wie net als ik gestart in de mmm

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sasje24, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Neej meid, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken... Heb het net wel tegen mannetje gezegd, dat mag toch wel he ;)

2. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
  3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hee Sasje, bij mij hebben ze ook eerst een HSG gedaan voor ik aan IUI begon. Ik kreeg trouwens niet de keus om een operatie te doen, omdat de kans dat er iets miszat bij mij heel klein was.

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    Bij mij denken ze dT ook niet, vandaar dat ik dat ook niet heb gehad...

5. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hier toch vanmorgen ongi geworden,
    heb net meteen het zh gebeld voor uitgangsecho en hebben ook gesprek gepland morgen!!
    ik wil namelijk dat er nu eerst iets gaat gebeuren voordat ik verder ga met iui!
    dit omdat mijn vriend en ik dit allebei even niet meer trekken!!
    iedere keer die teleurstelling!
    sorry heb er even de energie niet voor om verder te reageren

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ...... sasje alweer niet... ik snap dat jullie het niet meer trekken, want zoals ik het zal zien. de opluching die je hebt dat het zh helpt, waar het niet vanzelf gaat, daarna maand na maand teleugesteld te worden....het resultaat 0%...

vergeet niet dat IVF het laatste traject is... na 3 pogingen houd het op.. het is niet niks, hormonen spuiten wachten... pijnlijke punctie weeer wachten... ik kan ook snappen dat de gyn het nog eigenlijk een beetje wil uitstellen... wel vreemd idd dat je niet eerst een HSG of kijkoperatie heb gehad voor de IUI, beetje tegenstrijdig... thja ik weet niet wat ik verder moet zeggen meid.... dikke knuffel... en houd moed!!!!

7. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja ik weet het fidel, en dat maakt de keuze ook zo moeilijk!

waarom ik niet eerder een hsg heb gehad.....eigenlijk is dat wel gang van zaken idd, maar mijn gyn gaat er vanuit dat dit allemaal oke is en dat het zo echt moet lukken!
    nou ja ik heb morgen een gesprek en wil dat er iets gaat gebeuren want ik ga zo niet nog 2 maanden verder.

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    jah vreemd is dat idd, want bij mij/ons was helemaal niks mis, en daarom kreeg ik juist de HSG om alles uit te sluiten.. wat als blijkt dat je er ook nog verklevingen bij hebt ofzo... heel raar.. succes met het gesprek!!

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Mijn gyn ging er ook vanuit dat er bij mij niets was, maar voor de zekerheid kreeg ik toch de HSG.

Ik zou als ik jou was er toch op aansturen dat ze met hormonen meer eitjes gaan stimuleren, want in totaal 12 keer IUI is wel veel. Aan de andere kant IVF is wel heel zwaar, en wat fidel zegt: je krijgt maar 3 pogingen vergoedt, daarna moet je alles zelf betalen.

10. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey meiden,

@hier weer terug van het zh.
    even een goed gesprek gehad, over wat te doen.
    mijn gyn stelde voor om nu deze maand geen clomid of iets dergelijks te gebruiken maar dus alleen een hsg te doen!
    deze krijg ik volgende week dinsdag.
    daarna gaan we toch nog 2 rondes verder met clomid.
    mocht het dan nog niet gelukt zijn dan gaan we nog 4 iui's proberen met spuiten ( dus met 2 follikels) is het dan nog niet, dan mag ik overstappen naar het ivf traject.
    ben blij met deze informatie!!!
    nu dus ff een maandje rust! ook spannend, of mijn cyclus gewoon uit zich zelf verder gaat of dat deze niks doet zonder hormonen....

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    ik hoop voor je dat het je de rust geeft sasje.. en blij bent met de uitkomst van het gesprek.. en wie weet, na de HSG ben je 3 tot 6 maanden extra vruchtbaar!!!!

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Fijn dat je een HSG krijgt Sasje! Dat zal je hopelijk wat meer zekerheid geven. Ik vond de HSG niet heel prettig, maar had van te voren wel pijnstiller genomen en het was te doen.

Ben je het ermee eens dat je nog twee keer met clomid IUI gaat doen?

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    bij mij viel de HSG 100% mee, meer zenuwen van te voren, maar door de pijnstilling viel het echt mee!!!

14. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

31 jul 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjongejonge, wat is er veel gebeurd! Ben even een aantal dagen niet ingelogd en kijk!

Rens, lieverd, wat een afschuwelijk nieuws en wat verdrietig allemaal! Ik heb de berichten gelezen en ik wil je even een hart onder de riem steken. Sterkte voor jullie in deze onzekere periode. Ik hoop te horen wat er nu verder gaat gebeuren!

Aislyn, wat een prachtig stukje heb je gekregen over de iui. Ik werd er helemaal blij van en wat heb je het intens beleefd die iui! Hoe voel je je nu? Wat zou het prachtig zijn als je direct zwanger wordt hè!

Sasje wat rot dat het weet niet is gelukt. Kan me voorstellen dat je er even klaar mee bent! Wel fijn dat je gesprek in het ziekenhuis goed ging en je lijkt tevreden te zijn met de nu volgende stappen.
    Net als de meeste anderen heb ik ook een HSG gehad terwijl er geen vermoeden was dat er bij mij iets niet goed zat. Hoewel het onderzoek niet prettig was, ben ik wel heel blij te weten dat het goed zit bij mij!

Wij staan nu even in de wacht. Geliefde heeft eergisteren een echo gehad en bloedonderzoek. Half november krijgen we een uitslag van de hormoonspiegel en eventuele spatader. Half december krijgen we vervolgens de uitslag van het chromosomen onderzoek. Dat is nog het meest spannend.

Dank jullie voor je sperma-boost tips ;)
    Natuurlijk had ik al een en ander opgezocht wat invloed heeft op zaadjes, maa hoopte dat Aislyn een wondermiddel had! Jou verhaal geeft mij hoop!
    Geliefde was een jaar gestopt met roken, toen we besloten voor een baby'tje te gaan zijn we beiden gestopt. Toen het allemaal zo tegenviel en we na een jaar nog niet zwanger waren, is hij uit frustratie dat het toch niet helpt weer begonnen :( Nu, sinds we weten dat we voor ICSI gaan, is hij weer gestopt, en is de hel van zijn slechte humeur thuis begonnen... Arme ik!! Tevens hebben we afgesproken niet meer te zullen drinken, of. Misschien alleen met kerst ofzo. Ik wil ook nog een beetje afvallen, zodat ik in februari in top conditie ben!!! Verder slikt mijn lief ook zink en extra vitamine C. Nog iets vergeten wat ook kan helpen?

Sterkte allemaal!

Liefs, Bo

15. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey meiden,

ik ben idd tevreden met mijn antwoord.
    ik wil dit eerst goed afmaken en niet met spijt over blijven van had ik maar......dus komt goed!

16. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Oh jee Boterbloempje, dat chagrijnige humeur herken ik wel van toen mijn vriend net was gestopt. Geloof maar dat ik veel boven zat met mijn laptop! Wat het drinken betreft, je kunt beter af en toe één glaasje nemen, dan in één keer heel veel. Sorry dat ik geen wondermiddel voor je heb. Als ik dat wist dan had ik dat zeker overal op het forum gezet. Mijn vriend heeft nog wel een tijdje een kruidenmiddel op basis van Epimedium sagittatum gebruikt, dat zou ook de zaadaanmaak stimuleren. Maar aangezien mijn vriend wel genoeg hormonen aanmaakt zelf, maar dat zijn lichaam er gewoon niet goed op reageert, is hij daarmee gestopt.

Ik heb de IUI heel positief ervaren en ik probeer ook zo positief mogelijk te blijven. Uiteindelijk hebben wij ook maar 10% kans natuurlijk. Ik vind het heel lastig, moet ik positief blijven, of moet ik mezelf in bescherming nemen. Ik voel me wel veel meer ontspannen, de druk is van de ketel. Geen verplichte vrijpartijen meer, alleen als we er zin in hebben. Wel jammer dat we een paar dagen voor de IUI geen seks mogen. Ik zal heus wel teleurgesteld zijn als het niet gelukt is, maar op dit moment ben ik gewoon liever optimistisch. Ben wel heel erg op mijn lichaam aan het letten. Of ik krampjes voel in mijn buik of niet. Normaal heb ik dat na mijn eisprong en nu heb ik het nog niet echt gevoeld. Ook heb ik het idee dat mijn borsten af en toe gevoelig zijn. Maar helaas is het nog veel te vroeg om er iets over te zeggen en ik heb ook nog nooit eerder pregnyl gebruikt dus zou goed kunnen dat het daarom iets anders voelt.

Sasje, ik ben blij dat je achter de beslissing van je arts staat! Het is allemaal al zwaar genoeg en als je dan ook nog behandelingen moet doen waar je niet in gelooft. Na de HSG ben je als het goed is meer vruchtbaar en misschien is dat wel het laatste zetje wat jullie nodig hebben!

17. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben nieuw hier (heb mij net aangemeld) en ik zou graag willen aansluiten bij dit onderwerp. Nouja, graag, jullie snappen wat ik bedoel.. ;)

Ik zit nu samen met mijn man in de MMM. Heb eindelijk het eerste gesprek met de gynaecoloog gehad en zij heeft meteen maar wat onderzoekjes gedaan. Mijn man had al een onderzoek gehad, maar moet nu een 2e spermaonderzoek doen. Ik kreeg een inwendige echo (waar gelukkig zo op het eerste oog niks op te zien was) en een bloedonderzoek, de uitslag daarvan volgt nog.

We proberen nu al ruim 1,5 jaar kinderen te krijgen en we dachten dat het was gelukt begin dit jaar, maar dat werd een miskraam. Nu zijn we terug bij af en maar heb ik een onvoorspelbare cyclus erbij gekregen.

Ik zit vol vragen, van wat er nog gaat komen qua onderzoeken, wat de mogelijkheden zijn enz. Soms weet ik echt niet meer waar ik moet kijken als ik weer een zwangere zie.. Wat een dubbel gevoel, blij voor haar, verdrietig voor mezelf. Hoe gaan jullie hiermee om?:(

Sorry voor het lange verhaal, maar zoals je ziet heeft onze kinderwens een kleine geschiedenis en dat is moeilijk neer te zetten in een klein verhaaltje ;):p

18. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    welkom fluff,

allereerst wat ontzettend verdrietig dat je je moet ''aanmelden''! ik had graag anders voor jullie gezien.
    het wordt een spannende tijd en moeilijke tijd voor jullie!!
    hopelijk komt er snel een oorzaak boven tafel...uhm of juist niet het is maar zoals je het bekijkt!
    ik was er in ieder geval wel heel erg blij mee dat ik wist waarom het niet lukte.

sommige dagen in de maand vind ik het ook extreem moeilijk als andere komen vertellen dat iemand zwanger, maar andere dagen kan er goed mee omgaan!
    als je bijv net ongesteld bent geworden en dus alweer een maand voorbij schiet dan vind ik het moeilijk om positief te reageren!
    hoewel ik wel altijd blij zal zijn voor iedereen, maar dat neemt niet weg dat jij denkt dat jij eerder had moeten zijn dan die ander.
    denk dat niemand dat gevoel bij je weg kan nemen, tenzij je natuurlijk zelf zwanger mag zijn. dus hiervoor een oplossing heb ik niet, je moet er mee leren leven dat de wereld gewoon erg oneerlijk is.

19. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

@Sasje24

Dankje!

Ik ben ook erg blij dat we er eenmaal inzitten. Dat we nu een stapje dichterbij zijn om te weten wat er aan hand is. Uiteraard hopen we dat het goed nieuws mag zijn en dat er niks is, gewoon pech hebben, of dat er iets is wat met hormonen o.i.d. op te lossen is.
    Maar dat klinkt natuurlijk makkelijker dan het is. En ookal horen we uiteindelijk waar het probleem ligt, is dat wel een opluchting denk ik. Daar kan ik me makkelijker bij neerleggen dat nu, nu weten we niks en kan het alles zijn. Je haalt je van alles in je hoofd. Dit is ook gewoon allemaal nieuw, ik hoop dat dit spanndende gevoel ook went na verloop van tijd. Vooralsnog is het reuze spannend allemaal.

Maargoed, daar weten jullie alles van denk ik. Jullie zijn ook al een tijdje bezig zie ik... :(

20. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ja helaas wel :( maart 2010 gestopt met de pil...en januari 2011 de mmm in gegaan

Deel Deze Pagina