Wie natuurlijk bevallen met smal bekken of geprobeerd natuurlijk te bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Antje77, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Idd absurt lang.

Nee ze hebben verder ook niks onderzocht waarom het toen niet lukte. En mijn gyn is pro natuurlijke bevallingen...

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland

3. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    We gaan gewoon voor de ks van 27 mei. Voor ons ook nog een speciale datum, gezien mijn man en ik dan precies 4 jaar bij elkaar zijn. We hoopte zelf al dat als het een ks wordt het op die datum mogelijk zou zijn.[/QUOTE]

Antje, spannend ! Heel veel succes en ik hoop dat het een prachtige dag voor jullie wordt !

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    @Antje; Klopt.. (Gelukkig werken zijn zenuwtjes gewoon zoals het hoort!) En horror was het ook! Gelukkig geen tweede keer..
    Wel een super datum om dan jullie kindje in je armen te sluiten!!

@Lillibit; Met de kleine uiteindelijk alles goed! Hij doet het super! :D En ik.. Ik ben nog steeds aan het herstellen, helaas..

@Ilona; Pf! Ook lekker dat er zo over je grenzen wordt gegaan en het uiteindelijk toch een ks is geworden..

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier bij de oudste na een dag van voorweeen op donderdagavond naar het ziekenhuis vertrokken, omdat ze in het vruchtwater had gepoept . Geen ontsluiting nog, maar wel verweken. Hele nacht weeen, volgende ochtend 0.5 cm ontsluiting. Aan de wee-opwekkers om 9.00 uur en om 13.00 uur 1 cm ontsluiting! Wee-opwekkers moesten vol open, omdat ze die dag geboren moest worden (meer dan 36 uur gebroken vliezen) en 's avonds om 21.00 uur bleef de ontsluiting hangen op 9 cm en bleek ze niet te passen......spoedkeizersnee! Madammetje was bijna 4700 gram bij 40+3!

Bij de jongste d.m.v. groeiecho's in de gaten gehouden en bij 35 weken liep ze qua hoofd al 4 weken voor op de groei. Geplande ks bij 38+3, eventueel zelf proberen als ze zich voor die tijd aan zou dienen.
    Kleine bleek zitten en was bij 38+3 dus ook al 3910 gram!

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Neeltje, gelukkig dat je zoontje er niks aan heeft overgehouden.

@ Lillibit, dat is inderdaad wel een beetje voordeel dat je het min of meer kunt plannen. Gyn kwam direct met de die datum, wij hoopte er stiekem op.

@ mamaname, dat waren grote kindjes dan. Heb jij verschil ervaren tussen de spoed en geplande ks? Volgens mijn gyn is het herstel van de geplande makkelijker en sneller. Althans haar eigen ervaring dan.

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry beetje late reactie!

@antje, mijn zoontje woog ook maar 2780, was dus ook dysmatuur, ik denk dat hij er daardoor misschien door paste??

8. mama giovanni

5 jan 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook heel klein 1m53 en heb een smal bekken.
    Mijn zoontje was kompleet ingedaald met 41 weken zeiden ze vorig jaar bij de vk.
    Ik heb de hele 42 weken uitgelopen, en had ondertussen al een paar voorweeen gehad. 3 dagen en 1dag voor de inleiding had ik nog een echo gehad en da zo'n buikband om voor het hartje. De gyn zei dat ik het geluk had dat mijn baby ingedaald was en rond de 3 kilo woog en een smal hoofdje had dat makkelijk door de bekken zou gaan.
    presies op de 42e dag werd ik ingeleid
    die ochtend dat ik met de tas het ziekenhuis inliep had ik al vanaf 6.30 uur vanzelf de weeen. om 11 uur kreeg ik pas de gel, en probeerden ze de electroden op het hoofdje te zetten ..dit lukte niet rond 15.00 uur had ik 3 cm ontsluiting (en inmiddels lukte het nog niet om de electroden te plaatsen) en rond 20 uur mocht ik persen gaan.
    Toen viel het hartje weg..en werd het een spoedks.
    21.29 uur is de kleine gezond geboren en om 0.25 uur in de nacht zei de gyn dit kindje had nooit op een normale manier geboren kunnen worden. Niet ingedaald en een te groot hoofdje voor mijn bekken:x Dit was zo dubbel want niemand had gelijk dat de kleine was ingedaald
    in augustus ben ik uitgerekend van ons 2e kindje..ze willen weer een natuurlijke bevalling maar een ks is mijn keuze. ik wil niet weer 16 uur liggen met weeen en persen en dan weer een ks krijgen

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ mama Giovanni, kan goed begrijpen dat je niet weer zo'n bevalling wilt mee maken. Was je kindje uiteindelijk ook maar iets van rond de 3 kilo? Dat is al vrij klein en als dat al niet past, snap ik niet waarom je het weer zou moeten proberen bij de 2e. Denk dat dit ook helemaal ligt aan wat voor gynaecoloog je treft, hoe zo iemand tegenover natuurlijke bevallingen en keizersnede staat. Misschien een andere gynaecoloog om advies vragen?

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Meiden, nog allemaal bedankt voor de reacties. Vanmorgen op controle geweest en definitief afgesproken dat we voor de ks gaan vrijdag. Volgens de gynaecoloog een juiste beslissing. Kans is namelijk erg klein dat dit kindje via de natuurlijke weg geboren kan worden. Ligt ook nog niet vast in mijn bekken, hoofdje is nog te bewegen.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Zelf geen ervaring mee (heb echte 'baarheupen').
    Maar vriendin is na lange tijd vergeefs thuis persen met ambu naar het zkh gebracht. Daar heeft de gyn uiteindelijk met heel veel kracht (ik zou haast zeggen: met veel geweld) de baby eruit getrokken met de vacuum omdat het echt niet langer meer moest duren. Is wel helemaal goed gekomen, met mama & baby en ze kijkt er helemaal niet slecht op terug. Persoonlijk had ik er niet aan moeten denken om zo te bevallen, maar daar kun je natuurlijk niets zinnigs over zeggen als het iemand anders dan jezelf betreft.

Ik denk dat je wel een verstandige keuze maakt, met de KS. Belangrijkste is dat je er zélf een goed gevoel over hebt. Alvast veel succes gewenst, het is vrijdag voor je het weet!

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,

Ik weet dat ik nog laaaaang niet zo ver dat ik hier al over na zou moeten denken, maar zag dit topic ineens staan en moest er toch ineens aan denken . Ik ben namelijk echt heel klein en smal gebouwd (heb totaal geen heupen), heb ik dan automatisch ook een te smal bekken of heeft dat hier niets mee te maken? Zoals jullie al merken heb ik me er nog niet echt in verdiept en heb er ook helemaal geen verstand van, hihi ;)

13. Bri

Bri Niet meer actief

Je buitenmaten zeggen bij mijn weten niet veel over je binnenmaten, oftewel iemand met smalle heupen heeft niet automatisch een (te) smal bekken. En andersom hoeft ook niet; iemand met brede heupen heeft niet automatisch een ruim bekken.

14. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland

Wow, de beslissing is genomen dus??? En het gaat allemaal aankomende vrijdag gebeuren!!!! Ik wil je heel veel succes wensen en nog even en dan is het heerlijk genieten van de kleine!!!!! :D

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Buitenmaten zeggen ZEKER niks over binnenmaten! Ben van mezelf behoorlijk stevig, maar kon toch mijn eigen meiden (ook stevige baby's) niet baren...

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Bri & Mamanama: Bedankt voor jullie reacties, ik voel me al weer iets geruster :). Van buiten zou je denk ik al snel denken dat ik nooit op natuurlijke wijze zou kunnen bevallen, maar hopelijk ziet de binnenkant er dan heel anders uit. Ik zal dit tzt ook nog wel bij mn vk aankaarten, dan mag zij het beoordelen. Maar het is fijn om te horen dat het niet per definitie niks wordt!

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Nana, buitenkant zegt inderdaad niks over de binnenkant. Als je bekken te smal is, dan zal dit pas tijdens de bevalling duidelijk worden. Dit was bij mij ook het geval. Ik werd ingeleid ivm overtijd lopen. Tijdens het breken van mijn vliezen merkte de gynaecoloog op dat mijn bekken smal is, echter hoe smal kunnen ze dan niet vast stellen. Toen na 5 uur weeën de ontsluiting niet vordere en ik het hoofdje tegen mijn bekken voelde, wist mijn gyn dat het niet ging passen.

@ Bri, dat is ook zo dta het gevoel het belangrijkste is. Dit is ook het geval. Mijn beslissing voelt goed. Weliswaar blijf ik het jammer vinden nooit volledig een natuurlijke bevalling te mogen mee maken, maar het is zo als het is.

@ Lillibit, yep maandag moest ik mijn beslissing aan de gyn laten weten. Alles is geregeld nu. Ben al bij de anesthesist etc geweest. Ik sta als 3e persoon op vrijdag, dus als er niks tussen komt heb ik voor de middag ons ukkie al in de armen.

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik ben even heel benieuwd of je al bent bevallen, Antje, en hoe hey is gegaan en hoe het nu met jou en de kleine is!!! :D

19. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Mn nicht had ook te smalle bekken ze heeft eerst geprobeert...wou niet.
    Toen uiteindelijk keizersnee gehad...En bij de volgende van mn nicht hebben ze niet eens meer natuurlijk geprobeert..maar gelijk een keizersnee gedaan.

20. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik kwam toevallig dit topic tegen :)
    Maar Antje is al bevallen van een prachtige dochter Saar (L)

Deel Deze Pagina