ICSI in eigen cyclus; geen eicel, wie nog meer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door heyitsme, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Hallo meiden,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Wij doen ICSI in eigen cyclus momenteel en hebben er nu drie rondes opzitten. Waarvan 2 rondes zijn geeïndigd doordat er bij de punctie geen eicel is meegekomen.

Wie heeft dit meer meegemaakt?

Ons is de eerste keer verteld dat het pech is, dat iedereen het een keer meemaakt.
    De tweede ronde hadden we een terugplaatsing, dus dat was een hele opluchting!
    De derde ronde dus wederom geen eicel. Hele dikke pech dus... Of?

...

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Waarom gebruik je geen hormonen om meer follikels te doen groeien als ik vragen mag?

3. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Omdat ik een (vrij) regelmatige cyclus heb, hadden wij de keuze om te gaan voor 6 rondes in eigen cyclus en daarna 2 rondes met hyperstimulatie, ipv 3 rondes met hyperstimulatie.
    Dus daar zijn wij voor gegaan, icm minimaal hormoon gebruik.

Vergeten er bij te vertellen wat de reden is dat wij ICSI behandeling doen. Mijn vriend is onvruchtbaar geworden door ziekte, maar heeft wel zaad opgeslagen. Echter minimale voorraad voor IVF. Voor ICSI zo'n 15-20 pogingen. Er van uit gaande dat mijn lichaam verder "goed" functioneert.

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Begrijp het.
    In Gent passen ze een methode toe die 'flushing' heet, waarbij ze de follikel met een vloeistof spoelen en zo zeker weten dat de eicel eruit komt.

Het komt overigens heel vaak voor dat er in de natuurlijke cyclus geen goede eisprong plaatsvindt. Dus of het toeval is of pech...? Het is in elk geval wel balen!!!

Desalniettemin zou ik toch gaan voor meer hormonen, want zo'n punctie is toch iedere maand wel weer een 'trauma' voor je lichaam. En bovendien kun je dan in 1x meer eicellen oogsten en eventueel embryootjes hebben en als er genoeg zijn cryo's laten invriezen. Dan kun je die in je natuurlijk cyclus laten terugplaatsen (als ze goed ontdooien).

Maar luister vooral naar je eigen gevoel en het advies van je gynaecoloog!

Veel succes, hopelijk ben je gauw zwanger!

xx

5. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    draakje; bedankt voor je antwoord!

Achteraf had ik misschien ook wel gekozen voor de 3 volledige rondes met hormonen.
    Maar goed, we zijn hier mee begonnen, hebben nog 3 rondes te gaan! wie weet! positieve moed houden.
    De puncties vallen mij tot nu toe erg mee! met een paracetamol heb ik iig weinig tot nergens last van.

6. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    (n)iemand?

Deel Deze Pagina