Wie noemt zn kind nou zo

Discussie in 'Babynamen' gestart door shahrazed, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Oja, en ik zag bij de vk een geboortekaartje van Odie... Moest aan die hond van Garfield denken...

2. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Een stel uit mn geboortedorp heeft hun meisje D.j.o.hliene genoemd. Maar dan zonder puntjes haha, dan vind ik Jolene of Jolien toch mooier!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Beide kinderen worden (zo goed als) genoemd, hahaha... Lekker belangrijk

Het feit dat iemand Jade met een A een verbastering durft te noemen zet het hele topic wel in perspectief :)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind dat er in dit topic vooral normale namen genoemd worden. Het kan misschien je smaak niet zijn, maar ik vind dat er heel veel normale namen voor belachelijk uitgemaakt worden. Zegt denk ik meer over degenen die dat vinden dan de ouders die hun kind zo noemen. Het feit dat je de namen niet kent omdat het in de buurt niet veel voorkomt, maakt een naam toch niet belachelijk? Is gewoon een kwestie van smaak en er is niets mis mee dat die niet bij iedereen hetzelfde is :)

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik sluit me aan bij Snoopy en Cygnet. Trouwens Cygnet, leuke naam heeft je dochter.;)

6. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Over Dj voor een naam gesproken, dat vind ik echt zo gemoderniseerd, kan echt niet.
    Nouja beslis zelf maar, ik kwam Djaylani tegen en dan voor een jongetje!
    Shoot me if i'm wrong maar dit klinkt voor mij echt niet.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dan is het weer te modern, dan weer te ouderwets.. de meeste namen in dit topic vind ik weinig schokkend en meer smaakgericht. Tja en daar zit nu eenmaal verschil in.

8. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Helemaal mee eens! Dit zie ik delaatste tijd erg vaak en is ontzettend verwarrend en zonde.

9. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Volgens mij begrijpen die mensen niets van uitspraak en schrijfwijze.

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik vind een naam niet gauw RAAR. er zijn zat namen waar ik niet voor zou kiezen. maar om te zeggen dat doe je toch niet?! dat roep ik niet gauw.

sommige namen zijn even wennen. en worden dan soms heel leuk.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik vind namen als sterre en bloem enz wel leuk,manlief houdr daar niet zo van. Wat ik niet leuk zijn namen met dubbele letters op het eind die niet nodig zijn: quinn,kimm,levyy,deniss.

Je hoort ze niet met uitspreken en zijn ook niet nodig voor de uitspraak. En ik vind het niet mooi staan als je het opschrijft, net alsof je een fout hebt gemaakt en je die letter per ongeluk dubbel hebt geschreven. k vind het overdreven om twee dezelfde letters op het eind te zetten. X

12. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    ik vind het juist enorm dom als mensen aannemen dat je in nederland notabene Jade uitspreekt als Djeed...

13. Purk

Purk Niet meer actief

Mee eens. Ik spreek jaade zo uit en niet als djeed. Jade is gewoon een steensoort die we in nl ook kennen

14. Bri

Bri Niet meer actief

Maar waarom is het dan dom om aan te nemen dat je toch djeed moet zeggen?
    De naam Jade komt vaker voor in de engelse uitspraak dan in de nederlandse, dus zo dom is die veronderstelling niet. (persoonlijk vind ik 'm als nederlandse naam niet mooi, en in het engels vind ik 'm goed passen bij een aziatisch meisje.)

De naam van mijn zoon zou je ook op z'n hollands kunnen uitspreken, en dan lijkt het ineens een meisjesnaam. Sommige mensen vinden dat verwarrend. Tja, deal with it, zou ik zeggen. Als je hem ziet vraag je je echt niet af of hij een jongen of meisje is, en hij legt je zelf wel uit hoe je zijn naam moet uitspreken en schrijven.

15. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou zelf ook niet zo snel zeggen dat een naam niet kan, voor iedereen is dit persoonlijk. Dj namen vind ik echt niet mooi maar ieder zijn keuze. Ik heb zelf ook een vrij unieke naam en ik krijg er altijd positieve reacties op en iedereen onthoudt wie je bent. Dus ik vind het juist leuk om een aparte naam te hebben.

Alleen kwam ik laatst de naam Gryts tegen dat vond ik toch wel...bijzonder...apart zeg maar ;)

16. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    precies, ik vind het een vreemde aanname om alles maar op zijn engels uit te spreken. Jesse noem ik ook jesse en geen djessie.. we wonen toch in Nederland?
    conclusie: ik hou gewoon niet van engels klinkende namen ;)

17. Purk

Purk Niet meer actief

Haha hier nog een :D

18. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Er zijn genoeg namen waarvan ik of in een deuk lig of die ik afgrijselijk vind. Maar goed, dat houd ik netjes voor me :)
    Ieder z'n smaak.
    Wij gaan voor een Engelse naam, omdat mijn partner en ik ook allebei een Engelse naam hebben. Die moet dan wel weer bij de Nederlandse achternaam passen haha. Een hele zoektocht nog hoor. Heel moeilijk, vooral een jongensnaam pfff.

19. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Ik heb een keer een moeder horen zeggen: de naam van mijn zoontje is vorig jaar maar 1 keer gegeven in heel Nederland...! Dan denk ik dus: logisch, want het is geen mooie naam ;)

Daarmee wil ik eigenlijk zeggen dat ik niet zo van zelfbedachte namen of schrijfwijzes hou. Meestal zijn dit gewoon geen mooie namen (uitzonderingen daar gelaten uiteraard). De namen van onze kinderen komen niet zo vaak voor dat ze straks met 3 dezelfde in de klas zitten maar zijn niet heel bijzonder. En je spreekt het ook nog eens uit zoals je het schrijft en andersom. Dat vind ik fijn aan een naam.

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.259
    1.165
    113
    Er zijn veel namen waarvan ik denk: zou niet mijn keus zijn! Of dat ik echt even moet wennen. Of dat het vreemd staat bij de achternaam. Maar ach, zo veel mensen, zoveel wensen.

Ik stoor me vaak het meeste aan van die aparte schrijfwijzen, waarvan je weet dat het kind zijn hele leven zijn naam moet gaan spellen (als bezitster van een meisjesachternaam die ik ALTIJD moet spellen, weet ik hoe irritant dat is!)

Deel Deze Pagina