Op zoek naar VK, maar alleen echo met 12 en 20 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Roosangel26, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosangel26

Roosangel26 Actief lid

20 apr 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in mijn woonplaats (Amsterdam Zuid-Oost) op zoek naar een verloskundig maar ik vind er maar 2. Bij beide sites zie ik staan dat ze maar twee echo's doen. 12 en 20 weken. Oke, de ene praktijk ook bij 30 weken maar daar ging het mij niet om. Ik wil zo graag al rond 9 weken een echo of in ieder geval een hartje horen kloppen en ik ken mensen om mij heen die dat allemaal gehad hebben. Kun je hier om vragen bij de VK-praktijk of is dat raar of alleen als er medische redenen voor zijn?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Eigenlijk alleen wegens medische redenen.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    gewoon zelf naar een pretechocentrum gaan en betalen dan krijg je hem. Heb ik ook altijd gedaan hier krijg je ook pas met 12 weken en dat vind ik te lang

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Of nog even verder zoeken. Hier mag je met 7 of 8 weken al komen en dan nog een termijnecho met 12 weken.

5. Roosangel26

Roosangel26 Actief lid

20 apr 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik hoor van meerdere dat het echt normaal is tegenwoordig dat ze met 9, 12 en 20 weken een echo doen maar goed ik zal morgen maar even bellen of langs gaan of inderdaad even verder zoeken.

6. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in de buurt alleen een 12 - en een 20 weken echo worden vergoed/gedaan. De rest is voor eigen rekening bij een pretecho bureau. Verder alleen om medische redenen.

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    geen ervaring met VK

In zh doen ze wel rond 8 weken en 12 weken weer

weet verder niet hoe het gaat bij de VK heb zelf om de 3 a 4 weken een echo de hele zwangerschap

8. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Hier ook alleen rond de 12 weken en 20 weken.
    Omdat dat ons ook te lang duurde en we het geslacht wilde weten met 16 en halve week naar Jan Koning geweest voor een pretecho.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is ook idd verschillend....sommige doen het wel al zo vroeg en moeten dan vanzelfsprekend nog eens want het termijn is dat makkelijker vast te stellen met 13 weken...

Ik zou het gewoon eens vragen aan de vk, maar om je keuze daar nu op te baseren? Je moet een vk vinden waarbij jij je op je gemak voelt toch? Die echo kun je idd bij een pretechobureau doen ;)

10. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Bij mijn vk staat ook op de site dat ze alleen een termijnecho doen en een 20 weken echo.
    Ze vermelden expres niet dat je eerder al een echo krijgt... (Ik kreeg een echo met 7+5 weken)
    Waarom ze dit niet vermelden weet ik eigenlijk niet meer zo goed, ze hebben het toen wel uitgelegd, omdat ik vroeg wat ze precies gingen doen bij een eerste afspraak.
    Anders dus gewoon even bellen en dezelfde vraag stellen ;)

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik zie net bij mijn vk-praktijk staan dat je een eerdere echo kan krijgen (7wk) als je eerder een miskraam hebt gehad.
    Anders gewoon 12 en 20 wk.

12. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik heb 2 maal rond de 7wk een echo gehad. De 1e zwangerschap was dat omdat ik vloeide.
    Deze x omdat de termijn een raadsel was. Ik dacht bijna 8 weken te zijn maar bleken er maar 6 te zijn.

Als er geen reden is kun je indd zelf een echobureau zoeken. En tegen betaling laten kijken. Hebben wij deze x laten doen ivm geslachtsbepaling... tijdens de 20wk echo was het niet te zien.

13. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Bij mijn vk krijg je tussen 8 en 9 weken de 1e echo, dan met 12 weken een termijnecho, 20 weken echo en met 36 weken een liggingsecho.

Je kan ook een afspraak maken bij een pretechobureau voor een echo rond 8 weken, als je vk die niet maakt! Kost meestal zo'n 35 euro.

14. Roosangel26

Roosangel26 Actief lid

20 apr 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh 35 euro valt reuze mee! Ik heb zo een afspraak bij één van de verloskundigepraktijken en ga het dan ook aan ze vragen. Het lijkt me gewoon zo lastig. Dan moet ik vanaf nu wachten tot 12 weken om te weten of het een beetje goed zit??? Duurt mij veeeeeel te lang. Hoeft niet persé een echo te zijn, als ik maar een teken van leven krijg te horen of zien. Ik ben benieuwd straks! En dat ik me op mijn gemak moet voelen bij de parktijk staat natuurlijk voor op. Daarom wilde ik eerst ook even langs gaan, voor informatie en om sfeer te proeven! Ik ben zo benieuwd!

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

is idd niet zo duur en misschien is het handig om gelijk een pakket te pakken? Als je tenminste nog een pretecho zou doen rond 26 weken of een geslachtsbepaling.

16. Roosangel26

Roosangel26 Actief lid

20 apr 2013
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames ik ben geweest en heb het allemaal goed geregeld! Ik had een super relaxte, nuchtere en eerlijke vrouw die met alle liefde 100 echo's bij mij wilde doen. Wel zei ze heel eerlijk dat je na een vroege echo natuurlijk nog geen zekerheid hebt. Maar voor mij is het toch een soort bevestiging. Als ik straks met 8 weken een hartje zie kloppen ga ik toch meer geloven dat ik 'echt' zwanger ben denk ik. Ik krijg dus met (bijna) 8 weken een echo en daarna met 12 en 20 weken en daarnaast ook nog eens met 30 weken. Ik ben erg benieuwd! Over 4 weken is het pas zover, maar dan heb ik in ieder geval iets om naar toe te leven! En dat het altijd nog mis kan gaan moeten we gewoon niet te vaak aan denken.

17. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    12 en 20 weken is standaard vanuit de verzekering. Maar ik heb al twee keer gehad dat ze voorstelden maar even te kijken. Dat kan als ze zelf zo'n apparaat op de onderzoekskamer hebben staan.
    Mocht je je zorgen maken dat willen ze nog weleens een keer extra kijken.

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier alleen termijecho en 20 weken echo.

Ik loop in het ziekenhuis, kreeg en hopelijk krijg, elke week een echo om de zw op te volgen.

19. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hier ook doorgezocht naar een VK die bij 8 weken een echo maakte en gevonden.
    Nou was mijn reden dat mijn schoonmoeder op sterven lag, en ik heeeel erg hoopte dat ze het tot die eerste echo zou redden en we haar dus konden vertellen dat alles goed was!
    Helaas heeft ze het niet gered en heb ik met 6,5 week ook een echo gehad omdat ze bang waren voor BBZ. At was het gelukkig niet, wel een blindedarmontsteking, dus werd alsnog geopereerd.

20. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Standaard is 12 en 20 weken.

Als praktijken een eigen echoapparaat hebben dan willen ze nog wel eens eerder een echo doen, maar zonder medische reden heb je hier geen "recht" op.

Deel Deze Pagina