Wie noemt zn kind nou zo

Discussie in 'Babynamen' gestart door shahrazed, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Neeeeee...dan heb je toch wel een hekel aan je kind hoor, sorry dat ik het zeg...:$:(

Enne, leuk onderschrift heb je. :D

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.062
    2.557
    113
    Limburg
    Ik zag laatst een programma waarbij de makelaar Poekelien heette;)

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik ken mensen die een tweeling hebben

Jongen en meisje en ze heten..............

Hans en Greetje

vernoemd naar opa en oma..
    Tja...ik had toch voor een andere combi gekozen haha

4. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Nee hoor, het bestaat nog steeds, bij eeneuroshop of zo weleens gezien, herkende het omdat mn oma het vroeger had. :)

5. rums

rums Niet meer actief

ooo echt! hahaha nou maakt de naam misschien nog erger ;)

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier in de buurt woont een jongen die Flupke heet. Dat vind ik ook wel een erg aparte naam. Ik vraag me dan wel af of dat een leuke naam is voor een kind (tiener inmiddels) om mee rond te lopen.

7. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik 'ken' er ook één! (en woon ook in het Oosten, zou het dezelfde zijn ;)).

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Exact! Bovendien zijn sommige van die zogenaamde 'rare' namen gewoon traditioneel hoor, zoek maar eens op bij het Meertens.

Wat ik persoonlijk ongemakkelijker vind dan 'rare' namen, is dat mensen hun kinderen namen geven waaruit overduidelijk naar voren komt dat ze niet zo hoog op de sociale ladder staan. Een naam als Rodney of Lutricia of Michelle staat op een sollicitatiebrief toch anders dan een naam als Storm of Helix of Pluk.

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Jamus en Jack al jek. Snap het ook niet, maar goed.

10. adi

adi Niet meer actief

[QUOTkiezenaa;14007360]Exact! Bovendien zijn sommige van die zogenaamde 'rare' namen gewoon traditioneel hoor, zoek maar eens op bij het Meertens.

Wat ik persoonlijk ongemakkelijker vind dan 'rare' namen, is dat mensen hun kinderen namen geven waaruit overduidelijk naar voren komt dat ze niet zo hoog op de sociale ladder staan. Een naam als Rodney of Lutricia of Michelle staat op een sollicitatiebrief toch anders dan een naam als Storm of Helix of Pluk.[/QUOTE]

Eeehhh ja natuurlijk...

ik ken 3 Michelles met prima beschaafde ouders, waarvan eentje de dochter is van onze voormalige burgermeester.

heel bijzonder als mensen aan de naam van het kind willen herleiden in welke 'sociale klasse' de ouders zitten? (ik wist niet dat we in nl ook een klassensysteem kennen)

Daarnaast kijken sommige mensen verder dan de leuke klank van de naam, en kiezen voor hun kind een naam met een mooie betekenis en geschiedenis. Een van mijn dochters heeft bijv een oud Griekse naam die vrijwel in elk westers land voorkomt en geen rare associaties oproept. Dat zijn dingen die wij als ouders belangrijk vinden om mee te geven aan onze kinderen.

ik ken genoeg Brabantse boeren die de naam van onze toekomstige koningin een 'kamp naam' vinden. Dat zegt meer over hen dan over wim-lex :)

11. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    het is niet helemaal kul hoor.

moet je (net als ik) een poosje in de jeugdzorg gaan werken. krijg je vanzelf afkeer van bepaalde namen...
    niet dat dat voor iedereen geldt, maar ik heb de associatie met sommige namen ook.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Bij veel namen heb ik inderdaad ook wel een vermoeden van de sociaal economische status van de ouders, maar bij Michelle helemaal niet. De Michelles die ik ken, komen helemaal niet uit een typische lage SES-omgeving.

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik weet niet van deze namen welke je nu bij sociaal-lage afkomst rekent en welke niet :D Rodney vind ik wel een beetje een nja... ehh wat minder high-class naam, en Lutricia, nouja, dat doet me vooral aan Nutricia denken. Maar Michelle vind ik een vrij neutrale naam? Michelle Obama, moet ik dan aan denken. En Storm, Helix en Pluk zijn gewoon hele rare namen, dus dat lijkt me ook niet echt high-class :D;)

14. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik hoop mijn kinderen mooie namen mee te geven waar ze zich niet voor hoeven te schamen.
    Daarnaast hoop ik dat men in de toekomst kijkt naar de kwaliteiten die mijn kinderen hebben en bij een sollicitatiebrief verder lezen dan alleen hun naam

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    eens.

vind het ook apart om commentaar te geven op een naam die ouders met liefde hebben uitgekozen. het kan je smaak niet zijn maar om het nou gelijk raar etc etc te vinden slaat nergens op

16. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Haha zo heet mijn zoontje Joël, prachtige naam, en een stoere jongen! Gelukkig inderdaad dat iedereen er anders over denkt. Ik hou er wel van, een beetje apart. Er zijn al genoeg Jan, Klaas, Hans 'en op de wereld.

Nadeel van Joël is wel dat de puntjes soms vergeten worden ;) en het niet altijd goed uitgesproken word. Maar ben er tot op de dag van vandaag blij mee!

17. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ik denk het haast wel haha...Waar in het oosten woon je precies??

18. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Thanks haha ;0

Ik zou mn kind idd ook niet zo noemen. Mijn zus heeft ook vage namen voor haar kids en ook nog eens geen 2e naam. Die kids 10 en 5 jr schamen zich nu al dat ze zich anders noemen. Echt sneu....

19. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Ach, ieder z'n smaak. Alles went als je het maar vaak genoeg hoort. Wel vind ik dat ouders rekening moeten houden met de achternaam, of met culturen. Wij komen nogal vaak in aanraking met mensen uit andere landen en culturen (komen allebei uit een verschillend land) en vinden het daarom belangrijk dat de namen van onze kinderen in deze 3 verschillende talen goed uit te spreken is en ook mooi klinkt. Dus niet een naam die in het Nederlands misschien mooi is, maar bij de familie in het andere land rare associaties oproept.
    Verder denk ik dat je gewoon moet doen wat je mooi vindt. Ik houd zelf ook wel van originele namen.

Deel Deze Pagina