Ik ben blij dat ik mijn zoon geen piet heb genoemd hij noemt zijn piemel zo. Wij hebben lang na zitten denken over de namen en ik heb eigenlijk niet iets van dit of dat vindt ik niets, het is de naam voor de ouder en die geven hem of haar wat mee waar hun van houden. Wij hebben een oer hollandse achternaam (ouderwets en lekker) In ieder geval (liever geen bekendheid aan geven trouwens) Onze zoon hebben we vernoemd naar mijn overleden vader, die heette m. a.r.i.n.u.s Daar hebben we wat mee gedaan en uiteindelijk laatste gedeelte gebruikt min de u. (duidelijk?) Maar uiteindelijk betekend dat zoetzuur, in combi met de achternaam erg grappig natuurlijk? Maar ach boeit me niets mijn man is nooit gepest met zijn naam en dan nog. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor deze naam omdat we hem mooi vinden en er een gedachte achter zit, daarnaast is die redelijk uniek.. We wonen in een dorp met 1 basisschool 270 leerlingen, 3500 inwoners en afgelopen zomer in 5 weken tijd 5 meiden die lynn heten leuk, maar dat is lynn1, lynn2, lynn3, en ga zo maar door. Ik houd wel van wat unieks, en niet alles vindt ik mooi maar laat de mensen wel in hun waarde
Namen zoals Deveny, Destiny, Djadee, Djayden, Jayden, Serenity.......brrrrrrr.. Gelukkig verschillen smaken.
Ik persoonlijk vind al die buitenlandse namen afschuwelijk, destiny, shianiah etc. Ik ben meer van de stoere Hollandse namen die autoriteit uitstralen.
Nou mijn neef heet Joey en is een grote brede man van 27 jaar. En niemand die hier gek van opkijkt. Dus dat valt nog wel mee hoor haha.
Ik houd niet van engelse namen, mijn zus vertelde dat ze iemand bij het cb tegenkwam die haar kind donna karen had genoemd (vernoemd naar de ontwerpster van dkny) uwlg.
maar ja, het zijn wel twee gewone namen... en de associatie ligt vooral bij een ander.. Dat vind ik ook van Joey... ik vind dat een verkleining (of de naam van een gans (zie Friends) maar ook dat is associatie... verder niets mis met de naam Er is natuurlijk wel wat mis met Desteny, dan kun je gewoon niet spellen.
Ja oke maar de samenstelling vind ik niet mooi, je moet het dan wel in het engels lezen, dus als donna kerren
Nou dan zal ik wel bij die ''vreemde'' mensen horen want ik vind juist aparte namen heel erg leuk! Sterre en vlinder vind ik leuk! Gelukkig is het ieder voor zich natuurlijk Sommigen namen zijn idd een beetje gek, zoals London Paris etc...dat vind IK vreemd
ik hou wel van een beetje aparte namen eerlijk gezegd vooral beetje " zweverig" bij meisjes. namen zoals madelief (heel veel commentaar op gehad) , sterre, Indy, Lotus, Leah, Lenthe, Rain, Willow, maar al voor onze zwangerschap kreeg ik vaak commentaar over mijn keuzes dus speel het nu op safe voor een jongen daarin tegen houd ik van kort en stoer vind de combi van zweverig meisje met stoere broer ook wel leuk hihi maar ik vind namen zoals Vito , mercedes, rover, spirit, puck, bubbels (op zn engels) dus echt niet leuk!!!
Hier heet mijn bonusdochtertje E.va , lieve naam alleen ik zou hem zelf nooit uitgekozen hebben. Daarnaast heten de katten hier Balou Droopy Diesel en Fay. Fay vind ik een heerlijke naam maarja, de poes heet al zo, dus geen kindje met die naam. En de rest spreekt natuurlijk voor zich dat dat geen kindernamen zijn haha. Verder vind ik Kick niet echt een leuke naam, en namen in de richting van Jayden, Jayson etc ook niet.