Wie noemt zn kind nou zo

Discussie in 'Babynamen' gestart door shahrazed, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Tja, dan toch maar die naamsverandering voor de hond aanvragen :(:$;);)

2. senta

senta Niet meer actief

Ik ben blij dat ik mijn zoon geen piet heb genoemd hij noemt zijn piemel zo.

Wij hebben lang na zitten denken over de namen en ik heb eigenlijk niet iets van dit of dat vindt ik niets, het is de naam voor de ouder en die geven hem of haar wat mee waar hun van houden.

Wij hebben een oer hollandse achternaam (ouderwets en lekker)
    In ieder geval (liever geen bekendheid aan geven trouwens)
    Onze zoon hebben we vernoemd naar mijn overleden vader, die heette m. a.r.i.n.u.s Daar hebben we wat mee gedaan en uiteindelijk laatste gedeelte gebruikt min de u. (duidelijk?) Maar uiteindelijk betekend dat zoetzuur, in combi met de achternaam erg grappig natuurlijk? Maar ach boeit me niets mijn man is nooit gepest met zijn naam en dan nog. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor deze naam omdat we hem mooi vinden en er een gedachte achter zit, daarnaast is die redelijk uniek..

We wonen in een dorp met 1 basisschool 270 leerlingen, 3500 inwoners en afgelopen zomer in 5 weken tijd 5 meiden die lynn heten leuk, maar dat is lynn1, lynn2, lynn3, en ga zo maar door. Ik houd wel van wat unieks, en niet alles vindt ik mooi maar laat de mensen wel in hun waarde

3. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Namen zoals Deveny, Destiny, Djadee, Djayden, Jayden, Serenity.......brrrrrrr..

Gelukkig verschillen smaken.

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ja, die namen zijn ook niet mijn smaak.

5. Bayeux12

Bayeux12 Actief lid

11 dec 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik persoonlijk vind al die buitenlandse namen afschuwelijk, destiny, shianiah etc.

Ik ben meer van de stoere Hollandse namen die autoriteit uitstralen.

6. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0

Nou mijn neef heet Joey en is een grote brede man van 27 jaar. En niemand die hier gek van opkijkt. Dus dat valt nog wel mee hoor haha.

7. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik houd niet van engelse namen, mijn zus vertelde dat ze iemand bij het cb tegenkwam die haar kind donna karen had genoemd (vernoemd naar de ontwerpster van dkny) uwlg.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

maar ja, het zijn wel twee gewone namen... en de associatie ligt vooral bij een ander.. Dat vind ik ook van Joey... ik vind dat een verkleining (of de naam van een gans (zie Friends) maar ook dat is associatie... verder niets mis met de naam

Er is natuurlijk wel wat mis met Desteny, dan kun je gewoon niet spellen.

9. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ja oke maar de samenstelling vind ik niet mooi, je moet het dan wel in het engels lezen, dus als donna kerren

10. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Nou dan zal ik wel bij die ''vreemde'' mensen horen
    want ik vind juist aparte namen heel erg leuk!
    Sterre en vlinder vind ik leuk!
    Gelukkig is het ieder voor zich natuurlijk :)

Sommigen namen zijn idd een beetje gek,
    zoals
    London
    Paris
    etc...dat vind IK vreemd :p

11. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik hou wel van een beetje aparte namen eerlijk gezegd
    vooral beetje " zweverig" bij meisjes.
    namen zoals madelief (heel veel commentaar op gehad) , sterre, Indy, Lotus, Leah, Lenthe, Rain, Willow,
    maar al voor onze zwangerschap kreeg ik vaak commentaar over mijn keuzes dus speel het nu op safe ;)

voor een jongen daarin tegen houd ik van kort en stoer
    vind de combi van zweverig meisje met stoere broer ook wel leuk ;) hihi

maar ik vind namen zoals
    Vito , mercedes, rover, spirit, puck, bubbels (op zn engels) dus echt niet leuk!!!

12. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hier heet mijn bonusdochtertje E.va , lieve naam alleen ik zou hem zelf nooit uitgekozen hebben.
    Daarnaast heten de katten hier Balou Droopy Diesel en Fay. Fay vind ik een heerlijke naam maarja, de poes heet al zo, dus geen kindje met die naam. En de rest spreekt natuurlijk voor zich dat dat geen kindernamen zijn haha.

Verder vind ik Kick niet echt een leuke naam, en namen in de richting van Jayden, Jayson etc ook niet.

Deel Deze Pagina