wie net als ik gestart in de mmm

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by sasje24, Jan 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    oh je buikje komt vanzelf fidel ;) zo ook het voelen van de baby!!!
    allang fijn dat alles oke was!!

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    zeker ik mag eigenlijk niet klagen, ben ondertussen wederom nog eens baby boom aan t kijken, nu bij het vervolg maakt diana ( van jeroen en dianan, het ajax-koppel) de juiste opmerking, nu het eindelijk zo is ben je wel verdomd snel alle ellende die er aan vooraf ging vergeten.... het tis wel zo... maar dat neemt niet weg dat ik nog altijd met jullie meeleef hoor!!!! maar mijn eigen ellende dat lijkt alweer zolang geleden hahahaha

3. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ja ben benieuwd of ik dat zal gaan vergeten.....als jij het zegt zal het wel zo zijn!
    je hebt er gewoon alles voor over!!

4. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

Jul 31, 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh fidel, wat een fijne berichten! Zowel de echo's ( kan ze op
    mijn telefoon niet openen, maar ze zijn vast prachtig!) als het nieuw dat je alle ellende vergeet als de zwangerschap eenmaal een feit is. Sasje, wij gaan dat ook meemaken meid! Hoe gaat het met jouw follikels? Xxxxx

5. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ik zit op het wachtbankje he bo!!
    volgende week zondag mag ik testen na mijn iui!

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Dames,

Sorry dat het zo stil is van mijn kant. Ik heb deze week mijn eerste IUI (donderdag) en probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn en zo min mogelijk stress te hebben.

Sasje wat een geluk dat je toch nog ergens pregnyl kon krijgen! Ik hoop dat het deze ronde raak is voor je.

Boterbloempje, wat schrikken dat je gelijk voor ICSI in aanmerking komt. Hoe vaak hebben ze het zaad getest bij je vriend? Hopelijk kunnen ze nog iets doen om het te verbeteren.

Fidel, wat leuk om die echo's te zien! Je bent gelukkig de eerste spannende weken door. Ik hoop dat wij snel zullen volgen!

7. Rens

Rens Fanatiek lid

Mar 27, 2011
    1,079
    0
    36
    Limburg
    Sasje, kun je het nog volhouden tot zondag? Zelf een voorgevoel of nog niet echt? Ik duim voor je en kom nog steeds geregeld even hier spieken of er al nieuws is...

Fidel: hoe issie met jou? Last van kwaaltjes etc? Hier zijn ze gelukkig allemaal weg...

Truste, liefs

8. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    wauw rens...jij bent gewoon al bijna op de helft zeg!!!!
    wat gaat het snel!!

@aislyn hoe kun jij gisteren al weten dat je donderdag je iui krijgt??? hoe groot was je follikel dan als ik vragen mag?
    s6 in ieder geval!

@hier gaat goed....heb geen testdrang ga ook echt wachten tot zondag!

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    zo rens t schiet al op voor je he :D:D!!
    Aislyn spannend hoor, hopelijk slaat het de 1e keer meteen aan!!

sasje ik duim voor je hoor, nog kwaaltjes ???

mijn eigen kwaaltjes, misselijkheid neemt af, zo af en toe nog als ik te lang niks gegeten heb, ik waag me ook niet meer aan melk hoor. de sorry voor de informatie " klus"drang neemt weer toe, erg weinig zin in gehad de afgelopen weken tot frustratie van mijn vriend hahah, broeken beginnen nu echt strak te zitten.. en moe nog steeds bah..

10. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    tja kwaaltjes......jaja maar komt nog allemaal van de prengyl he...dus ik heb geen idee deze ronde!!
    sta er deze keer ook heel nuchter in moet ik zeggen!
    maak me er niet zo druk om...we zien het allemaal wel!

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    lijkt me lastig omdat je dan ook niet op je eigen lichaam kunt vertrouwen... nou we tellen de dagen met je mee.

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Hoi Sasje,

Ik had gisteren een follikel van 16 mm, en aangezien eitjes met ongeveer 2 mm per dag groeien moet ik straks over anderhalf uur pregnyl zetten. En dan moet ik 36 uur erna een IUI, dus dat is donderdag om 10.00 uur.

Ik doe het (behalve de pregnyl) in natuurlijke cyclus, dus zonder hormonen om extra eitjes te stimuleren.

Hoe gaat het dan bij jou?

13. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    hey,

ik sta onder strengere controle en ik spuit pregnyl al met follikel van 18 mm en dan 24 uur later iui.

14. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

Jul 31, 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja sasje, sorry, had me even vergist! Spannend hoor en wat goed dat je kunt wachten!!

Aislyn, voor jou dus morgenochtend, wat mega spannend!! Bij ons idd direct ICSI. Het zaad is twee keer getest. Maar verbeteren? Hoe zouden ze/we het kunnen verbeteren dan? Geen idee dat daar iets aan te doen is!

Meiden, zet hem op, heel veel succes!!

En rens, hoe was je echo?

Liefs, Bo

15. Rens

Rens Fanatiek lid

Mar 27, 2011
    1,079
    0
    36
    Limburg
    Hmmm niet helemaal zoals gewenst. Ze kon helaas niet 100% zeker zeggen wat het gaat worden... Maar das nog niet het ergste. Kindje loopt 2 weken achter qua groei met alles. Ook kon ze het hartje niet helemaal beoordelen. Ben dus (een beetje met spoed) doorgestuurd naar het AZM in Maastricht. Hier heb ik morgen om 13.30 uur een echo gepland staan. Ben erg benieuwd... Hopelijk valt het mee.

Na de misselijkheid, het vele bloed en stolselverlies dacht ik nu eindelijk te kunnen gaan genieten... Maar helaas, nog even in spanning wie/wat/hoe...

Truste meiden... En dames die bijna weer naar het zh moeten voor de IUI, duim voor jullie! Knuff

16. Rens

Rens Fanatiek lid

Mar 27, 2011
    1,079
    0
    36
    Limburg
    En sasje, jij nog maar een paar daagjes wachten... Al voortekenen van een ongi? Of nog niks te bekennen?

17. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    he rens ik krijg het helemaal koud van jou bericht :(
    jij woont in limburg?
    hopelijk is toch gewoon alles oke hoor!!!!

hier denk ik idd ongi te worden....heb namelijk best veel last van ongi pijn..en ja ik weet dat dit ook kan duiden op een zwangerschap maar daar ga ik niet vanuit eigenlijk...

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    ohhh rens dat is niet het nieuws waar je op zat te wachten bah..

nou sterkte en hopleijk valt het allemaal wel mee

boterbloempje, rookt je vriend/man? drinkt hij veel alcohol? wat voor boxers, misschien even googelen op zaad verbeteren, misschien zit er wat tussen...

19. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    @ Rens: Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat je vandaag beter nieuws hebt gekregen! Wat een tegenvaller. :( Dikke knuffel voor jou meid.

@ Boterbloempje: De zaadkwaliteit kan door veel dingen beïnvloed worden. De eerste keer hadden mijn vriend en ik ook ICSI kwaliteit. Maar 1 miljoen per ml en slechts 2% beweeglijk. Echt heel slecht. De daarop volgende onderzoeken waren beter. De eerste keer had mijn vriend vlak daarvoor koorts gehad, hij was pas een maand ervoor gestopt met roken. Zaad heeft 3 maanden nodig om volledig te herstellen. De koorts is waarschijnlijk de grootste boosdoener geweest, en daarnaast maakt mijn vriend gewoon te weinig aan en daar valt niets aan te doen. Maar soms kunnen ze een spatader weghalen of hormoontherapie geven wat helpt. Verder stoppen met roken, stoppen met alcohol of heel matig gebruiken, losse boxers/broeken dragen, geen saunabezoek, geen heet bad, je kunt een multivitamine gaan nemen (vooral zink is belangrijk), geen laptop op schoot. Dus er zijn wel dingen te doen om het een beetje te verbeteren. Ik zou er niet te veel van verwachten, en ik wil je ook geen valse hoop geven. Maar een beetje verbetering kan voor jullie misschien veel verschil maken.

@ Iedereen:

Vandaag mijn eerste IUI gehad. We moesten al vroeg in het ziekenhuis zijn om mijn vriend zijn zaad in te leveren voor opwerking. Het was wel vreemd want normaal als mijn vriend zijn zwemmers in moet leveren dan ben ik er niet bij. Hij voelde zich toch wel onder druk staan omdat het echt op tijd moest. Dus ik heb hem maar met rust gelaten. Gelukkig ging het allemaal goed en zijn we naar het ziekenhuis gereden. De lucht was helemaal helder, met een enigszins roze volle maan. Het zag eruit alsof het een mooie dag ging worden.

Na inleveren van het potje hebben we even door de winkelstraten gelopen, maar alles was dicht, dus dat was vooral etalages kijken. Daarna nog even een croissant en thee voor mij, koffie voor mijn vriend. Zo tegen half tien zijn we naar de wachtruimte gegaan. Ik zag op een gegeven moment de laborante voorbij lopen en toen dacht ik nog, zou ze het van mijn vriend komen brengen? Ik kon niets aan haar blik aflezen. Al snel riep mijn arts ons naar binnen, en ik zag gelijk dat het goed zat. Ze had een grote glimlach op haar gezicht, en vertelde dat we boven de miljoen na opwerking zaten. Ze was zo aardig, ik had echt het idee dat ze helemaal blij voor me was, terwijl ze me niet eens goed kent. Ik voelde voor de IUI al krampen die volgens mij op mijn eisprong duiden. Hup op de stoel, en ze vertelde dat het slijm ook mooi helder was. Dus we zaten op het juiste moment. Mijn vriend mocht zelf de spuit leegspuiten nadat zij hem had ingebracht.

Toen we het ziekenhuis uitliepen scheen de zon en ik voelde me zo blij! De uren daarna nog wat lichte krampjes gehad, maar dat is alles. Ik weet dat ik me niet teveel moet verheugen, een kans van 10 procent is niet heel veel. Mijn vriend en ik beloofden elkaar dat we er niet teveel over zouden praten om elkaar niet gek te maken. Vervolgens hebben we er natuurlijk de hele tijd over gepraat. Dat is net zoiets als niet aan een roze olifant denken, dat lukt gewoon niet. En mijn vriend maar af en toe liefdevol en bemoedigend over mijn buik aaien, alsof er al een baby inzit. Ach, ik vind het wel schattig. Ik heb echt het gevoel dat het goed gaat komen, is het niet deze keer dan wel bij één van de volgende keren. Sorry voor het uitgebreide verslag, maar waar het hart van vol is...

20. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    goed je verhaal te lezen meid, en ik hoop van harte dat het helemaal gaat lukken met de iui voor jullie!!

@rens....meid hoe is het???

Share This Page