwens niet optimaal, maar het kan wel spontaan (althans voor de zwangerschap). Voor zwangerschap was ik heel regelmatig!

Veel sterkte iedereen trouwens! Enne HSG is niet leuk, maar wel te overzien en vooral als het resultaat geeft :)

18. eigenwijsje

24 jan 2008
    58
    0
    0
    hoi ster,

januari 2006 stopte ik met de nuvaring en werd niet ongesteld ,
    ( we waren nog niet bewust bezig met zwanger worden, was toen aan het twijfelen tussen werk) ,
    na 2 maanden nog niets, ik maakte me geen zorgen wat dat kan na 10 jaar pil gebruik. iom de huisarts nog 2 maanden gewacht
    hierna van de huisarts provera gekregen en kreeg hier geen bloeding door, toen verwijzing naar gyn, in juni eerste keer gyn en na 3 rondes clomid ( 1e 50mg 2e hcg en 50mg 3e 100mg) in okt zwanger van onze dochter.

na de bevalling in juli heb ik geen menstruatie meer gehad en ook niet zwanger ( gebruiken geen anticonceptie)
    de kinderwens is er nog steeds :) al weer vanaf de eerste dag na de bevalling , bij mijn man nog sterker zelfs :D .
    en daar zat ik vorige week bij de gyn die mijn dochter eruit gehaald heeft :confused: .

mijn cyclus is dus niet echt veranderd maar moet zeggen mis het ongesteld zijn niet, maar het is alleen zo lastig zwanger worden zo ;) .

je krijgt een bloeding omdat jou lichaam het baarmoederslijmvlies opbouwd ( het nestje bouwt) het kan zijn dat je geen goed eisprong hebt gehad.

19. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Dat lijkt me ook raar, weer bij de gyn die je dochter gehaald heeft! Maar wel goed dat je daar heen gaat!
    Ik zit te denken om ook langs ha/gyn te gaan om informatie in te winnen, dit omdat ik dan meer duidelijkheid heb wbt cyclus !
    Meid veel sterkte enne hopelijk kom ik je gauw tegen bij "ik ben zwanger"! En geniet lekker van je dochter (wat ook al een groot wonder is he)

Deel Deze Pagina