Wie noemt zn kind nou zo

Discussie in 'Babynamen' gestart door shahrazed, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee bij Michelle heb ik ook niet zo. Maar namen als Dylano, Sheniqua, Chayenne, Jayden dat schreeuwt gewoon tienermoeder/ achterbuurt voor mij. Kan er ook niks aan doen, zijn gewoon bepaalde associaties die je krijgt als je via werk of omgeving veel met bepaalde SES-groepen in aanraking komt.

2. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb weer een paar vreemde erbij. Flits (na Storm, ook charmant). Spijker.

En hoorde laatst hoe de kinderen van Angela Schijf heten; Mensje, Bloem en Zus. Naja, bloem is dan niet zo apart, maar Zus en Mensje...........???

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heel apart vind ik de naam Kali..
    Kindje van een familielid heet zo. Ik dacht eerst dat ik het verkeerd had maar het is dus echt Kali... vage naam.

4. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kali is een godin in het Hindoeisme, maar wel een heel duistere die symbool zou staan voor de vernietigende krachten en de dood. Dus wel een vreemde naam ja.

5. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Klopt wel, manlief werkt ook in de jeugdzorg. Ik vond Mike leuk, maar hij had al zoveel Mike's gehad die echt niet leuk waren.

We hadden Benjamin al heel lang staan, 6 weken voor de bevalling kreeg hij een jongen met dezelfde naam in zn groep. Gelukkig was het een lief ventje haha.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe bedoel je 'van vroeger'? Ligt hier gewoonin de badkamer hoor!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De naam DEEjan bestaat gewoon hoor, je schrijft Déan. Zo raar is het niet om DEEjan tegen Dean te zeggen.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hier in de straat is een jongen Flek geboren :D

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mensje is gewoon een oud Hollandse naam ;)

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar zo vreemd is dat niet toch? mijn neefje heet Déan dus dee an.
    en hij is vernoemt naar een bekende nederlandse voetballen.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vooral Zus (ook een Oud-Hollandse naam volgens mij) vind ik erg apart.
    Als moeder zijnde zeg je dan bijvoorbeeld tegen je kind: Zus, eet je boterham even op! Of: niet doen Zus!
    Het lijkt dan net alsof je het niet tegen je eigen kind hebt, maar tegen je zus.

Flits? Misschien moest dat Frits zijn, maar kunnen de ouders de R niet uitspreken? :p

12. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Lekkere simpele benadering, we wonen toch in NL...

Ik ben benieuwd hoe jij hier in NL woorden als 'baby' uitspreekt ;)

13. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    In de streek waar ik vandaan kom, zijn namen zoals Bruin en Zus heel veel voorkomend. Nouja de oudere generatie dan haha.

Ook heb ik daar kleine jochies gezien met de namen H.arryando en L.ambertho of vernoemd naar papa en het werd Henkie ook niet echt mijn keuze maarja ;).

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zus is een oude naam, volgens mij ook afkorting van Susanne.

15. pipootje

pipootje Niet meer actief

Ken een meisje van vroeger die
    Amparoshoa heet,
    Zelf moest ik toen echt wennen aan haar naam,
    Want als je het snel uitspreek klinkt het als;
    Amper een soa,

Maar dexter vindt ik bijv zelf geen mooie naam,
    Of toevallig vandaag zag ik ergers een slinger hangen met
    Hoera brinckus is geboren, ieder zn ding maar niet de mijne :-D

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Tja, wij kregen van iemand ook wel commentaar op onze naam, maar ja, je kan niet iedereen tevreden houden.

Wel ben ik het met mensen eens die toch wat afleiden van de naam, ook ik kwam in aanraking met mensen met een lage SES en je ziet daar toch een bepaalde soort namen...
    Hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk.

Ik hou ook niet zo van engelse namen, maar dat komt meer omdat er veel NL namen zijn, die ik gewoon leuker vind haha

17. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hier ook wel commentaar over de namen van mijn kids en met namen over mijn middelste dochter en mijn zoontje.

Sabela spreken ze uit als sabeela terwijl het sabella is bewust voor 1 L gekozen omdat het een Spaanse naam is.

En van ons mannetje vinden ze vaak ook raar en ze spreken het verkeerd uit als An xo terwijl je het uit spreekt als ansjo. Ieder zijn smaak.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Kan me wel voorstellen dat mensen de namen verkeerd uitspreken, aangezien je het toch anders schrijft dan dat je het uit spreekt

19. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    was echt verbaast bij deze naam: Achilles (zoontje van Martijn Krabbe) moest gelijk aan de achilles spees denken. Maarja zijn ander zoon heet Bickel ook al zo vreselijk.
    zijn dochters (michelle en Jasmijn) hebben dan wel weer leuke/normale namen.

Begrijp ook niet waarom mensen hun kinderen dat aandoen, zal vast een reden voor zijn.

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik snap ook niet waarom het zo apart en uniek moet zijn. Ik snap het best dat je niet wilt dat er nog 5 andere kinderen op het schoolplein omkijken als je je kind roept maar ik geloof dat ouders een beetje doorschieten met een naam. Laatst iemand die een dochter kreeg. Ik heb letterlijk 3x moeten vragen; HOE zei je? En daarna gevraagd of ze het even konden spellen.... en nu struikel ik er nog steeds over...
    Doe mij dan toch maar 5x een Joop, Henk of Marie.

Deel Deze Pagina