Nee bij Michelle heb ik ook niet zo. Maar namen als Dylano, Sheniqua, Chayenne, Jayden dat schreeuwt gewoon tienermoeder/ achterbuurt voor mij. Kan er ook niks aan doen, zijn gewoon bepaalde associaties die je krijgt als je via werk of omgeving veel met bepaalde SES-groepen in aanraking komt.
Heb weer een paar vreemde erbij. Flits (na Storm, ook charmant). Spijker. En hoorde laatst hoe de kinderen van Angela Schijf heten; Mensje, Bloem en Zus. Naja, bloem is dan niet zo apart, maar Zus en Mensje...........???
Heel apart vind ik de naam Kali.. Kindje van een familielid heet zo. Ik dacht eerst dat ik het verkeerd had maar het is dus echt Kali... vage naam.
Kali is een godin in het Hindoeisme, maar wel een heel duistere die symbool zou staan voor de vernietigende krachten en de dood. Dus wel een vreemde naam ja.
Klopt wel, manlief werkt ook in de jeugdzorg. Ik vond Mike leuk, maar hij had al zoveel Mike's gehad die echt niet leuk waren. We hadden Benjamin al heel lang staan, 6 weken voor de bevalling kreeg hij een jongen met dezelfde naam in zn groep. Gelukkig was het een lief ventje haha.
De naam DEEjan bestaat gewoon hoor, je schrijft Déan. Zo raar is het niet om DEEjan tegen Dean te zeggen.
maar zo vreemd is dat niet toch? mijn neefje heet Déan dus dee an. en hij is vernoemt naar een bekende nederlandse voetballen.
Vooral Zus (ook een Oud-Hollandse naam volgens mij) vind ik erg apart. Als moeder zijnde zeg je dan bijvoorbeeld tegen je kind: Zus, eet je boterham even op! Of: niet doen Zus! Het lijkt dan net alsof je het niet tegen je eigen kind hebt, maar tegen je zus. Flits? Misschien moest dat Frits zijn, maar kunnen de ouders de R niet uitspreken?
Lekkere simpele benadering, we wonen toch in NL... Ik ben benieuwd hoe jij hier in NL woorden als 'baby' uitspreekt
In de streek waar ik vandaan kom, zijn namen zoals Bruin en Zus heel veel voorkomend. Nouja de oudere generatie dan haha. Ook heb ik daar kleine jochies gezien met de namen H.arryando en L.ambertho of vernoemd naar papa en het werd Henkie ook niet echt mijn keuze maarja .
Ken een meisje van vroeger die Amparoshoa heet, Zelf moest ik toen echt wennen aan haar naam, Want als je het snel uitspreek klinkt het als; Amper een soa, Maar dexter vindt ik bijv zelf geen mooie naam, Of toevallig vandaag zag ik ergers een slinger hangen met Hoera brinckus is geboren, ieder zn ding maar niet de mijne :-D
Tja, wij kregen van iemand ook wel commentaar op onze naam, maar ja, je kan niet iedereen tevreden houden. Wel ben ik het met mensen eens die toch wat afleiden van de naam, ook ik kwam in aanraking met mensen met een lage SES en je ziet daar toch een bepaalde soort namen... Hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk. Ik hou ook niet zo van engelse namen, maar dat komt meer omdat er veel NL namen zijn, die ik gewoon leuker vind haha
Hier ook wel commentaar over de namen van mijn kids en met namen over mijn middelste dochter en mijn zoontje. Sabela spreken ze uit als sabeela terwijl het sabella is bewust voor 1 L gekozen omdat het een Spaanse naam is. En van ons mannetje vinden ze vaak ook raar en ze spreken het verkeerd uit als An xo terwijl je het uit spreekt als ansjo. Ieder zijn smaak.
Kan me wel voorstellen dat mensen de namen verkeerd uitspreken, aangezien je het toch anders schrijft dan dat je het uit spreekt
was echt verbaast bij deze naam: Achilles (zoontje van Martijn Krabbe) moest gelijk aan de achilles spees denken. Maarja zijn ander zoon heet Bickel ook al zo vreselijk. zijn dochters (michelle en Jasmijn) hebben dan wel weer leuke/normale namen. Begrijp ook niet waarom mensen hun kinderen dat aandoen, zal vast een reden voor zijn.
Ik snap ook niet waarom het zo apart en uniek moet zijn. Ik snap het best dat je niet wilt dat er nog 5 andere kinderen op het schoolplein omkijken als je je kind roept maar ik geloof dat ouders een beetje doorschieten met een naam. Laatst iemand die een dochter kreeg. Ik heb letterlijk 3x moeten vragen; HOE zei je? En daarna gevraagd of ze het even konden spellen.... en nu struikel ik er nog steeds over... Doe mij dan toch maar 5x een Joop, Henk of Marie.