wie net als ik gestart in de mmm

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sasje24, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hallo dames,

Ik kom net terug van mijn gynaecoloog. Ik krijg eerst een baarmoederfoto en dan gaan we met IUI starten. Volgens de dokter moeten we daarmee toch een redelijke kans hebben.

Ik heb pijnstillers meegekregen voor de HSG (baarmoederfoto), wanneer ik weer ongesteld wordt mag ik bellen en dan moet er voor CD10 een afspraak gemaakt worden. Dan een avond vantevoren en een uur vantevoren een pijnstiller innemen. Hopelijk is alles bij mij dan ook echt in orde (volgens de dokter was er een heel kleine kans van niet). Ik hoop natuurlijk dat moeder natuur me toch nog verrast, en dan liefst voor de HSG. Maar ik geloof dat je na de HSG ook een iets grotere kans op spontane zwangerschap hebt.

We krijgen vragenlijsten toegestuurd en als we die ingevuld hebben wordt dat in een team besproken en dan afhankelijk van de baarmoederfoto kunnen we starten! Omdat ik zo regelmatig ben gaan we het verder in een natuurlijke cyclus doen. Ik moet wel vlak voor de inseminatie een spuit zetten, maar dat is om je eisprong op te wekken volgens mij. Ik hoop dat dat gaat lukken en anders moet mijn vriend hem maar zetten.

Ik vond het een heel positief gesprek.

2. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey meid,

dat is zeker postitief!!!
    idd is het zo dat het vaak ook spontaan lukt na de hsg ja!!
    hopelijk gaat dit ook gebeuren en anders maar net dan ik voor de iui gaan!!!

fijn dat je geen hormonen hoeft te slikken, je moet denk ik dan ook pregnyl spuiten, moet ik ook altijd!
    maar mij zetten ze die in het zh dit omdat ik het zelf ook niet durf ;)

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik hoop dat het me zelf lukt, scheelt weer gedoe.

Eerst maar eens afwachten of ik ongi word. Hoop van niet, haha.

Ik hoop dat voor jou de 3e IUI gaat lukken! Drie keer scheepsrecht, dus wie weet.

4. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

31 jul 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden!

Sasje, wat een rotopmerking! Mensen weten inderdaad echt niet waar ze over praten. Hoewel je van iemand die weet waar je mee bezig bent toch wat meer tact zou verwachten! Laatst vrieg een kennis van mijn moeder, zij heeft een dochter van mijn leeftijd die net is bevallen van de eerste, of ik niet een beetje moest opschieten, ook in verband met mijn leeftijd(!!). Ik wist niet wat ik hoorde en heb ook verder niet met had gepraat.
    Aislyn, je gaat dus toch met Iui beginnen! Fijn dat dag kan! Ik lees dat je ook een HSG zal krijgen. Ik heb dat vandaag gehad.

Aanstaande vrijdag samenlevingstest. Vraag me eigenlijk af hoe julle dat aanpakken. Beetje gekke vraag misschien, maar hoe gaat dat precies? Ik heb de neiging om de boel daaronder lekker schoon tr spoelen met de douche, maar is dat wel slim? Of maakt dat niets uit? Kan iemand die een positieve test had (sasje?) mij vertellen wat je van tevren wel en niet doet? En wat het onderzoek inhoudt? Sorry voor de gedetailleerde vraag, hopelijk vind je het niet te gênant om erover te vertellen!:)

liefs, Bo

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hoi Bo,

Ik heb ook een samenlevingstest gehad. Ik moest de avond ervoor klussen. Je mag best wel gewoon met water een beetje jezelf aan de buitenkant schoonmaken, maar pas op met zeep en dergelijke. Ik had de eerste keer een negatieve samenlevingstest, maar dat kwam omdat mijn vriend toen net griep had gehad en er gewoon bijna geen zaadjes meer waren. De tweede samenlevingstest was positief. Ze brengen een eendebek in en schrapen dan wat weefsel weg. Dan gaan ze onder de microscoop kijken of er nog levende zaadjes zijn. Als je ze allemaal hebt weggewassen kunnen ze de test niet goed doen. Hopelijk heb je hier iets aan.

6. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey

@samenlevingtest ik heb deze 2 keer gehad en 2 keer negatief!
    ik mocht me beide keren niet schoonmaken!!! dus daar lig je dan lekker :( bah bah!
    idd wordt er met een eendenbek wat weg gehaald, maar doet geen pijn!
    hopelijk bij jou wel een positieve test meid!!!!

7. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

31 jul 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden! Thanks voor jullie antwoorden. Niet te veel boenen dus, haha, om het allemaal nog wat gezelliger te maken.
    Maar goed, het is voor een goed doel, zullen we er maar inhouden!
    Wat ik me wel afvroeg; als de zaadjes zo slecht zijn (zoals bij mijn lief), dan kan je toch weinig verwachten van een samenlevingstest?

Liefs, Bo

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    het gaat er voornamelijk om om te zien of het zaad kan zwemmen in jouw vocht. met een verkeerde ph slaat het zaad meteen dood hoe goed of slecht het zaad van de man dan ook is. ook kan het voorkomen dat hett zaad niet vooruit komt of alleen maar rondjes zwemt. het gaat dus om de kombinatie, hoe het zaad het doet in jouw lichaam. vergeet niet dat uit alle miljoenen er maar 1 zaadje de eindstreep hoeft te behalen. dus goed of slecht zaad heeft niet altijd invloed op de samenlevingstest...

ik weet niet of het je verteld is maar beter is om MAX. 12 uur voor je afspraak te hebben geklust. dus als je om bijv. 12.00 de afspraak heb thja dan wordt het een latertje, dan klussen om 24.00 uur.. dat is namelijk wel beter...

ik heb helemaal niet gepoetst met de samenlevingstest :D:D:D

9. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik heb ook niet gepoetst met de samenlevingstest en mocht dit ook absoluut niet doen!!!

hier heeft mijn vriend super zaad maar ik maak alles dood door te hoge zuurgraad en troebel slijmvlies vandaar ook iui

10. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

31 jul 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, net de samenlevingstest gehad. Wel zaadjes gevonden, maar geen bewegende! Mooi kut dus.
    Wel een veel fijnere arts, die gaat ook met ons alle uitslagen bespreken eind september en kijken wat nu. Morgenavond mijn eisprong, dus die kans nog even benutten gaf hij aan!

Liefs, Bo

11. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    waar lag het aan bo?

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Bah wat een tegenvaller, Bo.

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    dat is zeker een tegenvaller bo!! idd wat was de oorzaak??

dikke knuff

14. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

31 jul 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    De oorzaak? Geen idee. Alleen gehoord dat er geen levende/bewegende zaadjes in mij te vinden waren. Gezien de vorige uitslag van de semenanalyse ook niet zo heel vreemd. Maar toch, 0 zaadjes wel echt een grote teleurstelling. Eind september wordt de uitslag van alle tests bij elkaar genomen en met ons besproken. Wie weet dat we dan ets horen.. Nu eerst zo lekker op vakantie. Veel zin in!
    Liefs, Bo

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    nou dat is wel vreemd dat ze je niet gezegd hebben waaraan het ligt.....??
    bij mij was ie negatief omdat ik een te hoge zuurgraad heb en slijmvlies niet goed is....voor die zuurgraad kun je gaan spoelen en dan komt deze weer goed op peil zeg maar!
    dan kun je gewoon weer klussen ;) maar ja nu weet je niks.....beetje raar...

16. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

31 jul 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeiden ze dat bij jou meteen? Ik had eigenlijk helemaal geen uitslag verwacht direct, dus vond het sowieso al veel info dat er geen bewegend zaad was gevonden. Wel zei de arts dat dit in lijn is met de laatste uitslag van het zaadonderzoek, dus misschien is dit ook wel de enige oorzaak? Dat er gewoon te weinig zaad is? zucht.. Ik weet het ook allemaal niet..
    Fijne zaterdag avond!
    Liefs, Bo

17. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    jaja bij mij hebben ze het beide keren meteen gezegd, want ze controleren dat ook meteen he!

18. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

31 jul 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, nou waarschijnlijk was de gebrekkige hoeveelheid zaad dan de oorzaak. Volgende keer zal ik het navragen. Maar ik denk dat als het aan mijn ph had gelegen, hij dat wel zou hebben gezegd.

Hoe gaat het met jou sasje?

19. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    jaja maar ja waarom was er geen zaad te zien :( dat weet je dus niet!!
    zou het idd maar ff navragen ja!

met mij gaat het goed.
    moet vanmiddag weer naar het zh voor fm! ben benieuwd...afgelopen zaterdag was eitje 13 mm dus denk dat deze nu rond de 16 mm zal zijn, dus denk morgen pregnyl zetten en woensdag iui!

20. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Heej dames!

Heel ff snel een berichtje... Als het goed is, heb ik mijn pas gekocht niet meer nodig. Heb nog 1 volle pak (6 tubetjes) en 1 pak met 1 tube liggen. Is er hier iemand die interesse heeft?

Groetjes

Deel Deze Pagina