Hallo dames, Ik had me vandaag toch een raar iets! Ik werd wakker en er was niets aan de hand. Maar toen ik beneden kwam en een tijdje wakker was, kreeg ik stekende hoofdpijn, duizelingen en misselijkheid. Ik kon meteen naar boven naar het toilet rennen om over te geven. Ik heb tot nu toe geen ochtendmisselijkheid gehad (ben 14 weken dus zou raar zijn als dat nu pas begon ) maar volgens mij was dit dus echt een migraine aanval. Ik heb me ziek gemeld (was zo duizelig en misselijk dat ik niet durfde te rijden), geluid en licht deden pijn. In de loop van de middag is het weg getrokken, nu voel ik me weer redelijk goed behalve een dof gevoel in mijn hoofd. Hebben jullie er ervaring mee, migraine tijdens de zwangerschap? Ik heb als kind zware migraine gehad, maar dat ging vanzelf over toen ik in de pubertijd kwam... was zo blij dat het weg was, hoop niet dat het terug zal komen! Ik heb wel op internet gezocht en kwam dit stukje tegen: Hormonen en migraine? Hoe komt het dat veel vrouwen juist een week voor de menstruatie, of juist tijdens de menstruatie last krijgen van migraine? Wat hebben hormonen er mee te maken? Vaak is het toeval. In (slechts) 15 van de 100 gevallen is er sprake van zogenaamde 'menstruele migraine', welke veroorzaakt wordt door een daling van de hoeveelheid oestradiol (vrouwelijk hormoon) in het bloed. In dit geval kan het raadzaam zijn de hoeveelheid hormonen constant te houden, bijvoorbeeld door het gebruik van een anticonceptiepil. Maar helaas zijn er ook vrouwen die juist door het gebruik van de anticonceptiepil last krijgen van migraine. Een ander vreemd feit kan optreden tijdens de zwangerschap. Vrouwen met migraine (70%) hebben tijdens de zwangerschap meestal minder last van aanvallen, terwijl andere vrouwen juist tijdens de zwangerschap hun eerste aanval krijgen! Liefs MamatoB
Ik heb ook de laatste tijd erg snel veel hoofdpijn. Volgens mijn dokter door de hormonen en met rust nemen te genezen. Groetjes
Yep,vanochtend bij VK gevraagd, kan inderdaad weer migraine zijn door de hormoonwisselingen. Shit zeg, dacht ik net dat ik er van af was! Maar ja, voor onze kleine heb ik het graag over... Mocht volgens VK trouwens wel een paracetamol pakken als het echt erg was de aanval. Dat scheelt. liefs mamatoB