Hoi meiden, Ik las hier op het forum over de SMEP methode. Het maakt me benieuwd omdat het schijnbaar wetenschappelijk onderbouwd is. Maar ik stel het ook wat in vraag omdat het me nogal eum intens lijkt. Als mijn ovulatietest positief is, blijf ik gewoon dag om dag vrijen en niet zoals de methode voorschrijft vanaf dan 3 dagen aan een stuk dagelijks, een dag niet en dan terug een dag wel. Na 9 maanden beginnen we ook niet meer zo vroeg(6 dagen voor eisprong) te vrijen want pfff. Dus graag succesverhalen of evengoed dames die het uitgeprobeerd hebben en niet zwanger bleken te zijn. Ik geloof er eerlijk gezegd niet echt in..anders zouden we dit allemaal doen en gelijk zwanger zijn denk ik dan. Thoughts?? dikke knuff
Hoi nou wij proberen het al 8 maanden, maar bij ons werkt het niet. Al is de reden daarvoor slecht zaad hebben we nu te horen gekregen, dus ik heb geen idee of het werkt als je wel goed zaad hebt. wij vonden het niet zo intensief, want gelukkig vinden we het oefenen nog steeds leuk. groetjes
Wij zijn er deze maand voor de eerste keer mee bezig... Dus misschien kan ik je over een tijdje wel goed nieuws geven... Maar we zullen zien... Zolang het leuk blijft wil ik dit wel proberen, maar ik wil het los laten, het zwanger worden en deze methode werkt daar niet echt bij
bij noa in de 3e ronde zwanger geraakt, het was de eerste keer dat we SMEP geprobeerd hadden, gelijk raak dus bij ons werkte het wel..
Bedankt alvast voor deze reacties! Ik heb hetzelfde, wil er net niet te veel (meer) mee bezig zijn maar dat gaat zo niet natuurlijk In de eerste maanden begonnen we met klussen 7 dagen ervoor tem 3 dagen erna en dan dag om dag. Maar nu 9 maanden later, beide drukke levens en allebei niet zo een hoge seksdrive is het toch niet zo evident om de frequentie zo hoog te trekken..
Ik geloof er persoonlijk niet in. En als t al werkt, hoe weten mensen dan dat het juist daardoor werkte? Miss was t anders ook wel gelukt, omdat de chemie, tijd, het lot gewoon zo was. Ik ben ervan overtuigd dat om de dag rond je vruchtbare periode het beste werkt. Ik ben nog geen vriendjes met mijn ei, hij is nogal onzeker , dus dat zogenaamde smeppen zou voor ons niet werken, maar om de dag gezellig bezig zijn wel xxxxxxxx
Wij zijn deze maand ook gaan SMEPpen, maar manlief vind het nu al geen succes. Gister een positieve ovulatietest en voor hem was de druk toen te hoog. Natuurlijk wel gelukt uiteindelijk maar is toch anders dan dat je er niet zo mee bezig bent. Hopelijk kan ik wel binnenkort goed nieuws hier neer zetten!
't probleem is natuurlijk wel een beetje dat, wanneer je een posi ovutest hebt, je niet persƩ een eisprong hoeft te hebben..Nu heb ik een beetje het idee partypooper te zijn, maar 't is wel zo..Ben hier zelf namelijk "slachtoffer" van en da's gewoon heel erg vervelend.. MƔƔr..het komt niet heel vaak voor..Dus SMEP ze!! Heel veel succes allemaal!!
kan zeker geen kwaad om te doen toch? Alleen dat bij een positieve ovulatie test 3 dagen achter elkaar...dat redde wij niet....haha misschien is de seks met te veel passie...maar 2 dagen achter elkaar is bij mij meestal echt ff geen puf meer... ( of ben ik nu de enige??)
Wij hebben het de vorige ronde bijna iedere dag gedaan. Ik geloof 2 keer niet, want toen hadden we geen zin. Helaas geen resultaat De ene ronde heb ik meer zin in sex dan de andere. Ik zit ook te twijfelen over SMEP. Aan de ene kant lijkt het me een logische methode. Er ligt zo altijd een voorraadje vers klaar en je mist je ei niet. Aan de andere kant wordt het dan zo'n moetje. Oh schat ik heb een positieve test, kom we moeten weer. Dus een dubbel gevoel hier. Aan de ene kant wil je loslaten aan de andere kant wil je de poging wel wagen want stel dat het wel werkt...
wij hebben er ook aan mee gedaan en gelijk in de 1e ronde dat we aan het smeppen waren zijn we zwanger geworden! maar ja of het door het smeppen komt.....
Ik ben van plan om in oktober te gaan smeppen, ben dan bijna 2 jaar op de normale wijze bezig (zonder testjes, zonder tempen, gewoon klussen wanneer ik zin heb), dus wordt tijd om iets anders te proberen.
Ik vraag mij vooral af hoe de dames die hier wel zwanger mee zijn geworden klusten voordat ze deze methode gingen gebruiken. Deden ze het toen om de dag, 1x per week, iedere dag, begrijp je. Wij klussen namelijk al 3 dagen achter elkaar als ik een positieve ovutest heb, maar nog steeds niet zwanger hoor, terwijl er tot nog toe niks afwijkends is gevonden door de gyn
vorige maand om de dag geklust hle maand lang, geen ei gevonden. Deze maand wilde ik SMEPPEN, heb alleen door werk man 3 dagen voor positieve ovu test niet geklust. 2 dage nposi test, 4 dage ngeklust. gister niet, vanaf nog een keertje Ik pers hem leeg to de laatste druppel haha. Wie weet dat dit werkt. x
Hey meiden even een vraagje, Ik had op cyclusdag 13 om 19.15 uur een posi ovu-test. 's Avonds dus geklust. Gister, cyclusdag 14 was de test om 19.00 uur nog steeds positief maar om 22.45 uur negatief. Ik heb gister ook de hele dag een pijnlijke onderbuik gehad. Is dit dan gister mijn eisprong geweest? En moeten we vanaf de eerste posi test 3dagen klussen, of vanaf gister? Hoop dat jullie me snappen en me kunnen helpen!!
Wij hebben onze eigen variant op het smeppen. Vanaf dag 5 om de dag klussen, vanaf dag 9 elke dag klussen tot ik een ei heb gespot met tempen. We doen dit (of nog intenser) al sinds het begin, maar geen succes . Ik denk dat de smep methode voor een gemiddeld vruchtbaar stel heel goed werkt. Ben je veel vruchtbaarder dan is 1 x klussen na je posi ovutest of om de dag ook wel genoeg. Ben je veel minder vruchtbaar (zoals wij) dan kun je klussen tot je een ons weegt (letterlijk, hihi), maar zonder succes. @Nikse: ik denk dat vanaf eergisteren ook goed zou moeten zijn, maar als je echt zekerheid wilt kun je natuurlijk beter teveel dan te weinig klussen.
trek m weer even omhoog! gister was dag 8 en wij zijn deze maand voor t eerst aan de smep begonnen..leuk he zo'n nieuw werkwoord ben benieuwd
Hier in de eerste SMEP-ronde (de zesde - of zoiets - gewone ronde) zwanger geraakt! Het is ons overigens niet helemaal gelukt ons eraan te houden.
Nou, bij ons is het helaas niet gelukt deze maand... we hebben ipv 3 dagen achter elkaar 2 dagen achter elkaar gedaan... dag 3 trokken we ff niet haha