Aanhoudende schimmelinfectie?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nispie, 8 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Wanneer ik zwanger ben heb ik sowieso sneller last van vaginale schimmelinfectie en deze 4e zwangerschap is het niet anders. Momenteel 30 weken zwanger en ik word er moedeloos van want het wil maar niet weg.
    Ik ben al zeker 6 weken aan het tobben met canesten, via de huisarts gyno daktarin en miconazol maar de jeuk blijft. Behalve rood en geïrriteerd is er weinig aan te zien.
    Ook de hele drogistafdeling heb ik inmiddels in en op mijn muts gehad maar niks lijkt te werken.
    Inmiddels ben ik zelfs bang dat er helemaal geen schimmel meer zit maar alles gewoon geirriteerd is door alle middeltjes.
    Mijn huisarts vind het onzin om een kweek te maken, "want het kan niet veel anders zijn dan een schimmeinfectie" en geeft aan dat het wel zal verdwijnen na mijn bevalling :( wat zo'n beetje betekend dat ik nog 10 weken met jeuk rond moet lopen... pffff
    Alle voorzorgsmaatregelen neem ik ook; alleen katoenen ondergoed, was alles met neutral, alleen wassen met water. Aan sex wil ik niet eens meer dénken, niet krabben (maar dat is soort van onmogelijk :cry: )

Iemand nog een tip?

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ben je niet overbehandeld?

Ik neem orale pillen en dan eerst 1 en na 24u nog 1.
    Laatst dacht ik dat het niet weg was en ben er nog 2 gaan slikken. De gyn zei overbehandeling dus toen gestopt en een week laten rusten. Toen was het weg.

Ze kunnen je niet nog 10 weken zo laten lopen!! Ik zou terug gaan naar je huisarts want dat kan echt niet en is bovendien niet goed voor je baby (volgens mijn gyn).

Hoe is het met je suiker? Is dat getest? Hoge suiker geeft non stop schimmelinfecties

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan ook nog bacteriële vaginose zijn. Ik zou denk ik even stoppen met middeltjes. Bij mij helpen al die dingen sowieso niet en ik moet altijd een oraal kuurtje innemen. Maar geen idee of dit ook mag in je zwangerschap. Ik zou inderdaad zoveel mogelijk katoen dragen, alleen wassen met water en 's nachts geen ondergoed dragen.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gebruik je wel de applicator voor gyno daktarin? Huisartsen zeggen vaak dat dat niet mag, maar volgens mijn gynaecoloog moet je wel, omdat je anders niet goed behandelt en dus in zo'n situatie als jij terechtkomt.

5. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Bedankt dames! Nooit geweten dat je ook overbehandeld kan zijn.. Misschien is dat het inderdaad!
    Ik heb nu als laatste optie 1 tablet fluconazol gekregen (oraal) want dit mag volgens de apotheek maar 1x eenmalig in de zwangerschap?
    Nog niet ingenomen want misschien beter om het even te laten rusten inderdaad. Al valt dat niet mee, wordt gek van de jeuk en ben er gewoon niet lekker van :(

6. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Nee ik dacht inderdaad dat dat niet mocht, alleen met de hand..
    Misschien ook nog een optie. Dank je wel!

7. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Oww pff heb met je te doen ts!
    Ik heb met mn 2de zwangerschap bijna 7 maanden lang schimmel infecties gehad!
    Ik werd er niet goed van en had ook van alles geprobeerd!
    Ik werd doorgestuurd naar de gyn(gelukkig een vrouwelijke ha die me niet door liet tobben) daar kreeg ik capsules van fluconazol die je oraal moet innemen maar durfde het niet aan tijdens mn zwangerschap.
    Na de zwangerschap wel gedaan en toen verdween het dus wel.
    Overigens is mn zoon wel met spruw geboren dus let daar ook even op.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik mag 2 tabletten innemen. Ik hoop dat het werkt voor je iig.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De schimmel komt van binnenin, dus je moet echt daar ook behandelen. Alleen het 'uiteinde' van de infectie is niet voldoende.

Met de applicator mag wel, gewoon niet helemaal tot het einde erin duwen. Gewoon driekwart ongeveer

10. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Ik durfde hem niet in te nemen tijdens mn zwangerschap maar achteraf had ik het gewoon moeten doen.
    Ik heb er 1,5jaar geleden ofzo ook weer ineens last van gehad toen kwam hij elke maand terug net voor mn menstruatie toen heb nam ik elke maand een tablet en ging t over.
    Ik ben ervan overtuigd dat het een hormoon kwestie is bij mij.

11. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik zou die tablet ook nemen.

Wat ik zelf deed (buiten zwangerschappen om wel) was smeren met yoghurt. Ik deed het ook wel op een tampon. Heerlijk verkoelend en brengt de pH naar beneden waar de schimmel niet tegen kan.

12. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Zuivel en suiker uit je dieet schrappen wil ook nog wel helpen. (Hoe lastig ook)

13. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    Ik heb hier ook last van gehad, ik slikte hooikoorts tabletjes tegen de jeuk waardoor je geen aandrang hebt om te krabben, wellicht dat er dan wat rustig wordt..

Overigens geen idee of die tabletjes mogen tijdens een zwangerschap

14. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Probiotica nemen voor je darmen. Weinig suiker, liefst geen suiker eten. En je kan nog proberen om kokosvet te smeren. Dat verzacht de jeuk wat en tast niet je ph aan. Jeuk daar is echt om gek van te worden, niet krabben is bijna onmogelijk ik heb het met je te doen. Ik ben net van mijn tweede infectie af. Ik hoop dat het nu weg blijft.

15. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Cetrizine mag sowieso.

Deel Deze Pagina