9 aug. is eigenlijk NOD, ik dacht ach proberen t is... en binnen 3 min stond er een heel licht streepje, vandaag opnieuw was al donkerder dus nu kan ik de dieetverpleegkundige morgen wel afbellen!!!!! ik kant nog steeds niet geloven!!!! en nu VASTHOUDEN KLEINE FRUMMEL!!!!!
Hoi meiden! Hier 5 jaar bezig en nog geen kleine.. We beginnen binnenkort met ICSI. Spannende tijden breken dus aan! Lijkt me leuk om hier mee te kletsen!
DANK JE SASJE ik gun het iedereen zo, vooral iedereen die er zoveel moeite voor moed doen.. Joekie welkom, natuurlijk mag je hier meekletsen dat blijf ik ook we doen hoor!! misschien kan je ook een beetje je verhaal hier vertellen waarom ICSI?? succes iig
welkom joekie!!! oei al 5 jaar bezig? en nu pas aan icsi beginnen? waarom als ik vragen mag? @fidel onze tijd komt hopelijk ook snel!
Hoi Dames, Hier roze bloed. Wachten tot mijn ongi doorbreekt vandaag. Joekie, je bent van harte welkom, al is de reden dat je mee komt praten natuurlijk verdrietig.
het is zo oneerlijk allemaal nu je tussen de zwangere staat zie je allemaal dames ronde 1 2 of 3 raak en dan al 2 of 3 kind ofzo bah. wat kan je daar verdrietig van worden. net zh gebelt 31 aug 1e echo!!!! dus dat is met 7 wkn. nu de dagen gaan aftellen ffe zien nog 23 dagen pffff
oh dat is zo voorbij fidel of niet haha! @aislyn....wat is bij jullie ook alweer plan van aanpak? en wat balen zeg alweer ongi
11 augustus (donderdag a.s.) krijgen wij de uitslag van het tweede bloedonderzoek en derde zaadonderzoek van mijn vriend. Als het niet goed is gaan we voor IVF, als het wel goed is moeten we eerst zelf nog proberen. Vorige zaadonderzoeken waren als volgt: 1 miljoen zaadcellen per ml, waarvan 2% langzaam bewegend de rest op de plaats bewegend of dood (heb je dus niets aan). Het tweede onderzoek 3 miljoen per ml, 1% goed bewegend en 35% langzaam bewegend. Ook nog niet echt goed, maar een beetje op het randje geloof ik voor IVF. Ik wil wel nog vragen of we niet in aanmerking komen voor IUI, als we niet gelijk met IVF mogen beginnen. Ik zie een spontane zwangerschap namelijk niet zo snel gebeuren met deze resultaten.
Nee dat klinkt niet echt gunstig, hopelijk zijn de uitslagen nu wat positiever (of juist niet dat je kan beginnen met een behandeling) al dat wachten en onderzoeken, je wil gewoon verder!!! succes donderdag alvast!!! ok ik ga nu met me luie kont eens strijken al 2 weken niet gedaan
Fijn dat je een positieve test hebt gehad fidel! Een mooie banner heb je trouwens! Als ik ooit zo ver mag komen ga ik ook op die site een bannertje pikken Mijn vriend heeft slecht zaad.. Dat is de reden dat we voor ICSI gaan. In mijn onderschrift staat ons beloop een beetje. We waren snel bij de dokter en hebben heel wat IUI's gehad. Daarna volgde een ICSI maar helaas brak het toe behoorlijk in onze relatie.. Mijn vriend wilde een pauze en ik wilde alleen maar door. Die ICSI is op niets uitgelopen en daarna hebben we een lange pauze genomen tot mijn vriend uit zich zelf weer met het idee kwam om te beginnen. Helaas hebben we toen in een ander ziekenhuis weer bijna alle onderzoeken overnieuw moeten doen en hebben we een jaar op de wachtlijst gestaan Nu is dus eindelijk het moment daar dat we beginnen..
oke heftig joekie!!! hier ook in het begin wat problemen met vriendlief...die stond er ook niet achter.......nu nog steeds niet maar probeer er niet te veel op in te gaan en we zien wel waar het schip strandt.....
thja tis soms ook wel te begrijpen voor een man... ze staan er zo buiten.. ik ben blij toch dat wij geen potjeswerk hoeven te doen want ook bij ons was dan toch aardig de spanning opgelopen. nu wordt ik aan een lijntje gehouden van, wacht nu eerst maar eens rustig af. moet ook me mond nog voorlopig dichthouden maar wil het t lieft van de daken schreeuwen
Gaaf die positieve testen fidel!! Wil ik ook!! Mijn vriend heeft het erg nog moeilijk mee hoor! Hij heeft echt helemaal niets met de MMM. Ik doe daarom ook veel alleen. Ben verpleegkundige dus voel me eigelijk wel thuis in een ziekenhuis en behandelingen doen mij niet zoveel. Soms merk ik wel dat mensen het raar vinden dat mijn vriend zich er zoveel mogelijk buiten wil houden. Hij vind het verschrikkelijk om mij in zo'n stoel te zien met de benen wijd en een dokter die zich via een eendenbek een weg naar "binnen" verschaft. Ik zit er niet mee, dus doe ik het alleen.
ik doe ook alles alleen mijn vriend gaat ook niet mee......vindt het eigenlijk ook niet zo erg.... @fidel jaaaaaaaaaaaa
Doet me goed om te horen! Sasje! Ik ben dus niet de enige! Het moment dat mijn vriend een potje in moet leveren vind ik altijd weer spannend... Het moet ook altijd maar weer lukken om 8 uur 's morgens terwijl je net wakker wordt.. (je kunt het bij ons alleen tussen 9 en 10 's morgens inleveren)
Heel duidelijk Fidel! Echt super!! Joekie, ik denk dat voor veel mannen de MMM heel lastig is. Mijn vriend vindt het echt niet leuk om iedere keer te horen dat het niet goed is bij hem. Hij heeft lange tijd gezegd dat het hem niet uitmaakt of het kind van hem is, maar laatst gaf hij toe dat hij het toch wel moeilijk vond misschien nooit een kind van zichzelf te krijgen. Voor het onderzoek in het erasmus moest hij het zaad ter plekke produceren. Dat vond hij ook echt een ramp. Hij is ook vaak bang dat ik mezelf een depressie in praat door er teveel mee bezig te zijn. Maar ik moet er juist over praten, anders hou ik het niet vol. Vooral rond mijn NOD heb ik een emotionele uitbarsting, en dan merk ik wel dat hij niet weet wat hij ermee aan moet. Hij kan er niets mee, heeft er geen controle over en voelt zich ook nog eens gedeeltelijk schuldig. Ik merk steeds meer dat het effect begint te krijgen op onze relatie en we zijn "pas" anderhalf jaar bezig.
ja balen is dat he dat het zon invloed op de relaties heeft hier ook kantje boord gestaan....want als hij dit niet wilt doorzetten het hele traject dan is onze relatie over en uit want ik wil wel graag kinderen, en ik vindt niet dat hij voor me bepaald of ik deze wel of niet krijg snap je....