Wie noemt zn kind nou zo

Discussie in 'Babynamen' gestart door shahrazed, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik vind zelf dat aparte naam juist meer geeft dan een doodsimpele joop. Ten eerste je kind heeft dan eigen leven met de naam en wordt dan ook apart gezien.
    En niet de naam maakt jou maar jij maakt de naam!
    En als je bekend bent, artist bent of gewoon aparte beroep of persoon bent- waroom niet? Als het bij je past!

We hebben ons hondje bijvooorbeeld genoemd ala Bucksie (bucks=$$$)
    Ons donchtertje gaan we ook apart noemen zijn nog niet uit maar wel zo'n naam die maar 1-2 keren voorkomt. Dachten aan Saphira bijvoorbeeld of Trinity.

Mijn collega heeft zijn zon als Oliv genoemd. Erg schatting en deze naam heeft niemand.

Bovendien met doodsimpele nederlandse achternaam juist apartr namen zijn leuk!

2. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Sommige namen vind ik nog wel meevallen.. Zou ze zelf niet aan mijn kind geven.

En de 1 vind dat wel mooi, de ander niet. En gelukkig maar anders had iedereen hetzelfde geheten!

En de associaties met namen ligt gewoon aan de persoonlijke ervaringen. Als je iemand niet mag, of een aso kent die zo heet dan denk ik dat je dat sowieso al geen mooie naam vind.

Maar namen zoals Bloem Pot inderdaad, dat vind ik toch wel vragen om pesterijen etc..

3. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Ik vind het vooral fijn als een naam goed te spellen en uit te spreken valt zodat een kind niet heel zijn leven uit hoeft te leggen hoe hij heet.
    En een verbastering is ook niet mijn ding. Bijvoorbeeld als Jade met een a wordt uitgesproken in plaatsvan een e.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Helemaal mee eens! Benieuwd naar de naam van je dochter:D Hier ook een redelijk aparte naam.

Bij ons op school in de kleuterklassen zitten nu 5 noa(h)s en 3 aidens. Ik persoonlijk zou niet willen dat mijn kind zo'n naam had dat je je basisschool periode Noah S. wordt genoemd omdat er meerdere in de klas zitten.

5. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Dat zou ik inderdaad ook niet willen!
    Mijn (achter)naam moet ik ook altijd spellen, maar ik zou never nooit een andere naam willen hebben...ben er zo trots op!
    Ik zou niet eens de naam van mijn man willen hebben!

6. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik hou totaal niet van simpele namen.. Jip pip en dat soort haha ik ben meer van het apartere ;)

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Het lijkt soms wel dat iedereen steeds aparter wil zijn met de naam, sommige namen kunnen inderdaad echt niet.
    Ik vind kick de meest belachelijke naam die ik op dit forum tegengekomen ben.

8. Alf

Alf Niet meer actief

Ik hou daar ook niet van, maar dat schijnt dus serieus een oud Hollandse vroeger veel voorkomende naam te zijn!

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Dat las ik inderdaad ook ja. Maar vind het zo'n rare naam, dat kan je je kind toch niet aandoen.

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    en toch he, het went heel snel! Ik vind Kick een leuke naam, was verbaasd dat het een oud nederlandse naam was:)

11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, dan hadden alle meisjes Emma geheten en alle jongens Mees.
    Maar goed, het zijn niet mijn namen, maar ik ben van mening dat een persoon echt een naam 'maakt'. Zo kan ik een hele vervelende associatie hebben met een Sophie, maar laatst zag ik een suuuuperschattig jongetjes met de naam Woes en alhoewel ik dat een vreselijke naam vind, werd het toch wel stoer door zijn hele voorkomen.
    Ik zou zelf nooit voor zo'n naam kiezen, maar om nou te zeggen dat het egoistisch is voor de kinderen vind ik wel heel ver gaan...

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dat zou ik ook schattig vinden bij een stoer jongetje, maar bij een volwassen kerel, stoer of niet, zou ik inwendig slap liggen van het lachen. Ben dan wel zo kies dat ik niet en plein public zou gaan lachen. Die persoon is immers ook maar zo genoemd door zijn ouders. :)

Zou ook niet zo blij zijn als mijn kind de zoveelste in de klas was met dezelfde naam. Ook grappig om te zien dat het wel regionaal gebonden is. Hier heel veel Quintens en Jaydens en eigenlijk geen Aidens...:D

13. tulip

tulip Niet meer actief

wel zielig voor de kinderen vind ik...die zitten er mooi mee opgescheept.

14. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik vind namen als Loek, Pepijn, Puck etc.. Echt vreselijk.
    Ik ben meer van de Engelse/Griekse namen.
    Wat hierboven al eens genoemd is, ik vind Joey en Abigail enorm leuk !
    Het is maar goed dat iedereen een andere smaak heeft :)

15. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

laatste op een kaart gelezen:

Mats en Mikkel

is ook niet echt mijn smaak

16. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er is niks mis mee om je kind een moderene of aparte naam te geven. Ik ga ook liever voor een naam die niet zo vaak voorkomt en die niet al 5x voorkomt in de klas.
    Maar het moet wel een naam zijn die geschikt is voor een persoon en niet voor een ding, of fruit of in sommige gevallen ook voor huisdier , zoals Storm of Rover.
    Maar goed, ieder zijn eigen smaak toch. Ik stoor me er verder ook niet echt aan een bepaald naam, als een ander wel voor zo een naam wil gaan, is hun goed recht.

17. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Grappig topic is dit :)
    Gelukkig geeft iedereen zijn eigen mening en smaak. Waar ik me tegenwoordig vooral aan stoor is dat mensen er alles aan doen om "anders" te zijn. Zo zag ik laatst een geboorte kaartje van Juul lijkt mij dus Juul of Jules maar deze mensen schrijven het zo:
    Zjuul :( bah!!

18. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Hmm niet de meest belachelijke maar hij scoort hoog.

Ik vind Jip voor een jongen ook echt heel erg. Ook Kevin en Djaison en Damien brrr krijg er de rillingen van.Geef mij dan maar een Joop of Jan :D
    OOOh wat erg! Mochten wij ooit een kindje krijgen en het is een jongen word het J ul es. Maar dan normaal op z'n frans geschreven dus.

(Iemand die mij kent buiten dit forum aub mond houden over onze naam.)

19. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    zo zag ik laatst de naam fieke ik lach helemaal dubbel zeker naar het duits vertaald.
    och ja als hun het mooi vinden denk ik dan maar.

20. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Mensje, daar krijg ik persoonlijk de kriebels van.
    En alles waar Dj voor is geplakt...Djason, Djinjo, enz.
    Maar smaken verschillen gelukkig... Zou saai zijn als iedereen dezelfde namen kreeg toch :)

Deel Deze Pagina