Ik vind ook sommige namen zulke pauper-namen. Denk dan aan Nayomi of Tyler of Jayden enzo. Dan vind ik Bloem of Sterre nog normaal. Maar goed, ieder z'n ding.
Ken ik niet, die tekenfilmpjes, ik keek waarschijnlijk meer naar Dommel (misschien komend mannetje dan maar zo noemen ) Ook nog nooit gehoord dat een Philip als Flupke werd aangesproken, dus dat was absoluut niet bekend bij mij. Ik heb gewoon een heel andere associatie met flupke, waardoor het voor mij totaal géén naam is.
Ik denk dat een heleboel aankomt op smaak.. En dan is het maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft Maar ik zou wel even nagaan of de naam van m'n kind geen rare betekenis heeft, dus even googlen ofzo.. Ja, ze kunnen altijd wel iets verzinnen om mee te pesten, maar je hoeft het ook niet te makkelijk te maken
Didi vind ik ook een aparte naam. Vind het niet niet kunnen, maar bij ons het cultuur betekent dat (grote) zus. Zoals je tante en oom aanspreekt met bijvoorbeeld tante Lies of Oom Frank, zo gebruiken wij dus didi ook voor je oudere zus. Eerste keer toen ik iemand tegen kwam die Didi heette, moest ik dus ook ff wennen eraan .
Namen is een kwestie van smaak, namen als Sterre, Bloem, Bickel, je moet er van houden, ik vind het niet heel stom. Je kan doorslaan zoals Angela Schijf met Bloem, Mensje en Zus... Ik vind Namen als Charissa, Cherrity, Vanity, Destiny, Savanah, Priscilla etc etc echt te vreselijk! Of Giovanni, Gylano, Jayvano echt niet kunnen, heb zelf ook een Dynamite in de klas gehad... Maar het blijft een kwestie van smaak! Wat ik echt niet vind kunnen zijn mensen die niet checken wat de naam betekent... (voorbeeld Jizz)
tja dat is misschien hoe dat voor jullie klinkt. Mijn broer noemt ook Joey, is 20 jaar en iets minder dan 2meter groot. Het klinkt normaal voor ons want wij zijn er mee opgegroeid en mijn broer heeft er nog nooit kritiek over gekregen.
Ach ja, onze dochter heet Isis, prachtige naam, maar ook wij grapte dat als ze straks puber is het vast af en toe wel eens ''CRisis'' zal zijn.
Ik ben vroeger eens een tweeling tegengekomen die heette Robin en Róbin... De jongen heette Robin en het meisje Roobin. Lekker verwarrend dus. Mijn vriend vertelde laatst nog dat hij vroeger een jongen in de klas had die ontzettend gepest werd omdat hij Titus heette.
Robin en Robin lijkt me niet handig, nee, en ook niet leuk voor de kinderen. Ik vind het vooral sneu als het bijzondere in de spelling moet zitten, zo zit er bij mijn zoontje een Eeva in de klas (die moet natuurlijk altijd zeggen: "Met twee e's"). Maar de absoluut ergste naam die ik ooit ben tegengekomen, inclusief spelling: N'ouche en het is een jongen...
Afrikanen? Robin en Róbin vind ik nu een echt voorbeeld van 'wie noemt zijn kinderen nou zo".... dat is denken dat je leuk bent zonder de consequenties te overzien.. Dat de ambternaar DAT goed heeft gevonden. Eeva... tja.. je kunt maar willen lijken op een merknaam.. dat gevoel krijg ik erbij. Valt voor mij ook onder de categorie Djim en Djaden maar ach... er zijn ergere namen..
muffer? Definitie van "Muf" volgens wiktionary: - onaangenaam en bedorven ruikend Ja echt iets voor een naam..
Ik kom nooit in Frankrijk dus wist dat niet Maar goed dat smaken verschillen anders had iedereen de zelfde naam
Cygnet: Nee hoor, hartstikke Hollands met een Hollandse achternaam... Eeva's zusje heet trouwens Una, ook leuk! Aan welk merk denk je trouwens? Die associatie heb ik dus niet, haha. Vind het ook geen stomme naam, hoor, maar nergens voor nodig, het voegt zo weinig toe, een andere spelling. Het is alleen maar lastig, lijkt me.