Onze tip is; wacht met kopen tot je je eerste echo hebt gehad... Zie onderschrift zeg maar... Wij hebben al heel vaak naar een auto met ruime achterbank gekeken en waren heel blij dat we hem nog niet gekocht hadden toen ik zwanger bleek te zijn van de derde.... en vierde...
Ik lees vaker jouw berichtjes en ik hou zeker in gedachten dat die kans er dus ook is Hihi. Het nadeel is dat mijn man lease heeft en pas over 1 jaar een andere mag uitzoeken. Maar dat hij er naar kijkt betekend voor mij dat hij er dus wel serieus over nadenkt terwijl het een half jaar geleden nog een absolute nee was.
Haha ja dat de mannen er rekening mee houden geeft al veel hoop he? M'n man zocht ook echt naar een huis met 4 slaapkamers (we wonen hier nog geen 1,5 jaar) dus de intentie was er bij hem al wel idd en na een aantal maanden hier kwam hij er dan toch min of meer zelf mee dat hij nog een keer wou 😍
Ik heb altijd 3 kinderen gewild! Mijn partner weet dat ook, ik roep het namelijk al jaren. We hebben nu 2 zoontjes en ik wil sowieso wachten totdat de jongste naar school gaat. Qua spullen hebben we nog wel wat (al heb ik wel veel dingen weggegeven enz). Mijn 2 zoontjes zullen dan een kamer moeten delen want we hebben maar 3 slaapkamers. Maar ik heb al zoveel leuke oplossingen gezien op internet voor de jongens op 1 kamer De baby komt dan op het kleinste kamertje. Dat is voor mijn partner een groot struikelblok want die wil de kinderen op een eigen kamer en wil dan het liefste verhuizen. En dat wil ik weer niet Als ik soms zie hoe ze elkaar in de haren vliegen (ja dat kunnen jongens ook) denk ik hoe zal dat gaan als er een derde kindje bij komt/is.. Hoe gaat dat bij jullie?
Ik lees hier even mee... Zit met precies hetzelfde dilemma. Heb nu een dochter van 6 en een zoontje van 2. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik een moeder wordt van 3 kinderen. M'n man is er alleen nog niet over uit. Hij hangt meer naar de "nee" kant en ik meer naar de "ja" kant. Hij ziet alleen de "problemen" en ik zie de leuke dingen. Qua ruimte is er geen probleem, qua auto ook niet. Mijn man is meer van: stel dat een 3e kindje qua gezondheid wat mankeert, qua financiën lever je er weer een hoop op in, je krijgt het nu allemaal weer makkelijker met bv op vakantie gaan. Ga je dan weer alles opnieuw "overhoop" halen? Terwijl ik dan denk: " gaan we toch gewoon in Nederland op vakantie ipv 3 weken toscane enz"
Wij hebben over dezelfde punten nagedacht. En voor ons was dat uiteindelijk geen reden om er niet voor te gaan. Het is allemaal tijdelijk! Als ik terug kijk hoe snel de tijd is gegaan en hoe groot ze al weer zijn dan vliegt de tijd echt voorbij. Voordat je het weet is de 3e ook alweer groot en kun je weer makkelijker op vakantie en dingen ondernemen!
Och, ik heb thuis 1 broer waar ik als kind regelmatig ruzie mee had en later een betere band. Mn man heeft 6 zussen en 2 broers en die heeft met iedereen een andere band, vaak genoeg ruzie maar ook een enorm goede band met andere broers en zussen dus dat ligt niet aan leeftijd en hoeveelheid kinderen.
Ja Van te voren echt gezegd dat nr 3 de laatste zou zijn. Maar het verlangen was nog zo groot. Dit is dan wel echt de laatste (zeg ik nu )
3e kindje doen! Wij vinden het fantastisch en maakt ons als gezin nog meer compleet en dynamisch. Voor geen goud willen missen. (ondanks alle lange jaren in de mmm)
Hier sinds 11 weken een derde erbij. Mijn oudste wordt volgende maand 8 en mijn middelste over 2 maanden 2. Doordat mijn oudste al iets ouder is scheelt het denk ik een heleboel. Ik vind het tot nu toe heerlijk die kleine meid erbij! Mijn vriend heeft wel getwijfeld maar zag dat ik echt graag wilde en hij is nu zo blij dat hij ingestemd heeft voor een derde. Ik moet zeggen dat de kleinste meid niet zo heel makkelijk is als de oudste 2. Die sliepen overal de jongste is wat dat betreft elnet wat anders maar met een goede ergonomische drager is er niets onmogelijk! Ik draag haar gewoon enorm veel! Dan heb ik direct mijn handen vrij voor de middelste.
Esser, bedankt voor je reactie! Leuk om te lezen! Lola, gefeliciteerd met jullie derde meisje! Draagzak lijkt me dan ook wel handig idd!
Na jou reactie bedacht ik me dat ik idd ook vaak ruzie met mijn broertje had. En dat is later veel minder geworden. Dan moet dat vast goed komen met de jongens Bedankt voor jou reactie!
Wij hadden besloten het bij twee te houden, maar toen werd ik onverwachts zwanger. Omdat we veel geduld moesten hebben voor de jongens hebben we een keer gedacht "zo'n vaart loopt dat niet". En toen opeens zwanger. Na initiële schok, toch wel erg blij. Ze is nu 11 weken (morgen 12) en tot nu toe vind ik het fantastisch. Er zijn momenten dat ik het helemaal vreselijk vind, de oudste naar zwemles brengen is een hele onderneming, maar meestal is het heerlijk. Ze is supervrolijk en lief. De jongens vinden het heel gezellig en zijn supertrots. Volgende week ga ik weer werken en dat vind ik wel spannend, maar ik heb er ook wel vertrouwen in. Hopelijk houden haar krampjes snel op, dan slaap ik weer een stuk meer, maar in het geheel ben ik nog nooit zo blij geweest met een "ongelukje" . Het is zo compleet opeens, dat had ik nooit verwacht.
Onze jongste is inmiddels bijna 3 maanden. Na heel wat hobbels, voor ons best zware opstart fase, kan ik nu zeggen... Ik had de derde voor geen goud willen missen. Het voelt nu compleet. Hoe het gaat? Je vindt vanzelf je draai hierin, gaat eigenlijk vanzelf. Jongste slaapt nu eindelijk goed, zelfs als broer en zus elkaar de hersenen naast hem in de auto bij elkaar in slaan. Hij slaapt gewoon door. Zoon gaat gewoon mee in het ritme, gaat prima.
Haha Koningsgezin, mooi om te lezen! Fijn dat het zo lekker loopt nu. Hoe bevalt het leeftijdsverschil bij jou? Kunnen je oudste 2 goed met elkaar overweg?
En Feestmuts ben je er al uit? En Eppo wow 4?? Jaloers! Ik zit momenteel zelf met babykriebels, maar de kans dat er (gepland) nog eentje komt.. we hebben altijd gezegd een groot gezin te willen. Maar bij de derde ook echt gezegd, hier blijft het bij. Misschien na 4 jaar weer als de jongste naar school gaat weer kijken. Maar inmiddels.. Alleen ben ik momenteel zwaar overspannen niet bepaald gunstig dus. Maar ik kan zo wegdromen als ik de babyfotos zie. Poos terug alleen dan toch na 7 jaar dienst de babykamer weg gedaan. Vond het heel moeilijk maar een goede stap. Maar zoals de maxicosi, de wieg ed. Kan ik echt niet weg doen. Blijf hoop houden. Dus keuze voor een derde? Ik zeg doen, waar2 passen past ook een derde! Het is echt heerlijk! Maar 4 wordt praktisch al wat lastiger😯
Nou hier is het twijfelen inmiddels flink begonnen. Na afgelopen maand twijfels te hebben of ik misschien zwanger was, zijn wij flink aan het nadenken en overleggen. Ik vind het deze keer echt een lastige keuze. Wij zijn zeker dat wij nog een kind willen. Maar wanneer is een belangrijke. In eerste instantie wilde ik nog een hele tijd wachten, maar mijn vriend wil niet lang wachten. Hij voelt zijn klok tikken (bijna 40). Hij is al redelijk over. Ik hang nog in twijfel. Afgelopen 2 zwangerschappen was ik zwak ziek en misselijk. Bi, lage bloeddruk+lage ijzer. Ik was een wrak. De oudste schelen een jaar en 4 maanden. Stel ik word komende maand zwanger hebben 2 en 3 ook bijna hetzelfde leeftijdsverschil. 2 kinderen dicht op elkaar was een paar maanden aanpoten. Maar hoe dat is met nog een peuter erbij?... Onze oudste is wel een hele liever, rustige en nette knul. Dat scheelt een hoop. Onze tweede is wel wat temperamentvoller, maar nu hij zich steeds beter voortbeweegt is hij druk met onderzoeken en spelen. Samen kunnen ze ook de grootste lol hebben. En met een klein beetje sturing van mij ernaast blijft het heel gezellig. Maar er zijn ook momentjes dat alles even tegelijk gebeurd en dat ik het even wat lastiger vind. Ik vond zwanger zijn niet leuk, ik deed het echt voor het resultaat en ik zie er ook wel een beetje tegenop. Maar het resultaat is zo mooi en het allemaal waard. Sorry als het een beetje on samenhangend is ik moet weer rennen.