Herkenbaar... Maar mijn vriend zegt dan op zijn beurt...Ik kon toch van tevoren niet weten dat ik geen kinderen kon krijgen?? Ik ben blij dat we alle onderzoeken achter de rug hebben en nu kunnen starten. Hij vind het fijn te zien dat ik zo gelukkig ben dat ik binnenkort mag gaan starten ook al voelt hij niet hetzelfde. In elke gewone ronde zonder MMM hoopt hij vurig dat we zwanger zijn en is echt teleurgesteld dat ik het niet ben. Puur om die MMM te voorkomen. Nouja.het is niet anders. We praten er bewust niet teveel over en doe het meeste gewoon zelf. Ik heb er lol in dus dat valt me niet zwaar gelukkig.
ik herken het helemaal joekie.....nou hier ligt het probleem bij mij en niet bij mijn vriend, dus vandaar dat ik vind dat hij niet kan maken om te zeggen ik doneer niks meer in potje zeg maar
Donderdag kan ik voor mijn werk trouwens even langskomen bij het ziekenhuis om te horen of ik deze ronde al mag starten of dat ik toch tot na de bijeenkomst moet wachten. Ze heeft er een half uur voor staan zodat ze me ook instructies kan geven voor de decapeptyl en daarvoor recepten mee kan geven. Ook checken of bloedonderzoek enzo nog nodig is voor we starten. De rest ontvang ik dan gewoon op de bijeenkomst maar dan ben ik tenminste al wel begonnen met spuiten en vallen alle onderzoeken in mijn vakantie! Ik hoop het zo dat er nog een gaatje is in de planning!!!!
Laten we het hopen voor je, Joekie! Wat erg trouwens dat je eerste ICSI op niets uitliep. Telt ie wel voor de verzekering?
Ja, het zou zeker te gek zijn... Duimen maar Over mijn verzekering.. ik mag onbeperkt pogingen doen. Of in ieder geval zolang de artsen het zinvol vinden. Zit bij onvz topfit geloof ik... Dat geeft wel rust, maar mijn vriend gaat toch niet voor onmogelijk veel behandelingen hoor.
Hoi allemaal, Fidel, wat fantastisch voor je, dat zie ter goed uit! Ik kan me voorstellen dat het spannend is, wachten op de eerste echo... Joekie, hallo! Ik hoop voor je dat je snel kan starten, na een jaar op de wachtlijst te hebben gestaan.. Verder even een ego-berichtje, hoop dat jullie het niet erg vinden... Wij zijn vandaag voor het eerst op de fertiliteitspoli geweest, voor doornemen van vragenlijsten en de uitslag van het zaad-onderzoek. Dat was niet mis. Mijn lief had 5 miljoen zaadcellen per milliliter, terwijl dit er volgens de arts minstens 20 miljoen moeten zijn. Hiervan zwemt 11 procent naar voren. Ik snapte verder niet alles, want alles werd op dat moment vaag in mijn hoofd, maar er is een soort berekening tussen het volume en de beweeglijkheid van de zaadjes, en dat zou volgens de arts 10 miljoen moeten zijn, en was bij mijn geliefde 1 miljoen. Het leek of de grond onder mijn voeten vandaan zakte en de rest wat de arts zei weet ik niet meer. Misschien weten jullie wat dit allemaal betekende. De vervolgstappen zijn nu dat er nogmaals sperma moet worden ingeleverd, over een maand of twee en ik moet volgende week donderdag een baarmoederfoto laten maken om te kijken of mijn eileiders open staan. Verder moeten we in mijn volgende cyclus een samenlevingstest doen. Daarna opnieuw met de arts in gesprek. Ik ben erg verdrietig en mijn liefde ook. Hij zei zelfs 'sorry' tegen mij, en dat vond ik zo zielig! Ik merk dat we graag horen wat de kans is op een natuurlijke zwangerschap, maar daar is natuurlijk pas iets over te zeggen als duidelijk is of er met mij verder iets aan de hand is. De arts vond ik trouwens zeer ongevoelig en zakelijk. Het mag dan wel je werk zijn, maar voor mij is dit geen dagelijkse kost. Hij stapte volledig over onze gevoelens heen, vond ik. Momenteel ben ik alleen maar down en denk ik niet dat het nog op natuurlijke wijze gaat lukken. Maar door alle onderzoeken, zal het nog wel even duren voordat er iets zal gaan gebeuren in de zin van een ingreep. Sorry hoor, maar ik zie het nu even somber in, en was nog wel zo optimistisch over deze cyclus. We hebben supergoed geklust namelijk, terwijl ik mijn eisprong voelde. Komend weekend mijn NOD, maar geloof er na dit nieuws niet meer in. Sorry voor dit egoïstische berichtje, maar moest mijn hart even luchten. Wie heeft er trouwens ervaring met zo'n baarmoederfoto? Ik ben er namelijk erg bang voor, in verband met de pijn die het mogelijk gaat doen. Liefs, Bo
Hey Bo, Wat een naar nieuws! Wij begonnen met 6 miljoen zaadjes maar zitten nu zelfs onder de miljoen Mij maakt al die aantallen niets uit. Voor ICSI hebben ze maar een paar goede zaadjes nodig en wij gaan nu voor deze behandeling. Heel veel sterkte in deze periode meid! 't Is allemaal niet makkelijk! Ik vind ook dat artsen het meer als werk zien en vaak bot reageren... Maar er zijn ook hele goeie tussen hoor! Een hsg heb ik ook gehad. Het is zeker geen fijn onderzoek maar ik vond het wel te doen. De meningen zijn verdeeld hierover
Hoi Boterbloempje, Heel herkenbaar helaas. Zowel wat betreft de zaadtest als de artsen die soms heel ongevoelig zijn. Je zou verwachten dat als je dit werk kiest dat je wat meer meelevend zou zijn met de situatie, maar vaak is dat niet zo. Ze zijn niet allemaal zo, maar ik heb ook een paar keer een arts in opleiding gehad en die was zo emotieloos. Als ik nog terug moet naar dat ziekenhuis dan wil ik haar nooit meer. Eén zaadtest hoeft echt niet alles te zeggen, het kan zijn dat je vriend misschien net even niet lekker was en dat het volgende keer beter is. Maar kan me goed voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten. Wat de artsen betreft, voor medeleven en emotionele steun kun je beter terecht bij je vriendinnen of bij meiden die in dezelfde situatie zitten. Ik heb heel veel gehad aan iedereen hier op het forum. Het spijt me voor je dat je zo'n rot-ervaring hebt gehad, je hoeft je echt niet te verontschuldigen dat je het hier kwijt moet, daar zijn we toch voor. Ik kan je helaas niet zeggen dat het allemaal goed komt, maar de kans is groter dat het wel goed komt dan niet. Sterkte meid, ook met de baarmoederfoto.
hey bo, oh nee wat ontzettend kut zeg!!!!! je blijft even goed hopen dat het allemaal goed zit, en dan krijg je dit op je dak!!!! ik weet dat de grond weg zakt bij zulk nieuws maar niet getreurd meid, er is op vandaag zoveel mogelijk!!!! of het op een normale/natuurlijke manier lukt weet ik niet....er hoeft er maar net 1 wel zover te komen natuurlijk! de hsg heb ik zelf ook niet gehad, maar daar zijn idd de meningen over verdeeld, geen zorgen over maken....het duurt toch maar heel eventjes! samenlevingstest heb ik ook 2 keer gehad en was bij ons negatief.....hopelijk bij jullie is deze gewoon goed!! en zit wel vaart in bij jullie hoor!!! wanneer krijg je de hsg?
@ bo idd tegenwoordig kunnen ze zoveel, daarbij van al die miljoenen is er maar 1 zaadcel nodig. wonderen zijn de wereld nog niet uit!!! er is een wijze uitspraak, je mag de moed wel eens verliezen, maar nooit de hoop!!! over de HSG heb ik gehad en is mij enorm meegevallen. al moest ik de avond ervoor 2 x 400mg ibuprofeen of 2 x 500mg paracetamol + antibiotica. daarbij een uur van te voren nogmaals 2 x 400 mg ibuprofeen. dit is trouwens wel per zh verschillend!! maar ik zag er ook vreselijk tegenop, achteraf viel het 100% mee!!!! succes!!!!
Hoi allemaal, dank voor jullie lieve reacties, dat heeft me goed gedaan. Op 23 augustus zal de hsg plaatsvinden. Ik ben er erg bang voor, maar ja, ik zal proberen het hoofd koel te houden... Gisteren heb ik me een dag ziekgemeld, om het nieuws even samen met mijn lief te 'verwerken'. Dat was fijn. Vandaag weer aan de slag en besloten het te vertellen aan mijn manager en een collega. De reactes waren warm en vooralsnog hoefde ik me geen zorgen te maken over het praktische geregel wanneer ik naar het ziekenhuis moet. Ook heb ik mijn liefste vriendinnen gisteravond een mail gestuurd, zodat ik het niet 8 keer hoef te vertellen, maar maar 1 keer. Een deelnisnop vakantie en tot nu toe heeft 1 vriendin gereageerd en ik ben erg blij dat ze het nu weten. Ik zal ze nog wel nodig hebben de komende tijd! Hoe hebben julle dat gedaan met vertellen? Nou, nu even over jullie, Fidel, hoe voel je je? Sasje, ik ben het even kwijt bij jou... Sorry... Jij wacht op je derde IUI toch? Is al duidelijk wanneer? Joekie, weet jij al of je eind augustus kan komen? Nou, ik hoor weer van jullie, Liefs, Bo Ik hoor weer van jullie!
thja wat lichte kwaaltjes de ene dag wat meer als de andere, als ze minder zijn dan is het wel weer angstig hoor. blijf plakken denk ik dan. kwaaltjes zijn de pijnlijke boobs, licht misselijk, rommelende darmen. moe, lijk meer speeksel aan te maken, vettere huid en haar, vond het avondeten gisteravond echt vreselijk vies bah (franse stoofschotel met rijst en snijbonen) terwijl tijdens het bereiden ik er zo'n zin in had!!! en ik lijk wel van die rode appelwangetjes te hebben. hopelijk blijft dat niet want we willen het stil houden voor familie tot 12 wkn. als jullie het vervelend vinden dat ik hier zo uitvoerig vertel, terwijl jullie nog steeds in de molen zitten, zeg het dan hoor, ik voel me ook wel een beetje lullig, ik blij en uitbundig vertellen over iets waar jullie allemaal naar verlangen!!!!
Hoi Fidel, wat mij betreft kun je alles gewoon vertellen hier. Vooral de vroege verschijnselen zijn heel interessant, vind ik.
fidel,......gewoon alles met ons delen meid niet bang zijn dat je ons kwets....ik voel me meer gekwets door iemand die meteen ronde 1,2 of 3 ronde raak is! @bo het komt vast allemaal goed meid! ik ben aan het wachten op mijn ongi en aan het hopen dat alles schoon is op dag 2 van nieuwe cylcus zodat ik weer hormonen mag slikken en ik mijn iui3 krijg!
Fidel, ik vind het leuk om je verhalen te lezen! Jij bent mijn doel haha.. Daar ga ik ook voor Succes met wachten op je ongie sas...Dan kun je mooi weer beginnen!! Hopelijk is het de laatste behandeling die nodig is! Boterbloempje: Wat fijn dat ze op je werk zo goed reageren! Bij ons weet niemand het. Toen we net de molen ingingen wisten een paar mensen het maar na een aantal behandelingen hebben we een lange pauze genomen. Dat we weer begonnen zijn weet niemand en dat wil ik graag zo houden! Als vrienden erom vragen geven we aan dat de pauze goed bevalt Ik heb morgenmiddag het gesprek waarin ik hoor of ik kan beginnen in deze cyclus dus dat is best effe spannend! Ik hoop het zo!! Zal wel een kleine teleurstelling zijn als het niet kan want dan moet ik weer enorm veel regelen op het werk... Als ik deze cyclus kan beginnen komt alles precies in de vakantie!
s6 vandaag joekie!!! bij mij weten iedereen het op het werk! en krijg ook gewoon vrij op dagen dat ik naar het zh moet! loop dan wel die uren mis maar het zij zo...volgens mij baas komt het allemaal wel goed dus daar maak ik me niet zo druk om
thja op t werk is moeilijk want ik heb veel verschillend werk, verschillende bazen, en heb geen zin om het iederre keer uit te leggen. ze moeten het maar dan doen met. ik moet die datum naar t zh. daar in tegen bij de zwemverening weet iedereen zo'n beetje wel waar me bezig zijn. van een aantal kreeg ik dan altijd een sms als ze wisten dat ik naar t zh was geweest, hoe het gegaan was!!! ontzettend lief en begripvol. nu ist al zo dat ik goed in de gate wordt gehouden, bepaalde oefeningen mag ik niet meer doen van de trainer. wil zelf ook geen wedstrijdsituatie meer spelen, risico om een trap te krijgen is mij te groot!! maar binnenkort zal iedereen het van zwemmen wel weten. volgend weekend is het grootste waterpolotoernooi ter wereld en ik sta alleen maar langs de kant te kijken hihihih. dan weten de meeste mensen wel genoeg