hallo allemaal, wij zitten helaas ook in de mmm nu een jaar ongeveer maar helaas nog geen stap verder. mei 2010 is mijn man geopereerd aan een spatader dit heeft helaas niks uitgehaald zijn toen doorgestuurd naar fertalitietsarts erasmus mc. hier in de tussentijd naar gzw spreekuur geweest. inwendige echo gehad en meerder zaadonderzoeken en de bloedonderzoeken. in oktober de opdracht gekregen af te gaan vallen daarna zouden we starten met icsi omdat voor ivf het zaad te slecht is. ben nu 12 kilo kwijt en vorige week weer in het zh geweest nu wordt de icsi nog uitgesteld en mijn man doorgestuurd naar een androloog om te kijken of het zaad nog te verbeteren is en of ik dan nog spontaan zwanger kan worden. opzich natuurlijk positief maar waarom nu pas? als je dan als antwoord krijgt ja beetje foutje maar je bent nog jong(24 en 25) en wat is een half jaar op een mensenleven zakt je broek wel ff behoorlijk af. heb nu ook eigenlijk het gevoel dat we weer opnieuw de mmm ingaan. dus vandaar mijn berichtje hier. hoop dat ik hier mee kan kletsen de mmm is soms zo moeilijk en soms voel je je zo een nummertje. knuff voor iedereen choco
@sasje, tsja misschien zijn er inderdaad niet zoveel. Nou ja gelukkig maar. @choco, wat rot voor jullie dat jullie nog niet verder gekomen zijn. En een half jaar is super lang als je iets graag wilt! Je bent 12 kilo afgevallen? jeetje wat veel! Hier vandaag bruinverlies, dus zal morgen ongi worden. Dus nu staat het vast dat we de mmm in gaan. Had toch nog een klein beetje hoop dat het nog zou lukken voor ik naar de gyn zou moeten, maar helaas!
@choco.....heb je ooit overwogen om over te stappen naar een ander zh???? wat vind het wel vreemd hoor... @catharina balen dat je ongi wordt meid! en ik denk dat er meer meiden de mmm in gaan als wat zich nu hier meld hoor...je hoort het namelijk steeds meer....
catharina: balen voor je zeg je zal wel een rotdag hebben. sasje: heb ik weleens overwogen hoor maar erasmus is al een uur rijden voor ons en als we naar een ander zh gaan waar ook alle behandelingen gedaan worden zijn we nog langer onderweg. en denk ook zeker dat er meer meiden zijn maar er zijn al zoveel clubjes. groetjes choco
thja het lichaam is een raar iets hoor, een nicht van me vriend ook de mmm in tot ivf, uiteindelijk zwanger... zoontje geboren, en nog geen 6-8 weken later was ze spontaan in verwachting... hoe hebben jullie overwogen naar welk ziekenhuis jullie willen eigenlijk?? wij hebben gekozen voor het UMCG boven de keuze van een streekziekenhuis.. wel wat langer rijden, maarjah heb daar toch meer vertrouwen in..
is ook wel zo, zoveel klubjes maar jah om je daar tussen te mengen, vele zijn al zo'n eind in de mmm en thja wij beginnen pas.. voel me er niet echt tussen thuis... als je samen zo'n clubje start, heb je toch meer met elkaar en leef je meer met elkaar mee, omdat je ongeveer in dezelfde situatie zit
hoi fidel, wij zijn doorgestuurd door het zh waar mijn man bij de uroloog liep voor de spatader. en ik denk dat hij voor het erasmus mc is gegaan omdat het dichtsbijzijnde is die alle behandelingen zelf doet. groetjes choco
hey, wij zijn wel gewoon bij een streek ziekenhuis..dit ligt gewoon het dichtbijzijnde voor ons! mocht het niet bevallen dan kan ik altijd nog overstappen naar maastricht/eindhoven! en zeker omdat ik toch redelijk vaak moet gaan vind ik het zonde om voor 5 min 1 uur te moeten rijden....dus 2 uur in totaal eigenlijk! klopt dat er wel meerdere clubjes zijn daarom ook een nieuw gestart..zodat er mensen bij komen die ook net als ons net gestart zijn....dat is fijner dan dat je in een bestaand clubje komt ja...
wij hebben gewoon geen vertrouwen in de 2 dichtsbijzijnste ziekenhuisen.. dus we gaan wel een uur rijden heen en een uur terug, daarbij loopt me vriend ook al in het umcg voor zijn suikerziekte...
pff nee nog niet de vragenlijst in ingevuld en zaterdag opgestuurd... dacht gisteren ohh post... was het een brief voor me vriend verzetting van zijn afspraak grrrr.... hoe moeilijk is het nou om me in te plannen... hoop natuurlijk dat het nog steeds niet nodig is.. wacht met spanning nu nog op me eitje, heb ook pre-seed liggen dus optimaal om zelf nog alles op alles te zetten...
oh daar hoor je idd ook wel goede verhalen over he over preseed...ik hoop dat het neit nodig zal zijn!!
Ik heb de afgelopen ronde ook voor het eerst preseed gebruikt, helaas niet geholpen, maar vond het best fijn spul Hier inderdaad gisteravond laat ongi geworden, heb vandaag echt een baaldag, bah. Wij gaan ook naar een ziekenhuis in de stad, ik wilde liever niet naar een streekziekenhuis omdat je dan misschien wat verder in het proces weer doorverwezen moet worden. (al hoop ik natuurlijk niet al tever in het proces te komen)
lieve meiden, ik zit zelf ook sinds n maand of 2 in de mm en ik moet zeggen heb er wel vertrouwen in!! Ze kunnen tegenwoordig zoveel en er zijn zoveel verschillende manieren om je te kunnen helpen. Ik weet zeker dat het goed gaat komen!!
Fidel, fijn dat je je afspraak binnen hebt! Hier is het aftellen tot dinsdag nu echt begonnen.... Vind het nu wel echt spannend worden! Wij gaan trouwens naar het ziekenhuis in Belgie. Ik loop hier ook voor m'n huid en heb daar toch minder het gevoel dat je een nummer bent. Ik duim voor ons allemaal! Groetjes, Duckertje
fijn dat je de afspraak binnen hebt...ja nog kleine 4 wkn wachten dus fidel!! @catherina balen van je ongi meid!
Hey, Ik kan mij hierbij aansluiten, wij zitten in de MMM sinds 1 dec. En volgende week volgt de eerste IUI, bij ons is alles snel gegaan. afspraken, wachtijden, allemaal geen last van gehad. Zie hier toch wel mieden die soms 2 maand moeten wachten. Wij gaan wel naar een streekziekenhuis, voor evt. verdere behandeling, wat wij natuurlijk niet hopen, moeten we wel naar de stad.
oh spannend meid......ik zit ook gewoon in streek en zie ok wel als het nodig mocht zijn dat ik dn over ga naar een stads zh.....
dat is idd wel snel al IUI, hoe dat zou als ik mag vragen ?? vriendlief doet wel moeilijk over de datum, op het moment werkloos, dus zegt hij als ik dan net aan t werk ben, kan ik niet meteen vrij vragen... majah als je het even uitlegt... maar dat is mijn mening