Ik was net even aan het douchen omdat ik zo te werk moet. Maar nu voelde ik dat mijn baarmoedermond veel zachter voelt en meer open is. Normaal voelt deze hard aan en kan ik er niet in met mijn vingers maar nu dus wel Is dit normaal???
Ik heb dat perongeluk ook een keertje gevoeld.. dat was met 19 of 20 weken. Heb er enorme stress van gehad, ook toen de vk zei dat het normaal was. Achteraf om niks want ik ben nu 31 weken zwanger. (Heb daarna nooit meer gevoeld dus zou niet weten of het veranderd is of hetzelfde is gebleven) Volgens mij kan het geen kwaad maar ik zou het gewoon aan je vk vragen. Zij hebben er natuurlijk veel meer verstand van! Maar bij mij was het dus niks..
Echt erin met je vinger? Of voelt het wat open? Want als je er echt in kunt zou ik toch maar even je vk bellen lijkt me niet echt de bedoeling, ivm infecties enzo..
had ik laatst ook, schrok me dood! toevallig ging het die dag ook niet zo goed met me dus moest ik naar het ziekenhuis. Ze hadden me toen getoucheerd en zeiden dat het nog prima voelde.. me baarmoedermond zat nog goed dicht en was nog lang. Dus don't worry!!
Dit dus. Zwanger van de derde maar nooit in me hoofd gehaald om er zelf aan te zitten. Daar is de verlos/gyn voor.
In het begin van de zwangerschap (tot 20 weken) bracht ik dagelijks Utrogestan in. Je kunt niet anders dan dan ook de BM te voelen. Maar ik heb toen regelmatig gevoeld wat jij voelde en ook ik schrok er van. Maar het is volkomen normaal volgens de gyn en aangezien de kleine er nog in zit ga ik er van uit dat het geen kwaad kan. Ik was wel blij toen ik kon stoppen met de medicijnen want dan hoefde ik mijn BM niet meer te voelen en dat gaf mij een stuk meer rust! Maar voor je eigen geruststelling kun je het natuurlijk altijd nog even bij je behandelend vk navragen. Succes!
Wat ik mij afvraag is hoe je er bij komt om aan je baarmoedermond te zitten? Los van de reactie hierboven want ik begrijp als je iets moet inbrengen daar dat je ook je bmm kunt voelen Maar gwn zomaar?
Jep, hier precies hetzelfde! Ik moest ook altijd voelen voor de mirena, dus was het ook gewend. Baarmoedermond was bij mij ook ineens zacht en leek open te staan. Ik heb in 'paniek' m'n vk erover gebeld en mocht langskomen. Schijnt inderdaad volkomen normaal te zijn.
Hoe voelt dat dan? En hoever moet je vinger naar binnen? Ik heb namelijk geen idee maar wel benieuwd!
Dat iemand het gevoeld heeft ivm mirena of iets dergelijks kan ik me voorstellen maar ga nou niet zelf dokteren en/of voelen daar beneden. Dat lijkt me ook niet erg goed. Het schijnt dat ik bijvoorbeeld nu zo'n 2 cm ontsluiting heb maar ga zeker niet proberen om dat te voelen, weet toch niet hoe dat moet aanvoelen.