Ik vind dat je best rekening mag houden met bepaalde namen. Een oud-collega heet Gaimen (spreek uit zoals je het schrijft) maar heb ook nog kleine jongens gezien die aangesproken werden met Gaymen (spreek uit keemen) dus een man die gay is! Sorry hoor maar gegarandeerd dat mensen (en voornamelijk kinderen) hier grapjes over maken of zelfs over gaan pesten! Dat kun je je kind gewoon niet aandoen! Voor de rest is het een kwestie van smaak vind ik.
Ach bij alle namen kan je wel iets bedenken. Een jongen bij ons op de bus noemden ze altijd Len-nerd. Dus niet lennert maar len-nerd als in een nerd in het engels. (neurt) Ik ken niet veel namen waarvon ik opkijk en zeg; dat doe je niet. Ik kan me voorstellen dat mensen dat vinden van appel en peer. Maar dan nog is het meer smaakgericht. Ik heb ook namen die ik niet mooi vind; maar ik ga niet lopen verkondigen hoe zielig het wel niet is voor dat kind of zogenaamd zou zijn.
Ik ken wel een Dennis die eigenlijk meer een Jeroen is in mijn hoofd maar dat terzijde... Ik zie veel gewone Hollandse en niet-Hollandse namen voorbij komen, smaken verschillen. Zolang het maar geen schaamnaam De Coen & Sander Show - Blog is vind ik eigenlijk weinig gek...
Ik vind engelse namen prima...in engelstalige landen In Nederland is een Jade voor mij Jaaduh (is inderdaad gewoon een steensoort,ook in het Nederlands), een Sam gewoon Sam (dan had je maar Sem moeten schrijven), een Jesse gewoon Jesse (zo vind je de naamook in de Bijbel), een Janice gewoon jaaNIEse, en Dean wat mij betreft gewoon DEEjan.
Zo werkt het niet. De ouders kiezen de uitspraak ook hier in Nederland. Hoor wel eens mensen zeggen dat als ouders een kindje Dean noemen als in deen er mensen eigenwijs zijn en er dus Deejan van maken wat niet hun gekozen uitspraak is.
Je weet toch niet of ze hun leven lang hier blijven? Zit je daar in een buitenland waar ze met geen mogelijkheid je oerhollandse naam kunnen uitspreken... (daar vind je ook wel wat op, maar het gaat om het punt dat mensen nog wel eens kunnen verhuizen). Verder zijn wij zelf wel Nederlanders van de zoveelste generatie en beide geboren en getogen hier in +31, mijn ouders hebben op 3 verschillende continenten in 4 verschillende landen gewoond, mijn broers en zussen zijn in Afrika geboren en de aangetrouwde familie is een mix van verschillende nationaliteiten, talen en culturen. Een Jan-Willem zou daar in mijn ogen minder goed in passen dan een Dean, wat hier godzijdank door niemand als Deejan uitgesproken wordt. Maar goed, iedereen mag vinden wat hij vindt. En ik vind het erg bekrompen om zo te redeneren, dat een in Nederland geboren en opgroeiend kind alleen een Nederlandse naam zou moeten krijgen.
Iedereen zijn mening maar ik ontmoete ooit iemand en die heette denis... Ik moest echt ff navragen of ik het wel goed verstaan had.. Vond ik wel sneu voor hem
Ik vind het toch vreemd dat sommigen Dean als Deejan uitspreken Spreken jullie dan bijvoorbeeld James als jaa-mes uit???? Kom op zeg, het kan je smaak niet zijn maar om dan de naam te gaan verkrachten...
Ieder zijn smaak. Vind de echt bedachte namen echt niet mooi. Ik ken een stel dat hun dochter D.janella heeft genoemd. Zou dus echt niet mijn keuze zijn.
Ik heb eigenlijk nog geen heel gekke namen voorbij zien komen hier. Wel 2 hele mooie Maar daaraan merk je inderdaad maar weer dat smaken verschillen en dat vind ik juist heel mooi. Ik vind inderdaad dat je ook moet kijken of het bij de achternaam past, verder prima. Zelf ben ik niet zo van de verkleinnamen zoals Guusje, Hansje etc. Maar kan ze bij een ander kind weer heel leuk vinden hoor!
Afgelopen weekend op tv een moeder die haar dochter Pup had genoemd! Nou ja zeg! Hier kan ik dus echt niet bij! Of Rafealla die haar dochter Beautifull Hope noemt......
Ja hier ben ik het wel mee eens. Wij hebben juist Engelse namen gekozen vanwege het feit dat de kans dat ze ooit 'iets' met het buitenland (al dan niet studie of werk) te maken zullen krijgen, wel aanwezig is. Ik zal mn kind bijvoorbeeld nooit Floor noemen, met het oog op de vertaling. Dus de stelling, we leven in Nederland, en dus een NL naam, daar ben ik het niet mee eens
Haha mijn vader heette vroeger Freddie is afgekort naar Fred, zijn broer Eddy is nu Ed en andere broer Robbie is nu Rob. Zo gaat ie nog wel Maar inderdaad zo denk ik er ook vaak over hihi.
Beautifull Hope........ik moest echt even nog een keer naar het tv scherm kijken; staat dat er nu echt? Ik ken ook via via iemand die Orchidee heet. Vind ik ook iets te ver gaan hoor.
Pup hoorde ik laatst ook... Wist niet hoe ik daar op moest reageren. Hou best van unieke namen, maar dit!