wie net als ik gestart in de mmm

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by sasje24, Jan 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Hoi Bo,

Welkom terug van vakantie! Jammer dat je niet zwanger bent. Wanneer is je volgende NOD/eisprong? Succes volgende week met je gesprek.

De HSG was niet prettig, en ik zou hem niet graag overnieuw doen, maar op zich viel het me mee. Gelukkig zaten er geen verstoppingen, het schijnt dat het dan ook meer pijn doet. Ik heb maandag de officiele uitslag gehad van mijn eigen gyn en die zei ook dat alles goed was. Inmiddels heb ik weer twee nieuwe afspraken staan. Volgende week woensdag krijg ik het eerste gesprek met de IUI-arts en 7 oktober krijg ik een prikinstructie. Daarna kan ik met mijn eerste IUI beginnen.

Ik had nog gevraagd aan mijn arts of we niet verminderde kans hadden, omdat mijn vriend niet zoveel zwemmers heeft. Volgens haar hebben we juist meer kans dan mensen waarvan de man zaad heeft dat net iets onder het gemiddelde ligt, omdat de kans dan groot is dat er ook een probleem is bij de vrouw. Alleen als het zaad nog slechter wordt (IVF-kwaliteit) dan hebben we verminderde kans. Zo niet dan is het ongeveer 10% kans per keer. Ik probeer me erop voor te bereiden dat het dus zeker niet de eerste keer raak zal zijn.

2. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    fijn dat alles oke was meid!
    en dan nu toch de overstap op iui!! komt vast allemaal goed!!

3. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    goedemorgen meiden,

@fidel hoe gaat het meid????

@Hier dadelijk richting zh voor de 1e fm! ben benieuwd!!

ander nieuwtje.....ik wordt peettante!! mijn zus is zwanger ;) ze is morgen 14 weken!!

4. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    zo net terug uit het zh voor 1e fm....nog niet echt wat te zien...er was er nu 1tje 9 mm

5. Rens

Rens Fanatiek lid

Mar 27, 2011
    1,079
    0
    36
    Limburg
    Sasje, wat hardstikke leuk, peettante! Gefeliciteerd zeg... Vind je het niet heel dubbel allemaal?

Hopen dat er snel een mooi eitje tussenzit :) Duim duim voor je. Dikke knuff

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    heey dames, heb even een beetje afstand genomen van zp... van de week namelijk iets heeeeel naars gebeurt. nee met mij en frummel en vriendlief alles goed hoor!!!!

maar dinsdagavond te horen gekregen dat mijn tante plotseling is overleden, vermoedelijk een hartstilstand oid. Oom en tante waren op vakantie op cyprus en op de 2e vakantiedag zijn ze smorgens gaan wandelen, smiddags voelde me tante zich niet zo lekker en is op bed gaan liggen. Helaas is ze NOOIT meer wakker geworden. Er is nog een poging gedaan tot reanimatie, maar het heeft niet meer mogen baten. Mijn tante is 69 jaar geworden.

ik denk wel dat jullie snappen dat ik op het moment niet heel veel behoefte heb om op zp actief te zijn.
    tot gauw, fidel

7. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    fidel neem je tijd meid!!
    gecondoleerd!!!

@rens ja is ook wel dubbel hoor, maar ben wel onwijs blij voor hun!

8. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

Jul 31, 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden,

Wat een heftige en verschillende nieuwtjes allemaal weer hier. Fidel, gecondoleerd, wat naar zeg. Tuurlijk heb je even wat minder zin om te schrijven, dat kan ik me voorstellen!

En Sasje, gefeliciteerd! Peettante, wat leuk zeg. En dubbel, dat lijkt me ook. Wist je dat je zus bezig was met zwanger worden of kwam het als een verassing? Hoop voor je dat er een paar mooie eitjes zullen rijpen!

Hier net afgelopen weekend eisprong gehad. Kleine 2 weken dus nog tot NOD, maar eerst aanstaande vrijdag afspraak in het ziekenhuis. Wel heel bang want ook uitslag van tweede zaad onderzoek en lief zei dat het heel weinig was dit keer. Nu maar hopen dag de concentratie wel iets voorstelt. Na de samenlevingstest heb ik echter nog maar weinig hoop. Nou ja, ik laat wel horen hoe het is geweest vrijdag!

Liefs, Bo

9. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    hier lijkt het in het potje ook nooit zoveel hoor bo! en mijn vriend heeft super zaad, dus hoeveel zegt niks ;) als er maar veel bewegen :)

hier zaterdag en gisteren naar het zh geweest, links zit er 1 van 11 mm en rechts zit er 1 van 9....morgen weer terug dus afwachten welke door groeit!

10. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

Jul 31, 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Sasje! Ik duim voor je!

En hier gewoon maar afwachten wat we vrijdag gaan horen.. Ben er wel heel zenuwachtig voor!

11. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ik ben gisteren naar het zh geweest...links zat er niks meer en rechts was nu 13 mm! dus er komt groei in!

12. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    @hier meiden mijn eitje was nu 18 mm rechts...links heeft ie niet meer gekeken.....;) dus moest meteen pregnyl spuiten.....en morgen iui4!!!!
    leuk leuk leuk...was de pregnyl niet meer leverbaar!!! uh ja en nu???want ik moet deze nu hebben!!!!
    hadden ze gelukkig nog 1 op de verloskamers liggen gelukkig!! anders had ik een vet probleem gehad!!!

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    ohhh hemel help wat een gedoe joh sasje.. nou laten we hopen dat het deze keer wel lukt:D:D ik duim voor je!!!!

14. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ja dat zou super zijn ;) we moeten nog ff afwchten!

15. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

Jul 31, 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh Sasje, wat een stress! Gelukkig was het er uiteindelijk wel. Nu een spannende tijd...

Nu ons nieuws. Wij waren vrijdag in het zh voor de uitslag van alle tests bij elkaar. Het goede nieuws is dat ik met vlag en wimpel ben geslaagd en alles goed is. Het slechte nieuws is dat de zaadkwaliteit van mijn lief zo slecht is dat de enige behandeling die nog mogelijk is ICSI is. Dat is goed schrikken. We zijn deze klap aan het verwerken. Maar in ieder geval is er nog iets mogelijk.

Mijn lief krrijgt nog een echo om te kijken of er mogelijk een spatader zit, en hormoon onderzoek. Als het een van die twee dingen is, kan dat nog verholpen worden, maar die kans is klein. Verder krijgt hij hoe dan ook een erfelijkheidsonderzoek.

De eerst volgende mogelijkheid voor ICSI is februari 2012. Dat lijkt lang, maar ik zal dan al in december een startgesprek krijgen. Dat is eigenlijk nog maar twee maanden.

Tja, wat moet ik zeggen... moeilijk moeilijk moeilijk.

Liefs, Bo

16. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    oh meid toch :( daar schrik je zeker enorm van!!!!
    maar ja wel super dat jullie het nog met icsi kunnen proberen!! en ook met dat gaat het helemaal goed komen!!!!
    ik denk aan jullie en hopelijk kunnen jullie het plekje geven!!

17. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    ohhh bah bo wat vreselijk.... ik heb er gewoon geen woorden voor... ik denk aan jullie en voor nu een dikke knuffel...

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    heey meiden

even met al die treurigheid de boel een beetje opfleuren hoor, vandaag de 12 wkn echo gehad, alles helemaal super, uitgerekende datum is def. 14 april, dus helemaal op schema!!!
    frummel is 6,6 cm en nu al eigenwijs en fotoschuw!!!!:D:D:D

kijk en huiver hahahah
    View attachment 188169

View attachment 188170

19. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    oh fidel wat een mooie echos meid!!!!

krijg je ook al een buikje?

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    ehm me vriend zegt van wel, klinkt raar maar ik had altijd al een vetbuikje hahaha, dus vind moeilijk om verschil te zien, maar me vriend en me moeder zeggen van wel, moet ook zeggen dat broeken met een hoge boord letterlijk van me buik af rollen hahaha..

gaaf he de echo's heel vreemd eigenlijk hoor. wel een nadeel wat de vk vertelde ik heb de placenta die voor de baby ligt, dus waarschijnlijk dat ik pas later als normaal de baby ga voelen, maar niks om zorgen om te maken, want de placenta ligt wel mooi hoog

Share This Page