Fijn dat je ongi is doorgebroken, Sasje, met een beetje geluk ben je er zondag als je vertrekt weer van af. Fidel, ik ben benieuwd.
sasje ohh fijn dat je ongi doorgebroken is, kan je toch nog fijn genieten van je vakantie oke dan mijn lange verhaal als eerste is er besloten dat als het in mei 2012 nog niet is gelukt, er dan over gegaan wordt op IUI, ik moet dan in het nieuwe jaar daar voor een afspraak maken. dus het is ook wel een opluchting. natuurlijk t lieft willen we het zelf doen maarja we doen al zo lang een poging.. verder als ik nu zwanger zal worden dan kom ik onder controle van het ziekenhuis en niet van de verloskundige. en dan is aan ons de vraag gesteld of wij mee willen doen aan een wetenschappelijk onderzoek, met betrekking tot licht overgewicht. er zijn namelijk in het verleden al kleinschalige onderzoeken over gedaan, maar deze zijn te klein om een conclussie uit te halen. het gaat dan om het volgende. er zijn 2 groepen die 2 jaar lang gevolgt worden mbt zwanger worden, die verder geen afwijkingen hebben net als wij. groep A heeft licht overgewicht, maar doet hier 2 jaar lang niks aan. leeft eigenlijk door op dezelfde manier als ze altijd doen. groep B echter gaat onder begeleiding 5 tot 10 % van hun lichaamsgewicht afvallen afhankelijk van hun BMI, voor een periode van 6 maanden. maar ook deze worden 2 jaar lang gevolgd. op deze manier proberen ze te concluderen of overgewicht werkelijk zo'n grote invloed heeft op het zwanger worden. omdat dit vaak wel wordt aangenomen, maar er geen rede gevonden kan worden waarom, in het geval dat alles goed werkt. ( bij mensen met extreem overgewicht, blijft vaak de eisprong uit) ik denk wel dat we ( voornamelijk ik het gaat dan om mij) hier wel aan mee gaan doen. afhaken mag altijd zonder daar een gegronde reden voor op te geven, en baat het niet dan schaad t niet. van te voren weten we niet bij welke groep wij behoren, dat wordt ingeloot door de computer dus tot zo ver ben ik best toch opgelucht uit t zh gekomen, beter als de vorige keer.
fidel fijn dat jij er wel een goed gevoel bij hebt, maar ik was niet akkoord gegaan....mei 2012.....pff dat zijn nog 9 maanden!!!!! ik hoop gewoon echt dat het bij jullie ook op een natuurlijke manier mag gaan lukken, maar jullie wachten al zolang.......... nou jij bent nog posi dus ik ga niet het negatieve van mij overbrengen
nou het is opzich wel logisch, ons percentage ligt gewoon veel te hoog voor een behandeling, een behandeling haalt de slagingskans lang niet als op natuurlijke wijze. vandaar... en thja is nu een datum waar je je op kan richten en niet een eindeloos vooruitzicht, 9 maanden zijn zo voorbij hoor, 9 rondes...we zijn al 3 x zo lang bezig...
Nou ja, in ieder geval heb je een datum. Klinkt nog wel erg ver weg, maar inderdaad voor je het weet is het zover en hopelijk ben je voor die tijd al lang zwanger!
gelukkig wel we hopen dat het op de natuurlijke manier gaat lukken. ben de laatste tijd wel weer een beetje positiever gestemd, en er toch minder mee bezig ( geen temperaturen, geen ovtesten) alleen slijminspectie en dokters orders volgen ( klussen op dag 14 16 18 en evt 20) blijkt nu wel te kloppen want ook me lichaam zegt vanavond KLUSSEN!!!! sas je bent natuurlijk allang op vakantie maar veel plezier!!!!
Het Erasmus wil zelf ook bloed- en zaadonderzoek doen. Daar was ik dus al bang voor. De dokter zei dat het om een aanlegstoornis gaat en daar is geen behandeling voor. Nu gaan ze het zaad en bloed nog eens nakijken, en dan bepalen of we met IVF kunnen starten of dat het daar te goed voor is. Ik kan me niet voorstellen dat het zaad ineens verbeterd is. In ieder geval krijgen we 11 augustus de uitslag. Ik weet niet wat ik moet zeggen of doen om te zorgen dat die dokters opschieten. Gelukkig deze maand goed geklust. Ik geef de hoop op een spontane zwangerschap nog niet op!
het kan soms wel enorm frustrend zijn he al dat gedoe. al dat geduld voor je uiteindelijk weet waar je aan toe bent.. succes vandaag gebelt voor het lifestyle onderzoek, vrijdag op gesprek en dan de inloting ben benieuwd wat het wordt afvallen of niks doen...
heey sasje en beetje bruin geworden?? hier ondertussen ingedeeld in de groep AFVALLEN. moet de komende 2 weken alles bijhouden wat ik eet en drink, via voedingscentrum.nl en ook een stappenteller dragen en extra bewegingen noteren... en dan over 2 weken op gesprek en kijken goh wat kan er beter/anders ( hoop nu extra dat het sneller raak is, mag van vriendlief niet teveel afvallen, hij houd wel van een beetje houvast)
Mag ik meeschrijven? We zitten nog niet in de mmm -intake staat wel gepland- maar gaan er zowiso in. Man heeft erg slecht zaad waardoor de kans op een spontane zwangerschap heel klein is. Ik merk dat het helpt er veel over te schrijven en praten. Soort van verwerking...
welkom marjolein, natuurlijk mag je hier mee komen kletsen meid!! meiden ik kan wel huilen nou fm gehad....2 grote follikels van 30 mm!!!! niet goed dus! hoogstwaarschijnlijk heb ik mijn vorige cyclus dus later dan dag 20 2 eitjes gekregen, die door de nieuwe clomid van deze ronde dus zijn overgestimuleerd mijn hormoonhuishouding klopt dus geen steek van. heb eindelijk een naam eraan gekregen.....pco dus! nu net bloed moeten laten prikken voor de hormoonwaardes, en woensdag nog een keertje bloed laten prikken! en donderdag telefonische afspraak. deze cyclus wordt er in ieder geval niks gedaan, hij wilt nu echt eerst mijn ongi afwachten en dan meteen op dag 1 een fm om te kijken of er niks meer achter is gebleven van follikels e.d. en dan dus te gaan doseren met hormonen! alles komt goed volgens mijn gyn..... heb dus ff potje gehuild daar want had het ff helemaal gehad....had zo gehoopt dat er nu gewoon wat zou zitten en dan moeten we dus weer een maand wachten !!!
Sasje! Potdomme, wat naar! 30 mm? Das niet niks. Pco... Veel over gelezen een tijd terug toen ze dat bij mij ook constateerde. Meid, het komt allemaal goed, de vraag is alleen wanneer??? Weet dat je hier niks aan hebt maar hoop dat je ondanks alles tocheen beetje kunt geloven erin... Kop op meis! Dikke knuff voor jou
ja 30 mm dus veel te groot....ze zijn over gestimuleerd komt er eigenlijk op neer dat ik dus later dan dag 20 2 follikels heb gekregen, daarover heen is dus de provera gekomen, vandaar dat het dus ook zo lang duurde voordat ik ongi werd want dit klopte volgens lichaam natuurlijk niet....en dus daarover heen zijn is de clomid weer gekomen! en vanwege de clomid deze die 2 follikels beetje te groot doorgegroeid! wat niet goed is....zijn eigenlijk dus slechte folikkels.... ik probeer ook postief te blijven....hopelijk dan maar weer snel de volgende maand....hopelijk wordt ik over 2 weken weer ongi ongeveer....
@ marjolein welkom hier, hetzelfde geld voor ons allemaal hier hoor, frustraties hoopverlies etc etc, op deze manier proberen we elkaar een beetje bij te staan!!! sasje ohhhhhhhh megabalen!!!!!!!!!!!!!!!! weer wachten, huilen mag, je wordt er zo wanhopig van, hele hele hele dikke knuffel @ rens hoe ist?? hier net alweer telefoon lifestyle gesprek a.s maandag om 14.00 uur en dan eens kijken wat er veranderd moet worden. ik ga iig geen dieeet volgen dat kunnen ze vergeten, als dat de bedoeling is dan stop ik meteen.. en ze moeten ook niet gaan vertellen wat ik MOET doen en wat ik NIET MOET, zij willen dat ik dit ga doen dan wel op MIJN manier....
Welkom Marjolein. We zitten een beetje in hetzelfde schuitje, mijn vriend heeft ook slecht zaad. Wanneer mag je naar het intake gesprek? Sasje wat balen, dat ze nu niets meer kunnen met die eitjes!! Dikke knuffel voor jou. Mag je best om huilen, hoop dat je vakantie verder wel fijn was.