Als dat jullie naam is, moet je niet twijfelen. Ook ik heb de naam van onze zoon een paar keer - heel subtiel - laten vallen en kreeg alleen maar negatieve reacties. Gelukkig heb ik me er niets van aangetrokken, want deze naam past echt hij ons en onze zoon. Sommige namen hebben even de tijd nodig om aan te wennen. Ik zou me er niet veel van aantrekken. Nu is het alleen een naam, als er eenmaal een gezicht aan zit, klinken namen meestal anders en veranderen meningen.
Sterre is een hele mooie naam en spreek veel meisjes die blij zijn met die naam. Zoals mijn dochter....
Whahahaha ik pis bijna in m'n broek van het lachen, hahaha.. OT, ik zag laatst bij iemand op facebook dat haar kindje Mexc heet.. Dat vind ik ook best een vreemde naam..
haha nou een collega haar kleinzoon heet m.ecx ik denk dan alleen maar aan die merkkleding. Vind het te apart maar het valt me op dat kinderen vandaag de dag de apartste namen krijgen. Zo heet een kindje bij onze dochter op de peuterspeelzal DIESEL nou sorry vind ik ook echt helemaal niks
Ik ga me dus ook niet druk maken wat andere van de naam van mijn kindje gaan vinden. Ik weet nu al dat me familie boos gaat worden omdat mijn kindje dus een Islamitische naam gaat krijgen (en mijn familie dat dus niet is). Jammer dan!
Tot ze Flodder gaan kijken Mecx/mexc vind ik veel te geknutseld. Doe dan gewoon mexx? Is nog makkelijker te snappen ook qua uitspraak en schrijfwijze.
ik vind het niet mooi als kinderen in 1 gezin een naam hebben die met dezelfde letter begint...ik vind hele lange namen ook niet mooi..maar gelukkig smaken verschillen..
haha dat levert hier onder familie en vrienden ook hele discussies op, wij beginnen alledrie (man, dochter en ik) met een M. Tja allemaal toeval, de naam van onze dochter was gewoon de allerleukste vonden wij. Nu hebben wij voor de beeb een naam die niet met een m begint. Sommige familieleden vinden het echt zielig voor ons kindje, die zal wel het gevoel krijgen dat die achtergesteld wordt. Ze weten de naam (en het geslacht) nog niet, maar vinden het nu al zielig.
Ik ken een gezin waarin het precies hetzelfde is (ouders + oudste kind zelfde 1e letter, jongste kind andere 1e letter), maar die jongste heeft daar echt moeite mee gehad, helemaal omdat het iets is dat iedereen opvalt en ze het dus ook erg vaak te horen kreeg. Ik heb het ook altijd een beetje raar gevonden, maar goed... Dat moeten ouders zelf weten. Tegen de tijd dat ze het huis uit zijn zal het niet meer zo'n punt zijn. Duurt maar een jaar of twintig
Hihi geweldig dit topic, ik vind Odie wel de kroon spannen dat is inderdaad gewoon de hond van Garfield! Verder zijn veel namen gewoon namen waar je aan moet wennen. Over 20 jaar heten er veel mannen Storm(die zijn dan groot ) en dan is dat weer normaal en is het raar om je kind Jan of Hugo te noemen. Achja! Hier ook drie aparte namen. Allemaal Itialiaanse namen, een redelijk uit de oudheid en twee namen echt rechtstreeks uit het oude Rome. Fantastisch vind ik dat! Allemaal mooi, makkelijk, goed uit te spreken, kan niet verbasterd worden en je schrijft het zoals je het uitspreekt. En dan ook nog(jaja ik ben de makkelijkste niet) alle namen zo dat ze met een andere letter beginnen en eindigen dan de andere namen en vijf letters. Knap gedaan toch
Het is nooit goed, he. Hier dus precies hetzelfde omdat wij onze namenkeuze eenmaal niet laten afhangen van een voorletter en gewoon de mooiste naam kiezen. De jongste is nu bijna 1 en ik heb tot nu toe van niemand en echt van niemand gehoord en/of zelf ervaren dat het voor hem zielig zou zijn om een andere voorletter te hebben.
Ja dat zeiden ze bij ons ook.. "Nu moet dit kindje ook met de R beginnen he.." Wij hadden de naam al in ons hoofd en toevallig ook met de R Nu vinden mensen onze hond zielig.. Haar naam begint niet met de R, haha.