Wie nodigen jullie uit voor de verjaardag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani11, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Jawel maar als je mijn vorige berichtje leest, is drukte bij ons dus wel echt een probleem ;)
    En ik ben volgens mij een van de weinigen die vind, door het jaar heen weinig tot geen contact, dan wel ineens voor de verjaardag uitnodigen nee, dan liever de mensen die we echt regelmatig zien hoor! Dus ben er wel uit, bedankt voor jullie reacties :D

2. Kit

Kit Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.132
    0
    36
    ZZP'er
    Ik wilde net zeggen, volgens mij ben je er dan allang uit :p
    Fijne verjaardag!

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wij nodigen ook alleen mensen uit die we vaak zien!
    Daarom hebben we een heerlijke rustige verjaardag a.s zaterdag/zondag. ;)
    Vorig jaar hadden we iedereen uitgenodigt: gekkenhuis!

Dus, ja.. ik snap je vriend wel. Maar als jij heel graag wilt dat ze komen, dan zou ik ze toch uitnodigen.
    Je moet er ook geen naar gevoel of ruzie aan overhouden!

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij vragen:
    - de opa's en oma's
    - de overgroot opa en -oma's
    - mijn zus en haar vriend
    - misschien de oom en tante van mijn man maar dat zou dan meer uit sociaal oogpunt zijn omdat zijn moeder anders stampij maakt, dubbel gevoel dus!
    - een bevriend gezin met twee kinderen
    - een bevriend stel zonder kinderen
    - een bevriend stel zonder kinderen dat zichzelf uitgenodigd heeft :p

En dan vind ik het meer dan druk zat!

5. tulip

tulip Niet meer actief

wj hebben ook met de hele familie goed contact, maar het is de verjaardag van de kleine.

Wij doen altijd:

opa en oma 2x
    3 ooms en 3 tantes (mijn zusje en vriend) man's broer en zus met partner
    oma van man
    2 allerbeste vrienden stellen met 2 en 1 kind

Ik lees hier ook wel eens over ooms en tantes van vader en moeder, en hoe goed het contact ook is, die hebben toch niet veel met je kind te maken?? Als dat nu 1 paar is dan kan ik het mij nog voorstellen, maar ik lees wel eens over meer dan 50 man?? Nee, daar kan ik mij niet veel bij voorstellen.

6. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, mijn oog viel hier dus op. Ik denk dan: dan maar stamppij, dat zou ik dus never nooit niet doen he, alleen omdat zij dat wil.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat ligt er maar net aan hoe close de familie is.
    Hier aan beide kanten hele hechte families dus ja, ook onze ooms en tantes en sommige oudtantes zien ons en ons kind zeer regelmatig.
    Ik zie niet in waarom die niet veel met jouw kind te maken zouden hebben, die link leg ik even niet.
    Hier nodigen we iedereen uit die belangrijk voor ons is en we met grote regelmaat zien, das in totaal een man of 80

8. tulip

tulip Niet meer actief

het kwam er ook een beetje lulliger uit dan ik bedoelde. Onze ooms en tantes zien onze dochter ook wel regelmatig, maar ik merk dat het toch anders is dan haar eigen ooms en tantes, dus onze broers en zussen. Bij ons is dat dichterbij, laat ik het zo zeggen. Haar eigen ooms en tantes ziet ze een paar keer per week. Even naar de stad, naar intratuin, gewoon op visite. Met onze ooms en tantes is dat veel minder. Maar goed, ik vind een man of 15/20 ook wel genoeg, misschien heeft dat er wel mee te maken.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik normaal ook niet hoor. Maar die mensen zijn de enige familie die mijn man naast zijn ouders nog heeft dus hij maakt in deze liever geen stampij.
    Ik begrijp dat ook wel, de rest van de familie is allemaal van mijn kant en deze oom en tante en zijn ouders zijn dan de enigen van zijn kant van de familie, dus hij wil ze toch laten komen.
    Maar als zijn moeder er niet zo moeilijk over zou doen dan zouden we deze oom en tante zeker niet vragen.

Dus ja, ach :)
    Maar ik ben het verder helemaal met je eens hoor! Normaal gesproken sta ik ook erg op mijn strepen en bezwicht ik niet voor de schoonmoeder-terreur waar ze zo goed in is.

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Dan mag je er toch wel vanuit gaan dat ze begrijpen dat het ook voor je man te druk is..Kan me niet voorstellen dat daar een familieruzie over zal komen. Maar fijn dat jullie eruit zijn en fijne verjaardag!

11. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant

Ik geef nu puur mijn mening, moet je verder ook niets achter zoeken, maar ik vind het belachelijk dat je zo een sms naar iemand moet sturen.
    Zeker als je ze goed voor je zijn geweest is het al helemaal lullig om ze zoiets te zeggen.

Een feestje is een feestje en ja er zijn altijd mensen die komen en vroeg weggaan en andere die iets langer blijven.. Ja goh.. maar om daarin verschil te gaan maken vind ik eigenlijk belachelijk om het zomaar even te zeggen.

Stel eens voor dat je zo een bericht krijgt van een van je goede familieleden, dat je eigenlijk niet echt welkom bent.. Is echt niet leuk.
    Ik zou zeggen tegen manlief, dat het me spijt maar dat ik geen verschil ga maken in de mensen die komen.

Ja jammer dan als je met 15 man extra zit.. Waar plek is voor 10 is er plek voor 20. Zeker als er een hechte band aanwezig is.

succes.

12. ohmama

ohmama Niet meer actief

Ik nodig altijd mijn ouders, mijn zus, haar vriend en haar kinderen, mijn broer en zijn vriend, mijn lievelingstante en mijn twee beste vriendinnen uit op de verjaardag van mijn zoontje. Dat zijn dus 11 gasten, niet veel, maar wel gezellig :).

13. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bij ons komen:

- de opa's en oma's
    - mij broertjes (3 stuks), waarvan twee met aanhang
    - de zus van mijn man met haar echtgenoot en twee kinderen
    - twee bevriende stellen met per stel twee kinderen
    - één bevriend stel zonder kinderen

Meestal komen de buren (zonder kinderen) en een buurvrouw van een paar huizen verderop (met twee kinderen) ook wel even aanwaaien. In totaal 28 man. Vorig jaar heb ik de club in twee groepjes verdeeld: de familie (15 man) kwam 's morgens en de vrienden + buren (13 man) kwamen 's middags. Prima verdeeld en alsnog druk zat wat mij betreft! Denk dat we het dit jaar weer zo doen.

14. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Nou helaas heb ik dus wel ruzie :(
    Alle ooms en tantes begrepen het, behalve eentje en die zei dan is het over en uit tussen ons en toen heb ik alleen maar terug geschreven nou dan weet ik ook genoeg....shitzooi!!
    Kijk altijd heb ik maar iedereen te vriend willen houden, altijd maar iedereen uitgenodigd of we die nou vaak zagen of niet en nu wil ik een keer aan mezelf denken en wordt dat afgestraft :x

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik snap je vriend in ieder geval volkomen.
    Je kunt moeilijk alles en iedereen uitnodigen.
    En als je ze zo weinig ziet, is de band toch ook niet zo hecht of zie ik dat verkeerd?

Maar wat kinderachtig van die tante! :$
    Zou de mijne moeten zijn...
    Trek het je niet aan joh, is haar gebrek, niet de jouwe.

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik wou eerst ook mijn ooma en tantes doen, want dacht best wel een goeie band te hebben, maar dat viel vies tegen, toen ons mannetje geboren was, niet op visite geweest enz

Dus nu komen alleen,
    opa, oma
    oom tante
    oom, tante + baby, dan 1,5 maand
    tante
    neef, nicht
    zus + man + 2 kids

dag ervoor 2 vriendinnen, met allebij een kleintje van dan 1

17. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    wij hebben een hele goede band met mijn familie dus het is een gezellige drukke boel hier in huis :D
    (o)pa en (o)ma
    broer en vriendin
    oom tante nicht en nicht
    oom tante en nicht
    oom tante neef en nicht
    oom tante
    tante
    tante en vriendin
    tante en nicht
    en van mijn mans kant:
    (o)pa en (o)ma
    broer
    zus man neef neef en neef

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    je zou het altidj nog in twee keer kunnen vieren de ene week de ene helft de andere wk de andere helft.

zo komen bij ons mijn opa en oma (jah die zijn er nog) altijd op een andere dag ze kunnen neit zo goed tegen de drukte dus doen we het voor hun nog eens dunnetjes over.

verder komen mijn ooms en tantes ook niet. een van me tantes zei laatst ook al waarom ben ik dan niet uitgenodigd dus heb ook gezegd. : ik zie je anders toch ook niet vaak! heb er wel bij gezegd als je graag wilk dan kom je maar hoor maar zijn dus niet geweest haha.

50 man lijkt me ook erg druk voor een klein kindje dan zou ik het zowiezo opsplitsen.

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Nou ja zeg! Dat snap ik echt niet, als je zegt dat je geen zin hebt oid, maar met de situatie omtrent je man zou je toch verwachten dat mensen zich een beetje in kunnen leven. Heel vervelend, hopelijk zie je het zelf ook dat ze jullie aandacht niet waard zijn.. Hopelijk hebben jullie toch een fijne verjaardag..

Deel Deze Pagina