Even een update van mijn situatie: Hier nog niet heel veel nieuws... Eerst de echo gehad, botjes en alles waren wel ietsje gegroeid. Toen de cardioloog erbij, deze heeft het hartje als 'prima' beoordeeld voor zover ze dat nu kunnen. Ernstige hartafwijkingen waren dus niet te zien op de echo. De kinderarts erbij, deze vond het jammer dat ze het gezichtje niet goed kon zien ivm het neusje. Verder zagen de oogjes/hoofdje/etc er allemaal prima uit, niks om ons zorgen over te maken. Nog even met de kinderarts gehad over wat hun denken. Heb het een beetje los proberen te peuteren... Ze denken niet dat het kindje wat ergs onder de leden heeft, MAAR ze kunnen nu natuurlijk nog niks uitsluiten. Ze denken zelf dat het kindje een klap heeft meegekregen van het bloedverlies eerst. Dat daardoor de placenta een langere tijd niet voldoende voeding heeft kunnen geven aan ons beebje. Indien dat het niet is, denken ze een vorm van een klein mens (hypo nog wat, kan het ook even zo snel niet vinden op google). Het is geen lilliputter of dwerggroei, maar echt een kleiner manneke. Hij zal dan kleiner zijn dan gemiddeld, bijvoorbeeld 1.60 meter. Dit is wat ze DENKEN, dus nog niks is zeker... Nou, helemaal klaar voor de punctie. Weer een andere arts erbij met zijn 2 assistentes. Deze arts zag het niet zo zitten om een punctie te doen omdat de hematomen hem in de weg lagen. Hij zei dat het risico op complicaties (miskraam) ernstig toeneemt omdat hij door het hematoom heen moet prikken of er heeeeel dichtbij. Hij durfde het niet echt aan. We hebben daarom besloten volgende week nog eens terug te komen en dan te kijken of de hematoom zich heeft verplaatst. Zoja, doen we dan de punctie. Zo nee, doen we denk ik geen punctie. Maar dat ligt er ook aan wat de artsen volgende week zeggen en of het gezichtje beter te beoordelen is. De uitslag van triomesie 13, 18 en 21 krijgen we binnen 3-5 werkdagen en de uitslag van het kleiner zijn binnen 2 weken en de rest binnen 3 weken. We hebben aangegeven dat we graag alle afwijkingen willen weten als we de test hebben gedaan. Zonodig gaan ze mij of mijn partner ook nog onderzoeken mocht dat nodig zijn. Ik ben zelf een stuk gerustgestelder. Weet niet waarom... Ik heb echt het gevoel dat het kindje gewoon klein is en dat dat het gewoon is. Ikzelf ben ook nog geen 1.60 meter, dus dat zal ook wel meespelen. Misschien is het zelfbescherming? Want nog meer weken in onzekerheid kan ik echt niet aan, verschrikkelijk! Hopelijk kunnen ze volgende week prikken zodat we alles uit kunnen sluiten. Mocht het risico te groot zijn, dan doen we het niet. Want dan is de kans dat het misgaat groter als de kans dat er daadwerkelijk wat met het kindje is. Veel liefs en een dikke knuffel!!
Welkom Fluff. Wel jammer dat je je bij ons "moet" aansluiten. Je gunt het niemand dat het zo lang duurt. Hoe was het eerste onderzoek bij je man? Rens bedankt voor de update. Gelukkig lijkt het hartje in ieder geval goed, ik hoop dat de rest ook meevalt straks. Jammer dat ze nog niet heel veel meer zekerheid hebben kunnen geven, maar het klinkt allemaal wat positiever. Dus ik zal het beste hopen voor je. Liefs, Aislyn
rens, ik wordt eigenlijk wel heel vrolijk van dit bericht fijn meid!!! heb wel even aan je moeten denken vandaag!!! nu hopen dat ze de volgende keer ook het gezichtje kunnen zien en dat de uitslagen allemaal oke zijn!
@fluff welkom, thja ik weet ook als geen ander, dat het wachten soms te lang duurt, uiteindelijk ronde 27, precies een jaar na mijn MK opnieuw zwanger, alle onderzoeken int zh hebben wij gehad, en waren gezond verklaard!! aan de ene kant was dat een opluchting, aan de andere kant een teleurstelling omdat het weer op ons zelf aankwam, je wordt er zo moe van, verplicht... MAAR voor iedereen houd hoop, kijk maar naar mijn banner, na regen komt zonneschijn, alleen voor de een duurt de regen nou eenmaal langer als voor de ander. ik moet zeggen dat ik het nog steeds moeilijk vind hoor, om blij te zijn voor mensen die in ronde 1 2 3 al zwanger zijn.. of bij ronde 6 al beginnen te zeuren goh wat duurt het lang... dan denk ik, je moest eens weten.. de eigen pijn vergeet je snel, maar je weet er zijn nog zoveel meer als mij, die zo lang of langer meoten wachten!!! @rens ehhh een JONGEN!!, leuk, nou de uitslagen vallen tot nu toe goed mee dus, laten we hopen dat het gewoon een kleine man wordt dan...niemand die daar last van heeft... ik denk nog aan je en duim dat alle uitslagen goedkomen!!! @aislyn, nu wordt het spannend, ik duim voor je, een ander meisje hier op zp was ook voor de eerste IUI, nu zwanger van een tweeling!!!!! even om goede hoop te geven!!!
Lijkt wel alsof ik al een maand aan het wachten ben sinds de IUI, maar het is maar negen dagen geleden. Gelukkig komt er vanavond een vriendin bij me eten, heb ik wat afleiding.
Hallo meiden! Rens, dat klinkt hoopvol allemaal! Ik hoop zo ontzettend voor je dat het allemaal goed is! En als je mannetje alleen wat kleiner is dan gemiddeld, dan is dat iets waar prima mee te leven is. Ik hoop het echt voor jullie, fijn dat je je wat beter voelt. Welkom Fluff, op het forum. Spannende tijden breken aan! Vraag maar raak hoor, hier op het forum is inmiddels veel kennis bij elkaar over alle soorten onderzoeken en behandelingen.. Aislyn, wat spannend allemaal!! Hoe voel je je? Tuurlijk ben je realistisch, dat snap ik, maar hoop blijft altijd natuurlijk! Fijn dat je wat afleiding hebt! Wanneer mag je testen? Gisteravond had ik mijn eisprong. Echter had mij geliefde totaal geen zin. Ikzelf eigenlijk ook niet echt, maar ik kon het niet echt aan dat we geen gebruik maakten van de eisprong en ik dus voor het eerst echt zeker weet dat ik deze ronde niet zwanger word. Ik heb hier ontzettend moeite mee! Ik zou graag willen dat ik me nu juist meer ontspannen zou voelen, maar ik baal alleen maar. Is er iemand die dit herkent? Nouja, tot snel allemaal maar weer, Liefs, Bo
Toen hier de oorzaak nog niet bekend was en we hadden niet echt maar wel eisprong, dan meestal ff snel maar aangezien het hier niet meer voeit heb ik dat probleem niet...
Ik heb nog niet echt ongi-krampjes gehad. Verder lijkt het alsof ik iets gevoeliger ben voor sommige geuren en af en toe een vreemd gevoel in mijn (.)(.) maar misschien denk ik dat alleen maar. Ik mag vrijdag testen, want dan ben ik (hopelijk) een dag overtijd, maar pfff dat lijkt nog zo ver weg. Misschien ga ik iets eerder testen, als ik negatief test en dan ongi word komt het misschien niet zo als een schok. Ik heb nog 5 pogingen met IUI, maar ik wil zo graag dat het nu raak is.
Hee Aislyn, Dat hoop ik ook zo voor je! Wat zou dat geweldig zijn, hè, als het in een keer raak is met iui!! Ik duim voor je! En ik kan me voorstellen dat je niet tot vrijdag kan wachten. Ook dat stukje zelfbescherming snap ik. Laat je wel weten wat de uitslag is als je getest hebt?! Hopen dat de kleine symptoompjes doorzetten en je straks lekker zwanger en misselijk op de bank zit!! Liefs, Bo
@ bo wel herkenbaar hoor oorzaak of niet, lijkt me heel normaal dat je in een enorme dip zit... wie kent dat niet... hele dikke knuffel... en houd moed hoor!!! @aislyn spannend hoor, wie weet ronde 1 IUI raak!!! spannend!!!
@hier net de hsg gehad.......man o man dacht dat ik van mijn stokje ging!! die buikpijn zeg het zweet brak me er vanuit maar was ook zo gepiept dus zou het zo weer doen! dus al met al viel het reuze mee ook was alles gelukkig helemaal oke!!! nu bloedt ik alleen een beetje en nog beetje buikpijn! maar ach ja dat gaat vanzelf over
bah dat het zo tegenviel sasje... nouja we zijn ook niet allemaal gelijk, mocht je dan geen pijnstilling van te voren innemen?? bij mij was het 24 uur van te voren 2 x 400 mg ibuprofeen + de voorgeschreven antibiotica OF 2 x 500 mg paracetamol en een uur van tevoren voor de HSG hetzelfde. doe het nog maar even kalm aan de komende dagen, want de rest van de week had ik echt een heel duidelijk ongigeveol, lekker laten verwennen hoor!!! mooi dat de uitslag goed was, en wie weet ze zeggen dat je nu 6 maanden extra vruchtbaar bent omdat de eileiders goed doorgespoten zijn.. dus wie weet..
jawel moest een uur van te voren pijnstilling innemen! maar ja had ook wel verwacht dat het pijn zou gaan doen hoor...
ja nou t varierd natuurlijk ook per persoon, want wij werden per 2 behandeld, de vrouw die voor mij was, hadg er echt heel veel last van gehad, en ook de rest van de dag, zag ook helemaal wit, terwijl ik eigenlijk naderhand dacht... goh was dit alles??
jaja maar ik heb altijd al erge buikpijn van de iui. nu heb ik ook nergens meer last van, alleen bloed ik nog beetje...
Nou, hier de hsg als een hel ervaren! Niet erna, maar tijdens! Maar goed, je hebt het achter de rug, wat heerlijk dat alles goed was!
jaja ik vond het ook echt niet prettig hoor, en het deed ook echt wel erge pijn. maar het was eigenlijk ook weer zo klaar. moest daarna nog lekker 10 min blijven liggen dat scheelde ook wel weer
Dames, helaas is IUI 1 voor mij toch mislukt. Werd vanochtend ineens wakker met ongi-gevoel en toen ik naar het toilet ging zag ik inderdaad bloed. Bah, en ik had er zo'n goed gevoel over. Sasje, fijn dat alles goed was met je HSG! Het is inderdaad geen pretje, maar gelukkig is het nu voorbij en heb je weer wat meer zekerheid!