wie net als ik gestart in de mmm

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by sasje24, Jan 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    fijn dat jullie vandaag al intake zijn geweest!!! nu spannende tijd wat zal er uit de uitslagen komen..maar pff dat duurt nog dik 1.5 maand zeg pff... wachten duurt altijd zo lang he!

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    LANG ZAL IK LEVEN LANG ZAL IK LEVEN LANG ZAL IK LEVEN IN DE GLORIA....

zo de hondjes naar me mama brengen en dan douche en op voor de intake..

3. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

Jul 28, 2010
    2,092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @fidel, van harte gefeliciteerd:D:D:D en succes

@vasca, ja maar dat dacht ik ook hoor, en bij mij is het net ervoor ook niet gelukt (voor de intake) maar wel erna dus dat kan bij jou ook nog. Ik ga rond je NOD zeker HCG gooien.

Zouden jullie de gyn nu al bellen om te vertellen over de zwangerschap, ik moest eigenlijk gisteren heen? Ik zit een beetje te twijfelen omdat t natuurlijk nog zo pril is en ik denk dat ze je niet meer gaan onderzoeken als ze weten dat je zwanger kan worden. (mocht het misgaan bijvoorbeeld)
    Maar ik weet eigenlijk ook niet of ik dat zelf dan nog wel wil..omdat het nu blijkbaar toch kan...

beetje vaag beschreven zo, hoop dat jullie me snappen :)

4. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ik zou wel bellen, want vaak krijg je daar ook nog een controle!!

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    zo het zh bezoek zit er weer op, viel 100% mee, gesprek hoe lang we bezig zijn, hoevaak we klussen, roken/drinken/drug gebruik.
    een inwendige echo en een eendebek-onderzoek. heb wel een kleine cyste in de baarmoeder, maar dat kwam vaker voor omdat ik al een verdikte baarmoederwand heb voor de innesteling, wordt volgende keer wel gecontroleerd of deze er nog zit...

verder kaartje meegekregen om de aantal dagen van de ongi bij te houden. en op dag 14 van de nieuwe cyclus moet ik weer komen voor een cyclus-analyse, dus kijken of er al een eisprong naderd. vreind moet zaad inleveren, morgen even bellen omdat we net op de max reisafstand wonen 45-60 min. wat beter is thuis of in het ziekenhuis kwakje kweken...

verder bloed geprikt, 4 buisjes, vriend 2 buisjes
    het was verder een hele vriendelijke gyn. ze vroeg ook wat ik kwam doen op me verjaardag...

@caterina ze zeide bij mij dat mocht het NU raak zijn, ze me toch graag wilde terugzien, voor de echo's dus onder controle kwam bij de gyn en niet de VK

6. catharina1985

Jul 28, 2010
    2,092
    8
    38
    NULL
    NULL
    mooi dat het meeviel fidel! En nu op naar de onderzoeken/uitslagen!

Hmmm, nou dan ga ik volgende week toch maar even bellen, ik hoop eigenlijk dat ik gewoon naar de VK mag, maar we zullen zien.

7. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    @catharina: dank je voor je bemoedigende woorden, het kan inderdaad nog. Vind het echt heel cool voor je. Ik snap je niet helemaal met je vraag, want je schrijft dat je gister een afspraak had gehad? heb je die dan afgezegd? Ik zou als je kunt ook gewoon gaan en ze wel inlichten. Dan gaan ze je vast nog wel even controleren en dat lijkt mij wel fijn. Als je zelf liever naar de VK wil, kun je dat vast wel aangeven en dan mag dat heus wel lijkt me. Controles bij de gyn zijn juist iets "sjieker" volgens mij en doen ze vooral ter geruststelling als er iets bijzonders is of bij complicaties enzo.

@ fidel, dat klinkt precies als mijn intake, zelfs inclusief het poliepje/cyste! In welk ziekenhuis zit jij? ik in het vu.

Alleen mag/ moet jij nog wel terug komen rond je ei (en kaartjes invullen, dat hoefde ik niet omdat ik het al had gedaan) en ik niet. Dat vind ik eigenlijk wel jammer, want ik zou wel graag willen weten of mijn ei echt goed is en het op de echo willen zien... maar zal wel niet nodig zijn dan.

hoe is het met de rest? allemaal al aan de carnaval? :D

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    ik zit in het UMC in groningen, ik had wel netjes een lijstje meegenomen met de cyclusen, maar heb eigenlijk nog nooit de dagen van de ongi bijgehouden..
    met de cyste vertelde de gyn ook dat het ook kan komen door de verdikte baarmoederslijm-wand dat het zich dan vormt, maar als het volgende keer er nog zit dan wordt er verder naar onderzocht..

CARNAVAL, kloosterwiekersssssss ALAAAAAAAAAF !!!!!!!!!!!!!
    zeker zin in, zit bij een loopgroep van de plaatselijke zwem (zuip) vereniging... ga als piraat, ( thema wij geloven niet meer in sprookjes en gaan allemaal verkleed als sprookjesfiguren)
    normaal drink ik niet zo veel, eigenlijk alleen met het ongi-weekend maar met carnaval gaan we ZUIPEN ;););):D:D nu kan het nog:D

9. catharina1985

Jul 28, 2010
    2,092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @vasca, nou ik had niet echt een afspraak. Maar moest op de 3e dag van mn cyclus (dat was dus eigenlijk gisteren geweest, als ik ongi was geworden maandag) komen op inloopspreekuur om bloed af te nemen.
    Maar de vk zit hier bij mij vlakbij en het ziekenhuis is toch wel wat verder weg, dus het lijkt me meer een gedoe om daar steeds heen te moeten.

@fidel, veel plezier met zuipen! gelijk heb je!

Misschien een tip: ik houd alles bij op menstruatiekalender.net, ik kon voor de gyn dan ook alles heel makkelijk uitprinten met 1 druk op de knop. Ze waren hier heel verrast en blij mee en konden zo gelijk veel meer zien aan mn gegevens.

10. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    hey meiden

@fidel fijn dat het gesprek goed is gegaan. wanneer krijgen jullie de uitslagen?

@ carnaval..ik woon in limburg dus vandaf zaterdag gaan we los.....ik neem het er nu ook lekker van :)
    ik ben trouwens gisteren ongi geworden!!

@hier het vanmorgen aan mijn teamleidster verteld aangezien het me toch allemaal te veel aan het worden is! ze heeft me gezegd dat als ik die week veel naar het zh moet gaan ik dit zelf moet aangegeven zodat ik dan meer vrij krijg!!!! wat lief he!!! dus alles komt goed..pff ik vindt het wel erg moeilijk om te moeten vertellen.....iedere keer dikke tranen :(

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    @ sasje wist het eigenlijk al, maar toch blijven we hoop houden.. dus dikke knuff voor jouw, hopelijk komt het goed deze ronde

net het lab gebelt voor een afspraak voor zaadonderzoek, a.s dinsdag inleveren, wordt nog racen, we proberen het eerst thuis, zitten net tegen 45 min rijden aan, en moet ongeveer in een uur op het lab zijn.... spannend, is de test slecht thja dan de volgende keer in het " kamertje" daar ziet me vriend heel erg tegen op. maar we gaan uit dat het allemaal net niet nodig is nog 5 daagjes tot NOD duimen maar heb goede hoop deze maand

12. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ja das vervelend dat het allemaal binnen die tijd meot he!! denk er ook aan dat je 2 dgn geloof ik van te voren geen sex mag hebben he!!

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    dan is het thuispresteren iig geen probleem:D:D;)

14. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Hoi Dames,

Ik kom hier ook meepraten.

Januari 2010: gestopt met condooms (al lang ontpild), hele regelmatige cyclys van 27 dagen.
    20 jan 2011: afspraak bij huisarts gemaakt, gelijk doorverwezen
    28 jan 2011: afspraak bij gynaecoloog, eerste inwendig onderzoek, niets te vinden. Bloed alvast laten prikken voor Chlamydia
    2 feb 2011: follikel meting, ziet er goed uit, vrijdag terugkomen voor samenlevingstest
    4 feb 2011: ei is niet genoeg gegroeid, toch samenlevingstest. Helaas is deze negatief. Wel een zaadcel gevonden, maar die lag stil. Maandag terugkomen. Chlamydia test is negatief, toch een lichtpuntje.
    7 feb 2011: ei is gesprongen, helaas zo ziek geweest zondag dat we niet konden klussen. Hierdoor ook geen samenlevingstest, en dat moet de maand erop opnieuw.
    10 feb 2011: vriend moet zaad inleveren
    14 feb 2011: bloed laten prikken voor progesteron
    3 maart 2011: Uitslagen terug van mij, alles in orde. Ik heb dus een bewezen eisprong en ze denken dat mijn eileiders ook in orde zijn. Maar dan de zware klap: Slechts 1 miljoen zaadcellen gevonden, waarvan 0% goed beweeglijk, 2% normaal beweeglijk en 4% slecht beweeglijk. Als het zo blijft dan kunnen we alleen met IVF/ICSI een kindje van ons tweetjes. Omdat hij in januari koorts heeft gehad moet de test in april overnieuw. Dus nu is het weer afwachten. De samenlevingstest was deze keer wel positief, er lag wat te spartelen.

Ik heb mijn vriend al zink gegeven, in de hoop dat het zijn zaad verbetert. Andere tips zijn welkom. Ik heb deze maand niet zo veel hoop, komt ook omdat ik vorige maand mezelf zo zwanger voelde en toen had ik mezelf dus voor de gek gehouden.

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    welkom hier aislyn..
    wat een nachtmerrie slecht zaad... hopelijk is de volgende portie van betere kwalitiet... morgen moet ik het zaad van mijn vriend inleveren ( hij kon geen vrij krijgen dus even heen en weer racen met het potje)

16. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Succes morgen, zorg dat je het goed op lichaamstemperatuur houdt, dat is heel belangrijk heb ik begrepen. Vervelend dat je vriend niet even vrij kan krijgen, al is het maar dat ie iets later op zijn werk komt. Gelukkig doen ze bij mijn vriend heel makkelijk erover. Ik vond het ook wel fijn dat hij erbij kon zijn toen we de uitslag te horen kregen. De gynaecoloog wuifde de slechte resultaten een beetje weg, zo van ja, koorts, en het is maar één onderzoek. Maar voor mij is het inderdaad een nachtmerrie die waarheid wordt.

17. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    nou het is ook wel logisch hoor, hij is net een 2 weken aan het werk bij zijn nieuwe baas, hij kan iig een uurtje later beginnen.. en hij moet mest uitrijden ( werkt nu bij een loonbedrijf, dus het begin van topdrukte) daarbij het "kamertje" trekt hem nu ook niet zo.. heb nog overlegt met het lab, we proberen het eerst thuis, mocht het hele slechte kwaliteit zijn thja dan is het niet anders als " dat kamertje". me vriend is er zelf ook bang voor, slechte kwaliteit... we wachten af...

ik hoop voor je dat de volgende zaadtest stukken beter zal worden, de kwaliteit kan zelfs per dag nog verschillend zijn:$:$ vandaag slecht, morgen goed en woensdag weer slecht... al kan ik me voorstellen de nachtmerrie van elke vrouw, want voor een vrouw zijn al zoveel behandelingen, maar slecht zaad, daar is geen enkele behandeling voor...

vroeger leek zwanger worden zo vanzelfsprekend, al had mijn moeder met me zus en vooral met mij nog al het nodige werk.. ik ben ook niet in een keer gemaakt... hopelijk gaat het bij ons wat vlotter dames we gaan voor roze maanden. NU IS HET ONZE BEURT!!!!

18. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    in belgie kunnen ze je goed helpen als de man geen levende zaadcellen heeft...dan ga je over op isci en tese!!!!

welkom trouwens.....spannend hoor weer een nieuwe test!!
    ik moet 13 maart weer naar het zh voor metingen enz.

19. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    zo ik ben net terug van het kwakje wegbrengen... nu eerst afwachten.. ook daarbij ziekjes.. dus temp helemaal in de war.. dus geen idee of nu er zich een ongi aankondigt of niet... afwachten maar weer..

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    ronde 23 is begonnen

Share This Page