Pff dit schiet niet op!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Rebelish, Feb 17, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rebelish

Rebelish Actief lid

Apr 29, 2017
    141
    37
    28
    Female
    Hallo allemaal, ik wilde even vragen naar ervaringen. Wij zitten in onze tweede ICSI- poging. De eerste is mislukt, ik had drie eicellen bij de punctie, eentje is bevrucht en teruggeplaatst, maar die is niet blijven plakken. De vorige ICSI heb ik bijna 3 weken moeten stimuleren, ik ben gestart op 150 EH en na een week opgehoogd naar 225 EH. Uiteindelijk dus maar 3 follikels aan de rechterkant. Deze poging direct gestart met 225 EH en vandaag op dag 15 heb nog maar 3 follikels die groeien (nu tussen 12 en 14 mm) aan een kant. Ik reageer blijkbaar niet zo heel goed. Of zou het mijn leeftijd zijn (37)? Wie heeft dit ook zo gehad en hoe ging het verder?

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,937
    113
    Dit is heel herkenbaar voor vrouwen met een laag amh waarde, ik zou dus vragen (lees: eisen :p) of ze op die waarde willen prikken. Kan veel duidelijk maken of juist geruststellen als die waarde goed is.

Edit: oja en hoe het verder ging. Ik ben naar Düsseldorf overgestapt daar stimuleren ze met hogere EH waardoor je je kans op meer follikels vergroot.

3. MVD84

MVD84 Lid

Jun 2, 2018
    11
    3
    3
    Female
    Ik sluit me aan bij Nellie4. Wij hebben goede ervaringen met UZ Gent. Heb 300EH gespoten en Menopur ipv Gonal F. Resultaat was super... Verse terugplaatsing van een blasto en gelijk zwanger en nog drie blasto's in de vriezer. In Nederland kwamen we twee pogingen niet verder dan een verse terugplaatsing op dag 3 van een embryo die al achterliep en geen cryo's. In Gent dus meer follikels en betere kwaliteit.

4. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Hier op mijn 37ste bij icsi met 225eh gonal 3 follikels bij de eerste fm.
    Opgehoogd naar 300eh, bij 2de meting 6 follikels.
    Uiteindelijk maar 3 eicellen gevonden bij punctie.
    Wel 3 topembryo's. Verse tp zwanger helaas ma bij 12wk.
    2 cryo's, beide blastocyst. 1 cryo niet gelukt, laatste cryo werd mijn zoontje.

Mijn amh is geprikt voor de icsi, was toen 1.8

5. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Ik zou voor je laatste poging ZEKER uitwijken naar Düsseldorf. Dit is inderdaad je leeftijd/amh en om nog een fatsoenlijke kans te maken moet je met een aanpak komen die ze in Nederland niet willen hanteren. Het was bij mij de moeite waard, ik heb na eenzelfde situatie een dochter die er niet was gekomen als ik mijn laatste poging in Nederland had gedaan.

6. Rebelish

Rebelish Actief lid

Apr 29, 2017
    141
    37
    28
    Female
    Dank voor jullie reacties. Ik heb gevraagd naar de AMH waarde en volgens mijn arts is dat bij mij niet de reden dat ik telkens weinig follikels heb. Er liggen namelijk best veel cellen klaar van te voren, ze reageren alleen niet zo op stimulatie. Het lijkt erop dat ze nu een spurtje maken, gisteren had ik drie mooie en een stel wat kleinere op links klaarliggen en op rechts begonnen ze ook wat te groeien. Vrijdag punctie, benieuwd hoeveel ze uiteindelijk kunnen aanprikkrn.

Share This Page