Hoi dames, 18 augustus mag ik naar de gyn. we zijn nu zo'n 7 maanden bezig (nog niet lang weet ik) maar de reden dat we gaan is omdat ik iedere maand zo verschrikkelijk veel ovulatiepijn heb, dat ik er echt gewoon krom van lig. Nu ga ik hiervoor wel naar de osteopaat en ze voelde in het begin vernauwingen in mijn eileiders, waardoor mijn eitje niet of nauwelijks door mijn eileider kon, laat staan een goede bevruchting. Heb er nu wel al wat behandeling op zitten en ze voelde al wat verbetering, maar gisteren weer zoveel pijn dat ik me afvraag of dat er echt al verbetering in zit. Nu kunnen jullie denk ik ook wel snappen dat het vrijen niet echt mogelijk is tijdens mijn ovulatie. Dus we vrijen vooral er rond, wanneer ik nog niet zo'n last heb. Nu ben ik dus nog niet naar de gyn. geweest, dus ik weet niet wat ik kan verwachten.. maar zijn er meer vrouwen die om dit soort redenen naar de gyn. gaan??
Hoi Jipje, Vervelend dat je steeds zoveel pijn hebt zeg . Ik ben indertijd om andere redenen naar de gyn gestapt (werd maar niet blijvend zwanger), maar ik kan je misschien al wel een beetje vertellen wat je kunt verwachten. Ik denk namelijk dat de gyn eerst dmv een echo je bm en eileiders gaat bekijken om te zien of er op het eerste oog ook afwijkingen te zien zijn. Daarna (als in wsl enkele weken later) lijkt het me dat je ook een HSG of kijkoperatie krijgt (wsl HSG). Bij een HSG wordt er vloeistof in je eileiders gespoten, zodat er dmv rontgen foto's gekeken kan worden of er vernauwingen e.d. zijn. Dit is een vrij standaard onderzoek. Soms wordt er ipv een HSG ook een minimaal invasieve kijkoperatie gedaan, waarbij ze volgens mij nog net iets meer van je eileiders en bm kunnen zien. Ik hoop dat de gyn je kan helpen, want het dit is natuurlijk sowieso erg vervelend en helemaal als je zwanger wilt worden . Overigens vind ik het niet heel vreemd dat een osteopaat je eileiders niet open krijgt als deze daadwerkelijk vernauwd zijn, volgens mij is daar wel wat meer voor nodig. Heel veel succes!
bedankt voor je reactie! klinkt niet echt prettig zo'n HSG onderzoek.. ben wel eens benieuwd wat ze allemaal gaan doen. Ik ben niet alleen voor ovulatiepijn naar de osteopaat gegaan, maar ook vanmwege mijn onregelmatige cyclussen en menstruatiepijn.. maar denk inderdaad dat een osteopaat mijn eileiders niet wijder kan maken, dus ze zei ook al tegen mij dat ik een afspraak bij de gyn. moest maken, aangezien dat hun vak was. Ben nu ook al zo'n 7 maanden bezig met ovulatietesten, dus dan is het behoorlijk frustrerend als je nog niet zwanger bent.. had ook al eens zitten denken om te informeren over iui, omdat het vrijen gewoon teveel zeer doet tijdens mijn eisprong, maarja als het eitje niet goed door mijn eileider kan heeft iui ook niet zoveel zin denk ik.. Bedankt in ieder geval voor je reactie!